1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    haha nu al interesse...schrik niet....1200 euro is de bodemprijs.
    de hoogste bieder neemt hem mee.
    voor dit bedrag kan ik hem al inruilen bij de betere hifiboer.
    ze zijn er altijd wel gek mee want ze verdienen er zelf ook weer een klap geld mee.
    koop jij mijn versterker terug via de hifiboer dan betaal jij er zo 1600 euro voor terwijl meneer zonet ook al centen gepakt heeft op de koop van de avc=a11sr die ik ook dan bij hem vandaan heb.
    hoe dan ook de hifiboer pakt zo dubbel geld...dat geeft niet hij mag ook centjes verdienen,en mij helpt hij zoiezo door mijn 2 jaar oude denon over te nemen.
    zijn er mensen die er echt interesse in hebben dan kan er ook direct gehandeld worden en de hifiboer laten we dan links liggen.
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Da's niet schrikken... ik had al zoiets verwacht ;)

    Als het goed is heb ik tegen die tijd ook mijn 13de maandje binnen. Moet ik alleen nog even afwegen of ik die receiver of een prachtig nieuw subwoofertje wil... hmmm... choices choices...
     
  3. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Woei! Das wel een sweety Beuk! :9

    Briljante quote van die site :+

    Mocht je binnenkort ook een sub willen verpatsen, laat het me maar weten. :)
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    1200 eurootjes is ook geen gekke prijs...veel mensen hebben nooit zoveel centen over voor deze hobby en dat moeten ze ook helemaal zelf weten toch.
    zoek maar eens wat op op internet over deze avc=10se....werkelijk niks negatiefs zal je hier over vinden.
    de nieuwprijs die ik er 2 jaar geleden voor betaald heb was zon 4800 piek en deze amp was destijds ook de amp met de grootste specs en zelfs nu nog zijn er weing amps die dolby pro logic surround,dolby digital 5.1,dolby digital 6,1,dts 5,1,dts 6,1es,thx ultra,thx ultra ex aan boord hebben.....genoeg keuze dacht ik zo:+ .
     
  5. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    De kleur past alleen niet bij de rest van mijn set ;)
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    krijg je ervan mij een spuitbus zwarte verf bij8)
     
  7. daburnd88

    daburnd88 penny for your beer!

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

    Misschien dat ik wel een paar knoppen van die versterker van je kan overkopen?
     
  8. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    kunnen jullie mij met dit helpen?

    Prologic Dolby Surround:
    ProLogic Dolby Surround is een actief systeem dat de geluidsweergave aanzienlijk verbetert. Het maakt gebruik van 5-kanaals stereo, zoals opgenomen op bijvoorbeeld videocassettes, DVD's of laserdiscs. Het geluid wordt door vijf aparte kanalen weergegeven, waardoor een ongekend realistisch en ruimtelijk klankbeeld ontstaat.

    is dit een 5.1 surround decoder ( bioscoop effect?

    Virtual Dolby Surround:
    Onder andere Grundig heeft nu de Virtual Dolby Surround Sound processor. Deze processor zorgt voor een overtuigend ruimtelijk geluid. In tegenstelling tot het al reeds bekende Prologic Dolby Surround heeft Virtual-Dolby Surround voldoende aan de in het televisietoestel ingebouwde luidsprekers, u heeft geen extra paar luidsprekers nodig.

    is dit een 2.1 decoder?
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    nee...dolby pro logic is geen 5.1 maar eigenlijk 4.0.
    in principe beschikt dolby surround niet eens over echt 5 kanalen.
    pro logic stuurt aan:front links,center,front rechts,en surround speakers.
    jaja er zit ook een subwoofer bij maar dat is al helemaal geen echt kanaal.
    in pro logic draait je sub mee met de rest van de kanalen en filtert alle lage frequenties eruit.
    pro logic werkt met een analoog stereo signaal dat bewerkt wordt door de pro logic decoder om er zo een surround geluid van te creeren......geen een van de kanalen in dolby pro logic is hiermee daadwerkelijk een discreet kanaal.
    hiermee bedoel ik dat geen een van de 4 kanalen echt een kanaal is dat helemaal op zichzelf staat wat je dus wel heb met dolby digital 5.1 wat dus ook helemaal digitaal is.
    de kanaal scheiding is dus ook 10 keer beter bij dolby digital als bij pro logic dat al helemaal aan het verdwijnen is of vervangen wordt door pro logic 2.
    wat virtual surround betreft...dit geeft aan het stereo signaal een wat ruimtelijker klankbeeld.
    het stereo signaal wordt ook door een stukkie electronica bewerkt zodat het idd iets ruimtelijker klinkt maar het is geen 2.1.
    2,1 staat voor stereo met een los sub kanaal..3 speakertjes dus.
    als je bijvoorbeeld een tv heb met een losse sub zou je kunnen spreken van 2,1.
    om snel erachter te komen of een stereo of tv een digitaal signaal kan verwerken,en er staat niks aan de voorzijde dan zoek je gewoon op de achterkant een optische of een coax aansluiting op....weet je meteen weer een stukkie meer:+
     
  10. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een vraagie. Ik had van de week in kijkshop folder gezien dat ze creative inspire 2.1 hebben voor 50 euro.

    Kan ik die set wel op mn xbox aansluiten?

    Ik weet dat creative een inspire console set heeft maar dit is dus gewoon creative inspire ( link )

    Als ik em wel aan kan sluiten, is set t kopen waard? Ik kan namelijk ook gewoon mn boxen van mn stereo op xbox aansluiten.
     
  11. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Je bedoelt de Creative Inspire 2400 2.1

    Nee die kan je niet op je Xbox aansluiten...

    Die wil ik voor me pc hebben....iemand enig idee of die bij de HCC te koop zijn??
     
  12. dj_purno

    dj_purno DJ

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    vast wel....
     
  13. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Klote :'-( :'-(
     
  14. daburnd88

    daburnd88 penny for your beer!

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    hmzz

    Je kan em echt heel zeker erop aansluiten. Maar dan wel op composite kabel die je erbij hebt gekregen. Je moet een kabel hebben die die 2 tulp stekkers bijeen voegt tot een koptelefoon aansluiting. That's all.
     
  15. ThaLikz

    ThaLikz -

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: hmzz

    En waar vind ik zo'n kabel dan?

    En heb je dan beter geluids kwaliteit dan op mn boxen van mn stereo?
     
  16. daburnd88

    daburnd88 penny for your beer!

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: hmzz

    Bij elke electro zaak. Ik weet niet wat voor stereo je hebt, maar er zit vaak een groot verschil tussen een subwoofer set en gewoon 2 paar boxen.
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: hmzz

    Dat hoeft niet perse... ik denk dat mijn Dali's zonder subwoofer beter klinken dan de meeste setjes met subwoofer 8)
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: hmzz

    Lol, me spikes zijn al duurder dan de meeste setjes :)
     
  19. lexie

    lexie Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er iemand hier al ervaring met de Logitech z-680??

    Khad een maand geleden al stuk of wat lovende reviews gelezen (waren niet allemaal bevooroordeeld), dus ik was al wat geinteresseerd.

    Enkel las net in 1 of ander amerikaans forum dat de eerste batch voor Noordamer. een vervelende/opvallende 'hiss' blijkt te bevatten, wat lijkt op een productiefout in die batch.

    Iemand hier al bezitter en kan dit beamen/tegenspreken????
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2002
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: hmzz

    Hehe... wat is het nut eigenlijk van spikes? Mijn speakertjes staan nog gewoon netjes op de grond. Zou ik veel voordeel hebben van spikes?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina