1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb het niet over geld, ik heb het erover of het überhaupt mogelijk is om draadloos te gaan....!

2. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    De enige mogelijkheid die er is is een virtuele surroundsound koptelefoon. [​IMG]

3. Animus-X

Animus-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gezien bij de MM Den Haag:
    Een Harman/Kardon HCS icm met Magnat boxen voor 777 euro!

De set bestaat uit de volgende onderdelen:
    Harman/Kardon AVR 1550
    Harman/Kardon DVD 21
    Magnat Metric 5.1

Wat denken jullie ervan? Is dit een beetje kwaliteit voor je geld??Ik ga m zelf niet halen omdat ik zelf het geld (nog) niet heb maar kdacht: tis misschien wel t vermelden waard voor sommige andere mensen!
    Maar ook aan de hand van deze set heb ik nog wat n00b vragen :eek: (please forgive me ;)):

De reciever heeft een coax en optische digitale ingang, en de dvd speler heeft een coax en optische uitgang. Het probleem is dat je de optische ingang op de reciever vrij wilt houden voor je de Xbox dus zul je voor de DVD gebruik moeten maken van de COAX aansluitingen, maar kvraag af me of dit wel mogelijk is en of het de beste oplossing is ?:confused:?
    Mijn tweede vraag gaat over de advanced scart: zover ik begrijp maakt die gebruik van de RGB techniek om het beeld "mooier" te maken op je TV. Maar heb je dan wel wat aan zo'n advanced scart als je TV geen RGB ondersteund? En hoe lang is die Advanced Scart eigenlijk?

4. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar ik heb geen zin om heel de thread door te lezen (duurt veelste lang). Stel ik koop een setje voor mijn xbox. Bijvoorbeel het thrustmaster 2.1 setje. Doet het geluid het dan alleen als de xbox aan staat of een dvd? Ik bedoel dus of je als je je tv aan hebt dat de boxen dat geluid ook weergeven.

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Oooh... zeker fijn setje, voor een prima prijsje.

COAX schijnt beter geluid te geven, maar of je het verchil nu echt hoort vraag ik me af, zeker bij dit soort 'goedkope' setjes. Dus prima oplossing. Trouwens wel erg weinig digitale ingangen :{

Doet het ook prima als je SCART op je tv geen RGB doet. Ik heb op mijn tv 2 SCART aansluitingen, waarvan er maar 1 RGB is, daar zit mijn DVD op. Op de andere mijn XBox.. werkt dus prima. En ook zonder RGB is het beeld prima.

Laatst bewerkt: 22 apr 2003
  6. Animus-X

Animus-X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    'goedkope' LoL 8)
    Voor jullie volwassen audiofielen met een vast inkomen is dit misschien weinig, maar ik denk dat het voor de gemiddelde Nederlander toch best behoorlijk wat geld is :eek:

Maar is het beeld dan ook daadwerkelijk mooier dan met de oude kabel (die standaard is meegeleverd met je Xbox)???
    En hoe zit het met die andere manier van beeldoverdracht, via
    S-Video? Is dat kwalitatief beter of slechter dan RGB, of is dat appels met stroopwafels vergelijken 8) 8)
    Ben me namelijk beetje aan t orienteren en zie behoorlijk vaak
    S-Video in- en uitgangen terugkomen maar vraag me af wat je eraan hebt :p ;)
    Owja: ik ga binnekort op kamers (ik hoop een beetje een grote, maar dat zal wel tegenvallen :'-(:mad: :'-() en ik moet dan ook direct een nieuwe TV hebben. Nog tips waar ik op moet letten bij het kopen van een TV??

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    De S-video is meestal aan de voorkant of zijnkant, dat doen ze omdat je er dan makkelijker bij kan. Die zijn volgens mij bestemd voor bijv. video camera's aan te sluiten, gewoon ff vlug plugjes erin en kijken maar! Ik heb ook net een nieuwe tv (bij de Aldi voor €169, mooi prijsje 55CM...)

8. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, want je sluit je geluid setje aan op je xbox (via de scart kabel) en niet op de tv.

Het werkt dus alleen op je xbox (dvd games) en niet als je gewoon tv kijkt.
    Ik kan zo´n 2.1 setje wel aanraden. stukken beter dan het stereo geluid van je tv

9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wheehee... is ook voor mij een boel geld hoor.
    Maar voor een serieus setje ben je toch wel een stuk meer kwijt.

Absoluut!! Die standaard kabel is crap.

RGB geeft altijd het beste beeld. S-Video komt daarna.

S-Video wordt meestal gebruikt voor digitale camera's enzo. Meeste andere devices gaan via SCART.

Maar dat hangt een beetje van je budget af. Als je het een beetje in de lage prijsklasse zoekt, dan is de kwaliteit vaak vergelijkbaar. Koop eens een What-HiFi magazine. Daar staat altijd een zeer uitgebreide buying guide in. Is zeker de moeite waard om eens door te neuzen.

10. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan we trouwens voor het meeste aantal vervolgpagina's
    618) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

11. Austin_77

Austin_77 Ford focus RS

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps 66 dus

12. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

mankeert helemaal niets aan hoor....mijn gabber assimarakis heeft dezelfde receiver en hij is er heel erg tevreden mee.

beter kan altijd...zelfs mijn spullen zijn weer te vervangen voor nog betere,maar of de knip het toelaat is maar altijd de vraag.
    de harman kardon is een prima receiver die in combinatie met een leuke speaker set heel netjes klinkt.

de aansluitingen zijn wat aan de krappe kant,een optische voor bv je xbox en een coax aansluiting voor je dvd speler.
    ik heb er hier met al mijn bende zelfs genoeg aan,ook al kan ik aan de processor nog 5 andere digitale bronnen koppelen,maak ik er geen gebruik van.

dus voor dit bedrag haal je een hele nette set in huis waar je zeker weten heel erg lang tevreden mee zult zijn.................althans zo dacht ik ook in het begin en toen ging het mis met mij:+ :+

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren een beetje vreemd probleempje. Mijn CD spelert deed het ineens niet meer. Deze zit met een Van den Hul Octocoupler optische kabel aan de Denon. Zet ik hier een el-cheapo kabel op, dan werkt het wel. Zet ik de Octocoupler op mijn Xbox dan werkt hij weer wel. Ook op andere optische ingangen van mijn Denon werkt het niet in combi met mijn CD speler.. aan de kabel ligt het niet, me dunkt. Iemand enig idee wat het kan zijn? De kabel is ook niet beschadigd ofzo.. :mad:

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heb je de juiste digitale bronnen aan de juiste digitale ingangen gekoppeld.
    ik geloof er geen reet van dat het aan de denon licht en verdenk hierbij eerder je cd spelert.

je geeft al aan dat de denon wel werkt met een el cheapo kabel(hij krijgt dus wel signaal binnen door zijn optical in) maar met de van der hul niet.
    hoe had je hem eerst aangesloten,want het zal eerder wel gewerkt hebben?

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Neuh, die denon is wel okay, dat geloof ik wel. Instellingen zijn ook goed, want als ik die kabel verwissel, dan werkt het allemaal wel.

Sja, het werkte ineens van de een op de andere dag niet meer. Niets veranderd aan de configuratie.. ik snap er niets meer van.. |:-

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dus als je je van der hul er tussen weg haalt,en je plaatst er een andere optical tussen zonder van in of uitgang te switchen,dan werkt alles weer wel:confused:

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Sja... en ook als ik die Van den Hul op mijn XBox aansluit werkt hij ook perfect... :confused:

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heb je zeker weten helemaal per ongeluk niet iets veranderd in je instellingen op bv je cd speler of op je denon?

19. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Nope... aan de instellingen van de Denon heb ik al heel lang niets meer verandert. En op de CD speler valt weinig te veranderen.. Het valt me trouwens wel op dat het licht wat uit de v/d Hul komt zwakker is dan dat uit die andere kabel.

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whahaha de denon werkt ook alleen maar op halogeen licht :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina