Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0

Producing a full kilowatt (1000 watts!) of output power, Rotel's RMB-1095 is a stunning realization of Rotel's capabilities in amplifier design. It is, for all intents and purposes, a multi-channel version of the RB-1080 stereo power amplifier, already recognized as one of the finest amplifiers available at any price from any manufacturer. Rated at 200 watts per channel (all 5 channels driven into 8 ohms, 20 Hz 20 kHz, less than 0.03% THD), the RMB-1095's power supply is built around two 1.2 kVA toroid transformers. Eight 15,000 uf British-made BHC slit foil capacitors provide prodigious storage capacity and combine with 30 150 watt/15 amp output devices for uncompressed reproduction of the most dynamic source material. A sophisticated “over current” protection circuit with front panel LED indicators guards against potentially harmful operating conditions. Special “current absorbers” minimize turn-on surges while gold plated balanced XLR and single-ended RCA inputs provide easy connection to a variety of controller/preamplifiers. Heavy rear casters assist in placing the amplifier.

http://www.rotel.com/products/specs/rmb1095.htm

2. da_master_chief

da_master_chief Morrowind Master

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de Creative Inspire 6.1 6700 gekocht. Bij dixons verzekerden ze mij dat ik hierop mijn xbox aan kon sluiten zonder additionele kabels etc. Nu zit ik hier thuis met Geel/Zwart/Groen van de boxen. En Wit en Rood van mijn xbox. Wat heb ik nodig om toch mijn boxen aan te kunnen sluiten?
    Btw bij de logitechboxen staat iets over een adapter waardoor je de boxen aan kunt sluiten, ik heb uiteindelijk voor de creative gekozen omdat ze geen logitech op voorraad hadden.

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Met deze doos krijg je alleen maar stereo uit je Xbox... zit namelijk geen decoder bij.

Don't say we didn't warn you... staat namelijk al 234217348176x in dit forum vermeld..

4. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je nog geld terugkrijgen ofso? Probeer anders de 5500 Inspire van Creative, daar zit de decoder al bij. Ik ga die maandag kopen (als hij tenminste op voorraad is)

5. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat het geen dolby is, maar die dolby setjes zijn een beetje te duur voor mij en ik wil gewoon wat beter geluid dan een gewone tv.

Hoe duur is de 5500 Inspire van Creative?

6. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    De goedkoopste zit bij mij in de buurt (Lobith) en is 127 euro
    Bij www.gistron.com

Als je hem gewoon via internet wil bestellen moet je gemiddeld tussen de 160 en 180 euro uitgeven. Moet je ff dit checken: tweakers.net

7. da_master_chief

Leuk Bevonden:
    0
    Die 127 euro kan er nog wel vanaf, maar 160 wordt wel een beetje veel. Ik probeer m op die site te bestellen. Maar die wil niet echt laden. En pap is niet van plan om vanuit Limburg naar Lobith te rijden. En anders ga ik maar voor de Logitech z-640 (weet t, geen dolby surround, maar daar zit ten minste iets bij waardoor ik m aan kan sluiten)

8. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er toch maar sterk over nadenken of je die 640 wil kopen, ik bedoel, als je zo'n setje wil kopen kun je toch beter 30 euro meer uitgeven en dan wel gewoon dolby digital hebben?

Je kunt hem anders toch gewoon bestellen bij die site?

edit: ik heb ff de site geprobeerd maar hij is idd erg langzaam, ik keek vanmiddag en toen was ie prima, moet je anders maar ff een andere keer checken

Laatst bewerkt: 26 jul 2003
  9. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

alle apperatuur van de foto's staan onderaan in mijn sig als setup includes.

bovenaan staat de denon dvd 2800mkII dvd spelert.
    daaronder het hart van de gear,de rotel rsp 1066 surround processor.
    dan de zilveren rotel rmb 1095 die de side surrounds,back surrounds en de center speaker aanstuurt.
    en als laatste de rotel rmb 1095 die alleen de front kanalen voeding geeft.
    onder de tv(en center speaker) staat de rel q400e als main subwoofer en links achterin de kamer staat de rel q200e als 2de sub (en terwijl ik dit typ weet ik niet of die wel op de foto staat lol).

de kleine melkpakjes achterin de kamer zijn idd de surround back speakers die zo spoedig mogenlijk vervangen gaan worden....ze klinken prima......maar dat ze nog heel zijn is een godswonderO-)
    toch nog respect voor de melpakkies van bose_O_ bijna 3 keer zoveel vermogen als maximaal toegestaan....en nog steeds heel.
    quacky heeft even samen met mij blade 2 gekeken op een zeer respectabel volume.......de buren dachten dat er 8 km verderop in almere stad een houseparty aan de gang was hoorde ik vandaag:+ .

ps...ziet er wel vreemd uit op de foto's en zelfs nog rommeliger dan dat het is......ik ben een fotograaf van lik me reet hahaha.

10. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit me te bedenken hoe vet het wel niet moet zijn om daar bij jullie een game te spelen of een dvd te kijken.

Ik schaf maandag de Creative 5500 aan, dan kan ik ook een ietsiepietsie klein beetje meegenieten van wat jullie hebben

edit: hoe krijg je het beste geluid uit de sub? gewoon op de grond neerzetten?

Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  11. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

ja ergens op de grond in een hoek of bv onder je tv.
    lage tonen zijn onder de 70 hertz niet meer richtings gevoelig,dus waar ze vadaan komen hoor je toch niet meer.

tis altijd even kloten,schuifen en draaien met je sub,maar je merkt al snel genoeg wanneer het lekker klinkt.

succes ermee:+

12. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    aha tnx!
    de andere satellietspeakers zijn juist wel heel plaats-gevoelig, hoeveel hertz hebben die dingen dan?

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    whaha...quack zie ik dit goed???
    heb je een foto bewerkt lol....ik meen me te herinneren dat op een foto die eikel van de reclame staat die van die leningen aanprijst......hij presenteerde ook wel het nieuws bij sbs6.

heb je die gast verwisseld met een paard???of heeft die kerel gewoon een enorme paardenkop?
    u got beuker all confused:confused: .

14. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    ja inderdaad, je kunt zien dat het plaatje is gerotated in photshop..

Zeg nou zelf: Paarden zijn ook veel leuker dan van die Leninglui :+

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft zeker een paardekop, maar ik heb 't plaatje nog even wat verbeterd. :D

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb The Gimp er voor gebruikt. Kan hetzelfde als Photoshop maar kost... eh... niks :)

17. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    beuk, had je mijn post edit niet gelezen ofzow, staat 2 blz's trug, ik had toch wel gelijk over die tasjes van de snackbar ofnie:confused::confused:.

18. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal pagina's terug had ik al een vraag gesteld over wat een mooi surround systeem zou zijn voor mij, waarbij ik dan ook goed werd geholpen.

Omdat mijn budget echter wat groter is geworden, vraag ik me af of jullie me zouden kunnen adviseren wat nu interessant voor mij zou zijn.
    Ik zou graag een goed Dolby Digital / DTS systeem met sub+center/front/rear-boxen willen hebben voor een prijs van ong 250- max 350 euro. Deze moet dan uiteraard aangesloten kunnen worden direct, of via een omweg, aan mij xbox.
    Kan ik voor dit bedrag een goed systeem aanschaffen?

19. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    heb je al een decoder of niet?
    als je die nog niet hebt kun je misschien gaan denken aan de 680 van logitech: klik
    Deze is tussen de 350-370 euro gemiddeld en heeft al een eigen decoder. Ik vind het persoonlijk een heel stijlvol setje maar ligt iets buiten mijn budget

20. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is inderdaad wel prijzig..
    Ik heb nog geen decoder. Het is dus noodzakelijk dat er een decoder bij zit? De meeste complete home-cinema sets zullen dus afvallen. Een set als deze: link zal dus niet direct op een xbox aan te sluiten zijn?

Ik vind de 680 er leuk uitzien, maar is er niet een wat meer 'home-theater-set-achtig-iets' die wat goedkoper is?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina