1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Die Dali's zijn geweldig! Ik denk niet dat je in die prijsklasse betere speakers kunt kopen. Ik heb zelf ook een paar Dali's en ben er bijzonder tevreden over. 8)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik zag laatst bij de media markt de xti serie van jbl voor een leuk prijssie staan.
    de fronts zijn er in verschillende maten.
    deze serie heeft ook een center (zie mijn sign) een hele dikke sub en hele mooie surrounds.
    http://international.jbl.com/home/products/series.asp?SerId=XTI&language=GERMAN

ik weet zeker dat deze serie eruit gaat om te worden vervangen door een nieuwere serie.
    over de center ben ik erg te spreken al is hij wel wat te zwak voor de rotel....hij blijft heel lol.

de afwerking is heel goed...zware kasten van verschillende soorten echt hout waaronder bv beuken en kersen.
    speakers zijn uitstekend ook onder zware belasting en de titanium tweeters presteren uitmuntend.

topspeakers voor een mooie prijs........kopen die handel boys :+

Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  3. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je interesse in de set die ik heb? Dus de 6006 SE of zit je te kijken naar die 505?

Of ze beter klinken dan "de B&W-tjes" kan ik niet zeggen, omdat er ook tussen speakers van B&W verschillen zijn. Maar zoals ook Quack al aangeeft, zijn het echt ZEER goede speakers voor een betaalbare prijs. Ik denk persoonlijk dat het echt zeer goede prijs/kwaliteit speakers zijn.

Als je bijvoorbeeld bij Hobo Hifi binnenloopt zul je ook zien dat ze daar behoorlijk te spreken zijn over Dali, omdat ze regelmatig aanbiedingen hebben met een speakerset van Dali erbij.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ze klinken anders als b&w speakers....beter hoeft mischien niet.
    elke speaker heeft zijn eigen klank....aan jouw de keuze wat je het mooiste vind.

5. GustavSan

GustavSan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Een vraag: Ik beschik over een bescheiden budget, zo'n 700 euro. Ik wilde een home cinema system aanschaffen, maar begin zo langzamerhand een beetje te twijfelen. Stel dat ik alleen een dolby boxenset en een versterker zou kopen, gaat dat dan lukken voor 700 euro totaal. En zijn er speciale dingen waar ik bij een versterker op moet letten, de reden van het niet aanschaffen van een home cinema set is omdat ik ook gewoon mp3 vanaf de pc en gewoon radio etc via stereo wil ontvangen, en ik las ergens dat die home cinema setjes er brak geluid uitgooien.

Suggesties??? merken/prijzen/thanks

m-X

6. mazzelpik

mazzelpik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er helemaal aan wat jouw eigen "grens" is. Ben je een fanatiek muziek luisteraar bijvoorbeeld, kijk je veel films........ Ik persoonlijk vindt dat je Home Cinema setjes tot zo'n E1000,- niet de term bioscoopgeluid mag opdrukken, het geluid is zodra je het volume goed opendraait gewoon gaar! (vervormd e.d.)

Je kunt voor jouw budget beter een losse versterker (of receiver) van E 700,- kopen maar dan moet je nog wel even sparen voor de boxen. Het is wel vrij belangrijk dat deze goed zijn. Je kunt nog zo'n goeie versterker hebben maar als je boxen crap zijn schiet je er natuurlijk nog geen reet mee op. Kijk eens naar versterkers van Denon, Harman Kardon, Sony QS versterkers en JVC. Ikzelf heb Mission luidsprekers, erg lekker!! Nogmaals het is maar wat je er voor wilt uitgeven, maar ik vind zelf dat als je vaak muziek luistert, films kijkt en games speelt, je best wat mag investeren. Anders ga je je later absoluut ergeren aan het geluid van dat "goedkope" setje!

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik ben het niet helemaal eens met mazzelpik over het volume en geluid bij hoge volumes bij de iets duurdere home cinema sets.

deze kleine setjes zijn echt stappen vooruit gegaan de laatste jaren en maken veelvuldig gebruik van prima spullen.
    bij veel merken worden er oa alluminium speaker behuizingen gebruikt (tegen resonanties) en conussen van kevlar of zelfs titanium.
    de bijgeleverde subs presteren nu ook redelijk maar helaas nog lang niet zo goed als een losse kwaliteits subwoofer.

meestal bekijk ik het zo.....de home cinema sets zijn in mijn ogen meer gericht op het bekijken van films en minder op muziek.
    met een leuke receiver en losse speakers heb je wel een set in huis die qua muziek beter zal presteren zolang je de spullen mooi op elkaar heb afgestemd.

wat absoluut het grootste voordeel is van een receiver is dat je kan uitbreiden tot je een ons weegt.
    bijna elk los element kan verbeterd worden van kabels tot speakers tot subwoofers wat je maar wilt.
    das bij de kant en klaar set iets moeilijker en zeker niet aan te raden vanwege de impendantie (de weerstand) van de standaard speakers die vaak erg laag is...meestal rond de 3/4 ohm.

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Stel: ik heb een Creative 5500D surround set, maar de subvalt tegen en wil dus een andere erop hebben, kan je dan gewoon een andere box erop aan sluiten (zo'n dikke auto subwoofer bij de MM is niet zo duur tegenwoordig). Dus zonder dat ik met allemaal plugjes hoef te werken? En zou dat dus voor elke box kunnen van de set, zodat ik langzamerhand een beter setje krijg?
    Groeten Blokkie15 :+

Laatst bewerkt: 20 apr 2003
  9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

die dikke auto sub bij de media markt heeft zoals bijna alle auto subs geen versterker erin zitten.
    ik zou eigenlijk helemaal geen auto spul mixen met thuis audio.
    waar je ook altijd meezit is de weerstand van de speakers die dan nogal gaat verschillen.
    auto speakers zijn zo goed als altijd 4 ohm,speakers voor thuis zijn meestal 8 of 6 ohm en ik weet bijna zeker dat die creative/logitech net zoals bijna alle home cinema sets weer een andere weerstand hebben.

in je creative sub zit zijn eigen versterker,in die mm auto sub zit niks want die wordt weer aangestuurd door een losse versterker die je er dan weer bij moet kopen.
    om heel eerlijk te zijn denk ik dat als die auto sub thuis in je kamer speelt dat hij waardeloos klinkt.......of woon je in een auto?
    vergeet niet dat zo'n ding gemaakt is voor in een autootje en niet voor in een kamer.

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  10. WhiteTiMoN

WhiteTiMoN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie al eens nagedacht over een setje bleuroom minipods ?

Dat is pas knallen, ik heb mijn set bijna compleet op de sub van minipod na.

heb nu nog een 150 watt sub van Dali staan (ook wel te doen hoor )
    Mijn setje : 5 keer 100 watt sony versterker
    2 keer voor minipods 100 watt RMS
    2 keer achter minipods 100 watt RMS
    1 keer center minipod 2 keer 100 watt RMS
    1 keer Dali sub 150 watt RMS
    en een sony 82 cm breedbeeld 100HZ

Dit is mijn setje

;) ;) ;)

Laatst bewerkt: 21 apr 2003
  11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ziet er lekker uit allemaal vriend.

ps in dit huis wordt al genoeg geknald 8)

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    ok, bedankt dan weet ik ook weer dat ik dat niet hoef te doen....Maar het leek me wel leuk als ik zo'n dikke (lees: 300 Watt) sub achter mijn bank had staan. Maar dan maar ff wachten totdat ik mijn creative setje ga kopen...(volgende maand dus)!

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dan heb je ook een dikke versterker van 300 watt nodig om hem te voeden.
    stel je niet teveel voor van die auto subs.
    die dingen zijn gemaakt voor muziek en gaan helemaal niet zo laag als een sub die ook voor films is ontwikkeld.

ik weet zeker dat de goedkoopste rel dieper kan gaan als die auto subjes.

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er netjes uit hoor... Als je die minipod sub gaat halen, dan heb ik mischien nog wel interesse in je Dali sub. 8)

Ik heb die dingen trouwens nog nooit horen spelen. Ik heb altijd een beetje wantrouwen tegen dit soort designer speakers. Ga ze maar eens een keertje aan een luistertestje onderwerpen, als ik weer eens bij Hobo ben.. ben toch wel benieuwd.

15. Animus-X

Animus-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een beetje een n00b op dit gebied :eek:, maar kvindt het wel heel erg interessant en ik denk dat ik binnenkort (lees de komende maanden ;)) ook een "klein" surround setje ga opbouwen :9

Maar ik heb wel een paar vragen:
    • Wat is het verschil tussen een reciever en een amplifier?
    • Hoe zit het met het geluid als je gewoon radio luistert, of een cd opzet?? Worden dan bijvoorbeeld de rearspeakers niet gebruikt ofzow??
    • Als je een MP3 cd afspeelt met zo'n set merk je dan duidelijk het kwaliteitsverschil (ivm een normale cd)

16. mazzelpik

mazzelpik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen een reciever en een amplifier?

Een receiver is een versterker MET ingebouwde FM/AM Tuner. Je hoeft dus geen aparte tuner te kopen om radio te luisteren. Bovendien beschikt een Receiver heel vaak over een systeem als Dolby Digital/DTS of Pro-Logic. Let hier goed op als je een receiver wilt kopen met deze eigenschappen. Je hebt namelijk ook nog wel eens receivers die GEEN eigen decoders hebben, er staat dan vaak wel Dolby Digital enabled of zoiets op maar je moet dan of een losse decoder erbij kopen of een DVD-speler met decoder. Een amplifier is een gewone versterker (vaak twee-kanaals) zonder tuner

Hoe zit het met het geluid als je gewoon radio luistert, of een cd opzet?? Worden dan bijvoorbeeld de rearspeakers niet gebruikt ofzow??

Het geluid is bij radio en CD op een losse receiver of versteker vaak veel beter dan op een alles-in-een home cinema setje. Gewoonweg omdat een receiver meer voor zowel film maar ook gewoon muziekgeluid geschikt is. De tuner van een receiver is bijna altijd wel van goede kwaliteit. Je kunt de rearspeakers vaak ook bij een gewone stereobron (zoals cd of tuner) gebruiken afhankelijk van de "soundmodes" (b.v. hall, concert, stadium) die je receiver heeft. Je receiver simuleert verschillende ruimte's. Of het echt mooi is, tja.....................dat is persoonlijk denk ik. Ik luister dit soort bronnen zelf meestal gewoon stereo.

Als je een MP3 cd afspeelt met zo'n set merk je dan duidelijk het kwaliteitsverschil (ivm een normale cd)

Het kwaliteitsniveau van een MP3 soundtrack hangt helemaal af van de hoogte van de bits waarmee die geript is, ik geloof dat 192K/bit ongeveer CD kwaliteit is.

17. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Mijn vader zou wel een Surround Setje willen (wie niet hé) maar Bij ons is het niet mogelijk om met bedrading te gaan werken, dus zijn er ook Wireless Surround setjes op de markt, die toch wel van goede kwaliteit zijn, dus DVD speler mte boxjes en dat allemaal draadloos??

18. mazzelpik

mazzelpik Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vader zou wel een Surround Setje willen (wie niet hé) maar Bij ons is het niet mogelijk om met bedrading te gaan werken, dus zijn er ook Wireless Surround setjes op de markt, die toch wel van goede kwaliteit zijn, dus DVD speler mte boxjes en dat allemaal draadloos??

Je hebt in ieder geval een paar (dure) Tv's die draadloze surroundspeakertjes hebben (volgens mij alleen voor de achterkanalen en een heel laag uitgangsniveau), de center zit ingebouwd in de TV) maar geen losse sets. Je moet je voorstellen dat er naar de boxen in een cinema set aardig wat stroom loopt. De woofer en tweeter bewegen namelijk door stroomstoten om een magnetisch spoel. Dit loopt vaak op tot een behoorlijk aantal watts. Dit kost dus een gigantische hoeveelheid batterijen ieder keer, helemaal in een volwaardig Home Cinema systeem dat alleen al bestaat uit 5 losse speakers en een subwoofer. Hier moet in ieder speaker apart natuurlijk batterijen dat gaat dan dus echt nergens meer over. Helemaal niet als je een beetje goed geluid zou willen hebben (en dus moet beschikken over een flink aantal watts). Kan je iedere 2 dagen 10 batterijen gaan vervangen............

19. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    En als nou elke speaker spanning krijgt?? En als de boxen nou appart stroom krijgen en alleen een draadloos ontvanger hebben van de receiver?

20. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Dan zit je met vijf eurostekkers (platte stekker) en ontvangertjes die heel duur zijn als ze al bestaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina