1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ja, je moet goed luisteren naar het verschil en weten wat het verschil is, met goede installatie (versterker en boxen met goede kwaliteit) is het verschil wel te horen, maar je moet er echt op letten of je het luisterd op dts of dolby pro logic etc. dan moet je erg geluidsfreak zijn wil je het goed opmerken als iets afgespeeld wordt
     
  2. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Je hoeft echt geen geluidsfreak te zijn, je merkt toch zeker zelf ook wel als je in de bioscoop zit dat het anders klinkt dan uit een 37cm mono tv-tje? Je positie moet goed zijn en de DVD moet goed zijn that's all. (en uiteraard de materialen)
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ja, maar ik bedoel het verschil tussen 5.1 geluid in dolby pro logis mode of in dolby surround mode (dts enzo)
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je daar het verschil niet tussen hoort dan moet je of een ander gehoorapparaat kopen of je met andere dingen bezig gaan houden want dan klopt er toch iets niet.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    nou, vertel dan maar is hoe je het verschil hoort tussen dolbu 5.1 en dts 5.1, het geluid wordt beiden gesplitst tot 5.1 geluid

    edit: maar misschien komt het omdat ik nog geen 5.1 dolby pro logic en 5.1 dts gehoord heb:D want misschien is het inderdaad wel goed te horen
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dat was het wereldberoemde pitoreske SCHUBBEKUTTEVEEN :+
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    5,1 pro logic bestaat niet.
    pro logic is niets meer dan een analoog 4 kanaals geluidsformaat waarvan zelfs geen enkel kanaal volledig discreet is.
    trust me...het geluid tussen pro logic en real dolby digital/dts 5,1 hoort iedereen.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    proost:D
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet de eerste bioskoop in .nl nog vinden, waar het geluid goed is. Op mijn bescheiden setje klinkt het allemaal toch stukken prettiger, IMHO. Maar mischien ben ik teveel verwend ;)

    Net trouwens weer effe mijn setje opnieuw ingeregeld. Heb toch weer wat met speakers lopen slepen, dus het moest weer. Alles klinkt weer top... straks nog maar effe wat huisgenoten uit hun bed beuken... hmmm... U-571...
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  10. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer foto's

    De rest van de set ook maar...

    FL:
    [​IMG]

    CE+tv:
    [​IMG]

    FR:
    [​IMG]

    SR:
    [​IMG]

    SL:
    [​IMG]

    XBox+PS2:
    [​IMG]

    *)
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het aantal watts wat een speaker hebben kan,of een versterker leveren kan zegt niet altijd meteen iets over de kwaliteit van de apperatuur.
    zo zijn er buizen versterkers die heel weinig piekvermogen leveren maar wel heel constant en stabiel blijfen tot trommelvliesverscheurende volume's.........over de prijs lullen we maar niet want je schrikt jezelf pantoffeldier.

    voor de speakers is het meer een richtlijn tot hoeveel je de boel kan en mag belasten..(het zegt niets over decibellen by the way)
    voor versterkers geeft het de consument een indicatie hoeveel power/stroom de versterker continu levert.
    ik zeg erbij continu,ook wel uitgedrukt in rms vermogen en niet in pmpo vermogen.
    het rms vermogen geeft de stroom aan die de versterker/receiver constant levert.
    pmpo vermogen is het totale (piek) vermogen in al zijn schreeuwerige hoeveelheid bij elkaar geschraapt dat een versterker/receiver voor een hele korte tijd eruit kan trappen.
    dit zijn dus de getallen die we terug vinden op de doosies van de audio producten in de knaakzaak.
    de rommel die het beste klinkt als ze op de stoeprand landen na van 12 hoog uit het raam te zijn gesodemieterd.
    je komt met regelmaat setjes tegen(in beverwijk breek je letterlijk je nek over die zooi) met een wattage waar je een varken in een baan om de aarde kan schieten.

    puur gelul allemaal natuurlijk,daarom waardeer ik het ook van bv creative of bv logitech dat er eerlijk wordt vermeld dat het gemiddelde setje zon 5 keer 10 watt is.....niet veel maar wel eerijk.
    in beverwijk zijn deze setjes 5 keer 3477 watt en worden verkocht compleet met varken.............................of werden ze nou door een varken verkocht:confused: .

    kortom.......veel watts zegen weinig over de kwaliteit maar meer over de constante levering/verwerking van de stroom.

    knor knor:+
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    olo

    beuk heeft by the way weer nieuwe steuntjes gekocht de ultra setup straks in almerika.
    de fronts en de center komen mooi hangend tegen de muur.
    de main sub rechts bij de rechter front.
    de extra sub links achterin.
    de side surrounds komen op standaards en op oorhoogte naast de bank.
    de rear surrounds hangend tegen de achterwand.

    enne tipexO-) beuk haalt dan ook meteen een db meter want nu wil ik het echt goed gaan doen_O_ .

    toedels*)
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2003
  13. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: olo

    Hmm... wilde ook al een db metertje halen. Nadat ik er vandaag weer wat met de instellingen heb zitten pielen, klinkt het allemaal weer een stuk beter. Maar met een db metertje is het allemaal nog wat beter af te stellen, me dunkt..

    Ben trouwens heel benieuwd hoe het straks allemaal bij je gaat klinken..
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ol

    lol ik ook.....de kamer zelf is een kleine 40 vierkante meter en de acoustics zijn uitstekend.
    het huis zelf is heel goed geisoleerd dus ik hoop dat de buurt weinig last van mij zal hebben........we zulen wel zien allemaal.
     
  15. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmmm...

    Ik zit er nu toch aan te denken om mijn setje toch maar eens uit te breiden tot een full-fledged 7.1 surround experience. Hiervoor kan ik dus een extra eind versterker aan mijn Denon hangen. Deze kan of de nieuw te kopen surround back speakers voeden of ik koop een wat zwaardere die de surround fronts gaan voeden, en dan knoop ik de surround backs aan mijn denon. Ik kan ook nieuwe fronts kopen en mijn bestaande fronts als surrounds gebruiken.

    Ik denk zelf dat ik voor een eindversterker ga die de fronts zal gaan aansturen.. en dan nog wat kleinere surround backs erbij.

    Vraagje is dus... welke eindversterker past het best qua klankleur etc.. bla bla... bij mijn Denon en welke speakers bij mijn Dali's.. en natuurlijk allemaal voor een leuk prijsje.. had iets van 600 pleuro in gedachten..

    Of is het mischien verstandig om eerst eens een betere DVD speler te kopen. Ik heb mijn oog laten vallen op een Harman Kardon DVD 25.. niet al te woest duur (kuch) , maar kwaliteitief erg goed. Vind 'm alleen wel erg lelijk...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2003
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Hmmmm...

    quacky....ga eens op zoek naar de eindtrap die speciaal voor de avc a10se ontwikkeld is.
    ik weet zeker dat dit model ergens nog wel voor een hele leuke prijs ergens op kan duiken.
    http://www.denon.de/seitenhifi/seitenav/amp/poat10frame.html
    hiero...dit is em,en hele dikke kans dat hij voor zo'n 600 euro bij jou thuis staat te glimmen.

    vergeet idd niet dat er wel wat kosten bij opkomen ivm met de extra benodigde speakers weer :+ .
    tip van beukie......sluit de eindtrap aan op de fronts en laat de avc de rest regelen(net zoals ik toen deed) zodat je fronts die doorgaans meer power willen deze ook krijgen.

    succes ermeeeeee;)
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    dan zal ik het slechte wel in de bios gehoord hebben, dat was prut geluid:D toch maar eens kijken wat ik hoor als ik beneden op de home cinema set filmpie draai
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey beuk, jij zou een handelsmerk moeten beginnen in ultra-audio. Jij weet het zo leuk te brengen dat je het voor elkaar zou krijgen om iemand met MPS uit het pitoreske Schubkutteveen (multiple personality syndrome) met 48 versterkers, 48 center, 96 front, 96 rear speakers en 50 subwoofers naar huis te sturen.
     
  19. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Whahaha well said!
     
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt dit het Beuk adoration forum? Want dan ga ik afhaken hoor... 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina