1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Idd. Maar met een beetje shoppen herken je wel de kwaliteits kabels van de wat meer dure maar toch shit. Kwa afwerking etc kan je al een boel duur geprijste maar het niet waard kabels er tussenuit vissen.
    Maar uiteindelijk is het het wel waard vind ik.. Je kan nog zo'n dure set hebben maar als je crap kabels gebruikt (optisch, scart, boxkabeltjes you name it) haal je er nog niet uit wat erin zit.
    Vaak kan je beter net ff wat meer geld uit geven aan een goede kabelset dan erop bezuinigen
     
  2. Tha Mike

    Tha Mike The Good Die Young

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een paar week geleden een nieuw geluidskaartje gekocht, een terratec aureon fun (+splinter cell, gun metal en warcraft 3 :) ). en ik heb op m'n receiver alleen maar analoge in (cinch) en nu wou ik dus een advanced scart kabel voor m'n xbox halen (die ik nu heb is gaar, gisteren alleen rechts geluid en soms geen beeld ff aan die kabel rommelen en t is weer klaar) maar ik heb dus geen optical in op m'n receiver en wou ik het dus omleggen via m'n pc naar m'n receiver, weet iemand of dit kan met deze geluidskaart die ik heb???
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    is helemaal waar:+
     
  4. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0

    Yep _O_


    Maar Beuker ik heb even een vraagje.....

    Ik ben momenteel m'n kelder gereed aan het maken voor HT ruimte (zwevende dekvloer, voorzetwanden en verlaagde plafonds met akoestische wand/vloer en plafond bekleding).

    Nu heb ik nog helemaal geen apparatuur gekozen voor deze ruimte, maar wat kan jij me aanraden? Ik weet dat zelf luisteren het beste is, maar aangezien jij toch wat meer ervaring hebt op dat gebied ;)

    De opp. van de kelder is ongeveer 13 mkwadraat.
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    ga je ook 3 rijen van 5 bioscoop stoelen er neer zetten?? :cool:
     
  6. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    BTW ik heb trouwens een vraag waarom is 6.1 in een 3-3-opstelling en niet in de veel logischere 2-2-2-opstelling? Het geluid van die extra center speaker achter je lijkt mij lastiger waar te nemen dan 2 speakers voor, direct naast je en achter je.
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ja dat vind ik ook, zo zit het ook in de bios (bij ons iig dan). maar 3-3 kan je volgens mij ook opvatten als 3 links en 3 rechts, maarjah, er ondersteund toch nog niet zoveel 7.1 en 6.1 dus vind ik 5.1 wel best. dalijk gaan ze tot 20.1 en hangt heel je kamer vol met boxen:D
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het maakt wel uit want als je je speakers in een 2-2-2 opstelling zet dan klopt het geluid niet meer van een 6.1 film want dat is gebaseerd op een 3-3 -opstelling.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    wat is je budget..en waar(welk merk) had je zelf aan aan gedacht.
    met de acoustics zal het wel goed komen..lol de buren hebben iig geen last van je in een kelder dus kan je lekker knallen:D .
    ik heb hiervoor heel veel met denon gedaan maar ben zeer...zeeeer onder de indruk van de rotels.
    http://www.homecinemachoice.com/tes...testbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A1D.shtml
    http://www.homecinemachoice.com/tes...stbench/Amplifiers/Denon/DenonAVC-A10SE.shtml
    dit zijn iig de voorgaande av amps die hier in huis hebben gestaan.

    in het wat duurdere(maar niet het duurste...trust me het kan nog veel gekker) segment hebben een paar merken het echt voor het zeggen wat home theater betreft.

    versterkers,receivers/av amps en processoren.
    dit zijn:rotel,denon,onkyo,harman kardon,nad,yamaha,pioneer.
    er zijn idd nog wel 10 andere topmerken op te noemen,maar die verkopen nog niet de helft als de hierboven genoemde merken

    speakers(home cinema).
    b&w(bowers en wilkins)_O_ dan een hele tijd niks......en dan de rest zoals mirage,bose,jbl,jamo,canton,magnat,polk.

    subwoofers(home cinema).
    rel acoustics............_O_dan nog veel langer niks en dan volgt weer de rest zoals b&w,jbl,yamaha,jamo,infinity,mirage.

    kabels en interconnects.
    monster kabel,ixos,v/d hull,v medevoort.

    dit zijn dan gewoon wat opsommingen van echt de marktleiders in home cinema zeker wat verkoopcijfers betreft.....en das ook vaak een aardige richtlijn trouwens.
    nogmaals,er zijn nog veeeeeeel meer andere supermerken(met soms ook een super prijskaartje) die wellicht nauwelijks of niet onder doen voor de bovengenoemde merken...of gewoon veel beter zijn maar aanzienlijk meer kosten.
    persoonlijk denk ik dat mark levinson het beste maakt wat er op de markt te koop is http://www.marklevinson.com/ _O_ maar de kosten zijn ongeveer net zo hoog als de gemiddelde staats schuld van een 3de wereld land.

    succes ermee:+ ...beukie
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dat wat je in de bios ziet hangen aan speakers zijn niet allemaal losse kanalen.
    het is helemaal niet veel anders als de setup die bij veel mensen thuis staat.

    het filmdoek is een groot geperforeerd scherm waar knotsen van speakers schuil achtergaan zoals de front's en de center.
    de sub staat laag en vaak in de hoeken(ook de bios gebruikt er meer dan 1)
    al die surround speakers aan de zijwanden zijn allemaal aan elkaar gekoppeld.
    als er aan elke wand,links en rechts 5 speakers(dus samen 10 speakers) hangen,vormen de linker 5 een kanaal en de rechter 5 het andere surround kanaal.
    datzelfde geld voor al de back surround speakers.
    de hele achterzijde is een kanaal ook al hangen er 343 speakers.

    er wordt gewoon veel meer versterkingspower en speaker gebruikt om zon vette zaal vol te trappen met geluid.....maar de hele opzet is bij de home cinema sets voor thuis idem dito.
    't is alleen maar aangepast voor de woonkamer/acoustics en meer ook niet.
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    kijk eens aan, zo leer ik nog eens wat

    maarjah, eerst ff sparen, en dan mn eigen (bij wat ik hier lees simpele) 5.1 setje:D
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    kijk hiermee uit hoor(geld ook voor mr vercetti) zodra je hiermee begint word het snel een verslaving hahaha.
     
  13. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn budget reikt ongeveer tot €8.000,- (lang gespaard;)).

    Momenteel heb ik in m'n woonkamer allemaal Yamaha.
    Reveiver: Yamaha DSP-AZ2
    [​IMG]

    Fronts: Yamaha NS-8HX
    [​IMG]

    Center: Yamaha C7HX
    [​IMG]

    Rear/Back Surround: Yamaha NS-4HX
    [​IMG]

    Subwoofers: 2* Yamaha YST-SW1500
    [​IMG]

    Ik ben hier heel erg tevreden mee, het klinkt echt lekker. Maar m'n woonkamer is wel goed kwa lucht- en contactgeluidisolatie, maar natuurlijk niet zo goed als in de kelder straks.

    Een kennis vam me heeft ook Rotel, weet niet precies welke, maar ik vind ze heel zuiver klinken.

    En die Rel subs? tja........wat kan ik er over zeggen......KNALLE_O_

    Ik heb ze bewust niet in m'n woonkamer gezet vanwege de herrie:'-(

    Maar in de kelder komen ze zeker weten....

    Ik ga volgende week wel even tijd maken om te luisteren. Zal het nog wel even laten horen....

    Bedankt voor de info;)

    Je bent al te laat, ik ben al te ver heen nu.......ben een junkie geworden:'-( :'-( :9
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2003
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    LOL

    laat eens een piccie zien van de huidige opstelling.
    die yst 1500 subs zijn trouwens niet zo lang op de markt,ik meen zelfs maar een maand of 4/5.
    wil je spullen vervangen??? want alles is vrij nieuw.

    ben benieuwd hoe het er bij jouw uitziet tommy.:+
    zodra ons nieuwe huis helemaal klaar is post ik ook weer wat piccies*)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2003
  15. Tommy Vercetti

    Tommy Vercetti Mister V

    Berichten:
    313
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha....
    Ik zit in dezelfde positie als jouw Beuker.....
    Kaal huis, de nodige spullen zijn al gekocht, maar eerst nog flink verbouwen...

    Maar ik zal even een tekening posten zoals het er ongeveer uit komt te zien.
     
  16. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw audio meubeltje...

    [​IMG]

    *)
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit ontwerp heb ik nu werkelijk nog nooit eerder gezien :) Ziet er toppie uit kerel :)
     
  18. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe... duurde bij mij alleen wat langer voordat hij klaar was... ben zelf niet zo handig met dit soort dingen.. dus moest effe wachten tot mijn pa tijd had. 8)
     
  19. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe het is het wachten waard geweest volgens mij. Ziet er mooi uit, klassuh
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    jezus..........jullie leven nog:eek:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina