1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Naja, dan hoef je geen TV meer te kopen... ;)

Eeeh... dat had Pim ook... eh... 8)

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je er wel mee op schoot gaan zitten anders zie je der geen kloot van 8)

3. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Zooow ik heb allebei de f*cking threads gelezen... ennik vind het wel weeres tijd voor een gruwelijke n00b opmerking...
    Dus alsik zo vrij mag zijn...

Ik heb dus nu:
    - Xbox
    - Tv (merkloos ="provision", blokker |:- )
    - PC met creative inspire 5.1 5300

na het lezen van deze 90 pagina's surround verhalen, willik dat natuurlijk ook... en ik heb ook gewoon geen geld...
    Nouja... rijbewijs is prioriteit nummer 1... dus wil niej al te veel uitgeven...

Nouja... duidelijk is dus datje Advanced Scart kabeltje moet hebben... = 25 € dachtik zoo. Maar stel nou dattik toch geen surround neem... hebbik dan wel beter beeld op mijn matige tv?

en dan isser dus een creative sound blaster extigy linkje
    en dies dus ongeveer 200 €

Ik snap wel dat deze combinatie niet gaat beuken en bonken en stuiteren en shaken en kwaken... maar toch... Alles beter dan watter uit me tv komt denkik...

Dus vraag 2 = Isset et waard? 200€ om mijn xbox digitaal aan te sluiten op mijn creative speaker setje?
    vraag 1 was dus over of mijn tv in combinatie met de adv. scart beter beeld geeft? Dat heeft met RGB te maken ofzo he? Hoe kom ik erachter of mijn tv dat heeft?

Alvast bedankt...
    respect voor al de adviezen die jullie hier al int rond gestrooid hebbe! 8) 8)

4. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    misschien leuk om eens over na te denken....

ik heb een advanced scart,optische kabel...aangesloten.....:eek: ....ff nagekeken of het wel goed zat.....:confused: ........je weet het nooit he,ff checken....:mad:

En nu?...heb het dus goed aangesloten,goed ingesteld op de box....alleen heb nul geluid!!! HELEMAAL NIKS!!!|:-

Wie het weet mag het zeggen....alles zit goed en het is via de front ingang aangesloten...jaja,optical in.

Oja is een Kenwood systeem....

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien moet je je Kenwood nog effe vertellen dat hij digitaal in moet pakken. Effe handboekje erbij pakken dus.

6. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    helaas:confused:

had ik al gedaan,krijg ook op het scherm te zien dat hij overschakelt naar optical...maar no sound!!:mad:

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    loll

je beeld wordt er ten alle tijden beter op zelfs al ondersteund je tv geen rgb...de advanced scart is van veel hogere kwaliteit dan de standaard meegeleverde kabel.
    immers wil je digitaal geluid kom je er ook niet onder uit om deze kabel te gebruiken.
    en is het de 200 euro waard....beuk zegt van wel..zeker weten.
    het spelen in surround is zo veel leuker als alleen maar stereo via je tv.
    spelen zoals ghost recon klinken gewoon niet zoals het moet als je alleen maar in stereo hoort.
    ben je er zelf nog niet helemaal van overtuigd kijk dan eens of mischien een vriend van je of een kennis zo een soort gelijk setje heeft staan.
    luister anders ook eens bij een of ander verkoop punt of winkel hoe die speakersets klinken zodat jij een beetje kan proefen van de surround limonade...veel plezier

:+ :+

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

wat voor kenwood receiver heb je staan thuis??
    geef eens een link zodat ik wat op kan zoeken.
    een optical in als front aansluiting:confused: .
    je zegt dat je xbox menu helemaal op dolby staat ingesteld dus dat is prima dus.
    maar je receiver krijgt er maar geen geluid uit dus daar zal het probleem dan liggen.
    je weet zeker dat je in het menu van je receiver wel de juiste optical aanstuurt(ik weet niet hoeveel je er heb op dat orgel van je)
    quacky zei het ook al..je moet meestal even je receiver vertellen als je meerdere optical ins heb welke je voor welk doel wilt gaan gebruiken,en dat doe je dus in het aanstuur menu van je receiver.
    succes ermee en laat eff weten of het lukt...toedeloe:+

9. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    Kijk aan...klinkt alsof je weet waar je het over hebt...anders dan ik8)

Maar goed,in de winkel waar ik de optische kabel gekocht heb,werd er ook al aangegeven dat ik in het menu van de receiver moest aanvinken/aangeven welke input het moest zijn....maar....dat kan helemaal niet ...nergens een menu waar ik een ingang kan aangeven.

Ik heb een kenwood dvd-speler/receiver DVR-6100.
    Heb voor een optische ingang....achter een optical-output...thats it.
    Ik kan dus nergens in een menu,maar wel via de afstandbediening schakelen tussen optical en analog

Klein detail;de zaak waar ik de kabel kocht meldde al dat er in Duitsland een groter pakket Kenwood is dan in ons land....heb hem dus in Duitsland gekocht(mocht dat wat uitmaken?)

Word op de site van Kenwood Duitsland aangeduid met DVT-6100 ipv DVR...vage actie

Heb er flink de balen in,zoals je al zult begrijpen...als je me hier mee kunt helpen...kan er weleens een beloning aan vast zitten(sluit ik absoluut niet uit!!!!)

Laatst bewerkt: 26 jan 2003
  10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan weinig info vinden over dit bakkie.

Check in ieder geval effe of er aan het einde van de optische kabel een rood lichtje schijnt als de xbox aan gaat... niet direct er in kijken, anders schroeien je oogballen er uit 8) Dan weet je in ieder geval dat er een signaal uit de xbox komt zetten.

En ik zou toch nog maar eens heel goed het boekje doorlezen (als die niet in het duits is). Vaak zijn het de kleine details die je bij dit soort dingen over het hoofd ziet.. daar kan Beukie over meepraten.. haha! :cool:

11. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    ik ken het boekje zowat uit mijn kop...niks over optische input apart aansturen/ingeven enz enz
    Het enigste wat er over staat is dat ik met de afstandbediening kan selecteren...heb ik dus ook gedaan...hoor alleen niets.

Heb zelfs ff gedacht dat het opstart-jingletje het misschien niet deed...met een spel erin ook geen geluid...k..zooi...

De kabel zal best oke zijn,komt licht uit...doet het dus...kan het zijn dat ik een andere kabel moet hebben...speciaal van kenwood bv?

Zoals het er nu uitziet gaat zowel de adv scart als de optische kabel in de namiddag terug naar de winkel...het werkt niet,dus zou zonde geld zijn.

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch eerder die kenwood retour zenden... 8)

Er zijn 2 soorten optische kabel, een met TOSlink aansluiting en een met minijack, die je vaak op minidiscs ziet. Waarschijnlijk heeft de kenwood de TOSlink. Dus die kabel zal wel okay zijn.

De kenwood heeft een optisch in en een optisch uit toch? Weet je zeker dat je de juist aansluiting hebt genomen? Probeer eens de andere, zou ik zeggen. Optisch in aan de voorkant lijkt me ook al wat onlogisch. Optisch out aan de voorkant maakt al heel wat meer sense, ivm minidisc enzo. Check dat effe.

Laatst bewerkt: 27 jan 2003
  13. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    optical in aan de voorkant...echt waar.

de speler op zich is perfect,goed geluid(met films dan he:{ )

de adv scart werkt waarschijnlijk goed,heb beeld en de toslink geeft licht..
    de toslink werkt ook..heb licht,,een vet breuk zou betekenen dat er geen licht is,toch?

menus om in en uit te schakelen of toe te wijzen heb ik niet...kan de input via mijn afstandbediening regelen...maar dan heb i dus geen geluid...*ZUCHT*

heb het net voor de zoveelste keer geprobeerd,alles weer nagekeken....maar het werkt gewoon niet....

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik kan ook helemaal niks vinden over jouw set.
    bij bv google wordt er 2 keer het woord dvr 6100 genoemd in een duits forum over audio maar das dan ook alles.
    de beste man in het forum heeft een vraag over grote of kleine speakers maar meer zie ik niet.
    ook op de duitse site van kenwood komt dit apparaat helemaal niet voor...zelfs niet bij de oudere producten.

een andere optische kabel is helemaal niet nodig,als je dat rooie dotje licht uit de kabel ziet komen dan werkt ie prima..daar licht het niet aan.
    hoe werkt de set voor de rest?? ik neem aan dat hij dvd's prima afspeeld met dolby surround.
    ik vind het ook zo gek dat je een optische ingang aan de voorkant van het apparaat heb zitten....ik heb dat eigenlijk nog nooit meegemaakt.
    heeft hij ook eventueel nog een digitale coax aansluiting aan de achterkant?
    dan zou je met een convertertje van optisch naar coax kunnen werken.
    anders weet ik het ook niet meer en dan zou het ook wel eens gewoon aan de set zelf kunnen liggen(heb je er nog garantie op??)
    neem dan contact op met de winkelier waar je hem vandaan heb.
    sterkte maar weer.:+

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Check toch nog effe of het op de optische in/uitgang aan de achterkant wel werkt. Gewoon om mij gerust te stellen. 8)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan alleen de russiche handleiding van dat ding vinden :confused:

Ook de handleiding van de dvr-7000 is te vinden, wel in het engels, maar nog niet doorgelezen. Zet mijn geld in op een verkeerde instelling op het apparaat. Heb ook ooit eens lopen kutten daarmee. Toen ook inderdaad netjes aangegeven op me denon, dat ik optical wilde gebruiken. Alleen signaal detectie moest ik op 'auto' zetten, anders snapte die niet dat hij zelf moest bekijken op het een dolby digital signaal was of iets anders....

17. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ok place ur bets ladies and gents...we maken er een weddenschap van...........wat is het probleem met de set!!!!
    beuk denkt ook...hij herkent het signaal niet.
    zet je xbox eens op stereo ipv dolby digital.
    dan gooit hij een pcm signaal door je optische kabel en luister dan eens?

18. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    de set werkt voor de rest perfect,goed geluidje!!!

de optical in zit aan de voorkant,netjes weggewerkt achter een klepje..samen met de front aux aansluitingen

achter heb ik een optical dvd/cd digital out....bit stream/pcm
    en ook een coaxial sat/cable digital in

daar valt evt nog wat winst te behalen als ik het goed begrijp?
    con nog wat.....zit weer met het boek van de speler op schoot...heb het weer eens doorgelezen...vind niks dan de inputknop op de afstandb........

het zou natuurlijk kunnen dat de optical in naar de kut is,maar hoe weet ik dat zeker..wegbrengen gaat me erg veel tijd kosten...

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Staan er achterin geen specs van je optical in? Misschien ondersteund hij geen 5.1 bronnen maar alleen stereo bronnen op je optical in ofsjow

20. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    aaaaaahhhhh,ga weer alles aansluiten...........laat het zo wel horen..probeer dus op auto(wat ik volgens mij al eerder geprobeerd heb) en op optical...prop hem ook wel ff in de achterkant...en zet de doos ook wel ff van dolby af......werkt dat niet,gaan de kabels terug....en ik ga dan ff :mad: worden

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina