1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij miepkniep krijg je een voorstel gemaild. Je krijgt dan geloof ik een week ofzo om accoord te gaan met de prijs en als je dat doet, krijg je de gegevens van de winkel waarmee miepkniep een deal heeft gesloten. Miepkniep haalt de winst uit het aanleveren van jou als klant bij die zaak.

Uiteindelijk koop je je apparaat dus nog steeds in een winkel en de garantie e.d. loopt dan ook via winkel. Hoewel nu ik dit typ, bedenk ik me dat een klasgenoot van mij ooit een Sony receiver via miepkniep had besteld en die is uiteindelijk via Sony NL gekomen ofzoiets dergelijks... niet in een normale winkel iig. Apparaat was dan wel weer bijna 50% goedkoper :)

Ennuh, Tipex die sub kun je een paar pagina's terug zien, tis een Infinity bakbeest 8)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

miepkip en geen enkele andere internet aanbieder is een officieel dealer van dit soort pruducten.

je heb b.v met denon een denon gold dealer zoals de raf en hobo.
    dit houd in dat deze shops deze artikelen mogen verkopen met de daarbij behorende service van de importeur.

bij schade of defecten zal miepclit dit zelf op moeten lossen want de importeur doet met deze mensen gewoon geen zaken.

dit houd in dat dat de klant niet weet waar hij aan toe is en wachttijden tot een maximum kunnen oplopen.

toen in verleden jaar bij penhold was...(das de importeur van oa denon) werd daar precies hetzelfde verteld.
    heb je schade of mankementen met je spullen gekocht via internet dan wordt je gewoon niet geholpen daar.

je kan alleen bij de importeur terecht via je geautoriseerde dealer met je aankoopbewijs.

Laatst bewerkt: 12 feb 2003
  3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je leest niet goed beuk :) Je koopt niet bij miep, je koop het bij een winkel / importeur. Geen internet zooi dus, miep zoekt enkel een leverancier die jou de producten willen leveren. Omdat het deze fysieke winkels weinig tot geen / extra tijd / moeite kost kunnen ze onder de prijs gaan zitten. Het zou dus best kunnen dat de prijs die je bij miep krijgt de prijs van raf / hobo is en dat je ook van deze jongens je spullen krijgt.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik had het gelezen en ik zeg hetzelfde.
    de winkel(in dit geval miepknip/de shop waarmee zij zaken doen) zal het dan voor je uit moeten zoeken.

toch weet ik zeker dat hier een addertje onder het gras licht met dit soort acties.
    was het niet zo dan kocht half nederland wel via internet.

5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

van de miepsite zelf.....de kleine lettertje boys.

Op alle audio- en videoapparaten wordt fabrieksgarantie gegeven. Omdat het vaak om kleinere producten gaat dan in bijvoorbeeld de witgoedbranche, zal er niet snel iemand naar je toekomen bij storing. Het is meestal zo dat je je tv of stereo in moet komen leveren bij de winkel waar je het gekocht hebt. Deze regelt vervolgens dat het product naar de reparatieafdeling van het merk gestuurd wordt, waardoor je het product een tijdje moet missen. De wachttijden voor reparaties kunnen behoorlijk oplopen.

Vooral bij de duurdere producten, zoals de breedbeeld tv's is het van belang dat het bedrijf een goede service heeft. Het kan namelijk vrij ingewikkeld zijn deze in te stellen. Niet alle bedrijven bieden de mogelijkheid hierbij te assisteren.

Laatst bewerkt: 12 feb 2003
  6. Hans NL

Hans NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik wou alleen even melden dat je de creative 550D niet meer hoeft te bestellen op www.computerland.nl want daar is ie niet meer verkrijgbaar!!!!! (weet niet of iemand het nog van plan is)

7. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn receiver ook gekocht via internet. Voor 350 Euro inplaats van 450 Euro en meer in de winkel. Ik heb ook 2 jaar garantie. Het is gekocht op de volgende site. http://www.pick2pay.nl/

Lees altijd de voorwaarden en kijk of ze ingeschreven staan bij de kamer van koophandel. Sommige internetwinkels zijn aangesloten bij de uneto (samenwerking consumentenbond) of het thuiswinkelwaarborg. Als je hier iets koopt sta je altijd in je recht.

Soms kom ik wel eens verhalen tegen die kopen spullen uit Duitsland. Dit lijkt mijn iets te ver gaan. Als het niet goed is heb je wel een lange afstand probleem.

Waarom is het via internet goedkoper????? TJA dat lijkt me wel duidelijk. Geen personeel om te verkopen. Geen winkel om het te showen. Dit scheeld natuurlijk aanzienlijk als prijs naar de consument.;)

Kijk op http://www3.vergelijk.nl/ of op http://www.kieskeurig.nl/
    hier vind je veel info en vergelijkingen over (internet)winkels;)

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Dat had ik nog niet gezien, maar als de winkelier dus raf /hobo blijkt te zijn is er niets aan de hand. Probleem blijft dat je pas de winkel te weten krijgt als je het gekocht heb, risico zal er inderdaad wel blijven.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ach joh..zolang je maar happy bent met je spulletjes maakt het voor mij weinig uit hoe je eraan komt...al vallen ze van de vrachtwagen hahaha.

10. XbOx-FiGhTeR

XbOx-FiGhTeR ........

Leuk Bevonden:
    0
    f*ck men mooi maar wat een prijzen allemaal

11. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    kheb ff een vraagiej!!
    Ik heb een (14 jaar) oude tv..met alleen een rf aansluiting..ik kan hem op mijn xbox aansluiten...maar met niet al te goede kwaliteit (ik koop nog wel een nieuwe tv) maar kan je ook de Creative 5500D Console set aan de xbox koppelen...maar dat het geluid niet via je tv gaat...maar gewoon via je xbox??

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier zijn al 3453453453 topics over geweest, gebruik de search eens en je hebt het antwoord

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

:confused:

14. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Je creative sluit je aan op je Advanced Scart touwtje... dus het maakt geen ene f*ck uit wat voor tv je hebt... Het geluid van je tv zaller ook niej uitkome... uit dat setje.

Succes ermee

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik geef graag antwoord op vragen,maar als ik weer eens voor de 34ste keer (en zelfs gisteren nog) helemaal uit heb gelegd hoe je alles moet aansluiten en met welke benodigdheden ga ik niet in op zon vraag als hierboven zojuist weer gesteld is.
    zzzzzzzzzoooooeekfunctie :{ .

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ok boys..voor iedereen die de zoekfunctie nog nooit heeft gebruikt of gevonden leg ik het nog een keer uit(voor de 4324 keer overigens)
    de xbox ondersteund zowel dolby digital als dts gedecodeerde signalen.
    om hier gebruik van te maken zal je eerst bij de shop een advanced scart kabel en een optische toslink kabel moeten kopen.
    de scartkabel gaat uiteraard in je tv...de optische kabel gaat via het stekkerdoossie wat aan je scartkabel hangt naar je dolby/dts
    DECODER .
    zet in het audio setup menu alles op dolby/surround/digital/dts aan.

nu kan de xbox zijn gecodeerde digitale audio signaal pas echt kwijt om jouw te laten genieten van 5.1 kanaals herrie tijden gamen en films kijken(voor films heb je dus ook de dvd playback kit nodig...zeg het er maar ff bij)
    ik zeg met vette letters decoder want zonder zo'n ding werkt het dus niet.
    een decoder vind je terug in bijna alle home cinema sets,receivers
    pc speaker setjes of net als ik een los exemplaar.
    via de optische kabel komt er vanuit de xbox een enorme informatie stroom in de vorm van lichtpulsjes de decoder binnen.
    de decoder leest dit sinaal uit naar 6 verschillende audio kanalen
    en verdeeld dit over de versterkers die zich in de home cinema set/receiver of pc speaker set bevinden.

belangrijk is dus dat je surround set/decoder over een optische ingang beschikt.
    met de bijgeleverde rca stekkertjes(tulp stekkertjes) van de standaard video kabel verkrijg je dus nooit dolby digital..punt.
    op deze manier word het signaal alleen maar in stereo opgesplitst en niets meer.
    een dolby prologic/prologic 2 decoder zou hiermee nog wat mee kunnen goochelen maar een discreet digitaal 5,1 signaal word het nooit omdat prologic alles behalve digitaal is.

ik schop zo tegen die aldi/kruidvat/super de boer sets aan omdat het gewoon
    teringzooi is van de eerste orde.
    dit spul is nog geen aardstekker waardig laat staan om hem aan je xbox te hangen.
    je wordt beduveld waar je bij staat en is gericht op de audio leken onder ons...en dat zijn er genoeg.
    niks van de specs zijn waar van dit soort producten dus weg met die bende.
    er komt geluid uit....maar das ook alles...een decoder zit er niet in..dus je kan er weer niks mee met je xbox.
    kortom.....als je er eens lekker tegen aan slaat met een groot stuk hout klinken dit soort orgels op hun best.

veel succes weer allemaal

en ik trap er weer eens in om de hele roman nog een keer te posten

__________________:'-(

Laatst bewerkt: 14 feb 2003
  17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Haha! Toch antwoorden he... je kon het niet laten 8)

18. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nog 1 keer plz
    ik heb het niet helemaal begrepen. :)

19. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Banaantje

Vanmiddag lag er (weer) een pakketje op mijn deurmat te wachten. Dit maal 16 IXOS 204 banana plugs.

Gelijk maar alles netjes aangesloten. Kabels opnieuw gestript en pluggen erop.

Daarna mijn favoriete CD in de speler geknald... Beth Gibbons en Rustin' Man - Out of Season.

De Denon lekker open getrokken en knallen maar..

Ik had zelf niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn, maar het is echt duidelijk hoorbaar. Ik hoor nu veel meer details en ook de bas is een stuk strakker geworden.

de beste 60 pleuro die ik ooit heb uitgegeven.. 8)

20. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    I one more time, mac, unclog my nose in your direction', son of a window-dresser! I wave my private parts at your auntie, you cheesy second hand electric donkey-bottom biter. I burst my pimples at you, you tiny-brained wiper of other people's bottoms! I will make castanets out of your testicles already! And now, remain gone, illegitimate-faced bugger!

Laatst bewerkt: 15 feb 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina