lol
ok boys..voor iedereen die de zoekfunctie nog nooit heeft gebruikt of gevonden leg ik het nog een keer uit(voor de 4324 keer overigens)
de xbox ondersteund zowel dolby digital als dts gedecodeerde signalen.
om hier gebruik van te maken zal je eerst bij de shop een advanced scart kabel en een optische toslink kabel moeten kopen.
de scartkabel gaat uiteraard in je tv...de optische kabel gaat via het stekkerdoossie wat aan je scartkabel hangt naar je dolby/dts
DECODER .
zet in het audio setup menu alles op dolby/surround/digital/dts aan.
nu kan de xbox zijn gecodeerde digitale audio signaal pas echt kwijt om jouw te laten genieten van 5.1 kanaals herrie tijden gamen en films kijken(voor films heb je dus ook de dvd playback kit nodig...zeg het er maar ff bij)
ik zeg met vette letters decoder want zonder zo'n ding werkt het dus niet.
een decoder vind je terug in bijna alle home cinema sets,receivers
pc speaker setjes of net als ik een los exemplaar.
via de optische kabel komt er vanuit de xbox een enorme informatie stroom in de vorm van lichtpulsjes de decoder binnen.
de decoder leest dit sinaal uit naar 6 verschillende audio kanalen
en verdeeld dit over de versterkers die zich in de home cinema set/receiver of pc speaker set bevinden.
belangrijk is dus dat je surround set/decoder over een optische ingang beschikt.
met de bijgeleverde rca stekkertjes(tulp stekkertjes) van de standaard video kabel verkrijg je dus nooit dolby digital..punt.
op deze manier word het signaal alleen maar in stereo opgesplitst en niets meer.
een dolby prologic/prologic 2 decoder zou hiermee nog wat mee kunnen goochelen maar een discreet digitaal 5,1 signaal word het nooit omdat prologic alles behalve digitaal is.
ik schop zo tegen die aldi/kruidvat/super de boer sets aan omdat het gewoon
teringzooi is van de eerste orde.
dit spul is nog geen aardstekker waardig laat staan om hem aan je xbox te hangen.
je wordt beduveld waar je bij staat en is gericht op de audio leken onder ons...en dat zijn er genoeg.
niks van de specs zijn waar van dit soort producten dus weg met die bende.
er komt geluid uit....maar das ook alles...een decoder zit er niet in..dus je kan er weer niks mee met je xbox.
kortom.....als je er eens lekker tegen aan slaat met een groot stuk hout klinken dit soort orgels op hun best.
veel succes weer allemaal
en ik trap er weer eens in om de hele roman nog een keer te posten