1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Blijk ik zelf ook nog iets vergeten te zijn.. heb je al wel een receiver?

Gezien je budget denk ik dat je een beetje zult moeten gaan denken aan die Creative setjes... 5500 ofzoiets, of anders die Logitech Z-680 set waar iedereen zo over te spreken is. Kost ietsje meer dan je budget, maar misschien toch wel het overwegen van een extra investering waard

Laatst bewerkt: 9 apr 2003
  2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    hmmm ok misinformatie ten top van mijn kant :)

Ik heb een pioneer dolby digital 80w versterker.. gaat mij dus echt alleen om een boxen setje eventueel zonder subwoofer (die heb ik al) Ik heb nu redelijke boxen erop maar ik wil gewoon wat beter.. heb een leuk etax setje gezien met geintegreerde passive subwoofers.. zoiets lijkt me op zich wel wat .. Alleen vroeg ik me dus af wat er nog meer is in die prijsklasse... (moet zelf er nog ff wat meer induiken ook maar tips zijn natuurlijk altijd welkom)

3. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat je eens op de site van Hobo kunt kijken bij de occasions. Ik zie in Den Bosch bijvoorbeeld een setje van Dali 5005 staan voor €225,- Mijn ouders hebben deze speakers ook en ik moet zeggen dat het echt een paar puike speakers zijn, maarjah dit zijn slechts 2 front speakers.

Laatst bewerkt: 9 apr 2003
  4. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    cool.. ga dat ff bekijken .. thx for the tip :)

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

wat voor sub gebruik je nu?
    wat mischien ook een optie is dat je je sub verkoopt(of als 2de sub gebruikt net als hier) en gaat kijken voor een nieuw 5,1 speaker systeem.

alles is dan meteen op elkaar afgestemd,zowel je front,center en surround speakers als ook je subwoofer.
    de keuze hierin is vreselijk groot en er is zeker iets leuks binnen jouw budget.
    kijk eens bij de media markt hier bij de arena,vaak leuke aanbiedingen van oa canton en jbl en hij is onlangs verbouwd voor nog meer keuze.

6. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Re: lol

hmm merk weet ik ff niet meer uit mijn hoofd.. geen echt super bekend merk overigens maar dat dingetje heeft wel een goed geluid..
    Ik heb daar ook aan zitten denken maar over het algemeen vind ik de 5.1 speaker systemen wat minder.. Overmatig gebruik van plastic ook vaak en ik prefereer ouderwetse houten boxen. Die blijven toch een warmer geluid houden in mijn optiek.
    Ik kom regelmatig in de MM Arena maar ik heb nog niet de boxen gezien die ik echt wil.. (egh nou ja wel gezien maar beeeetje erg duur) Ik hou het in ieder geval in de gaten.. thx for the tip though

7. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :confused:

Volgens mij begrijp je het antwoord van de Beuk niet helemaal Nemesis. De Beuk bedoelt (volgens mij ;)) dat je gewoon beter een complete 5.1 speakersets kunt aanschaffen ipv 2 losse zuilen en daar vervolgens weer een totaal andere center of rear speaker bij.

Ik heb zelf bijvoorbeeld de volgende "set":
    - Front: Dali 6006 SE
    - Center: Dali C1000
    - Rear: Dali R1000

Dit zijn allemaal gewoon houte speakers en dus geen kunststof rommel, maarjah hier krijg je dus weer het probleem dat het niet binnen je budget valt.

Zoals de Beuk al zegt, ga gewoon eens in de winkel kijken naar een complete speakerset, dus een set speakers die bij elkaar passen.

8. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    lol. egh goed punt.. het is nog ochtend ;)

ja ik moet ook gewoon wat meer zelf rondshoppen. zien en horen is toch altijd nog het beste.. hehe maar je bent het dus in ieder geval met mij eens dat het meeste plastic gebeuren een beetje rommel is..

Dat budget is min of meer als ik het deze maand koop.. in principe zit er geen echte haast achter, ik wacht liever 1/2 maanden en koop een goede set als dat ik nu een veel mindere zou kopen. Tuurlijk kan je zo duur gaan als je wil.. zeg 300 is een richtlijn voor mij maar als ik een echt goede set vind die 400 kost of bv meer dan wacht ik desnoods ff.. Vroeger was ik thuis in boxen nu niet meer dat is het probleem eigenlijk.. weet niet echt de kwaliteits/prijs ratio meer...

9. dave

dave Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik denk dat ik dezelfde receiver heb de VSX-D511.
    Ik heb deze JBL SCS 178 set erbij kost nu €430. Je zou eens mogen komen luisteren maar het is nogal ver :+

Ben er best tevreden van, mischien eens gaan luisteren.

Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  10. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Ja dat zou best kunnen (blah ben slecht geworden in het onthouden van type nummers)
    Bedankt voor de tip.. ga wel ff bij MM en BCC kijken daarvoor en luisteren..

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, rommel is een groot woord, maar als je een keer naar een speciaalzaak gaat en zo'n luistersessie houdt dan merk je al vrij snel dat er wel een verschilletje zit tussen je stereo die je kocht toen je 12 was en hetgeen je daar allemaal hebt :+

Ik zou je adviseren niet overhaast iets te kopen en gewoon een keer jezelf eerst goed te oriënteren. Toen ik voor mijn set ben wezen kijken had ik me in eerste instantie een budget van een euro of 500 voorgehouden. Toen ik naar buiten liep had ik een set op het oog van mijn bijna het 3 voudige 8) ... Vervolgens eens goed over nagedacht en voor mezelf uitgerekend of het financieel haalbaar was... met een beetje creatief rekenen, ben er toen uitgekomen en ik geniet nu al bijna een jaar van een heerlijk geluidje... geen moment spijt gehad :9

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    True :) nou ja ik vind toch een ouderwetse houten kast altijd beter klinken als zo'n plastic ding.. Ze missen de warmte in het geluid.. Klinkt allemaal kil vind ik.

lol ik wou dat ik de boxen nog had die ik op die leeftijd had.. maar die heb ik weg gedaan (bla dom) die kwamen uit een disco en waren van die grote kasten.

Oh nee dat ben ik ook niet van plan.. vandaar ook dat ik hier ook de vraag stelde.. Tips en ideeen zijn natuurlijk altijd welkom en zeker de ondervindingen van mensen zelf.
    haha tja dat ken ik wel dat heb ik ook een paar gehad (waaronder met mijn t.v.) Ach ik pluis het nog wel goed uit.. en ik meld dan wel hier wat het uiteindelijk is geworden ;) (mocht deze thread nog bestaan tegen die tijd :+ )

13. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik nou de logitech z-640 koop en ik koop deze decoder erbij:
    Krijg ik dan dolby surround of hoe dat ook heet(surround sound) uit mijn xbox???

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft u een standaard geluidskaart in combinatie met een 5.1 voorbereid speakerset en wilt u genieten van Dolby 5.1 sound dan heeft u daar een decoder voor nodig. De decoder is het brein achter het fenomenale dolby surround sound. In de decoder wordt namelijk het inkomende geluid gefilterd en gescheiden waarna iedere speaker afzonderlijk kan worden aangestuurd. Hierdoor ontstaat het zogenaamde Cinema effect waarmee films en games een ware belevenis worden.

Subwoofer kanaal 10Hz - 200 Hz
    SL/SR/C kanaal 200Hz - 20 KHz
    L/R kanaal 200Hz - 20 KHz
    G9 Output: 6 kanalen, 1 “Power-On” signaal naar de speakerset
    Input: Optical Digitale input, Coaxiaal Digitale input, 2x analoge input 3,5” jack
    Dolby digital / Dolby Pro Logic / Stereo
    Dolby Digital 5.1

Zit optische ingang op, moet dus kunnen

Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Whooohahahahaa!! Geweldig! Voor mij valt dit onder de categorie Kruidvat.

Maar wie weet... mischien werkt het nog wel aardig ook.

16. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja dit werkt....als je ook de 5 versterkers ervoor heb(of een receiver) met 5 analoge ingangen dan heb je idd dolby digital.
    over de kwaliteit van de processor kan ik niets zeggen :confused:

17. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    Duzz als ik de logitech z-640 zou kopen+ deze decoder kan ik uit mijn xbox dolby surround 5.1 laten komen???

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom dan niet meteen de z-680 kopen?

19. Junior04

Junior04 JUNIOR EL PADRINO...

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen ik heb een vraag:

Ik heb een Soundblaster Live! 5.1 soundkaart in mijn pc zitten en ik heb de FPS1600 4 point surround van creative en een paar standaard JBL speakers die met de pc kwamen.
    Als ik fps1600 aan de kaart plugd en de jbl speakers als center op mijn soundkaart zet dan een dvd zet dan krijg ik dolby digital 5.1 en klinkt goed vind ik.
    Maar mijn vraag is als ik een andere soundkaart koop die wel optische ingang heeft kan ik dan de speakers op het zelfde manier inpluggen als ik ze aan de soundblaster heb aangesloten en dan een optische kabel van de PS2 of van XBOX naar de optische ingang van de kaart plugd krijg ik dan dolby digital op mijn PS2 en mijn XBOX?
    Ik zat aan deze kaart te denken:
    http://www.terratec.com/products/Aureon_fun/aureon_fun_info.htm

Bedankt...

20. deniax

deniax XXX-Bob

Leuk Bevonden:
    0
    De Maki: Die Dali's had ik zelf ook interesse in.
    Klinken ze beter als de B&W-tjes?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina