1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

heb je in het menu van de jvc wel de optische ingang correct staan.
    vaak moet je ze activeren binnen het setup menu van de home cinema set of de receiver...kijk daar eerst eens na.
    weet trouwens zeker dat het ook in je manual staat.
    succes ;)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    in xbox menu opties moet je geloof ik ook geluid op dolby surround zetten! staat normaal dacht ik op stereo

3. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whaha lees zijn post nog eens........|:-
    maar het klopt wel wat je zegt.... hij had het alleen al goed staan

Laatst bewerkt: 11 jun 2003
  4. the man

the man Space ninja's 4 ever

Leuk Bevonden:
    0
    thx for handige info 2K

maar vooral bedankt beuker, zal eens in de manual checken.

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    graag gedaan, laat even horen als het werkt en hoe je 5.1 ervaring is, dan weet ik wat me te wachten staat:D

6. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi dolbi goeroes,

Ik heb een Dav-S400 als home cinema set, kan ik mijn xbox hier ook op aansluiten en zoja wat heb ik hiervoor nodig en hoe moet ik het aansluiten. Ik hoop niet dat deze vraag al gesteld is maar ik ben een echte nono op dit gebied en het zou leuk zijn dat het gaat werken.

:confused:

7. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Op de achterkant van je DAV-S400 zit een optische ingang. Daar kan je je Xbox op aansluiten. Maar je hebt wel een advanced scart-cable nodig en een optische kabel (toslink).

Wil je hem trouwens voor Dolby Digital/DTS aansluiten of voor stereo?

8. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    gebruik zo ie zo de digitale aansluiting ook al wil je de xbox eventueel alleen als cd speler gebruiken('t zou zo maar kunnen toch) voor het beluisteren van je muziek.
    analoog aansluiten kan ook maar dan heb je nooit en te nimmer 5,1 en met muziek(of stereo tijdens gamen) heb je zeker niet dezelfde kwaliteit als via de optische kabel.
    sluit je hem optisch aan dan sla je 2 vliegen in een klap,prima geluid met je cdeetjes,en 5,1 geweld tijdens je games.

veel plezier:+

9. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Klopt als een bus;)

En wanneer je muziek beluisterd, kan je het nog over Logic 7, Pro-Logic II of DTS Neo6 gooien:9

10. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Maar dat zijn speciale analoge decoderingen die alleen werken als je reciever die ondersteund en volgens mij ondersteunen alleen hele dure het. (die dingen die jij dan opnoemt behalve Dolby PrologicII dan want dat is tegenwoordig standaard op elke nieuwe reciever/HCS)

Laatst bewerkt: 12 jun 2003
  11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, PLII vindt je tegenwoordig bijna standaard op elke receiver/hcs.

Ik geloof dat de duurdere Harman Kardon receivers over Logic 7 beschikken, en alle 6.1 en 7.1 receivers beschikken over DTS Neo:6.

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

veel merken geven hun eigen stempel tegenwoordig mee in audioland.
    de een heeft logic 7 de ander weer neo 6,1 en bv yamaha gaat helemaal eigenwijs zijn eigen richting in met zijn dsp modes.

ik geef aan dat je de xbox het best toch digitaal aankan sluiten omdat ik mijn twijfels heb over signaal bewerking bij een analoge aansluiting.
    ik heb hier thuis de denon(dvd/cd) speler analoog aangesloten voor alleen de muziek vanwege de sublieme da(digital to analog) converter die erin zit.
    voor films schakel ik dan over naar coax/digitaal en das dan puur voor voor het meerkanaals gebeuren.
    muziek luister ik dus wel analoog....maar niet via de xbox....want die gebruik ik alleen maar voor de games en meer niet.

13. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, als je wil genieten van DD/DTS is de digitale aansluiting de enige optie.

Klopt, bij mij zit er ook een shitload aan DSP-programma's op. Ze zijn niet allemaal even mooi, maar dat komt ook door de soort muziek die je draait. Wat op zich wel een leuke DSP-programma zijn voor films zijn Spectacle en Sci-Fi. Deze twee sterken het laag nog wat aan.

14. mdemos

mdemos Active Member

Leuk Bevonden:
    0

gebruik zo ie zo de digitale aansluiting ook al wil je de xbox eventueel alleen als cd speler gebruiken('t zou zo maar kunnen toch) voor het beluisteren van je muziek.
    analoog aansluiten kan ook maar dan heb je nooit en te nimmer 5,1 en met muziek(of stereo tijdens gamen) heb je zeker niet dezelfde kwaliteit als via de optische kabel.
    sluit je hem optisch aan dan sla je 2 vliegen in een klap,prima geluid met je cdeetjes,en 5,1 geweld tijdens je games.

veel plezier

Bedankt voor jullie hullp ik ga het meteen proberen :9 btw ik wil hem alleen maar gaan gebruiken voor dolby digital en niet om cd´s af te spelen.

Die optische kabel toslink, kan ik die gewoon bij een audio zaak kopen of weten jullie een internet adresje alvast Bedankt voor de info

Laatst bewerkt: 13 jun 2003
  15. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Ja, kan je gewoon in de audiozaak kopen. Ik kocht destijds een goedkoop optisch kabeltje bij Media Markt voor F 29,95.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    30 euro voor een kabeltje:| dat noem ik niet erg goedkoop, had ze goedkoper verwachten, en dan ook nog eens een adv scart kabel van rond de 20 euro, voordat je 5,1 hebt ben je nog 50 euro verder naast je speakers etc:D

17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Ik schreef F29,95 (destijds dus 29,95 Gulden);)

Tja, goede kabels zijn eenmaal duur, maar het ligt er ook een beetje aan wat je er zelf van verwacht, en wat je er aan uit wil geven toch?

18. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    dom, dat ik daar over heen lees, maarjah, krijg je ook met de euro:|-

en ja, als je een mooi setje hebt en iets goeds wil dan moet je er wat voor over hebben ja

19. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    :)

Snel vergeten he de gulden;)

Dat is waar, maar prijs zegt ook niet alles hoor. Ik de HiFi-zaken worden kabels soms tegen schandalig hoge prijzen verkocht:'-(

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    ja dat is zo, na de vakantie ook maar eens op zoek naar een leuke versterker en boxen voor een leuk prijsje:D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina