1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er wel okay uit. Wat heeft dat setje gekost?

Ennuh, ik kan je de film Behind Enemy Lines wel aanraden om het eens goed te testen. Net effe over mijn dali's laten knallen... whaaa... Zit een vreselijk coole scene in waarbij een vliegtuigje wordt achtervolgd door twee raketten... je hoort die dingen aan alle kanten om je heen brullen... 8)

2. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens ik heb een vraag.

Ik heb de Creative Inspire 5.1 5500 XBOX besteld.
    maar nu is mijn moeder ook helemaal verlieft op,nu wil ze dat ik de set ook op haar stereo aansluit? is dit mogelijk.
    en ik weet dat er gewoon stereo geluid uit komt.
    en dat ie maar 6 watt heeft,maar HOE kan ik hem aansluiten aan een stereo?

ALS HET KAN

( als dit al ergens in de tread stond sorry dan )
    OJA EN HOE SLUIT IK HEM AAN OP MIJN TV?

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb er 300 euro voor betaald.

4. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hij heeft in iig zowel coax als optische aanluitmogenlijkheden...das mooi voor je xbox en eventueel een losse dvd speler.
    ik weet bijna voor 100% zeker dat je ook tulp aansluitingen achter op je decoder van je creative set zal terugvinden.
    op deze ingangen sluit je de stereo van je ma aan en je tv kan hier dus ook aan gehangen worden.
    je xbox of dvd speler=optisch of coax ivm dolby digital.
    stereo of tv=tulpjes ivm analoog stereo.
    veel plezier ermee:+

5. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    quack je pm box is vol

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Kunnen ook maar iets van 15 messies in ofzo... slaat nergens op...

7. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx voor de waarschuwing Maki! Het probleem was dat mijn internet connectie er een paar dagen uit heeft gelegen. Er kon dus ook geen mail bij mij worden afgeleverd. Is nu allemaal weer opgelost.. 8)

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

beuk was weer effies aan het zoeken voor de mensen die met een kleine uitbreiding toch de bios in huis kunnen halen en heeft iets erg leuks gevonden.
    http://www.yamaha-audio.co.uk/homecinema/processor/dsp-e800/index.php
    met deze uitbreidings set van yamaha aangesloten op je huidige stereo heb je een compleet 5.1 systeem in huis gehaald.
    het is eigenlijk een losse dsp processor,dts en dolby digital decoder met 3 eindversterkers ingebouwd.
    de 3 kanalen van de yamaha zullen het center en de surrounds voor hun rekening nemen terwijl je huidige stereo versterker(maakt niet uit wat je thuis heb staan zolang hij maar een setje analoge ingangen heeft zoals aux,phono tape in,cd whatever)de front kanalen aan zal sturen.
    de processor van de yamaha stuurt dus alles aan en geeft ook nog eens extra de 3 kanalen die je nog niet had als je alleen een stereo versterker thuis heb staan.
    aansluitingen zijn meer dan ok waaronder het voor ons zo belangrijke optische signaal voor je xbox.
    wellicht zijn er mensen die dit wel een hele interessante oplossing vinden.......hij is heel scherp geprijsd en bovendien komt hij heel erg goed uit de testen naar boven.

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Re: lol

is het dan niet lastig om het volume niveau af te stemmen?

10. -=[SkuLL]=-

-=[SkuLL]=- XB0)(0R

Leuk Bevonden:
    0
    [total sound noob]

vraagje:

ik wil dus de z-680 (link) van logitech gaan kopen voor mn xbox. Met zon Advanced Scart kan ik m aansluiten op de xbox, maar hoe sluit ik dat setje ook nog aan op m'n tv?? Dus dat als ik gewoon tv kijk ook die boxen gebruikt worden.

En ff een algemeen vraagje:
    bij alle speakers staat het vermogen aangegeven, maar zegt dat nou ook wat over de kwaliteit??

[/total sound noob]

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

tuurlijk niet...alle functies worden aangestuurd door de yamaha.
    ook het volume van de andere stereo versterker.
    de processor van de yamaha neemt werkelijk alles over.
    je zou je losse stereo versterker iid ook nog op het apparaat zelf harder kunnen zetten maar das natuurlijk onzin.
    zie het net als bv een aktieve subwoofer....op de sub zelf kan je ook het volume regelen....maar via je stereo kan het ook.

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

over de kwaliteit van dit apparaat kan ik kort zijn.........dit is zo ongeveer de meest indrukwekkende pc set die ik ken...prima ding dus.
    om hem op een normale tv aan te sluiten zal met tulp stekkertjes te werk moeten gaan.
    houd er rekening mee dat je dan geen digitaal signaal verwerkt maar gewoon stereo.
    de logitech set zal er dan wel pro logic van maken...wel geluid over al je speakers maar minder mooi dan dolby digital en dts.

13. -=[SkuLL]=-

-=[SkuLL]=- XB0)(0R

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt het is nu een stuk duidelijker. Ik ga m nu zeker kopen!

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ok veel succes ermee....als je hem heb geef dan anders effies door wat jouw bevindingen ermee zijn....er zijn hier genoeg mensen die wel oren naar die logitech set hebben.

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

leven tipex en quack nog????????
    ik heb al een hele tijd geen ene reet van de heren vernomen.
    LEVEN JULLIE NOG ??

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben begonnen aan me winterslaaaaaaaaapzzzzzZZzzzZZZzzz

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Had effe niks nuttigs te melden 8)

Geen zin meer om op het zoveelste "is dit een goed setje" te reageren enzo... ;)

18. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal, superinteressante thread trouwens.

Ik heb gisteren deze stukken gekocht:
    JBL 5.1 SCS178 speakerset : http://international.jbl.com/home/p...?ProdId=SCS178/230&SerId=SCS&language=ENGLISH

Als ik de technische specificaties bekijk op de site zijn de 5 speakers 4 Ohm. In mijn manual staat duidelijk echter 8 Ohm.
    Heb mail naar JBL gestuurd, maar weet niet hoe snel ze reageren. Weet iemand wat nu juist is ?

Ik ga dit gebruiken met mijn pioneer VSX-D511 receiver (5* 80 watt 8 Ohm).

Mochten ze toch 4 Ohm zijn, kan dit dan schade toebrengen aan receiver of speakers ?

19. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Fijne speakers me dunkt...

Maak je geen zorgen over schade, zal allemaal best wel goed gaan. Pas zodra je vervorming hoort moet je ingrijpen en 'm wat zachter zetten.

20. nycity

nycity OPTIMUS

Leuk Bevonden:
    0
    creative inspire 5500D 5.1.

Ik heb het boxen setje van Creative (inspire 5500D 5.1.) afgelopen dinsdag besteld bij Computer-land.nl en had ze afgelopen donderdag al binnen :D

Het werkt naar mijn idee perfect. Ik heb de boel ff vluchtig aangesloten om te checken of het werkte. En het werkt -- en hoe :D

Het viel me alleen op dat ik alleen voor Dolby Digital kan kiezen als ik een DVD in m;n box stop. Dit lijkt me normaal of heb ik het mis?

Verder vond ik vreemd dat er een ontzettende dikke beschrijvings boekje bij zit, in alle talen van de wereld maar nergens stond er de beste manier van opstellen van de boxen/subwoofer in. Nu weet ik dat natuurlijk zelf ook wel, maar ik zou alleen willen weten of de linkse en de rechte front speakers allebei op dezelfde hoogte moeten, want dat wordt lastig :confused:

Als er trouwens iemand is die advies/opmerkingen/tips heeft voor het gebruik van dit apparaat hoor ik ze graag...

Groeten!!

Laatst bewerkt: 9 jan 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina