Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmm bij ghost recon heb je ook restlicht versterkers :)

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan worden al mijn CD's groen :eek:

3. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het zou een mogelijkheid zijn dat de uiteinden van je glasvezelkabel beschadigd zijn. je zou het uiteinde eraf kunnen snijden. (aan beide zijden) beschadigingen kun je zien doordat de uiteinden dof zijn.

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou inderdaad best kunnen.. een kant heeft een beetje dof laagje om de rand. Wegsnijden kan alleen niet omdat er een goud randje omheen zit.. uit die andere kabel komt ook aanmerkelijk meer licht. Ik zal eens kijken of ik nog garantie op die kabel heb ofzo.. morgen effe mee langs hobo..

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

het moet haast wel aan de kabel liggen...of heel mischien aan je cd speler maar dat trek ik ook in twijfel.
    tis natuurlijk wel gek dat hij er op het ene moment er zomaar mee kapt :confused: .

dat het aan de denon ligt lijkt mij helemaal uitgesloten want op dezelfde bron met andere kabels werkt alles als een tierelier......alhoewel blijft het een vaag verhaal :{

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker vaag... maar ik heb de bakels nu maar opgedraaid. De vd Hul op mijn XBox en de kruidvat kabel op mijn CD speler. Dan moet het maar zo..

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whahaha,,,draai je dan ook je kabels om ipv je bakels.8)

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Errrr.... 8)

Dan heb ik 'm vast ook achterstevoren aangesloten.. :+

9. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb met een vriend al een tijdje een discussie (hij heeft een NGC) Hij wil het setje dat in de PU op blz. 70 staat (Thrustmaster 5.1 Sound System) ) Hij beweerd dat als hij dit aansluit op zijn gamecube dat hij dan Dolby Digital eruit zijn omdat er bij dit (naar mijn mening goedkoop uitziende) setje een Decoder zit (Dolby Digtal, Pro Logic), en omdat zijn games Dolby Digital ondersteunen. Maar een gamecube zelf ondersteund toch geen Dolby Digital (er staat ook nergens het Dolby Digital teken op zijn Cube).

Dus dan komt er gewoon stereo geluid uit 6 speakers toch?

p.s: in de reclame van de PU staat "Totaal: 60 Watt RMS , is ook lekker duidelijk is die Subwoofer 50 Watt RMS en die 5 boxjes 2 ofzo...|:-

greetz BLokkie15

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

de gamecube ondersteund idd geen dolby digital maar wel dolby surround.

het is heel simpel te zien aan de aansluitingen op de gamecube zelf.
    alles is analoog en niet digitaal zoals op de xbox.
    via de normale tulpstekkertjes haal je alleen maar stereo uit de cube.
    sluit je hem aan op een surround systeem(met decoder uiteraard) van welk merk dan ook dan heb je niets meer dan dolby pro logic of pro logic 2.

dolby digital is alleen maar te verkrijgen via oa een optische of een coax verbinding met en daarvoor geschikte versterker of receiver die dus ook een dolby digital/dts decoder aan boord heeft.

je vriend met de cube heeft dus wel geluid uit al zijn 5 speakertjes..........maar helaas klinkt het lang niet zo mooi als echt digital 5,1.

het vermogen van deze sets is altijd enorm aan de krappe kant(de logitech 680 uitgesloten) maar voor een klein kamertje is het goed te doen.

11. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als je wel 5.1 wilt op je NGC moet je de Panasonic Gamecube kopen.
    Deze is verkrijgbaar voor €450,- bij www.foregames.nl

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ziet er grappig uit die panasasonic.
    ik heb ze al heel lang niet meer zien liggen die dingen.
    nadat de cube gereleased werd kwam je ze nog wel eens tegen in een speciaalzaakie.......iig ziet dit er beter uit dan de standaard cube en qua geluid heb je hier natuurlijk ook veel meer cube.

toch weet ik dan nog steeds niet of deze cube ook real time dolby digital heeft...dus tijdens het gamen.
    dolby digital kan er wel heel netjes op staan maar word het ook tijdens spelletjes ondersteund en niet alleen maar met een dvdtje?

13. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0

Logisch gezien niet, want de cube games hebben toch geen 5.1 geluid, dus hoe kan dit ding dan wel hebben

het zal enkel voor dvd's zijn

14. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    weet trouwens iemand een 5.1 set met decoder van rond de 100 euro?

15. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Die bestaat niet de goedkoopste is waarschijnlijk de Creative Inspire 5500D Console deze kost ong. 180 euro, en dat is wel redelijk goedkoop. Ik ga deze zelf ook kopen!

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    nee ok:),
    tja ik denk ook maar dat ik voor die ga sparen..

17. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het fijn om te zien dat er meer en meer mensen voor creative 5500D kiezen:+ :D

18. William

William -

Leuk Bevonden:
    1

MS heeft graag dat je dat gelooft.

Voor wat je hoort is voornamelijk de opname en plaatsing van belang. Als de ontwikkelaar 16bit 22Hz bron-materiaal heeft, dan kan jouw (en mijn) Xbox er wel DD5.1 van maken, maar daarmee klinkt 't niet beter dan met Dolby Prologic II op een Cube...

Ik heb een PS2, Xbox, en GC naast elkaar staan, allen hangend aan een surround receiver. Ik werk weinig verschil tussen de "specs" van de drie consoles, maar ik merk des te meer van 't werk van de ontwikkelaar. Met name Medal of Honor:Frontline op de PS2 maakt fantastisch gebruik van ruimtelijk geluid. Kung Fu Chaos daarentegen (als een Xbox exclusive) zuigt. Idem de announcer voice in Halo - gewoon slecht gemixt en daarmee slecht te verstaan.

William

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

dit probleem blijf je altijd houden,niet alleen met games maar ook met dvd's.
    als de audio sporen slecht gemastered zijn kan je nog zo'n dikke setup thuis hebben staan terwijl het dan nog steeds kut klinkt,of gewoon slechter als anders.

wat games op de xbox betreft vind ik ghost recon er nog steeds met vlag en wimpel boven alles uitsteken.
    zolang de programeurs goed gebruik maken van de geluidshardware van de xbox kunnen er hele mooie dingen gemaakt worden.
    ook worden er nog teveel titels verneukt qua audio.
    halo is idd een mooi voorbeeld van een heel slecht center kanaal,moto gp vind ik de surround beleving ronduit slecht en ufc is gewoon helemaal om te huilen zo slecht :'-( .

toch blijft de xbox met de audio alle concurenten een stap voor omdat het de enige console is met real time decoding aan boord.
    dolby digital staat dan wel doodleuk op de ps2...het in real time decoderen tijdens gamen doet hij dus helaas niet.

verschillen zijn er wel degelijk en zeker in de surround ervaring tussen de 3 consoles.
    hier bij mij thuis hebben de geluids kwaliteiten van de groene doos mijn leven tijdens een potje ghost recon meerdere malen gered :+

20. :: hmr`::

:: hmr`:: chris

Leuk Bevonden:
    0
    Ey people ik sta op het punt om een home cinema set aan te schaffen en zat te denken aan een

sony DAV-S550. Is dit een goede keuze , ook met een oogje op dat ik mijn xbox erop wil aansluiten. Maar ik vind het ook belangerijk dat mijn muziek er goed op klinkt.. :) iemand suggesties>?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina