1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeer zeker verstandiger.

Je hebt sowieso een stuk betere ondersteuning en als je vragen hebt, zijn er veel meer mensen die je verder kunnen helpen.

Waarom het risico lopen met een of ander HaDiKaToShi merk? Beter doorsparen voor iets goed waar je zeker tevreden mee zult zijn :)

2. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, ik hoor ook niet een en al lof van die creative set maar goed.

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Check anders die set van Logitech. Die is THX approved, dat kan nooit verkeerd zijn =)

4. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nou eens zou weten wat dat is:)

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Well... find out and learn, my young padwan..

6. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zal vast wel goed zijn:D

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

eeehh..ja waar zal ik dan beginnen......oja kan deze set hard.
    jawel dat kan.......van 14 hoog naar beneden op de stoeprand maakt een hels kabaal.
    issie aantesluiten op de xdoos.
    het kan wel...maar hij ondersteund dan geen dolby digital...best wel zonde dus.
    laat ik eigenlijk maar meteen afronden want dit gaat nergens naar toe...............eeeehhh het enige goeie van dit ding is...de verwijderingsbijdrage......die kan met deze dingen niet hoog genoeg zijn zodat ze maar gauw verwijderd worden.
    koop dit niet...je koopt een kat in de zak voor 200 pleuros.
    dit soort mutanten onder de homecinema sets zijn het daglicht in mijn ogen niet eens waard.
    in een furby steekt nog meer elektronica dan in dit dit........dit ding.
    hou je centen lekker in the pocket en spaar eff door.
    je kan ook naar de creative of logitech sets gaan kijken...das ten alle tijden 239 keer beter dan dit stuk elende dat eigenlijk nog niet eens per kilo verkocht mag worden.
    krijg je dit ding niet gratis bij 4 flessen bodylotion en een blik uierzalf whoehahaha.
    kijk eff verder kerel...er is zo veel op de markt..en helaas ook dingen zoals deze.

8. maxiumkiller

maxiumkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Harmonic Distortion + Noise: 0,06%

Audio Output (Analog): Rec Out

Uitgangsvermogen: 2x20W

Imputs: 1xPC, 2xAux, 1xKoax, 2xOpt

Subwoofer Uitgang

Signaal/ruis-afstand: min 85dB

Frequentiebreik: min 20Hz-20kHz +/-1dB

DSP-Programs: 6 programs

Dolby ProLogic

Dolby-Digital

DTS Digital Surround

SILENT CINEMA

Virtual CINEMA DSP

Tri-Field CINEMA DSP

On-Screen Display: via PC

Connection / Interface: USB

Systemrequirements: min Win98, Mac OS 9.1

Remote Control Unit

Standby Power Consumption: 5W

Afmetingen (B x H x D): 120x294x355mm

Gewicht: 5,5kg

Accessories: Remote Control, Batteries, USB Cable, CD ROM

hallo mensen ik zag deze bij correct staan met een dvd speler en een subwoofer en 2 sattaliet speakers effe 2 vraagjes kan je deze aansluiten op je xbox zo ja kan je er dan ook nog 3 speakers op aan sluiten voor dolby digitla alvast bedankt

9. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ff een uitleg over THX :)

Wat is THX?
    THX is geen standaard. Het is een kwaliteitskeurmerk voor Bioscopen, apparatuur en voor films. Het is ontwikkeld door George Lucas ten tijde van StarWars. Dit uit onvrede over de bioscoopzalen. Met name het geluid in zulke bioscopen. Bioscopen die aan de certificering willen voldoen moesten aan zeer strenge eisen over frequentiebereik en vermogen voldoen. Ze werden ook doorgemeten en dan kwam er een certificering of niet. THX heeft niets met het aantal kanalen te maken of met Dolby digital. Het komt er simpel op neer dat het geluid erg hard kan en dat er een flinke heoveelheid voelbaar laag lekker meedreunt. THX zie je ook op veel thuisaparatuur staan. Dit is ook een kwalitietsmerk. Dit gaat dan vooral om het vermogen dat de versterker minimaal kan leveren (100w/kanaal) en of het een verwerkingsunit heeft waarmee het geluid, dat in films op bioscoopspeakers is geoptimaliseerd, bewerkt wordt waardoor het wat meer voor kleine kamers geschikt is. Dit keurmerk wil niet zeggen dat een versterker goed klinkt. Ondertussen is er een THX keurmerk bijgekomen, namelijk THX select. En de oude gaat nu door het leven als THX ultra. Voor de precieze eisen waaraan apparatuur moet voldoen om het keurmerk te krijgen, moet je op de site van THX kijken: THX

[bron]

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heeee daarrr..even een aanvulling op de maki zijn roman over thx8) .
    zie thx als een nabewerking van het gewone dolby digital en tegenwoordig ook dts.
    het surround spoor wordt nog een keer bewerkt door een processor in de versterker of receiver die het dan dusdanig affilterd tot de thx norm.
    er valt verders niks meer af te regelen met dit signaal.
    bij dolby digital en dts kan er met de equalizer gespeeld worden om nog meer of minder hoog en laag toe te voegen.
    dit kan niet bij thx.....want zeggen de heren van lucas arts...dit is perfect...wij zeggen dan weer...dat maken wij wel uit star wars boys:+ .
    het is idd onstaan in de biocoopzaal maar het processor gedeelte wat erin je receiver mocht zitten(als je thx heb) werkt heel anders omdat je woonkamer gewoonweg geen bioscoopzaal is.
    wat wel hetzelfde is als in de bios is het gebruik van de soundtrack.
    de geluidssporen van thx worden in de studio speciaal gemixed en worden bij overzetten van het orgineel naar dvd,laserdisc en video ongemoeid gelaten.
    de mensen van thx hebben destijds processors ontwikkeld om met dit geluidsspoor uit de bios het geluid zo aan te passen zodat het bij jou thuis dezelfde ervaring creeerd.
    voordat de versterker het thx logo mag dragen worden er idd de vreselijkste dingen mee uitgevreten waaronder ook het kortsluiten bij een vol vermogen bij wijze van test.
    niet alleen maar het vermogen wordt gemeten en het frequentie bereik maar de versterker gaat ook uit elkaar en onderdelen zoals de voeding,opbouw e.d worden ook bekeken.
    al met al zijn dit zeer zware testen waar lang niet alles doorheen komt...je ziet dus niet op heel veel sets het thx logo staan.
    staat het erop dan bevat het prijskaartje zomaar een nulletje extra.
    yo maki..ik denk dat je het andersom bedoelde met thx ultra en thx select.
    select is er ooit tussen gekomen maar wordt practisch nergens meer in gebruikt...het is nu thx ultra2.................en wat blijkt..ook beuk heeft er weer een roman van gemaakt8)

11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    THX zegt inderdaar wel IETS over de kwaliteit, naar mijn ervaring kan ik zeggen dat het een goed hoorbaar en voelbaar:D verschil geeft wanneer je echt alles van THX hebt (denk dan aan receiver/speakers en sub's/interconnects).

Trouwens Skywalker Sound gebruikt in hun recording studio speakers van B&W (Nautilus 802) die niet door THX zijn gecertificeerd:confused:

Groeten,

Tommy

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik geloof dat niemand het hier over de kwaliteit had...maar dat terzijde.
    je vind de thx logo's alleen op de duurdere versterkers en receivers e.d staan.
    dat je het voelt heeft ook te maken dat de thx processor alle lfe signalen(je sub kanaal) helemaal affilterd tot 80 hertz...en ik moet zeggen dat deze functie van thx echt vreselijk goed is.
    ik vind de mid en hoge tonen bij dts er meer uitspringen maar het laag is weer heel goed bij thx....zo houd de een van sex met vrouwen van 400 kilo maar das ook een kwestie van smaak natuurlijk.
    niet alle fabrikanten lopen weg met thx waaronder ook b&w.
    maar kijk nu eens naar rel met zijn subs.....die doen er ook niks mee maar ik durf te wedden dat zelfs de allerkleinste van rel met vlag en wimpel zal slagen voor de vershillende testen.
    mijn spulletjes hier van rotel doen in 2003 ook weer wat anders.
    de 2 kanaals rb 1090 van mij van dit jaar heeft thx ultra op zijn voorhoofd staan.
    dezelfde versterker van modeljaar 2003 heeft hem niet....maar er is van binnen helemaal niks veranderd.
    toevallig heb ik vandaag nog met rotel gebeld(zelfde importeur van b&w speakers trouwens)en gevraagd waarom.
    de telefoonmeneer vertelde mij dat rotel dit jaar zijn spullen niet meer aanbood voor de thx normen en hiermee ook niet meer het logo draagt.
    voor de kenners maakt het immers niks uit want als je je er een beetje in verdiept kom je er snel genoeg achter dat dit soort gereedsschap voldoende potentie heeft om een neushoorn te steriliseren.
    ander voordeel is dat ook de prijzen omlaag kunnen.
    het hele gebeuren rondom het verkrijgen van het logo kost bakken vol met geld die nu niet meer uit hoefen worden gegeven en gebruikt kunnen worden voor andere dingen want
    ook als consument betaal je voor het thx logo mee.
    de een heb het wel...de ander doet er niks mee..feit blijft wel dat goodies met een thx certificering wel een stempel meedragen van kwaliteit.:+

.......enne.....sex met vrouwen van 400 kilo is mij ook effe net iets teveel:r :r

Laatst bewerkt: 19 dec 2002
  13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja deze kan je aansluiten op je xdoos..je heb namelijk 2 optische ingangen lees ik.
    erm:confused: zitten er maar 2 sattaliet speakertjes bij en een subwoofer?
    waarom geen 5?
    geef de link eens door of wat voor orgel is dit?

14. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    ja sorry maar correct heeft geen internet site hij is wel te vinden op yamaha.nl/hifi maar een iemand die ik ken zei dat dit is nieuws was dat je dolby digital via twee sattelite speakers heb ik weet er nie zoveel van maar dat zei die dus.

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

om welk type set of receiver gaat het.
    geef eens het serie nummer door...wil er iets meer over weten:eek:

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DB uit 2 sateliet speakers, wooow, waar kan ik me installatie inruilen? :) Uhm dat zal niet echt gaan lukken ben ik bang.

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het kan wel maar dan heb je alleen 2 kanalen digitaal geluid....niet te vergelijken met 5,1 6,1 of 7,1.

18. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    maar jah wat dan er staat dat ie virtual dolby digital heeft en dts maar er staat ook dat ie maar 2 speaker uitgangen heeft?

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

prachtig mooi allemaal maar ik weet nu nog niks...welke set is het zodat tante beuk ff kan kijken waar het over gaat.

20. maxiumkiller

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.yamaha-hifi.com/ dit is de link dan naar producten dan naar digital home cinema ,pc audio ,pc home audio en dan ap u70 de 2 speakers zijn van infinity HCS-P@ Subwoofer en 2 satelliet luidsprekers kan nergens de site vinden en de dvdspeler is van jvc en is de jvc XV-S 302

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina