Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Prima setje.. hij heeft een digitale optische ingang, dus werkt prima met een xbox. Belangrijkste blijft uiteraard om het ding voor aankoop even te gaan beluisteren. Neem daarvoor je favorieten CD/DVD mee. En beluister ook even wat andere setjes in dezelfde prijsklasse.

Om al dit moois aan je Xbox te knopen, heb je een advanced scart en een TOSlink (digitaal optische) kabel nodig. Beide ongeveer 30 euro.

2. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zal wel vaak gevraagd zijn maar weet iemand de prijs van zo'n 5.1 setje? Ik ben namelijk van plan er een aan te schaffen maar wil wel weten waar ik dat het best kan doen. :)

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

idd...en er is net zo vaak antwoord op gegeven.
    gaat er niet een klein lichtje branden dat je mischien eerst eens naar een wat grotere audiotempel zoals een media markt moet gaan?

kan je meteen zien wat er allemaal op de markt is,de boel beluisteren,aanraken,aflikken en weet ik het allemaal,en je weet meteen een klein beetje wat de kosten zijn.

zolang ik niet weet wat je precies wilt kan ik hier niks mee.
    wil je films kijken of alleen gamen of mischien wel beide,moeten het losse componenten zijn,een home cinema set of een pc add on setje,wat is je budget,hoe groot is je kamer,wil je later nog uitbreiden..........dus ik beantwoord jouw vraag met nog veel meer vragen.

succes:{

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, het gaat hier dus over een set voor mijn Xbox. Just for gaming.. :) Ik heb ongeveer 200 euro uit te geven, dus het zou handig zijn als het minder kost.. Thnx for helping!

5. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou meteen denken aan de Creative 5500D, Hij is tussen de 170 en de 210 euro(verschilt heel erg per winkel, dus kijk goed om je heen!)

Kijk maar ff op de site, dan kan je zien hoe die dr uit ziet, dr zit al een decoder bij dus je hebt gewoon meteen dd 5.1 uit je xbox(!!als je een advanced scart gebruikt!!), je kan ook de Logitech z680 kopen, dat is ongeveer hetzelfde(qua kunnen) maar is alleen veel duurder.
    En valt dus ook buiten jouw budget...

Site van Creative

Laatst bewerkt: 19 mei 2003
  6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik sluit me aan bij de reply van hierboven.
    voor dit geld is het het slimste om voor een speakerset zoals de creative of logitech te gaan.
    van beide merken is er genoeg op de markt om jouw en je portomonaie een hoop plezier te doen.

let idd wel goed op dat je zon setje met decoder koopt en niet zonder.
    soms zit er standaard al een optisch kabeltje bij dus het is meteen plug and play.
    veel succes.

beukie:+

7. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Bij die van creative zit dat optische kabeltje er al bij, ik weet niet of die ook bij die van Logitech zit, maar dat ga ik nu ff kijken.

(**voelt zich vereerd dat grootmeester in audiofielie 'Beukie' het met me eens is;) _O_ 8) O-) ** )

P.s.

Logitech z680:

Pakketinhoud:
    1 subwoofer
    1 middenluidspreker
    4 satellietluidsprekers
    Digital SoundTouchâ„¢-controlecentrum
    Draadloze afstandsbediening (batterijen meegeleverd)

>>>>Alle benodigde snoeren en kabels voor pc (inclusief digitale optische en digitale coaxiale kabels) <<<<

Documentatie
    Volledige productondersteuning
    2 jaar garantie

Laatst bewerkt: 20 mei 2003
  8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3

lol :+ .....beuk bloost 8)

9. :: hmr`::

:: hmr`:: chris

Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen

ik heb sinds vandaag een sony dav-s550 in huis en d8 ffies slim te zijn! sloot me xbox met die 3 tulpjes aan op receiver en ging toen gamen. owjah had de xbox ook op dolby gezet. Doet hij het dan? of is het gewoon nog steeds stereo dan.?

10. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag wat muziek spelen via mijn xbox en dacht eraan om zo'n 5.1 set te kopen (200 euro of zo). Maar mijn vraag is, is de kwaliteit dan goed genoeg of moet ik toch echt een hele HIFI set (dus met cd-speler) kopen en daar dan mijn xbox op aan sluiten zodat ik ook van dvd kan genieten? Ohw en ik kon het nergens vinden wat is ongeveer de prijs van een normale (niet surround) setje van B & W of Bose?

Sorry voor de vage zinsopbouw maar ik hoop dat mijn vraag een beetje begrepen wordt .

11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zoals je de boel nu heb draaien is alles nog stereo.
    je home cinema set maakt er wel pro logic/pro logic 2 van maar das altijd nog geen dolby digital 5,1 omdat het signaal wat hij binnen krijgt analoog is en niet digitaal.

koop de advanced scart samen met een optisch kabeltje en sluit hem aan zoals het hoort....je zult versteld staan van het verschil :+

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

voor 200 euro word het erg rottig om een hifi set van redelijke kwaliteit te vinden......zelfs 2de hands is het bijna niet te doen.
    in deze prijsklasse zit je vast aan een los speakersetje van bv creative of logitech.

dat je de prijs van een home cinema setje of multi media set niet vinden kan lijkt me sterk:? want je wordt er mee dood gegooid tegenwoordig.
    zelfs de meest ranzige supermarkt ketens verkopen dit soort dingen.
    voor een lullig home cinema setje ben je tegenwoordig toch al snel het dubbele kwijt als jouw budget,dus dat wordt wat moeilijk :{
    ga dus eens langs een flinke pc zaak of een media markt en beluister eens de multi media sets die er in overvloed zijn en zich binnen het budget van 200 euro bevinden.

succes beukie:+

13. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah beuk dat was niet wat ik bedoelde, ik vroeg mij meer af of een surround setje van 200 euro met de xbox als cd speler veel onderdoet voor een versterker+cd speler met wat boxjes van B & W of zo. Zit nog te twijfelen wat ik ga doen los surround setje is natuurlijk wel goedkoper ;)

14. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

8) loooooool...boxjes van b&w ofzo haha.
    je noemt wel meteen een merk op zeg,om maar niet te zeggen mischien wel een van de beste merken op de markt.
    ik heb zelfs sterke twijfels of b&w wel speakers maakt die 200 euro zijn(per stuk wel te verstaan)

heb je een lullig setje met speakertjes van b&w ben je al snel meer dan het drievoudige kwijt dan het beoogde budget van 200 euro.

maar neem je bv een surroundset,compleet met speakers en al voor zo rond de 200 euro,en je ziet ergens een set uit losse delen op de kop te tikken(en das verdomde moeilijk/eigenlijk onmogenlijk in deze prijsklasse)dan heb je meer aan de surroundset.
    prijs kwaliteit verhoudingen zijn dan vele malen beter bij de surround set dan bij de losse zooi van merk x:confused: die apperatuur maakt die eigenlijk thuis hoort op de lokale schietbaan als kogelvanger:)

15. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm het is mij nog een beetje onduidelijk ik ben geen echte audiofiel en ik weet natuurlijk dat B & W een supermerk is, maar ik zit toch op een kleine kamer en binnenkort verhuis ik en krijg ik ook buren dus :). Maar als het goed is krijg ik ook nog een draaitafel is zo'n logitech setje van 200-300 euro dan voldoende of moet ik toch echt iets anders halen?
    En hoe goed is de xbox als audio-cd speler?

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

als je een leuk stukkie muziek wilt draaien zou ik zeker iets met wat meer power nemen.
    met de logitech 680 uitgesloten is de rest totaal niet bedoeld om als halve discotheek te funtioneren.
    veel en veels te weing power zit er in dit soort speakersets(behalve weer de 680:) )die meteen bij de hogere volume's als een schreeuwerig stuk plastic de boel eerder verpesten dan jou het genot geven van een lekker stukkie muziek.
    leuk voor achter de pc........waardeloos voor in de huiskamer(of iedere flinke kamer) als hifi set.

de xbox als cd/dvd speler kan je vergelijken met cd/dvd speler van welk merk dan ook van zon rond de 100 a 150 euro.
    tis zeker geen zooi.........maar zeker geen topper.
    qua prijs kwaliteit verhouding prima voor muziek en films met vergelijkbare apperatuur.

17. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah denk dat ik toch maar voor de logitech z680 ga dan. ik krijg hoogstens een kamer van 25vierkante meter. En ik draai puur voor mijn plezier ;) en niet om op schoolfeestjes te staan en zo ;) dus hoeft ook niet zo veel db te produceren.
    Bedankt voor je replies!

18. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er hier iemand die ervaring heeft met de Sony STR-DE695 receiver? Ik wil deze namelijk misschien gaan kopen, maar ik wilde eerst even horen wat jullie er van vinden.

Hieronder nog een afbeelding:

Voor meer informatie, kijk hier

19. ~X-Box Junkie~

~X-Box Junkie~ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik bv die Creative 5500D koop wat moet ik dan extra kopen om dolby sourround te krijgen op me tv en xbox?
    ps ik heb alleen die rood, geel en wiite uitgangen en een scart op me tv

mvg

20. shinobi

shinobi ninja master flex

Leuk Bevonden:
    0
    hij ziet er goed uit en heb alle nieuwste decoders ik heb ook een sony gehad maar dan 5.1 en voor me xbox en films was het zeer goed. hoeveel kost deze versterker ?
    :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina