1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Had tot zojuist nog nooit geprobeerd om dts uit te sturen op me xbox maar na het bovenstaande wilde ik dit graag even testen en DTS werkt gewoon wel op de xbox. Ik weet dus niet wat je verkeerd ingesteld heb staan maar op me denon staat nu vrolijk een dvd-tjes van the eagles (dts only) te spelen en staat ook keurig dts op me display. Verders ben je erg stoerj dat je "proffesioneel" spul hebt staan, als je het niet kan afstellen kan je er ook zo lekker veel mee.

2. macksplack

macksplack Guest

hahah wou net posten maar zag je comment al staan iemand die zegt dat xbox geen dts kan decoderen neem je gewoon niet serieus :+ maar 1 ding niet vergeten dat hij serieuze spul thuis hahahaha:+

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dts decoderen kan die ook niet :) Hij geeft alleen het signaal door :) Je versterker decodeerd het dan weer mooi.

4. Insane_J

Insane_J lamer

Leuk Bevonden:
    0
    hehe post is van collega van me, niet echt een xboxfan :p

Maar als ik het goed begrijp heb je dus een advanced scart cable nodig, (die ik overigens nergens kon vinden op voorraad)
    en dan iets van een creative speakersetje.

welke speakersetjes zijn een beetje populair?

creative inspire 5.1 5700 of is de 6.1 6700 beter ?

ik heb overigens ook een audigy2 (platinum) kaart in mijn pc die is dus 6.1 en ik wil dus boxen voor me tv,xbox en PC gebruiken

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    In delft liggen ze bijna overal:confused: nog net niet opstraat:+

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL :+

Ik heb het ook nog ff getest en het icoontje gaat gewoon netjes branden bij U-571 hoor 8)

7. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    ROFL!!!

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Beukie!

De Denon is echt fantastisch! Net effe U-571 gekeken, de ramen zitten er nog net in 8)

Nu nog maar effe het boekwerk door gaan spitten... en binnenkort ook maar eens zorgen voor een goed audiomeubel... want zo'n Denon gewoon op de grond zetten kan natuurlijk niet ;)

9. WhiteCloaks

WhiteCloaks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je je optische kabel in optical out of optical in van je versterker proppen?

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denk je zelf? En wat zegt de handleiding van je versterker daar over?

11. xbox-control

xbox-control i'm a splintercell

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net de speciaale editie van the lord of the rings gekocht..

en die film ondersteunt DTS-ES 6.1

alleen ik heb een reciever die DTS 5.1 ondersteunt

nou vraag ik me af of ik alles wel hoor als ik 6.1 afspeel via een 5.1 reciever.
    ik bedoel ...verdeelt de reciever het in 5.1 zodat je alle geluiden wel hoort:confused:

12. T-box

T-box XBW donkergroentje

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Kheb een beetje hetzelfde probleem als XbOx-FiGhTeR. Als ik het goed heb zijn er een aantal mogelijkheden. Het gele tulpkabeltje in de tv resulteert idd in een drie keer ruk kwaliteit PSX beeld. Ik wil gewoon mijn Advanced scart gebruiken.
    Voor het geluid kan ik dan dus of van mijn 1 audio uitgang op mijn tv naar de stereo.
    Of van de hoofdtelefoon naar de stereo.
    Wat is het beste, goedkoopste en handigste en wat moet ik er dan precies voor aanschaffen.
    En is een scartsplitter die RGB ondersteunt ook niet een optie?

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee dat ze daar bij het bedenken van de DTS-ES standaard wel rekening mee gehouden hebben. Er zijn immers nog maar zeer weinig mensen die een receiver hebben die hiermee overweg kan. Zou dus commercieel al niet aantrekkelijk zijn om een DVD uit te brengen met deze features als maar een handje vol mensen er wat aan heeft... maar het fijne weet ik er ook niet van.

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

Het goedkoopste is gewoon je stereo aan de audio uitgang van je tv te hangen. Verschil in geluid zal er niet echt zijn of je nou een scartsplitter neemt of de audio uitgang.

15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

Laatst bewerkt: 8 dec 2002
  16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whoehahahaha wat een post zeg....zeg insane heeft die collega van je soms niet meer verstand van verzekeren??
    ik kan eigenlijk niets meer toevoegen aan tipex zijn reactie..of mischien toch wel....het dts verhaal van je klopt van geen kant en laat al meteen zien hoeveel je van deze materie afweet....minder als de temperatuur buiten nu dacht ik zo:confused: .
    het is trouwens ook nog eens digital theatre systems.....rofl plant.
    optische kabels kunnen echt wel langer....maar je vind ze practisch nergens langer dan 2 meter en niet alleen vanwege de kosten..optisch is al niet de beste keuze voor digitale signaal overdracht.
    dit was echt een giller......

Dus ik heb dan 5 aparte versterkers nodig voor 5 speakers, heel theoretisch zou dan mijn receiver 5x zo groot en zwaar moeten zijn en niet meer in mijn meubel kunnen en dan zou ik dus 5x 5x150w uitgangen hebben dus kan ik daarna 25(!) speakers aansluiten. Als jij me zon set kan leveren wil ik um hebben.

je heb geen flauw idee hoe je PROFESIONELE:r receiver is opgebouwd.
    in die radio van je zitten wel degelijk 5 of als het een goeie is wel 7 losse versterkers,die als het een hele goeie is elk een eigen voeding hebben.
    erm ....waar haal jij trouwens dts es uit met 5 versterkertjes vriend...daar heb je er toch 7 voor nodig.......achteraan gezeten met rekenen mischien:confused:

Ik weet niet welke DVD-speler jij hebt gezien maar 99,99% (zeg maar 100%) hebben een optische uit en een coaxiale uit + heel misschien 6 analoge uitgangen voor dolby digital. Maar ik heb er nog nooit 1 gezien die een optische ingang heeft.

http://www.ajg-av.co.uk/dvd-a1.html
    ziehier antwoord....gek dat je deze niet kent???
    ik had toch echt wel gedacht dat deze in jouw profesionele opstelling er ergens tussen zou staan.

dus meneer de collega......breng de kikkers die je uit leeuwarden gejat heb snel weer terug want je blijft halucineren.
    rofl......glaasje limonade voor deze vriend jongens hahahaha8)

17. WhiteCloaks

WhiteCloaks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb achter op de versterker optical in en out.... dus plug ik de optische kabel in de advance scart en de uiteinde in de optical out neem ik aan?!

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het ging hier over een dvd speler met een optische ingang lol en geen receiver.
    je toslinkie gaat idd in je optical in achter in je receiver.

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ik vind het echt leuk dat je er tevreden mee bent........wel een waarschuwing.......u is nu besmet met het multikanaals virus..quacky heeft er een dure hobby bij lol:+

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beukers is niet aansprakelijk voor klagende partners, torenhoge schulden etc etc :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina