Deze thread gaat over de Angry Video Game Nerd. Ik had zelf tot voor kort nog nooit van hem gehoord totdat ik ergens via via bij zijn eerste review terecht kwam: Castlevania 2: Simon's Quest en sindsdien ben ik zo'n beetje elke review van hem aan het opzoeken/bekijken.
Wie: James Rolfe A.K.A. Angry Video Game Nerd (AVGN)
Hier zijn wikipedia: Klik
AVGN: In de "serie" Average video game nerd vertoond James Rolfe de rol van de video game nerd. Elke aflevering bespreekt hij weer een andere game van zowel de NES als de Atari of welke andere nostalgische game console dan ook. Hij reviewt voornamelijk de wat bekendere games en kraakt ze behoorlijk af. Dit gaat compleet gepaard met grof taalgebruik en constructieve argumenten. Hij verteld alles op zo'n manier dat je als het ware de irritatie beleefd alsof je het echt zou spelen, en dat maakt deze serie misschien wel zo uniek.
Wat erg opvalt in zijn afleveringen is het veelzijdig gebruik van editing. Ook staat hij er om bekend om bij bepaalde games een bijpassende parodie in zijn afleveringen te verwerken, zoals bijvoorbeeld het geconfronteerd worden met Jason Voorhees tijdens het reviewen van Friday the 13th.
Hij is ongeveer in 2004 doorgebroken d.m.v. Youtube. In eerste instantie had hij zijn eerste 2 reviews (zie Castlevania 2 en Jekyll and Mr. Hyde) puur en alleen voor de grap gemaakt zonder een bepaalde bedoeling. Tot op een gegeven moment een vriend van hem met het idee kwam om zijn video's op Youtube te zetten. Sindsdien is hij razendsnel immens populair geworden en heeft hij sponsors aan de haak geslagen zoals ScrewAttack en Gametrailers.com.
Hier is zijn 200ste film waarin hij uitgebreid beschrijft hoe hij op het idee is gekomen om te doen wat hij doet.
Hieronder enkele favorieten:
- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Friday the 13th
- Nightmare on Elm Street
- Spiderman
- Top Gun
- Ghostbusters deel 1
- Ghostbusters deel 2
- Ghostbusters laatste deel
Laatst bewerkt: 14 feb 2009