1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WouteR, 5 nov 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou het moeten doen omdat het wellicht beter klinkt. Door de enorme druk per opppervlakte-eenheid die de spike op de ondergrond uitoefent, wordt iedere beweging van de speaker t.o.v. de vloer onmogelijk gemaakt. Dit zal de bas strakker, sneller en neutraler laten klinken. Probleem is dat veel mensen muntjes onder de spike leggen om niet de vloer te beschadigen. Op zich ndermijnt dit een beetje het principe. Maargeod, als het toch beter klinkt ook met onderleggers, gewoon doen.

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Aha... maar ik heb een houten vloer, met daarop nog een lag isolatieshit en vloerbedekking, dus dan heeft dat ook weinig zin, denk ik...

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat het juist zin heeft dan, je kunt je speakers dan mooi vast drukken in je houten vloer, nu staan ze min of meer los op het tapijt.

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga eens informeren bij mijn friendly neighbourhood Hobo. 8)

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

yup..helemaal gelijk.....of je ze nou in de vloer heb staan,op een tegel of een andere verharde ondergrond..spikes laten je speakers echt beter klinken.
    resonanties worden tot een minimum beperkt zodat je niet alleen een hoger rendement uit je speakers haalt maar je buren hebben er ook baat bij.......alhoewel....geen buren blijft de beste oplossing:+ .
    ps.....quack...lees je pm effies.

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Hehe... laat ik nu net geen buren hebben (en dat in hartje Haarlem). Maar ik ga morgen wel effe bij Hobo shoppen. Dan moet ik die spikes zeker wel dwars door vloerbedekking in het onderliggende hout meppen zeker?

7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

lol je hoeft ze er niet doorheen te meppen hoor hahaha.
    als je ze onder je speakers hebt geplaatst dan druk je ze desnoods effies goed aan in je vloer....lol ga er niet met 3 man op staan dansen anders heb je weer een breekijzer nodig als je je speakers verplaatsen wilt8) .
    ps..je heb weer post lol.

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Zo hoeven ook niet in het hout, maar het lijkt mij het beste als ze in ieder geval op het hout rusten... toch? En de vloerbedekking is toch niet belangrijk als het om het ultieme geluid gaat... dus daar mogen best wat gaten in komen ;)

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

hahah zo lul ik ook altijd....gaten in de muur..scheuren in de vloer..als het maar klinkt.....en toen stond me vriendin achter me met een bijl lol.
    je ziet er niks van hoor in je vloerbeddeking als je die spikes er in heb zitten.
    ze zijn echt vlijmscherp dus maken de boel niet stuk...hoogstens een paar hele kleine gaatjes die nauwelijks te zien zijn als je er weer eens met de stofsucker overheen ramt.
    ps...u had weer post.

10. freek_ikke112

freek_ikke112 Cypher

Leuk Bevonden:
    0
    waarvoor heb je nou eigenlijk die decoder nodig (kweet er niet veel van namelijk.)

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Om een digitaal dolby signaal te coderen naar een analoog signaal wat naar de speakertjes gestuurd kan worden. Als je dus fijn DD5.1 uit je xbox wilt toveren heb je dus naast een advanced scart kabel, dus ook een DD decoder nodig.

12. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    hey Beuker...

Dit misschien een toepasselijk setje omdat ie maar €89,95 kost...

iig zodat je em aan kansluiten zonder decoder en gedoe want ik wil graa 5.1 op zolder na de uitbouw maar ik heb niet alla minuut €189,-- voor Inspire 5500 Digital.......

of weet je ook nog andere sets die kunnen die iig niet duurder zijn dan €100 :)

Laatst bewerkt: 22 nov 2002
  13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt niets aan die set, geen optical in, zo te zien te gebruiken in combinatie met een sb live / sb audigy kaart te zien aan de stkkeretjes die erbij zitten....

14. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    weet jij dan nog een set voor minder dan of ietsjes meer dan €100 die dan wel in Combi kan met de Xbox?

15. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    DAT KAN WEL!

Je normale scart heeft 3 ingangen, Video, Audio, en Audio
    Video=Geel Audio1=Rood Audio2=Wit

het zou infeite wel kunnen maar dan gen 5.1 d8 ik....

Laatst bewerkt: 22 nov 2002
  16. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: hmzz

He cool, nog een Dali-owner hier! Welk type heb jij Quack?

Ik heb die Dali 6006 SE (speciale serie die alleen bij Hobo te koop was). Toen de mijne werden geleverd, heeft die gast van Hobo er al standaard van die spikes onder gezet. Is wel grappig, want als je die speakers nu iets wil verplaatsen, merk je echt goed dat ze toch wel behoorlijk vast in de vloerbedekking zitten :)

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: hmzz

Ik heb 505's, C1000 en R1000. Deze hele bende ook gekocht bij Hobo. Bij aankoop van de C1000 en de R1000 kreeg ik nog een R1000tje gratis ook... goeie lui daar bij de Hobo 8)

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ho! Stop! Ende halt!!

Met dit setje krijg je GEEN, ik herhaal GEEN, 5.1 uit je XBox. Daarvoor heb je ALTIJD, ik herhaal ALTIJD, een decoder nodig. Daarnaast zou ik heel voorzichtig zijn met het aanschaffen van Trust troep... De naam Trust staat ervoor dat je er maar op moet vertrouwen dat het allemaal werkt. Dus het lijkt goedkoop, maar je gaat er geheid spijt van krijgen. Luister nu maar naar Quackie... je kunt beter effe doorsparen en iets goeds kopen.

19. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmzz

Die 505's zijn ook erg fijne speakers. Mijn ouders hebben die ook en toen ik zelf ging kijken voor speakers kwam ik toevallig ook uit op Dali :) Ik heb trouwens ook die C1000 en R1000.

20. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hmzz

Tja, de 60(0)6's gingen toen net effe boven mijn budget. Mischien dat ik die er nog wel eens bij koop ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina