1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

gooooooo quacky hahaha...ik heb het fucking druk op me werk maar jij neemt prima de honeurs waar.
    converters van coax naar optisch en andersom bestaan trouwens wel.
    in de eerste surround thread stond hier iets over in....dus de meneer die zegt dat hij alles heeft uitgepluist heeft zijn werk niet goed gedaan.
    ik ben weer weg...druk druk druk werk werk werk...8) .

2. XbOx-FiGhTeR

XbOx-FiGhTeR ........

Leuk Bevonden:
    0
    699 euro niet veel voor zo'n een hele set

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Het is dan ook wel heel erg veel om na te pluizen... ik dacht ook dat ik alles gelezen had, maar dat was me dan toch net ontgaan.

Kreeg vandaag trouwens weer een nieuw foldertje van Hobo binnen... kwijl!! 8)

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Niet slecht, niet slecht... leuk setje lijkt me. Maaruh... voordat je 'm koopt... luister effe naar het setje. Heel belangrijk!! Ennuh, als je 'm gaat kopen, laat ons effe weten hoe hij bevalt.

5. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Toffe beschrijving van die bovenste poster.:9 Sjah..ik doe ook rustig aan met zoeken, aan de andere kant als ik zeker ben staat ie dit jaar nog in m'n veel te kleine woonkamer.
    Die Thomson waar die het over heeft, heeft idd een award gewonnen. Ik vind de tv alleen lelijk, design moet je ook liggen.
    Hmm.. Iig snel op naar de correct om daar ff te geilen.
    Weet iemand welke modellen inbranden of hoe dat zit?
    Thanks voor je reply.:)

6. XbOx-FiGhTeR

XbOx-FiGhTeR ........

Leuk Bevonden:
    0
    Oja ik had nog 1 vraagje ik heb in me kamer ook zo'n kleine stereo toren maar die wil ik aansluiten aan me Xbox via Aux maar ik heb maar 1 scartaansluiting op me tv en daar zit dus de xboxscart aan, dus wat moet ik doen om de geluid van me xbox op me stereoinstalie te krijgen....... :confused:

7. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Je TV heeft vast ook wel een uitgang waar je met een paar tulpjes je stereo op aan kunt aansluiten.

8. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    scartsplitter kopen.

9. XbOx-FiGhTeR

XbOx-FiGhTeR ........

Leuk Bevonden:
    0
    ik had zo'n scartspliter gekocht maar toen ik me stereo op aux deed kwam er geluid van de tv progamma's en niet van de xbox

10. XBOXjunkXL

XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

Leuk Bevonden:
    0
    Weet je wat je meot doen!!! Je moet aan de achterkant van het scartdoosje van je xbox daar zitten drie tulp kabeltjes in : gele,rode en zwart(wit) weet niet meer precies. Die gele moet je erin laten zitten en die rode en zwarte(wit) moet je eruit trekken en dan een verlengstukje ertussen en dan een langer kabeltje en die komt dan in je aux!! Je verlengt dus zeg maar die rood zwart(wit) kabel naar je aux en dan krijg je je xbox geluid via je boxjes in stereo geluid!!

11. XBOXjunkXL

XBOXjunkXL XBOX Freak 4 LIFE

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft helemaal geen scartsplitter te kopen!!!

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm.... hij wilde de advanced scart cable gebruiken... die heeft geen tulpjes.

13. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoeft niet nee, kan wel.

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je kan idd je gele draad gebruiken voor je beeld en de rode en witte voor je audio.
    dit resulteerd wel in kutbeeld....en alleen stereo audio.
    let wel....dit kan dus alleen met de standaard kabel van de xbox.
    de advanced scart heeft geen uitgangen anders dan alleen de optische voor je geluid.
    mischien heeft idd je tv nog een audio uitgang met 2 tulpies die je weer doorlust naar je stereootje.
    wat ook nog kan is de hoofdtelefoon aansluiting gebruiken op je tv.
    hier zijn ook verloopstekkertjes voor die je dan achter in je stereo kan prakken..heb je stereo geluid(als je tv ook stereo is) en je kan de advanced scart gebruiken die je weer een prima beeld geeft.:+

15. XbOx-FiGhTeR

XbOx-FiGhTeR ........

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Waar en wat voor kabels moet ik dus kopen om via de hoofdtelefoon ingang het aan te sluiten, Mijn tv heeft 2 tulpies voorin een witte en een gele(audio en video) en de hoofdtelefoon aansluiting.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heya Xenior,

sorry voor de late reactie maar ik was de afgelopen week op vakantie, kom net binnen vallen :) Je stelt met niet telleur hoor, ik denk dat een projectie tv een stuk practischer is dan een projector, dit is een stuk meer plug & play. Om effies terug te komen op je vragen, jah je tv heeft last van inbrand ellende dat komt nu eenmaal door de gebruikte techniek. Je hoeft er echter geen last van te hebben als je tv goed laat aftellen of zelf goed afstelt. Inbranden krijg je last van als je brightness en contrast lekker open knalt en dingen als statische logo's gaan dan inbranden. Denk niet dat dat een process is van maanden, jaren maar dat kan vrij snel gebeuren, binnen een paar uur zelfs als je het echt bont maakt. Ik zou je het liefst aanraden om je nieuwe tv te laten isf-en door de gasten van ITC (in emmeloord) ophttp://www.hometheater.nl/ kun je meer over isf vinden. Komt er in het kort op neer dat de geometrie en kleuren perfect worden afgesteld. Iets wat in 100% van de gevallen gewoon niet goed is als hij uit de fabriek komt. Dit is werkelijk een verschil van dag en nacht en zeker ook met nieuwe tv's heel erg aan te raden.

Buizen gaan trouwens zeker iets van 10000 uur mee en niet de 3000 uur die genoemd worden. En zeker als je tv goed afgeregeld is dan kan hij nog wel wat langer mee.

Voor wat betreft je tweede vraag of het een goeie tv is durf ik niet zo te zegen. Dit is zo te zien een redelijke nieuwe tv, kan er niet veel over vinden. Sony maakt echter over het algemeen heel goeie projectie tv's dus je zult hier zeker geen miskoop mee hebben. Altijd zelf kijken of het wat is natuurlijk wat jij zult er uiteindelijk naar moeten kijken.

Heel veel succes!

17. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Dus goed afgesteld en je xbox kan eraan? Dat is wel de bedoeling voor af en toe natuurlijk. Enneh..ik wil wat nieuws en kan niet meer wachten, missch. in een later stadion hang ik zo'n gevaarte aan m'n plafond.:9
    Maki z'n post onder de mijne gaf een link waarin iemand vrij ontevreden was over de kwaliteit, iets over de afstel mogelijkheden. Wat op die Thomson wel zit, vandaar dat die missch. een award heeft gewonnen...
    Kut dat ik die lelijk vind.
    Vind dit design erg strak en het is toch alweer een stukkie groter dan wat ik nu heb. Maarja, moet wel ff meedoen, m'n andere tv is over een paar dagen net 1 jaar oud.
    Was je vakantie top?:)

18. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou die 3000 uur die ik noemde, is toch helaas echt het geval... Het ging in dat geval over een Samsung TV, maarjah dan noem je ook iets :+

19. Insane_J

Insane_J lamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is dus ff compleet fout. Nogmaals DTS wordt NIET ondersteund door de Xbox domweg omdat hij het niet kan uitsturen.

En nu niet gaan beweren dat dat niet waar is, dit heb ik zelf getest. Ik heb zelf een receiver die aangeeft wat voor signaal dat hij binnen krijgt en heb daar een Xbox op aangesloten en maakte niet uit welke DVD-Film ik afspeelde de receiver bleef lekker aangeven dat er een Dolby Digital 5.1 soundtrack werd afgespeeld en sterker nog als ik de DTS-soundtrack selecteer dan krijg ik niet eens geluid. En mijn receiver kan ook DTS-ES (ik hoor je gewoon denk euhhhhh was da dan?) decoderen.

En niet gaan lopen zeuren dan dat ik een k*t receiver heb, ik denk dat ik wat proffesioneler spul thuis heb staan dan al jullie sony/philipp/jvc gebruikertjes.

En dan nog ff een feitje er zijn GEEN games die DTS geluid hebben aangezien dat DTS (staat voor Digital Theatre Sound) in principe alleen in films nog wordt gebruikt. Vandaar ook de term THEATRE = theater = bioscoop = film.

Ook weer zo iets. Jongen, optische kabels werken zoals glasvezel sterker nog het is glasvezel en dan op zo een manier gefabriceerd dat het GEEN verlies in kwaliteit opleverd tot een afstand van 25 meter. En inderdaad de gemiddelde elektronica boer levert niet langer dan 2 meter aangezien de prijs daarna enorm omhoog schiet dat het niet meer intressant is om te verkopen aan de normale consument.

Dus ik heb dan 5 aparte versterkers nodig voor 5 speakers, heel theoretisch zou dan mijn receiver 5x zo groot en zwaar moeten zijn en niet meer in mijn meubel kunnen en dan zou ik dus 5x 5x150w uitgangen hebben dus kan ik daarna 25(!) speakers aansluiten. Als jij me zon set kan leveren wil ik um hebben.

Ik weet niet welke DVD-speler jij hebt gezien maar 99,99% (zeg maar 100%) hebben een optische uit en een coaxiale uit + heel misschien 6 analoge uitgangen voor dolby digital. Maar ik heb er nog nooit 1 gezien die een optische ingang heeft. Aangezien je zelf ook al aankaartte dat de gemiddelde fabrikant wel een dolby digital/DTS decoder ingebakken zit maar dat ze wel vergeten om misschien te zorgen voor een aparte ingang voor bv je tv of de extra uitgangen voor extra bronnen en dan beweer je nu wel weer dat zon ding een optical in heeft? :confused:

En ik denk dat ik nu maar stop ik denk dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt. Anders wordt mijn reply ook zo lang.

En ff voor de moderators, Ik had idd geen vraag ik heb alleen op een manier gereageerd die mij goed leek omdat er hier een hoop mensen verkeerd worden ingelicht.

Greetz

20. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet waar ze die creative setjes het goedkoopst verkopen? Ik bedoel dan een gewone winkel, geen Internet-winkel.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina