1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Alleen de advanced SCART kabel, is geloof ik iets van 30 Euro...

Laatst bewerkt: 24 mei 2003
  2. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch meer voor de QS-serie gaan. Heb zelf een STR-DB 780-QS staan. Klinkt goed. Kijk ff op www.kieskeurig.nl Ik zag ergens wat over B&W staan. Ik heb er nog twee staan alleen 1 is niet helmaal goed meer. Is dit te repareren? Ze klinken klonken zo mooi.:'-( :'-(

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

jawel...ze zijn te repareren,maar of de kosten opwegen tegen de restwaarde van de speaker moet je zelf helemaal bekijken.
    de losse elementen in de speaker zijn heel vaak gewoon te vervangen voor nieuwe.
    ga maar eens naar een gerenomeerde audiozaak en leg het probleem maar eens uit aan de technische dienst daar.

4. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Hey beuker ik heb gister deze speakertjes even aangeschaft, ik werd helemaal gek van de hoge tonen van die standaard setjes.

Dit setje heeft 2-weg systeem, bass-reflex dan heb ik tenminste weer het idee dat ik ook midden tonen heb:)

me iam happy again ( en mijn vrouwtje weer wat minder :))

Laatst bewerkt: 25 mei 2003
  5. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

mooi man......veel plezier ermee en denk om de buren:+

6. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op internet staat hij voor €344,- incl. verzendkosten, in een winkel weet ik niet precies.

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

wil je echt laag denk dan eens aan bv een leuke subwoofer.
    keuzes genoeg voor iedere knip dus sla je slag..............jezus ik lijk fred oster wel hahahha*)

8. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Hey fred :) ik heb er al een :D die leuke subwoofer bedoel ik dan.

inderdaad zonder woofer geen plezier :D

zie ook wel een foto van mijn opstelling

links naast de kast zie je nog een zijkant van de woofer

Laatst bewerkt: 29 mei 2003
  9. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind die speaker rechts in de vorm van een boxer wel mooi! Waar kan je die kopen en is de kwaliteit een beetje zuiver?:9

10. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    ***off-topic***

lol das mijn doggy, billy genaamd.

Ik zat al te wachten of iemand het zo zien eindelijk een oplettende mede xboxer, ik heb niet voor niets een (x)boxer

lol:)

***off-topic***

Laatst bewerkt: 29 mei 2003
  11. roest_m

roest_m Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een philips tv waar een dolby digital decoder in zit (met 5.1 opstelling), maar alleen een gewone digitale ingang (niet optisch dus).
    Nou staat in de handleiding dat via de scartaansluiting er ook ongecodeerd 5.1 geluid door heenkan.
    Mijn vraag is dus kan je met de xbox alleen gebruik maken van 5.1 geluid met een optisch kabeltje :'-( , of ook via de scart :9 ??

12. hilevel

hilevel xboxjunk

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik het weet kan het alleen met een optisch kabeltje.:{

13. Devink

Devink Barbarian

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is het niet mogelijk om echte 5.1 (digitaal) geluid over je scart-kabel te laten gaan. het kan wel zijn dat dit prologic is en met een goeie decoder kan hier een soort van 5.1 geluid van gemaakt worden. als je de advanced kabel voor de xbox koopt heb je de mogelijkheid om echte optisch geluid te verzenden en dan wordt de data voor elke kanaal appart aangestuurd, wat resulteerd in een betere surround.

14. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als het een coaxiale digitale ingang is kan je een omvormer kopen van optisch naar coaxiaal, of dit goed werkt weet ik niet maar ik weet wel dat het bestaat.

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

voor een digitaal/discreet 5,1....6,1 of 7,1 signaal zal je altijd met een optische of een coax interconnect moeten werken.
    je scart stuurt wel geluid door maar meer dan stereo is het niet.
    na bewerking van een processor kan dit stereo signaal wel omgezet worden naar een pro logic/pro logic 2 signaal,maar wordt geen 5,1.
    tussen pro logic/pro logic 2 en echt dolby digital 5,1 zitten grote verschillen in kanaal scheiding.
    pro logic 2 is wel een enorme stap vooruit maar nog steeds niet zo goed als 5,1_O_

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Voordat je allemaal dure dingen gaat kopen, moet je eerst effe checken of de tv echt dolby digital doet. Mijn pa heeft ook zo'n Philips TV, en die doet alleen maar Dolby Pro Logic. Ik heb ook effe bij Philips op de site gekeken en kan er ook geen vinden die wel Dolby Digital doet.

17. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigelijk een vraagje of de logitech set z-640 nou wel 5.1 geluidt over de boxjes versprijdt ofniet ?

18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hier staat werkelijk alles..........veel plezier:)
    http://www.envynews.com/review.php?ID=254

19. ThaBEN

ThaBEN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heejs ik heb me gisteren de Logitech z-640 besteld omdat ik d8 dat die 5.1 Dolby surround sound had!

Nu blijkt dat die alleen 5.1 Dolby Surround sound heeft op de pc als je een geluidskaart hebt die 5.1 decoder bevat!!!
    Er zit namelijk in de boxen zelf GEEN decoder!

Als je hem op de TV of XBOX aansluit krijg je gewoon droog stereo geluid!

Nou heb ik geen verstand van die geluids setjes maar nu vraag ik me af als je niet op een of andere manier toch 5.1 Dolby Surround sound kunt krijgen met het Logitech z-640 setje?!?

Bijvoorbeeld een decoder zelf in bouwen of iets dergelijks
    (KZEG MAAR WAT )

Kan iemand mij pliez helpen! of heb ik me nu een hele grote miskoop gemaakt ??

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ik zal heel eerlijk tegen je zijn..........je heb geen miskoop gedaan,maar je bent wel stom bezig geweest |:- .
    ook in deze thread is de 640 wel tien keer behandeld en steeds weer is er gezegd dat er geen ingebouwde decoder in zit.
    op internet staat dit setje specifiek ook als SPEAKERSET en niet als een compleet all in one systeem.
    je verteld niet of je hem al binnen heb dus als hij nog in bestelling loopt zou ik hem gewoon afzeggen of ruilen tegen een multi media set met ingebouwde decoder.
    een losse decoder kopen kan ook maar dat gaat leuk in de centen lopen ook al zijn ze van logitech of creative.
    wil je toch wat leuks erbij hebben dan heb hier wel een leuke aanbieding vast voor je opgezocht.
    http://www.rotel.com/products/specs/rsp1098.htm

voortaan eerst even op onderzoek uit voordat de beslissing valt........al was het alleen maar voor het verschil in prijs op de markt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina