Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ok boys..voor iedereen die de zoekfunctie nog nooit heeft gebruikt of gevonden leg ik het nog een keer uit(voor de 4324 keer overigens)
    de xbox ondersteund zowel dolby digital als dts gedecodeerde signalen.
    om hier gebruik van te maken zal je eerst bij de shop een advanced scart kabel en een optische toslink kabel moeten kopen.
    de scartkabel gaat uiteraard in je tv...de optische kabel gaat via het stekkerdoossie wat aan je scartkabel hangt naar je dolby/dts
    DECODER .
    zet in het audio setup menu alles op dolby/surround/digital/dts aan.

nu kan de xbox zijn gecodeerde digitale audio signaal pas echt kwijt om jouw te laten genieten van 5.1 kanaals herrie tijden gamen en films kijken(voor films heb je dus ook de dvd playback kit nodig...zeg het er maar ff bij)
    ik zeg met vette letters decoder want zonder zo'n ding werkt het dus niet.
    een decoder vind je terug in bijna alle home cinema sets,receivers
    pc speaker setjes of net als ik een los exemplaar.
    via de optische kabel komt er vanuit de xbox een enorme informatie stroom in de vorm van lichtpulsjes de decoder binnen.
    de decoder leest dit sinaal uit naar 6 verschillende audio kanalen
    en verdeeld dit over de versterkers die zich in de home cinema set/receiver of pc speaker set bevinden.

belangrijk is dus dat je surround set/decoder over een optische ingang beschikt.
    met de bijgeleverde rca stekkertjes(tulp stekkertjes) van de standaard video kabel verkrijg je dus nooit dolby digital..punt.
    op deze manier word het signaal alleen maar in stereo opgesplitst en niets meer.
    een dolby prologic/prologic 2 decoder zou hiermee nog wat mee kunnen goochelen maar een discreet digitaal 5,1 signaal word het nooit omdat prologic alles behalve digitaal is.

ik schop zo tegen die aldi/kruidvat/super de boer sets aan omdat het gewoon
    teringzooi is van de eerste orde.
    dit spul is nog geen aardstekker waardig laat staan om hem aan je xbox te hangen.
    je wordt beduveld waar je bij staat en is gericht op de audio leken onder ons...en dat zijn er genoeg.
    niks van de specs zijn waar van dit soort producten dus weg met die bende.
    er komt geluid uit....maar das ook alles...een decoder zit er niet in..dus je kan er weer niks mee met je xbox.
    kortom.....als je er eens lekker tegen aan slaat met een groot stuk hout klinken dit soort orgels op hun best.

veel succes weer allemaal:+

Laatst bewerkt: 12 feb 2003
  2. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zolang de speaker impendantie gelijk blijft kan het wel.
    houd er rekening mee dat het vermogen van je setje minimaal is..meestal 5 keer 10 watts ofzo.

tip van mij......hou het lekker zoals het is.

3. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    watik wel erg vervelend vind is dat mijn subwoofer gaat kraken als er een te hoge bas verschijnt!

dan kan ik de bas wel zachter zetten maar dan ben je het ''Dolby'' effect een beetje kwijt!

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dat komt dus onder andere omdat dit soort sets te weing vermogen hebben om echt te rammen.
    begrijp me niet verkeerd want ze klinken vaak erg leuk,maar bij hogere volumes komen ze echt adem te kort.

5. The Summoner

Leuk Bevonden:
    0
    dus er zou niks veranderen als ik een zwaardere subwoofer zou kopen?

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

jawel hoor dat kan altijd.
    ik neem wel aan dat de sub die je nu gebruikt eentje met een ingebouwde versterker is?

7. The Summoner

Leuk Bevonden:
    0
    Phoe dat zou ik ik niet weten Beuker(rs)

Jij hebt hier verstand van!
    zou jij voor me willen kijken?

maar is het niet zo als ik een sterkere Subwoofer heb ik
    1.geen last meer van dat geknetter van de hoge bas
    2.dat ik ook zwaardere boxen kan kopen.

sorry als ik het fout heb hoor..ik heb hier helemaal geen verstand van!

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij gebruikt zo te zien de creative 5500 set, het is niet de moeite, als het al mogelijk is daar een zwaardere sub aan te hangen. Je hebt nu een setje van 175 / 200 euro, wil je een beetje leuk beuken heb je een sub vanaf 600 pleuro nodig.

9. The Summoner

Leuk Bevonden:
    0
    beetje Duur.....maar ik denk dat je bijna het zelfde prob hebt met de logitec set......( hoop ik )

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De logitech heeft wel iets meer power geloof ik maar daar zul je ongetwijfeld tegen het zelfde probleem aan gaan lopen jah. Wil je echt het onderste uit de kast trekken ga richting de duizenden pleuro's want dan moet je ook de rest van je speakers vervangen en om dat nou alleen voor de xbox te doen is een beetje zonde.

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ik moet toch eerlijk bekennen dat de aanschaf van de xbox voor mij de aanleiding is geweest om ook maar direct een volledige dolby installatie tegenaan te gooien. Maarjah de komende 10 jaar kan ik wel vooruit... tenminste de speakers... de receiver zal waarschijnlijk wel eerder vervangen gaan worden denk ik zo :9

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

als ik de specs van die thx logitech set vergelijk met welk creative setje dan ook dan weet ik wel zeker dat de logitech qua power alles eruit speelt.

vergeet nooit dat dit soort speeltjes alleen maar voor kleine kamertjes zijn en niet voor balzalen van woonkamers.
    iig geval haal je een stuk meer power zowel uit de sub als uit de overige kanalen met die logitech speakerset.

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    heb je al wat leuks gezien in de vorm van een andere receiver?
    wat vond je van luuk zijn sub trouwens...klinkt het daar een beetje?

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gekken blijf je altijd houden :D :D Iedereen moet het zelf weten uiteraard, voor mij is het thuisbioscoop gebeuren belangrijker dan het gamen op de xbox. Zolang het maar lekker veel herrie maakt is het goed.

Beuk die platen van die 1098 zagen er erg geil uit, w'rom kan dat niet wat goedkoper alleen :mad: Had effies prijzen aangevraagd bij miepkniep voor rotel spulletjes, kwamen best nette prijzen uit. Voor de 1095 mocht je 2355 neertellen en voor de 1066 1320 euro, tis wel erg verleidelijk moet ik zeggen :) Maar zoek ook nog een leuk nieuw huisje, choices, choices, choices.

15. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog niet echt op zoek naar een nieuwe receiver hoor, maar ik heb me al wel lang bedacht dat die toch wel het eerste aan vervanging toe zal zijn.

Die sub bij Luuk is echt BRUUT!!!! Echt niet meer normaal... heb wel ooit eens wat woofers gezien, maar dat ding is echt HUGE!! Ennuh hij blaast behoorlijk :9 Na dit gezien te hebben bij Luuk heb ik ook besloten dat ik maar ff zal wachten met de aanschaf van een woofer voordat ik het dak van mijn kamer eraf blaas :+

ps Tipex, die lui bij miepkniep hebben echt bijna altijd een hele nette aanbieding hè! is echt ongelooflijk hoeveel goedkoper zij sommige dingen kunnen leveren. Misschien dat je de prijs nog verder kunt laten zakken als je meerdere van die Rotel-wonders besteld? ;)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor iedereen die graag nieuwe spullen wil hebben loont het uiteraard om een beetje rond te sjoppen. Maar je kunt natuurlijk ook spullen 2de hands kopen, scheelt je een heleboel geld en als je een beetje op let wat je koopt dan kan er weinig misgaan. Hou dus het 2de hands gedeelte op www.hifi.nl in de gaten en het sales gedeelte op het www.dvdforum.nl, komen af en toe erg leuke aanbeidingen voorbij.

17. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meerdere rotel wonders, hmmmz.... kunnen we een samenkniepje doen wellicht :)

Die sub klinkt wel heftig, wat is dat voor ding? Eigen ontwerp?

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

houd er rekening mee met dit soort acties via internet dat je geen service krijgt van de importeur.

als er wat stuk gaat zal je hem dan aan moeten leveren via de internet toko waar je hem gekocht heb...en das slecht geregeld want die hebben geen service center.

dealers zoals de raf en hobo hebben een directe link naar de importeur waarbij jij als klant meteen mee geholpen kan worden in geval van problemen.
    niks gezeur dan over garantie..inleveren dat apparaat en meestal krijg je gewoon een nieuwe terug ipv enorm lange wachttijden.

ik koop niks van me audio via internet...het lijkt goedkoop maar je kan er heel hard mee op je bek gaan,want vaak genoeg,als er wat is blijkt niemand ergens iets van af te weten lijkt het wel.

gote hifi boeren kunnen ook leuk met de prijs klooien ivm de afname van hun producten.
    de bestellingen daar zijn vele maten groter wat weer gunstig is voor de prijs voor de consument.
    uiteindelijk zal je niet eens veel meer uitgeven dan wat je ziet op internet...maar wel met volledig garantie en service erbij.

19. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werkt miepkniep niet zo beuk. Uiteindelijk krijg je je produkten netjes uit de winkel geleverd. Het is gewoon een kwestie van dozenschuiven, extra inkomsten voor die winkels.

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Korte samenvatting van de site

Krijg ik wel garantie op de producten?
    Ja natuurlijk. Je krijgt precies dezelfde garantie als in elke andere winkel. Voor de meeste producten geldt een standaardgarantie van 1 jaar. Garantie wordt tegenwoordig gegeven door de fabrikant en niet door de winkelier. Gaat er binnen de garantieperiode iets kapot, dan kan je gewoon contact opnemen met de winkelier. Hij zorgt dan dat het product gratis wordt vervoerd naar de fabriek, en daar bekijken ze of je een nieuw product krijgt of het oude product wordt gerepareerd. Bij grote producten (wasmachines, afwasmachines, televisies met een diameter groter dan 82cm., etc.) geeft het merk service aan huis. Als er iets mis is met het product komen ze dat bij je thuis repareren. Kleinere producten moeten naar het merk/de leverancier worden verstuurd. Als er nog garantie zit op het product dan komen de portokosten op rekening van de winkelier. Is de garantie verlopen, dan zijn de verzendkosten voor de klant.

Kan ik de standaardgarantie verlengen?
    Het product koop je bij een gewone winkel. Het verlengen van de garantie is eigenlijk een contract met een verzekeringsmaatschappij waarbij de winkel is aangesloten. Bij veel van onze leveranciers is het verlengen van de garantie mogelijk. Miele is het enige merk dat het zelf doet, zonder tussenkomst van de winkelier. Overigens raden wij het verlengen van de garantie in de meeste gevallen af. Vaak zijn de voorwaarden van dergelijke garantiecontracten lang niet zo goed als die van een standaardgarantie. Zo zijn vaak voorrijkosten of kosten voor onderdelen niet inbegrepen, zodat je in geval van een reparatie toch nog voor behoorlijke kosten komt te staan, bovenop de toch al behoorlijk prijzige verzekering.

Is de leverancier wel betrouwbaar?
    MiepKniep werkt alleen met zeer betrouwbare leveranciers die ons nooit hebben teleurgesteld. We vragen klanten altijd contact met ons op te nemen als er iets mis gaat. Zo krijgen we een aardig inzicht in de service en betrouwbaarheid van winkels.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina