1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Tering man... die zijn nog zwaarder dan je Rotels.. en dan mag je ze straks nog een keer weer naar beneden gaan sjouwen... 8)

Denk je wel om je rug?

2. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Lol beuk , Ben trouwens vandaag al bij de RAF geweest en mijn subje opgehaald. Damn wat is die groot zeg, Kan het makkelijk als nachtkastje, Tv meubel gebuiken.

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

Welke sub heb je? REL neem ik aan?? ;)

4. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Gaat ie lekker Beuk? 8) ... Man man man... das weer 144 kilotjes erbij. Het totaal gewicht aan audio-apparatuur + "meubilair" wordt zo wel behoorlijk fors dude! :)

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

Hij mag straks wel de lokale fitnessclub in huren als hij gaat verhuizen ;)

6. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: lol

Nope helaas niet, zit er wel dicht bij : Infinity HPS 500.
    Hier heb je de Handleiding PDF en dit is hem :

22-120 Hz
    500 Watts
    H*B*D = 505*483*570mm

Bij de RAF in de aanbieding van 1600 naar 600 Euro, ben getipt door Beuker (nog bedankt man) :)

7. Gamekapoen

Gamekapoen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor alle tips. Ik zal binnenkort eens alle tijdschriftenwinkels afspeuren

See You

Ps : kapoen in Belgie betekent deugeniet
    :confused:

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: lol

Wow... Beuk die iets anders dan een REL aanraadt ;)

9. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: lol

Mijn prijsklasse was tussen de 500 a 600 , Daar heb je een mini Rel voor. Bovendien ben ik niet iemand die zijn sub gebruikt voor klasieke muziek , maar voor dance/hardhouse, games en Films met veel actie.

Dus deze is ietsje minder subtiel dan een Rel dan dat komt wel mooi uit. :)

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: lol

hee man veel plezier ervast mee.
    houd er rekening mee dat een subwoofer ingespeeld moet worden.
    hier hoef je eigenlijk niks extra's voor te doen want het gebeurt eigenlijk allemaal vanzelf.
    na een week of 2 normaal gebruik klinkt hij zoals hij moet klinken.
    de woofer is dan een suk soepeler geworden en kan dan grotere uitslagen maken.

ja lol geen rel voor netrab..ik zag deze aanbieding staan bij de raf terwijl ik netrab een dag daarvoor had gesproken over een subwoofer.
    1000 euro korting man..kijk das handel.
    de berg die er eerst stond aan subs was toen ik er gisteren kwam helemaal verdwenen..en er stonden er wel meer dan 20.
    op internet kwam deze sub ook er goed naar voren..en infinity is gewoon topspul.

helaas komt het veelste weinig voor dat er met een rel sub gestunt wordt.
    meestal zijn het alleen de quake of de q150e waar ze mee kunnen rommelen.
    zie je een ander model dan kan je er vergif op in nemen dat het hier om eem demo gaat(wat overigens niets over de kwaliteit zegt,maar het is niet nieuw)

dus nertab dude...veel plezier met de subbeuker en denk aan je buren he.................................als je slaapt hahaha.

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lol

Da's zeker niet verkeerd. Als ik het eerder gezien had, had ik er mischien ook nog wel eentje gescored... Nah... spaar wel effe door voor een Q150 8)

Ach... demootje neem ik ook genoegen mee hoor... scheelt weer een inspeelperiode ;)

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lol

maakt ook niks uit joh.
    je krijgt toch de volledige fabrieksgarantie erbij of het nu een demo is of een nieuwe.
    mijn oude power amp die ik hier eerst had staan de van medevoort pa 222 was ook een plankmodel bij de raf.
    hij stond daar al zeker een jaar wat voor mij resulteerde in een leuke kassa korting en een mooie amp erbij.

13. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: lol

Ik had al zo'n vermoede.. Voor een echt vol effect moest ik hem al op 8 zetten, terwijl dit normaal al bij 4 a 5 zou moeten zijn neem ik aan. Vanmiddag maar eens ff die Subwoofer test cd downloaden, daar zal die wel van inspelen denk ik.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het kost ook wat moeite en tijd om hem lekker af te regelen....neem er echt de tijd voor want dan haal je alles uit je woofer.
    stel hem in onder de frequentie van je front speakers zodat dan al het laag mooi overgenomen wordt door je sub zonder dat er gaten vallen.
    kijk effe in je boekie wat je fronts doen en tot hoe laag ze kunnen gaan..dan weet je meteen hoe je je filter van je sub moet afregelen.
    succes:+

15. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja daar zat ik ook al naar te kijken, ik weet in ieder geval dat met de aansluiting die ik nu heb ( een enkele kabel ) de drempel door de versterker op 90Hz ligt. Dus ik neem aan dat de Sub dan alleen de signalen hier onder krijgt. Dus dan kan ik hem zoiezo het best is de midden of low mode zetten. Verder kan ik op mijn versterker kiezen of dat mijn Sub alles doet aan lage tonen of dat ook de frontspeakers een beetje mee doen. Wat is dan het beste?

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik stuur ook naar mijn front speakers lage tonen.
    ik heb ook in mijn speaker setup alle speakers op groot staan omdat bijv mijn fronts al tot 33 hertz kunnen...en das al erg laag.(das dat menuutje wat je ziet bij instellingen of je voor grote of kleine speakers gaat)
    je moet gewoon kijken wat je fronts kunnen hebben,naar aanleiding van die frequentie stel je je sub in.

gebruik altijd het filter op je subwoofer...die is ten alle tijden beter dan dat wat je receiver doet.
    je kan je receiver best op bijv 90 hertz zetten..dan filter je hem op de sub verder af tot bijv alles onder de 50 hertz..maar nogmaals,het ligt grotendeels aan wat voor frontspeakers je gebruikt en hoe laag zij kunnen gaan.

17. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Met de volgende Technische specs van mijn front speakers zou ik het beste welke van de volgende 3 settings op de achterkant van de sub kunnen proberen ? 120, 160 of 80 Hz ?

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zijn dit de enige keuze mogenlijkheden voor op je sub?

19. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Dat is voor het schakelaartje achter op, verder kan ik met de crossover knop de maximum frequentie die de sub weergeeft regelen. Dit kan ik analoog van 50-150 draaien.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik zou die knop op 80 hertz zetten.
    en dan op het gehoor de rest afregelen met de draaiknop.
    in een thx opstelling gaat ook alles onder de 80 hertz naar de sub.
    zelf vind ik 80 hertz nog erg hoog...frequenties van 70 hertz en hoger kan je met het menselijk oor nog prima localiseren..en dat mag je bij je sub niet.
    je moet niet met je oren kunnen vertellen waar de bas vandaan komt.
    als je je ogen dicht zou hebben dan zou je het gevoel moeten hebben dat ook de bas overal om je heen zit.
    dan staat je sub goed afgesteld.

Laatst bewerkt: 30 jan 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina