1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon APKtjes van humble bundle site trekken.

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Als je hem alleen root veranderd er toch niks?

3. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Nope, je kan alleem wat meer dingen doen.
    Alleen al voor AdFree zou ik het doen :)

4. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Hm, oke. En dan gewoon zo'n ROM installeren toch? Is dat lastig?

5. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het installeren van een rom zelf is supersimpel. Het rooten e.d. is een stuk ingewikkelder om te doen, maar daar zijn gelukkig een hele hoop guides voor te vinden op XDA. De tool die hier eerder gepost is werkt leuk maar ondersteund maar weinig telefoons. Op de meeste HTC telefoons moet eerst een downgrade uitgevoerd worden voordat hij uberhaupt te rooten is.

Als je zin hebt om je goed in te lezen in de processen is het niet zo moeilijk. Toch is er bij custom roms altijd een kans dat je tegen problemen aanloopt en dat kan soms vervelend zijn als je je telefoon echt veel gebruikt. Er zijn genoeg betrouwbare roms met goede support, maar je moet wel de goede uitkiezen dus.

Zelf draai ik op het moment Virtuous Quattro RC3 op mijn Desire HD. Leuke ICS rom zonder sense, draait geweldig en is grotendeels vrij van bugs, op de matig werkende camera na. Heb hiervoor heel lang Android Revolution HD gedraaid, wat een geoptimaliseerde stock rom is. Dat is op het moment de best geoptimaliseerde rom voor de Desire HD en de support is ook het beste.

Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  6. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Moah valt reuze mee eigenlijk

Als je 1 keer root hebt is het een eitje.

Je download Rom manager
    Installeert de recovery.

dan download je een rom naar keuze

Zelf gebruik ik Android Revolution HD voor mijn desire HD
    Ik begon met http://www.cyanogenmod.com/ goede om mee te starten en beschikbaar op veel apparaten.

en dan ga in altijd in recovery modus, kom je door een toetsen combi of via Rom manager.

Dan vanuit daar een backup, een wipe en install zip from SD.

Dan kies je de zip van de rom die je hebt gedownload. ff wachten
    eerste keer starten is wat lang. en dan heb je een root met custom rom.

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Want de hierboven genoemde SuperOneClick is niet simpel genoeg? ;)

8. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Zoals ik al zei, die werkt niet op alle telefoons.

Mijn HTC was alleen te rooten nadat ik hem helemaal terug had gebracht naar de stock rom. Daarnaast is het bij bijna elke custom rom ook wenselijk om een nieuwe radio te flashen, waarvoor je je toestel ENG S-OFF zal moeten maken. Dat is toch iets lastiger, maar zoals ik al zei zijn er een hoop guides beschikbaar op XDA.

Laatst bewerkt: 4 feb 2012
  9. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    De enige ROM's die bij mij snel werken zijn die van CyanogenMod, de rest is echt ontzettend traag, vooral Virtuous Quattro ICS..

10. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Cyanogen heb ik zelf nooit geprobeerd, ik wou eigenlijk niet van Sense af. ICS heeft veel elementen uit Sense overgenomen dus er is goed mee te leven. Wel apart dat hij bij jou niet snel draait, welke versie heb je geprobeerd? Ik draai hem sinds beta 3, en eigenlijk al die tijd snel geweest.

11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    kleine update. Humble Bundle heeft nu ook Toki Tori en een humble app die kijkt of er updates zijn voor de games.

12. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    nvm

Laatst bewerkt: 20 feb 2012
  13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik ga dit weekend Android 4.0 op mn telefoon zetten (CM9), en ik vroeg me af wat jullie van Android 4.0 vinden, en wat de verbeteringen zijn tov android 2.3 en andere android versies.

14. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Heb het op de galaxy nexus en werkt wel fijn. Veranderingen zijn allemaal niet zo heel groot vind ik, maar het gebruikersgemak gewoon wat groter.

Draw something is awesome btw. Zeg maar wordfeud alleen dan met pictionary :).

Laatst bewerkt: 21 feb 2012
  15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Veranderingen niet zo heel groot? Ik ben benieuwd wat voor toestel je vanaf gekomen bent.

Ik ben van GB met Sense 3 (Android Rev. HD) op mijn Desire HD gegaan naar ICS (Virtuous Quattro). Zonder de sense schil is Android naar mijn mening een stuk beter, veel sneller en vlottere animaties. Sense voegt érg veel goede features toe die ik wel mis, maar zonder Sense is alles wel merkbaar sneller.

Een hoop van de stock apps zijn flink verbeterd alsmede de bijbehorende widgets. De belangrijkste verbetering vind ik toch echt het nieuwe lettertype, en vooral het feit dat de grootte ervan ook in te stellen is waardoor een groot deel van de UI er beter uitziet IMO.

Het is gewoon de moeite waard om het zelf te proberen en zelf te ontdekken wat er allemaal veranderd is. Ik mis een aantal functies van Sense zoals DLNA, de goede weather app met de bekende widget en de phone app was ook iets overzichtelijker. Maar toch wil ik niet meer terug, omdat ICS gewoon heerlijk werkt.

16. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb nu Android 4.0 op mn telefoon staan, echt top.
    Alles loopt zoveel beter en het is een stuk completer, ziet er ook veel meer af en 'professioneel' uit. :)

17. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Iemand enige idee wanneer Android 4.0 uitkomt voor de Samsung Galaxy S2 ? Ik had gelezen in maart ergens is dit waar?

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Vanaf 1 maart volgens meneer Google.

19. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Oke, had al zo'n vermoede had dit overigens ook gevonden:
    Hello all, reading around the net I have found out the release date for the android 4.0 on the Galaxy S2 will be March 1st 2012 [​IMG] [​IMG]
    Just a week away!
    Lets hope its correct!
    Cheers all
    mrix

Mja, laten we hopen dat dit waar is en ik ben blij. ^^

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik moet eerst mijn GS2 nog updaten naar 2.3.4 :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.