1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WhiteCloaks

WhiteCloaks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus die optcial kabel heet toslink?? dus als ik naar de kabelboer ga en vraag om een toslink snapt ie ut? of moet ik gewoon vragen voor een opitcal kabel?

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dts es staat voor extended surround wat wil zeggen in gewoon nederlands dat je er een extra kanaal bij krijgt.
    aangezien je receiver dts 5,1 decodering heeft zal je er dus geen extra kanaal uit kunnen vissen.
    de dts es decoder is weer net eff een stappie verder dan zijn normale dts broertje.
    de es decodering stelt je in staat om nog een set speakers te gebruiken voor een nog breder surround gevoel en je totaal te omringen met geluid.
    de plaatsing van het geluid wordt op deze manier nog precieser
    ook al wordt er meestal met extended surround zowel bij dts es,dolby 6,1 en thx ex gebruik gemaakt van 8 speakers kan je de backsurroundspeakers niet zien als 2 afzonderlijke kanalen.
    het signaal uit de speakers(je kan er ook 1 gebruiken maar 2 klinkt echt een stuk beter) is echter mono.
    in principe mis je niks en hoor je alles ook met 5,1 zelfs al speel je een 6,1 dvd af.
    alleen de plaatsing en het surround effect zijn veel beter bij een 6,1 en 7,1 setup.

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Tja... nu is mijn DVD speler niet goed genoeg meer... en eigenlijk heb ik ook nog 2 speakers te weinig... 8)

OMG... waar ben ik aan begonnen... 8)

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol als jij gewoon naar de megapool of een soortgelijk zaak vraagt naar een optical,of optische kabel voor digitaal geluid snappen ze precies wat je nodig heb.

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    En doof geworden huisgenoten en onschuldige voorbijgangers die getroffen worden door neervallend glas... etc.. etc... 8)

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

als straks me huis klaar is..en beukie heeft de stereo er ook lekker inhangen dan nodig ik wel wat mensen uit hier......watjes aan de deur verkrijgbaar8)

7. masta_user

masta_user Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    weet iemand een goede speaker set

8. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iets meer info mag wel he? :9

Wat is je budget?
    Wat wil je? 5.1 of gewoon 2 leuke speakers?

9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ja hoor... wat dacht je van Dali Megaline. Slechts 12500 euro per stuk... Paar kanjers van 2.31 hoog... 24 woofer en midrange units en 6 ribbon tweeters... daar gaan je buren erg blij van worden...

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Sure... ik ben ook wel heel benieuwd hoe die rotels gaan klinken... met het gevaar dat ik mijn eigen setje daarna klote vind... maar dat risico moet ik dan maar nemen ;)

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  12. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Hoe sluit ik 'm aan op mijn XBox? Ik heb een advanced scart cable en die wil ik graag blijven begruiken... :+

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

met een hamer....die sony dingen kunnen tegen een stootje:+

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

QUAUAUAUAAAAAACKY....ik zie nu net dat je center en surround speakers op 4 ohm draaien.
    dat houd dus in dat je denon er nu effies gewoon ruim 180 watts rms in beukt....en daar zijn ze niet voor gemaakt.
    kijk dit effies na want anders help je de boel bij wat hogere volumes naar de klote.
    de link naar je front speakers werkt niet maar ik ga ervan uit dat die wel 8 ohm zijn.
    erg strange van dali om een pakket uit een lijn te maken met verschillende speakerimpendanties.
    de denon is hier ook niet zo blij mee hoor...hou daar ook rekening mee..aan de front kanalen hangt nu 8 ohm..maar aan de rest maar 4.
    zo trek je een heel vreemd vermogen uit je eindtrappen en kan hij wel eens gekke dingen gaan doen.
    ik weet dat de denon vrij soepel is met zijn speaker weerstand maar kijk dit effies voor je eigen veiligheid effies na.
    het verschil van de weerstand tussen front,center en surround was ook bij de een groter als bij de ander.
    zo kreeg je bijv bij surround een iets grotere marge dan bij front...maar kijk het eff na want jij heb nu alle gegevens.
    je weet hoe dik het boekwerk is zo beukie weet dat echt niet allemaal uit zijn hoofd.
    ik hoor van je
    :+ .

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Alle speakertjes zijn 4 ohm hoor... Front speakers en center zijn 150W bij 8 ohm en de surrounds zijn 80W bij 8 ohm. Ik heb er nog niet echt mee geknald omdat ik mij vooral om die surround speakers wat zorgen maak. Dit zijn de specs:

505's:
    Frequency Response, ±3dB 43 Hz - 25 kHz
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Rec. Amplifier Power, 8 Ohm 25 - 150 Watts

C1000:
    Frequency Response, ±3dB 63 Hz - 24 kHz
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Rec. Amplifier Power, 8 Ohm 30 - 150 Watts

R1000:
    Frequency Response, ±3dB 70 Hz – 20 kHz
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Rec. Amplifier Power, 8 Ohm 25 – 80 Watts

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ok mooi....maar waar het om gaat is de nominale impendantie van je speakers.
    die is gellukig gelijk zie ik...je krijgt anders een scheef vermogen als de verschillen te groot zijn.
    lol dit houd dus in quacky,dat je denon nu dus zon 5 keer 180 watts rms in de lucht drukt..en waarschijnlijk is dat zelfs nog aan de krappe kant want het is denk ik zelfs nog iets meer8) 8) .
    gekkenhuis hahhaa.
    als ik jou speakers aan zou sluiten op mijn rotel dan draai ik op front links rechts=2 keer 750 watts rms.
    center,surround links,surround rechts,back surrounds=5 keer 330 watts rms.
    door de lagere weerstand krijgt de versterker heel veel zuurstof in de longen zodat er ernorme continue vermogens geleverd kunnen worden..en dan heb ik het nog niet eens over de pieken die hij er uit kan gooien:D .
    het belangrijkste is dat je speakers de zelfde weerstand hebben.
    het is geen ramp als bijv alleen je center op 6 ohm draait en de rest op 8 ohm...maar als alles door elkaar gestampt wordt en er is geen weerstand hetzelfde dan kan je problemen krijgen.:+

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Goed man!! Maaruh, gaan die surroundspeakers dat dan allemaal wel trekken? Die zijn immers maar 80watt ofzo..

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    LOL

jawel...zolang je je receiver maar niet helemaal open gooit voor een lange tijd.
    bij normaal gebruik zal er echt niks gebeuren alleen als je echt vreselijk tekeer gaat kan er wel iets kapot...je surroundjes dan he.

20. hunter

hunter Battleship

Leuk Bevonden:
    0
    ok ik wil voor m'n xbox de creative inspire 5500 (die xbox versie)
    heb ik ook nog 2 kabels nodig : advanced scart & optische kabel
    ff voor die laatste 2 : maakt het bij die advanced nog wat uit of je big ben/thrustmaster etc of microsoft neemt (scheeld namelijk in prijs en k vind het allemaal al duur genoeg :cool: )
    en die optische kabel > ik heb me laten vertellen dat je voor een halve meter 17 a 18 euro kwijt bent. klopt dit ? en hoe moeten die kabels in die set ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina