Android [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Distoration, 26 okt 2012.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.625
    Leuk Bevonden:
    17.799
    Why? Voorheen deed ie t perfect. Wil gewoon weten waarom de punttoets opeens niet meer reageert. Gare zooi.
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Dan weet je of het aan de keyboard app ligt.
    Anders even de cache van de app verwijderen (opzoeken onder settings, apps ofzo).
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.625
    Leuk Bevonden:
    17.799
    Gewoon fucking vaag dit, als ik gewoon de letters voor me heb van het toetsenbord en ik druk elke keer op de punttoets krijg ik 9/10 gevallen de M, die erbovenstaat.
    Als ik dan switch naar symbolen/cijfers van het toetsenbord, doet de puntknop het gewoon wel prima..lekkere kutzooi. Toetsenbord blijft ook vaak haken terwijl ik gewoon doortyp. Het komt dan allemaal nog wel maar fucking irritant dat ie dan gewoon freezed.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012
  4. AraXiS

    AraXiS ! Shinigami Shop !

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    4
    voor inkomende oproepen ja, dat wel.
    maar mijn telefoon staat bijna altijd op trillen, en 1 tril is echt wel vervelend.
    had het echt graag kunnen aanpassen.

    bij men iphone kon ik wel onderscheid maken tussen mail, sms (pushbericht) en oproep.
     
  5. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  6. Lucky13

    Lucky13 Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    nvt
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2012
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb nu iets meer dan een jaar een Samsung Galaxy Ace en volgens mij begint de accu dood te gaan. Het was al geen accu die gigantisch lang meeging, terwijl ik afgezien van What's App en bellen amper iets met de foon doe. Maar nu is het echt erg geworden. Vanacht opgeladen, einde van de ochtend begon ie alweer heel snel leeg te raken. Toen stond er dat ik de accu weer moest opladen en dat was echt in no-time gebeurd, wat al niet klopt. En nu is hij alweer bijna leeg....wtf zeg. Het doet me denken aan wanneer de accu van de 360 controller zijn beste tijd had gehad..idioot snel opgeladen en weer leeg.

    Ik heb ook een app op mijn foon staan genaamd Battery Saver, maar dat heeft ook niets geholpen..denk echt dat ie stuk is.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Battery saver en soortgelijke apps zijn eigenlijk onzin, doen niet veel meer dan bijvoorbeeld WIFI/3G etc uitzetten als je niks met je telefoon doet.

    Ik denk dat het een softwarematig probleem is, meestal gaat een batterij namelijk een stuk langer mee.
    Wat je kunt proberen is de fabrieksinstellingen terug te zetten (ergens onder instellingen), maar dat betekent wel dat je al je apps kwijt raakt en alles weer opnieuw moet installeren.
    Je kunt ook even je telefoon rooten met SuperOneClick (is niet zo moeilijk).

    Heb een tijdje terug een Root/Custom Rom Guide gemaakt, zal m binnenkort ff aanpassen zodat ie in dit topic kan voor mensen die er interesse in hebben.
    Maar iig, hier is hoe je je telefoon moet rooten, heb even een stukje uit m'n guide gehaald:
    Stap 1 Download SuperOneClick (officiele site ligt atm uit de lucht, tenminste ik kan er niet op, dus dit is misschien niet de laatste versie).

    Stap 2 Ga naar Settings, Developer options, en zet USB debugging aan.

    Stap 3 Hang je telefoon aan je PC, start SuperOneClick op als Administrator (rechtermuisknop op het programma en Run as Administrator), klik op Root en wacht tot het programma klaar is.
    Bij mij reageert het programma soms niet als ie bezig is maar begin dan vooral niet in paniek overal op te klikken en wacht rustig af tot alles klaar is .
    Als het goed is staat nu de Superuser app op je telefoon en is je telefoon geroot.
    Als hij er niet op staat reboot dan je telefoon en als hij er dan nog niet op staat kun je nog een keer proberen je telefoon te rooten met SuperOneClick.

    Nadat je je telefoon hebt geroot moet je even Titanium Backup downloaden, een backup maken, fabrieksinstellingen herstellen, weer Titanium Backup downloaden en de backup terugzetten.
    Voordat je dat doet zou ik wel eerst alle apps die je niet gebruikt van je telefoon halen.

    E: En als je liever geen root op je telefoon wilt hebben kun je je telefoon ook zo weer un-rooten met SuperOneClick.
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2013
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wow nice man, dat is nice advies. Ik ga er morgen eens rustig voor zitten. Ik heb eerlijk gezegd zeer weinig apps erop staan waar ik wat mee doe. Whatsapp om met vrienden en broer te babbelen zo nu en dan en verder gewoon bellen. Verder doe ik echt niets op die foon.

    Een kennis van me zegt dat ie rooten aan alle kanten afraad, want het kan je telefoon slopen?
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Komt er eigenlijk op neer dat je meer met je telefoon kan (maar inderdaad dus ook meer kunt slopen).

    Als je wil kun je bijvoorbeeld een custom rom er op zetten (aangepaste software die beter is dan de originele, of updates), speciale apps draaien zodat bijvoorbeeld reclame verdwijnt maar dus ook een backup van je apps maken zodat je niks kwijt raakt.
    Als je niks raars gaat doen kan er in principe ook niks mis gaan.
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb de boel geformatteerd, de accu opnieuw geladen en alleen WhatsApp erop gegooit. In no time zag ik het accu icoontje een streepje leger raken....denk dat ie zijn beste tijd heeft gehad hoor. Een kennis zegt dat ik nog iets kan proberen. De accu in een wc papiertje wikkelen, in een boterhamzakje doen en sluiten en een uurtje of twee in de vriezer. Eruit halen...effe uurtje of twee wachten en weer testen.
     
  12. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.041
    Tja, weet je iig dat het geen softwarematig probleem is.
    Dat word dus een nieuwe batterij kopen, is gelukkig niet zo duur, euro of 10.
    Nog nooit van die methode gehoord maar je zou het kunnen proberen.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Leuk, maar gaat niet werken op een Li-On accu. Werkte inderdaad vroeger altijd met de Ni-Cd accus, bij een Li-On accu maak je met die methode alleen maar meer kapot.

    Een accu lekt altijd lading, bij normale temperaturen is dit vrij weinig. Maar bij een lage temperatuur lekt een accu in verhouding veel meer stroom. Wanneer je hem dus in de vriezer legt, zal hij enorm snel leeglopen. Li-On accu's beschadigen echter wanneer je ze volledig leeg laat lopen, waardoor de capaciteit nog lager wordt. Sterker nog, als de lading in de individuele cellen onder de 2,5V komt zal de accu compleet onbruikbaar zijn. Niet doen dus.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat is dit voor een kutgeintje in WhatsApp ineens? De 'download images automatically' knop is nergens te vinden. Dus wanneer er nu pics worden gestuurd download ie ze automatisch. Echt nergens is die optie te vinden, hij zou tussen gespreksinstellingen moeten staan.
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Laat me raden, je hebt een Iphone? Met een android gaat 't namelijk niet automatisch..
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.741
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Staat hier nog gewoon tussen gesprekinstellingen en ik heb de meest up to date versie van Whatsapp (versie 2.9.378 als ik in de Play store kijk)

    @Leis; op Android heb je keuze om het automatisch te downloaden of juist niet
     
  17. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, dit wist ik niet. :D
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Samsung Galaxy Ace, Android......

    Voordat ik de foon had geformatteerd was er niets aan de hand en na de format en na het installen van WhatsApp was de optie nergens meer te vinden. Heb de boel ook gezocht op Google...de mensen van WhatsApp zeggen het zelf ook dat de optie eruit gehaald is. Maar er zijn nog wel mensen die de optie hebben...raar gedoe allemaal en heel erg irritant.

    Hier is de reactie van de peeps achter WhatsApp te vinden

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=36524481

    Post #2
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2013
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.464
    Leuk Bevonden:
    5.047
    Het is wel even wennen die nieuwe update van de SIII, wil ik een foto maken, maak ik er gelijk 5 achter elkaar :lol:
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik heb geen data abo op mijn android telefoon. GPS maakt geen gebruik van data. Zijn er ook apps die ik offline kan gebruiken (gratis) icm GPS.

    Komend weekend in Utrecht en dan wil ik graag gebruik maken van een kaart icm gps.
     

Deel Deze Pagina