1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    das niet mijn DVD, zat toevallig ff te kijken op het internet. Want mijn huidige DVD speler heb geen optische uit:mad:

edit: dit zijn de volledige features of hoe dat ook mag heten:
    Kenmerken Video
    • 10Bit Video D/A Converter
    • Dolby Pro logic Surround
    • Dolby Digital 5.1ch
    • DTS Digital Surround
    • Super Scan(x128)
    • Smooth Motion Scan & Slow
    • Screen Saver
    • Screen Fit
    • Chapter Digest
    • Zoom
    • Multi Session CD weergave

Specificaties
    Kenmerken audio
    • 96kHz/24Bit D/A Converter
    • MP3 random/Programmeerbare weergave
    • Virtual 3D Sound
    • Instant Replay(10sec)
    • MPEG Audio
    • Lineair PCM

Aansluitingen
    • Achteraan: 2ch Audio (L/R), Optisch/Coaxiaal
    • SCART In/uit: 1x
    • S-Video In/uit: 1x
    • Composite Video In/uit: 1x

Toebehoren
    • Draadloze infrarood afstandsbediening
    • 2xAA baterijen
    • RCA kabel

Algemeen
    • Verbruik: 13W
    • Afmetingen (bxdxh) net/brut: 430x240x70 mm/540x354x165 mm
    • Gewicht net/brut: 2.7/4.0 kg

Laatst bewerkt: 28 feb 2003
  2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je heb in het geval met de xbox niks aan een dvd speler of receiver met optisch UIT.
    de xbox zelf heeft de optisch uit functie nodig om bij een dvd of een receiver aangesloten te worden op de optisch IN .

je xbox levert de dolby juice en de daar aan gekoppelde versterker/decoder set vertaald dit weer in 5,1 (of dts bij een filmpie)

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo ben weer terug in het land. Zojuist de boel maar weer aangesloten. Heb de witte hulsjes van de tulipstekkers aan de kant van me denon verwijderd omdat die ook redelijk dicht tegen elkaar aan zaten. Tussen het uiteinde van de tulpstekkers heb ik maar een aantal keer dubbelgevouwen stuk ducktape gedaan om ervoor te zorgen dat dat in elk geval geen problemen oplevert. Eerste test is positief, uit beide kanalen komt weer geluid.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol dan word het hoog tijd voor een rsp voor tipex.
    geen problemen met wat voor aansluiting dan ook en niks wat elkaar zal raken,of contact met zijn buurman maakt:+ .

dan nog even doorsparen voor een rmb'tje...1066...1075 of doe eens gek en neem ook een 1095 8) .
    stuur de buren permanent op vakantie,schenk een enorm glas grenadine in...en RAMME MAAR .

5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt zeker tijd voor een rsp, moet ik alleen ook wel gelijk een 1095 erbij halen, stereo is namelijk ook niet alles :) Denk dat ik voor de 1098 ga als daar de bestaande 1066 bass managent problemen zijn opgelost. 1098 heeft geen gebalanceerde uitgangen helaas (dacht ik) :mad:

Las trouwens op een ander forum waar iemand met een 1066 en een 1070 ook de problemen heeft die ik had. Heb zelf heel het weekend weer lekker kunnen rammen zonder problemen, pfew.

6. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik heb even een paar vraagjes aan mensen die een creative 5500 hebben:

1. Moet je het volume vol opendraaien omdat er anders maar een zielig toontje uitkomt, of dreunt hij bij 50 % ofzo al genoeg, zodat nog harder zetten niet meer nodig is?
    2. Gaat hij als je hem op maximale stand zet (of al eerder) storen?
    3. Stoort hij weleens als hij veel moet doen?
    4. Waar hebben jullie hem besteld? En wat waren jullie ervaringen met de shop?

Laatst bewerkt: 3 mrt 2003
  7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb hier de DTT3500 staan, een vergelijkbaar setje met de 5500. Bedoel je als je je xbox gebruikt? Bij mij staat die nauwelijks op 25%. Ik heb oo mijn TV doorgelusd met de decoder, en de TV speakers uitgezet en moest het TV geluid wel volledig opendraaien om vervolgens via de decoder het volume te regelen (ook altijd onder de 25%)

8. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel idd i.c.m Xbox.

Bedankt voor je antwoord he! Heeft dat setje van jou evenveel vermorgen als de 5500?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    nee...wel evenveel vergisteren 8)

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wow! Beuk is effe wakker ;)

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Slaap nog een beetje *YAWWNNNnnnnn*

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hier nogmaals een linkje naar een verdomd leuk en slim speeltje van yamaha.
    dit orgel maakt het mogenlijk om met een simpele ingreep en voor een hele knappe prijs,je huidige stereo om te toveren in een volwaardige 5,1 instalatie.
    http://www.yamaha-audio.co.uk/homecinema/processor/dsp-e800/index.php

de functie van deze surround processor is eigenlijk heel simpel maar vreselijk effectief.
    sluit dit apparaat gewoon aan op je huidige stereo dmv een setje tulpstekkertjes.
    sluit vervolgens je dvd speler/xbox op de dsp-e800 aan..............en klaar ben je:+ .

zie ergens voor een bodemprijssie een drietal speakertjes op de kop te tikken en hopsakee je bios is klaar.
    de dsp-e800 beschikt over alle benodigde surround formaten zoals dolby en dts maar ook over een scala aan pre/dsp instellingen en natuurlijk over de extra versterking voor de 3 toegevoegde kanalen.

het prijsverschil tussen een hele knappe creative/logitech set zal minimaal zijn..........maar de prestaties en de klank doen de pc setjes verschrompelen in zielige aankleef apperatuur.

13. MaCk

MaCk nouhou :(

Leuk Bevonden:
    0
    beuk,

over dat prijsverschil..
    ding kost rond de 350 - 400 euro
    toch?
    Dan nog 3 goede boxen erbij..

En dan zit je toch wel ietsje boven de 360-400 euro die de logitech z-680 kost.

En dan wil ik die twee wel is in dezelfde kamer horen.

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hij zal zo rond de 400 euro kosten en wellicht op de verschillende internet adressen nog een stuk goedkoper zijn.
    tuurlijk lopen de kosten weer omhoog zodra je er speakers bij moet kopen....maar die kosten heb je zelf ook helemaal in de hand.
    je kunt meteen voor een paar hele dikke speakers gaan,maar bv ook voor ietwat goedkopere uiteraard.

begrijp me wel goed dat dit apparaat in prestaties niet te vergelijken is met zelfs de logitech z-680.
    de mogenlijkheden van de yamaha omtrend instellingen,aansluitingen en uitbreidingen zijn vele malen groter.

jij wilt beide sets horen in een soorgelijke kamer.......laten we er iets anders van maken.
    stel de logitech eens op in een middel/grote woonkamer en hij zal je toch echt teleurstellen.

ook ik heb de z-680 beluisterd en hij klinkt van alle pc setjes het beste..........in een klein kamertje.
    maar het dynamisch bereik van dit toestel is te klein voor een middel/grote kamer en daar is hij ook helemaal niet voor ontwikkeld.
    deze dingen zijn gemaakt als ondersteuning van je pc speakertjes...en meer ook niet.

verder ben ik ervan overtuigd dat de yamaha qua voeding,versterker en processor gedeelte ver boven de logitech uitreikt.
    jawel de logitech draagt het thx logo.......maar dat zegt heel weinig over de geluids kwaliteiten.

de logitech is een uitstekend apparaat,begrijp me niet verkeerd maar beter dan een instapmodel receiver of home cinema setje absoluut niet.

15. Herwin

Herwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al een tijdje heb ik de advanced scart-kabel in gebruik.

Ik gebruik de optische kabel naar m'n versterker.

Heeft het zin om een kwalitatief betere (dikkere) optische kabel aan te schaffen?

16. Herwin

Herwin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Al een tijdje heb ik de advanced scart-kabel in gebruik.

Ik gebruik de optische kabel naar m'n versterker.

Heeft het zin om een kwalitatief betere (dikkere) optische kabel aan te schaffen?

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt af van je versterker. Als je 'm bij het Kruidvat hebt gekocht, zou ik er niet in investeren ;)

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

idd......maak je gebruik van een top versterker of eentje die per kilo verkocht wordt.
    zou anders weg gegooid geld zijn.

19. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe... mijn optische kabel is al duurder dan het gemiddelde kruidvat setje ;)

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whaha kapitalist :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina