Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je weet zelf wat er in je eigen portomonaie zit en zoals je ook al gelezen heb is dat je het net zo gek kan maken alsdat je het zelf wilt.

je wordt toch dood gegooid met aanbiedingen in elk reclame foldertje dat door de brievenbus wordt gestampt.
    loop langs een willekeurige electroboer zoals de megapolio of de media markt en stapels home cinema sets staan er voor het uitkiezen.

met een vraag zoals deze kan ik dus helemaal niks.
    je geeft nota bene aan dat je al het een en ander gelezen heb in deze thread......tip van beuk...lees hem nog eens door en lees dan niet over de belangrijke dingen heen.

is dat nog niet genoeg dan zoek je even de oude surround thread op http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?threadid=3539 en dan kom je er toch wel uit dacht ik zo.

eerst even lekker lezen en als er dan vragen naar boven komen waar een duidelijk antwoord op gegeven kan worden dan zijn er genoeg mensen,waaronder beukie,die jou als mens graag verder willen helpen.
    toedeloe:+

2. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

idd....een losse decoder kopen.
    aan de achterzijde zitten de analoge uitgangen waar je al je tulpjes aan kan hangen.

let wel op dat de decoder een optische ingang heeft anders heb je er nog geen reet aan.
    je plugt je optische kabel vanuit je advanced scart in je optical in aan de decoder en voila...5,1 herrie in de tent.

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ook ff een vraagje:

Zit er verschil tussen de Creative 5500D pc en de Creative 5500D Xbox, want de pc versie zie je veel meer in is ook goedkoper (de sites waar je hem kan kopen hebben ook een betere service bron: www.tweakers.net) Want dan kan ik net zo goed e "gewone" kopen in de plaats van de xbox versie.

Groeten Blokkie!

4. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als er op de PC-versie ook gewoon een optische INgang zit, zie ik geen reden om de "speciale" XBox versie te kopen moet ik zeggen, want ik ga er vanuit dat het gewoon dezelfde speakerset is. Enigste verschil wat ik me voor zou kunnen stellen (let op: heb dit dus niet gecontroleerd) is dat er op de PC versie geen optische ingang zit.

5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    hmm, nee dat is het niet. Want de Doos is precies hetzelfde behalve dat de doos van de xbox groenig is, en die van de pc blauwig. Verder zit er bij beide een Decoder in. Is er iemand die het WÉL zeker weet?? :D

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    ??? Wat heeft de doos er nou mee te maken? Het gaat er om wat er in de doos zit...

Anyweej, omdat er blijkbaar niemand weer hoe een browser werkt, zal ik maar eens wat gaan rondkijken op de creative site...

Creative® Inspire™ 5.1 Digital 5500
    - Line-in, digitale coaxiale en optische ingangen voor veelzijdige connectiviteit met DVD-spelers en andere toestellen.

Creative® Inspire™ 5.1 Console 5500D
    - Line-in, digitale coaxiale en optische ingangen voor veelzijdige
    connectiviteit met gameconsoles en DVD-spelers.

Dus die troep is gewoon hetzelfde.

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik weet heus wel hoe een browser werkt, maar heb geen zin om voor iedere vraag de moeite te nemen eens lekker mijn kostbare tijd te verbrowsen :p

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, was 5 minuutjes werk... en nog in de baas z'n tijd ook.. Ahum... 8)

9. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    jongens ik heb een vraag.

nu ik boven de Creative Inspire 5500D 5.1 console versie boven heb staan,wil mijn moeder ook een Dolby Surround set hebben.

onze woonkamer is

+/_ 4 meter lang
    +/_ 4meter breed
    +/_ 3 meter diep

wat voor dolby surround set zouden jullie willen aandraden..( moeders wil wel met TUNER.)

10. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Koop effe de laatste What Hifi Magazine, daar staat een buyers guide in. Dan kun je daar een leuk setje uitzoeken.

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het is geen kast van een kamer dus je kan met ietwat kleinere setup leuk uit de voeten.
    je heb dus geen halve discotheek receiver nodig om deze ruimte lekker te vullen met geluid.

je moeder wilt er ook een tuner bij hebben dus dan zal het wel een home cinema set worden(die inmiddels bijna allemaal in het bezit zijn van een tuner) van een bekend merk.

over prestaties en opties van ongeveer alle gangbare merken kan ik kort zijn.
    binnen de zelfde prijsklasse zijn ze echt gelijk...mischien levert de een een watje meer dan de ander en heeft die ene weer een iets mooiere display of afstands bediening,maar qua prestaties scheelt het erg weinig.

wat wel erg verschillen wilt zijn de looks van de apperatuur zoals de speakers/subwoofer ed.........maar das weer een kwestie van persoonlijke smaak.

elke week wordt ook bij jullie de brievenbus vol getrapt met de folders van de electroboer met alle aanbiedingen van dien.
    ga eens kijken bij zo'n knakker en zorg dat je moeder er wel naar gaat luisteren enniet alleen maar voor de looks gaat....want das echt een vrouwenafwijking.

succes ermee :+

12. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    thanks!

Ik wel ff een keertje langs met vaders ( is een verjaardags kado voor moeders)

maar bedankt voor de info!

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

veel succes........en laat ff weten wat het geworden is en wat jouw bevindingen ervan zijn.

greets beukie :+

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beuk? wat doe jij hier. snel terug naar je xbox voor een rondje ghost recon. potverdikke :)

kzal je even laten zien hoe het spel gespeeld dient te worden *kuch*

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol jaja ik kom eraan haha.
    ook al zit ik bijna de hele tijd achter de xbox met xbox live kom ik nog steeds met regelmaat ff kijken of er mensen wat weten willen.

iedereen wilt toch het beste geluid met name ook voor bv ghost recon :+

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik had hemal een paar keer gepost maar ik haal deze toch weer even naar boven.
    http://hifi.pagina.nl/
    op deze startpagina vind je echt bijna alles terug waar je naar op zoek bent als het over audio gaat....altijd makkelijk dus.

merken,bladen,importeurs en weet ik veel allemaal het staat er allemaal tussen.

17. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen ik wet het niet meer.

Waarschijnlijk staat het antwoord op het forum maar ik kom er niet meer uit

Ik heb de
    creative inspire 2.1 (geen dolby maar wel beperkt budget)
    en een advanced scart cable.

Wat heb ik nog meer nodig om hem aan te sluiten op de xbox.
    In de handleiding staat een plaatje van een doosje met vijf verschillende uitgangen. Nu heb ik ff gezocht maar ken dat doosje nergens vinden.

Laatst bewerkt: 9 apr 2003
  18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat gaat dus niet..

Je kan namelijk alleen een optische kabel aansluiten op de advanced scart cable (ik ga er nu vanuit dat je de 1st party versie heb)
    Voor zover ik weet zit er geen optische ingang op de CI 2.1 (zou ook niet weten waarom ie er wel op zou zitten) dus heb je wat dat betreft een probleem..

Je hebt echter nog een paar mogelijkheden..
    1. De advanced scart cable geeft nog wel geluid door naar je tv.. je zou dus de CI 2.1 indien mogelijk op je tv kunnen aansluiten.
    2. Je gebruikt de standaard aansluiting van de xbox dus geen advanced scart
    3. voor zover ik weet is er een 3rd party advanced scart cable met meerdere aansluitingen voor geluid.. maar dat betekent dat je een nieuwe scart zou moeten kopen..

Ik zou gewoon kijken of je je CI op je t.v. kan aansluiten.. Meer als stereo kan je met een CI toch niet hebben en als je een stereo tv heb (en xbox geeft stereo door) verlies je eigenlijk niets kwa geluid..

(mods or others, correct me if i am wrong) :)

Nu heb ik zelf nog wel een vraagje..

Ik zoek een goede (niet al te super dure) boxen set.. 2 front, 2 rear, 1 center.. iemand een suggestie?

19. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Direct een wedervraag: Wat is je budget?

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hehe goeie vergeten erbij te zetten.. hmm zo tussen de 200 en 300 euro voor een middelmatige boxen set..
    Ken je een hele goede set die b.v. 350 is dan is die ook intressant

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina