1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond ga ik bij Netrab langs om z'n sub te bewonderen, maar ik denk dat we heel de avond nodig gaan hebben om da beest eens goed af te stellen :+

Bij het afstellen gewoon deze topic erbij houden om alle info van de beuk toe te passen :9

2. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Psies een Sub is bedoelt om de bastonen over te nemen van de normale speakers. Het moet dus net lijken alsof er nog steeds overal van alle boxen lage tonen vandaan komen terwijl de Sub dat doet. Echter, als de buren het nodig vinden om om 9:00 's ochtends op een Zondag hun badkamer te gaan verbouwen dan neem ik het ff niet meer zo nauw dat ik niet wil kunnen horen waar de bas vandaan komt ;)

Ik zal de buren een handveger en blik geven als cadeautje voor de komende tijd.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

de frontspeakers en de sub moeten elkaar net een beetje overlappen met de fequentie.
    zo krijg je geen gaten in de bas.
    stel je fronts gaan tot 40 hertz.......dan gooi je je sub op 45 hertz bijvoorbeeld.
    luisteren..heen en weer lopen..afstellen..weer luisteren..heen en weer lopen..afstellen.hahha en dat ongeveer 23 keer.
    veel plezier vanavond boys:+ .

4. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Gelukkig valt er niet zo veel te lopen op mijn kamer, anders zou het misschien wel een marathon worden. Helaas komt mijn hele set ook absoluut niet to zijn recht op een kamer van 5*6m

5. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He niet klagen Netrab... jij hebt nog een paleis vergeleken met mijn bezemhok :+

maar goed om te horen dat de buren geen belemmering zijn voor "intensief testen".

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sub op 45 hertz is toch wel erg laag ben ik van mening. Dan ben ik meer voor de 80 hertz instelling. Hoe goed je fronts ook zijn, ik ontlast ze toch liever zoveel mogelijk van het weergeven van laag wat juist het midden en hoog ten goede komt. Mijn fronts staan om die reden ook gewoon op small terwijl ze toch redelijk laag kunnen, mij bevalt het goed op deze manier :)

Van het weekend ook weer eens een keertje me set aan het afregelen geweest, doe dit altijd met een db-meter en altijd met de testtonen van me denon. Resultaat was nooit echt bevredigend omdat er altijd een gat zat als er dingen overvlogen bijvoorbeeld. Nu voor het eerst de testtonen van me avia dvd gebruikt en het geluid is nu helemaal top, geen gaten meer jippie :)

Ook nog me eindversterkertje binnen gekregen gisteren dus kan weer lekker verder prutsen dit weekend. Te beginnen maar met lekker inspelen en het ontwerpen van een audiomeubel. Ga hiervoor toch geen glas gebruiken gezien de negatieve effecten op het geluid, glas is kennelijk 1 van de slechtste materialen al ziet het er wel het geilst uit.

Beuk effies over je 1066, ik heb een aantal reviews gelezen en het afregelen van de delay times is een beetje beperkt zag ik. Je moet weer gaan rekenen met onderlinge afstanden van je speakers, persoonlijk vinnik dat nogal ruk :) W;rom niet gewoon lekker afstanden tot luisterpositie opgeven, veel makkelijker en nauwkeuriger, maja, verders komt hij errug lekker uit de tests. Staat wel hoog op me verlanglijstje :)

Laatst bewerkt: 31 jan 2003
  7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    45 hertz is laag...maar wat ik al zei het ligt kompleet aan je frontspeakers.
    mijn 901's kunnen tot 33 hertz en das al erg laag..maar idd het blijft ook een kwestie van je eigen oren en gevoel volgen.

wat de delay tijden van de rotel betreft had idd beter gedaan kunnen worden..helemaal in deze prijsklasse.
    je maakt nu stappen van 1,5 meter ofzo..en das fokking veel.
    voor mijzelf maakt het niks uit....ook straks in mijn nieuwe huisje hangen alle speakers zo'n beetje op dezelfde afstand van elkaar dus klooien met de delay doe ik eigenlijk nooit...0 ms is altijd het beste.

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hee mannen!

Bij Hobo hebben ze een Denon DVD 3300 voor weinig liggen... uch.. uch... 900 pleurootjes.

Lijkt me wel een fijn ding. Maar eigenlijk mis ik nog de MP3 functionaliteit... dat zou ik toch ook wel fijn vinden.

http://www.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-3300.shtml

Andere optie is een nieuwe Denon DVD 1600 die kan wel MP3 maar wordt wat minder gewaardeerd op Home Cinema Choice...

http://www.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Denon/DenonDVD-3300.shtml

Tja... keuzes keuzes...

Ik denk toch dat ik aan die 3300 een betere deal heb. DVD audio troep enzo heb ik niet nodig. In mijn bizare muzieksmaak zullen er de eerstkomende 5 jaar toch geen interessante discs uitkomen =)

MP3's is een added bonus, maar ik kan ook gewoon een kabeltje van mijn PC naar de versterker trekken... 8)

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou mijn afweging toch zeker niet laten afhangen van het feit of het wel of niet mp3's kan afspelen. Qua specs is de 3300 de betere speler, veel kwalitatief hoogstande onderdelen. De 1600 is zeker geen slechte dvd speler maar wat meer op de "doorsnee" consument gericht die ook bijvoorbeeld graag mp3-tjes wil afspelen en genoegen neemt met wat minder geluid en beeld kwaliteit.

900 pleuro is wel een goeie prijs voor de 3300

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was al enige tijd op zoek naar een meubel, in eerste instantie was ik van plan een kant en klaar meubel te kopen maar nergens was iets te vinden wat ik nou eigenlijk zocht en als het er al was dan was het ontiegelijk duur :mad: . Heb nog overwogen om quack ze achterneef te misbruiken voor glasplaten maar daar ben ik vanaf gestapt omdat glas kennelijk niet echt geschikt is voor audiomeubels aangezien het het geluid negatief beinvloed.

Gisteren dus eindelijk maar eens de knoop doorgehakt en de gamma met een bezoekje vereerd en zie hier het resultaat van een middagje knutselen, 70 pleuro's en twee linkerhanden :)

Heb het ontwerp niet zelf bedacht maar het sprak me ontzettend aan omdat je flexibel bent in de indeling van het rack. Als ik er volgend jaar weer een dikke eindversterker en losse dsp bij wil proppen kun je de indeling weer aanpassen en dat is wel top.

Zij-aanzicht

Vooraanzicht

Overzichtsplaatje

Laatst bewerkt: 2 feb 2003
  11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Whoohahahaa!! Precies zoals ik het van plan was... hmmmm... wat een toeval toch 8)

Precies, dat was ook mijn overweging... ziet er goed uit man... zeker voor iemand met 2 linker handen..

Ik zit aan eenzelfde soort ontwerp te denken, maar dan met onderin nog een la voor DVD's en eventueel achterin nog een ruimte om snoeren weg te kunnen werken ofzo... ben er nog niet helemaal uit.

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik zelf ook al. Ik ga binnenkort maar even langs bij Hobo.. ik wil 'm ook graag regiovrij hebben, dus effe kijken of ze daar nog wat voor kunnen doen. Dan heeft Quackie binnenkort weer een nieuw speeltje ;)

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter goed gejat dan slecht nieuw gemaakt :) Maaruh een la voor dvd's? Die gaan hard hoor, voor je het weet heb je daar geen plek meer voor in je la, misschien apart ikea rekkie voor kopen ofsjow? Heb nu 3 benno's maar die zijn ook weer vol, heb nu weer billy's nodig kan meer in :)

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Benno's? Billies? :confused:

Maar al mijn DVD's zouden nu al niet in een la passen... is trouwens ook wel wat meer werk om er nog een la in te bakken... hmmm... kan natuurlijk ook nog een apart DVD rackje maken... Daar kun je ook weer handig van die bouten voor gebruiken... hmmm... Okay... weer wat te doen volgend weekend.

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

keurig tipie...nu allleen je kabels een beetje weg werken.
    ik heb hier op al mijn wanden langs de plinten kabelgoten lopen waar alles in zit.
    aan de achterzijde waar de versterkers staan komt de hele spaghetti zooi naar buiten...dus kijk aub niet achter mijn versterkers want bij de aanblik raak je al verstrikt lol.

voor de rotels staan de blokken beton al klaar en de rest wordt weer opgehangen in de stands van vogels.
    als het goed is komt maandag of dinsdag de laatste versterker binnen vanuit rotterdam...ben benieuwd.

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heeten de opberg systemen van ikea :) Die gasten verzinnen de meest idioote namen voor hun spullen :)

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ah... I see... (effe op de ikea site aan het neuzen).

Ziet er goed uit... ik zou dan inderdaad 2 of 3 benno's moeten hebben.. voor mijn verzameling.. Dan maar een billie... Moet ik eigenlijk nog een extra billie hebben voor mijn CD's ;)

18. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Kabels wegwerken is kut :) Helemaal videokabels, die moeten toch uit me rack naar me tv toe, dat is niet in gootjes weg te werken. Heb al een hele zooi in me plinten zitten maar tegen die kabelzooi van mij is dat onbegonnenwerk geworden :) Heb inderdaad gewoon een hele goot nodig :mad: Heb het al een beetje bij mekaar getrokken met tie-raps en dat helpt al aardig, tis wel best zo :)

Je versterkers ga je naast mekaar zetten beuk? Hoe had je het in gedachten met dat beton?

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

ik heb ook van die dikke goten lopen langs de plinten.
    ik zag bij de praxis hele brede maar toch vrij platte kabelgoten(± 15 cm breed en 5 cm diep) die heel mooi langs de wand kunnen zonder dat het lelijk wordt.

idd videokabels is lastig om weg te stoppen...bij mij gaat alles direct naar de tv toe dus ik moet het er maar een beetje achter stoppen.
    de loewe heeft wel een coole optie achter in de tv.
    daar zit een soort bak waar je een shitload aan kabels in kan weg werken mooi weg gewerkt achter een mooi deksel..je ziet dus niks van je scarts e.d.

de rotels komen naast elkaar (metertje of 2 ertussen) staandend op de 2 blokkies beton.
    tussen de rotels komt dan de tv(ietsie hoger) met daaronder de centerspeaker.

bovenop de rmb 1095 (de 5 kanaals) plaats ik de rsp 1066(de processor).
    en bovenop de rb 1090(de 2 kanaals) komt de dvd speler.

the two towers dus bij beuk thuis haha........en ik lijk al op een uruk hai8) .

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    yo tip...heb je je speakers nu al eens lekker laten knallen met je nieuwe 1080?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina