1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

over een week of anderhalf heb ik me laatste eindversterker binnen...de rotel rmb1095.
    hij is verleden week besteld en nu nog onderweg vanuit engeland.
    met de versterking ben ik dan helemaal klaar maar met de speakers nog niet helemaal.
    ik heb wel alle benodigde speakers staan hier,maar het is niet helemaal wat ik voor ogen heb.
    de huidige bose speakers worden vervangen voor iets vreselijks moois.
    voor de side surrounds en backsurrounds kies ik voor deze.
    http://www.bwspeakers.com/index.cfm?fuseaction=products.models&label=Model CDM SNT
    de center speaker...nu de jbl xti serie gaat ook met de tijd aan de kant.
    deze wordt dan vervangen voor de....
    http://www.bwspeakers.com/index.cfm?fuseaction=products.models&label=Model CDM CNT
    ik dacht met deze set bij elkaar iets ongeloofelijks knaps bij elkaar te hebben want ook de combinatie van rotel en b&w speakers zijn helemaal op maat gemaakt.....dezelfde mensen importeren hier in nederland beide producten by the way.

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die B&W's niet een beetje "simpel" Beuk? Begrijp me niet verkeerd, B&W maakt geweldige speakers maar ik had voor jou toch meer iets uit de nautilus reeks verwacht :) Verders is rotel met B&W natuurlijk een droom combinatie, daar werk ik zelf ook naar toe maar heb geen geld :mad:

Ik weet ook niet goed wat ik als eerst wil upgraden dus wie weet dat jij daar nog wat advies voor hebt. Ik wil denk ik of eerst een eindversterker voor me fronts (B&W 7NT's) of 805's (niet de signature versie) aanschaffen en dan me huidige fronts naar achteren. Ik weet alleen niet wat me de grootste verbetering opleverd, na deze upgrade heb ik eventjes niet al te veel te besteden...

3. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

de nautilus serie is natuurlijk helemaal geweldig........maar de prijs is dat natuurlijk ook.
    dit geintje met die cdm speakers van b&w die ik nu wil gaan proberen kost me al ruim 3300 euro.
    dat moet ik ook ff snel bij elkaar sparen.........en snel zal waarschijnlijk niet zo snel zijn.
    deze zomer zit er ook een verbouwing aan te komen als we het nieuwe huis betrekken en daar zit ongeloofelijk veel geld in.
    er is altijd goed beter best......maar niet altijd in de kluis hier:+ .

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah die grapjes zijn duur genoeg jah :mad: Maar heb nu ook zoiest van ik wil het niet nog een keer allemaal gaan upgraden, dus wat ik nu ga vervangen moet ook voorlopig wel een tijdje mee gaan. Nieuw huis zit er bij mij ook nog aan te komen dus ik probeer het voor die tijd rond te krijgen :)

Maar wat zou de grootste verbetering opleveren, nieuwe fronts of een goeie eindversteker?

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

eindversterker...absoluut.
    je speakers de cdm7nt die je nu gebruikt zijn gewoon toppers..punt.
    als je daar een rotel rb 1080 aan hangt(of nog erger de 1090) weet je niet wat je hoort en maak je pas echt gebruik van de mogenlijkheden die je speakers je altijd al boden maar nooit mochten uiten.
    is een combinatie zoals ik heb met een losse dsp processor niets voor jouw??
    http://www.rotel.com/HomeTheater/index.htm
    hier staat zeker weten iets lekkers tussen dat jouw b&w's helemaal tot leven doet komen.

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit inderdaad aan de 1080 te denken (dat is toch die 2-kanaals?). Wil absoluut naar een losse dsp toe, maar jah het wel bekende probleem :) Ben ook nog maar relatief kort met HT bezig, jaartje of 3 geleden mee begonnen. Eerst maar eens kijken of het me beviel en dat doet het zeer zeker :)

Gaat ik toch maar eens kijken of er ergens een leuke eindversterker te vinden is :)

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dit is de 1080.
    http://www.rotel.com/products/rb1080.htm
    idd een stereo amp...thx ultra en een hele dikke voeding voor veel...veel herrie.
    toen ik mijn bose 901's voor het eerst hoorde op mijn nieuwe rb 1090 wist ik niet wat ik meemaakte.
    alsof ik gewoon andere speakers hier in huis had staan...zoveel meer dynamiek zoveel meer power en punch.
    eindelijk kregen ze genoeg stroom voor hun kaken,dat wat ze dus nooit kregen voorheen.
    ik weet zeker dat je van een zwaardere eindtrap geen spijt krijgt.
    ps....er is uitverkoop bij de raf nu.....check het eens..loont zeker de moeite:+ .

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt erg goed beukie :) Heb nu inderdaad wel het idee dat me denon wat te kort komt dus ik denk dat deze jongen ook op de rotel toer gaat binnenkort :)

Hebben ze bij de raf ook rotel? Bij hobo zag ik de 1080 voor 1500 euro staan.

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie ook nog de 1075 staan, dies 5x 120, is misschien ook nog wel genoeg voor wat ik heb staan en een stuk goedkoper dan de 1095 al heb ik nog nergens een prijs gezien, jij wel beuk? Me 7nt's kunnen overweg met 50 - 150watt... Kan ik altijd later nog als ik nieuwe fronts heb een zwaardere 1080 erbij kopen ofsjow...

Goed plan?

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja bij de raf verkopen ze ook rotel..sterker nog..bij de raf verkopen ze alles.
    van pioneer tot mark levinson en van sony tot krell....zo goed als alle kleine en grote merken staan bij de raf.
    ik betwijfel of er andere winkels zijn die zoveel verschillende merken vertegenwoordigen en die er ook nog eens een echte dealer van is.
    de 5 kanaals rotel rmb 1075 kost nu ±1580 euro...das ongeveer evenveel als de 2 kanaals stereo rb 1080 maar net iets minder als de rmb 1095...die is 3000 euro..

persoonlijk denk ik dat jouw fronts de rb 1080 prima kunnen hebben...maar waar dacht jij zelf aan als jij ze wilt vervangen?
    werken met losse versterking en pocessor power levert veel voordelen op.
    een goeie dsp processor kan je altijd upgraden.....komt er weer een meerkanaals surroundformaat uit dan download je het(of je laat het doen door de dealer of importeur)en voer je het zo je processor in vanuit je pc.
    2de voordeel is...mischien wel het belangrijkste..de klank en kanaals spreiding.
    een goeie dsp is niet goedkoop maar boy o boy wat een geluid komt eruit.

ook al heb je de beste versterkers ter wereld eraan hangen..zonder een goeie processor heb je nog niks.
    elk apparaat voert zijn eigen functie voor 150 % uit zonder elkaar in de weg te lopen.
    en uiteraard hebben ze allemaal hun eigen voeding..voldoende stroom...en niets dat elkaar stoort,verwarmd of vermogen steelt.
    er kleeft 1 nadeel aan.....de prijs :'-( ....het is een stuk duurder maar wel veel en veel duurzamer ivm met de software upgrades.8) 8)

Laatst bewerkt: 20 jan 2003
  11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beukie :)

Als je de volgende link eens klikt zie je de adviesprijslijst van rotel, hij zou daar 1499 moeten kosten. Ben nog nooit bij de Raf geweest en zo te horen doet hun website ze weinig eer want die is ronduit slecht.

Me huidige fronts gaan tzt vervangen worden door de B&W 805's met stands is dat ook alweer 2400 pleuros :mad:

Inmiddels ben ik wel overtuigd van de voordelen van losse componenten en ik denk dat de 1066 of iets vergelijkbaars ook bij mij wel een mooi plekje gaat krijgen.

Heb nu rond de 1500 euro te besteden en dan effies een jaartje niet zo heel veel. Vandaar dat ik iets zoek waar ik weer een jaartje mee voort kan. De 1080 is vast ook niet verkeerd maar misschien net iets teveel van het goeie, de 1075 weer net wat te weinig, arrgh :)

Al die luxe problemen :mad:

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol de website van de raf geeft weinig tot niks weg wat ze daar in de aanbieding hebben staan...je ziet alleen maar de merken waarvan zij dealer zijn en een eenvoudige uitleg over het een en ander zoals home cinema.

toch zou ik voor de rb1080 gaan..zoals je zelf al aangeeft is het wel een blijfertje...je kan toch in combinatie met de denon de rotel er aan hangen.
    samen met een paar goeie interconnects laat je de rotel de front kanalen aansturen via je audio linksfront/rechtsfront outputs achter op je denon.
    de denon regelt het surround gebeuren en de rotel laat je fronts knallen.
    over het vermogen zou ik me vooral niet druk maken..het is een luxe om over teveel vermogen te beschikken...en je fronts kunnen het echt wel hebben.
    als je dan later wilt upgraden naar een losse dsp en nog een meerkanaalsbak heb je iig al een beest van een eindtrap staan in de vorm van de 1080 en hoef je daar alvast geen geld in te stoppen.

zo win je dus 2 keer.....je heb dan meteen al een beest van een versterker waar je meteen gebruik van kan maken in je setup.
    en later hoef je niet weer een andere ervoor te kopen want deze heeft genoeg power om de boel te laten sidderen.

ga maar eens luisteren naar z'on rotel bij de raf ofzo....je staat versteld:+

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hee Beuk!

Flikker je inbox eens effe leeg... kan je niet eens een PMmetje sturen 8)

Anyweej, als je rotelletje binnen is wil ik wel eens komen luisteren... effe horen of het echt zoveel beter is dan de Denon... geloof er nl. helemaal niets van ;)

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol me inbox staat helemaal droog joh...er zit helemaal niks in:confused:
    naja...zodra ik me rotel binnen heb dan hoor je het van me en dan spreken we ff wat af als je tijd heb.....oordoppies verkrijgbaar in de gang8)

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Vreemd... als ik je een PM wil sturen zegttie dat dat niet kan omdat het vol zit... wacht dat had ik ook. Zit een beetje onlogisch in elkaar...

Profiel -> view all private messages -> Show Messages From: the beginning

En dan alles wegdonderen..

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    OMG!!!! Wattissiemooi!!

Wat gaat dat grapje kosten? 8)

18. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag toch hopen dat je dat display ook uit kan zetten, want da lijkt me anders toch echt geen pretje als je een DVDtje aan het kijken bent...

Op je TV de film en op je DSP een leuke screensaver ofzo :+

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja mooi he..ik had hem ook al gezien op internet.
    ik feite is deze niks anders dan de rsp die ik nu heb.
    als extra zit hier dan wel een prachtig lcd schermpje bij maar met surround en dsp modes is deze exact gelijk aan de mijne evenals de poort om hem aan de pc te hangen en de ethernet aansluitingen voor de software upgrades..alles dus zelfs tot aan de afstands bediening.
    zelfs de processors hierin verwerkt komen van dezelfde band.

rotel lijkt nu erg veel op mark levinson..die heeft¨ook zon dsp bak met een schermpie erin.
    erg mooi...maar meer bedoeld voor de hebbedingen liefhebbers onder ons.
    ik wil hem hebbe hebbe hebbe8) 8)

Laatst bewerkt: 24 jan 2003
  20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tziet er erg geinig uit, toegevoegde waarde is ongeveer nul denk ik :) Als ben je natuurlijk wel het mannetje als je zo'n gadget hebt :)

Persoonlijk plak ik alles dat licht geeft af :) Ik wil een darkroom :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina