Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga zelf de creative 5500 halen...die is wel minder maar ook een stuk goedkoper : 130 - 170 euro

een paar bladzijden terug wordt daar meer over verteld..

2. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, deze had ik ook eerst op het oog, maar mijn budget is nu net wat groter geworden. Wat ik me dus afvraag is of ik niet beter een home-theater setje kan nemen van merken als akai, of toch voor een logitech of creative gaan..

3. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    dan moet je ff de hulp inschakelen van beuk de beuker of van de quackende quack, die weten er een stuk meer van dan ik.

Ik weet alleen wel dat het voordeel van de 2 hierbovengenoemde setjes is dat je er een decoder bij krijgt. Je kunt dus wel een mooie speakerset kopen maar dan moet je dus ook een decoder/receiver kopen en dan ga je denk ik wel over die 350 euro heen. Maar zoals ik al zei: vraag het eerst maar eens aan de experts

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor een leuk setje gaan van een bekend merk. Heb je ook meteen een degelijke DVD speler erbij. Wees er wel 100% zeker van dat er een digitale optische ingang op zit voordat je zo'n setje gaat kopen. Anders kun je je XBox er niet op aansluiten en dat zou zonde zijn.

Daarnaast is die 680 ook heel erg fijn. Dus als je het extra geld kan missen is het zeker de moeite waard.

5. kale

kale Robbie Williams

Leuk Bevonden:
    0
    DVD-speler is dan toch eigenlijk overbodig, een receiver is dan toch voldoende.

Of werkt de dvd-speler dan als decoder?

6. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je dvd werkt alleen als decoder mits er een ingebouwde versterker/decoder in zit.

Anders heb je dus alsnog een versterker nodig, maar als je amerikaanse of chinese dvds wilt kijken is het handig om een dvd speler te hebben deze zijn tegenwoordig bijna allemaal regio vrij.
    Wat dus betekent dat je die films kunt bekijken op de dvd-speler(wat dus niet op je standaard pal xbox kan)
    + dat een "goede" dvd speler mooier beeld geeft dan je xbox, waar een middelmatige dvd speler in zit:)

Verder is het altijd fijn om een losse verstekerker te hebben omdat je dan later wat meer upgrade opties hebt, b.v betere boxen met meer vermogen enz.

Die z680 is een leuke set ik heb zelf een tijd geleden de z560 gehad dit zijn dezelfde speakers alleen dan zonder decoder en ik moet zeggen het geluid is te gek.

Ik ben zelf nu overgestapt naar home cinema waar ik ZEKERS geen spijt van heb.

Ga dus altijd voor een set met decoder want met oog op de toekomst heb je hier wat meer mogelijkheden mee!

let er inderdaad wel op dat je een optische ingang hebt dat maakt brute force op je xbox net wat leuker in DOLBI DIGITAL :)

Laatst bewerkt: 27 jul 2003
  7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whaha ja joh lol...ik las het.........enne je heb gelijk man.

het menu was:2 cheeseburgers,2 patatjes met,en een kroketje.
    vitamine v,e en t8)

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Vet en grenadine... daar overleeft de audiofiel op :D

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

er zijn ook genoeg dvd spelers met ingebouwde decoders.
    deze zitten helaas meestal wel de wat duurdere spelers en zijn dan analoog(met goeie tulp/cinch stekkers) door te lussen naar bv een receiver die dan wel 6 of 7 analoge ingangen moet hebben.

kiezen tussen de logitech 680 en een home cinema set in dezelfde prijsklasse is best moeilijk jongens.
    de 680 is werkelijk een beukert van een multi media set waar je echt betaald voor een goeie set speakers met klasse versterking.

een home cinema set voor het zelfde geld levert je wel een dvd speler erbij.......maar er word wel degelijk op elementen bezuinigd.
    dat is de reden dat ik altijd voor losse elementen kies om zo het best mogenlijke van elk systeem als een set te laten functioneren.
    zolang de portomonee het mij toelaat gaat beuk lekker door en zijn de buren inmiddels al verhuisdozen aan het inslaan:D .

nogmaals de logitech 680 is in mijn ogen een kwalitatief zeer goed multi media set met een bak power aan boord om zelfs een auto te starten.
    aan de ander kant zijn de home cinema sets van tegenwoordig(niet de sets alla aldi,lidl,kruidvat en dergelijke 3de rangs kruideniers toko's) in de prijsklasse van zo rond de 350/400 euro ook zeker geen kattepis...miauw;)
    maar vergeet niet....voor de logitech betaal je puur voor speakers en versterking en voor een home cinema set voor een compleet systeem.

't mooiste blijft losse componenten............maar het kost helaas wel een ietsiepietsie meer.

uw trouwe beukermeneer hoopt u hierbij weer tot dienst te zijn geweest en gaat nun even lekker een filmpje kijken............vanavond minority report.
    zal de buren vast waarschuwen het meubilair vast te zetten,de hond alvast uit te laten,ramen en deuren te sluiten en bidden om kracht_O_ ..............lets start the movie boys}:]

10. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als we dan toch audio aan het posten zijn :
    Als je de kamer binnen komt

Naar links kijkend

PC/Studeer hoek

Versterker (staat in het kastje onder TV, net als Xbox en PS2
    -Yamaha RX-V420RDS

Speakers (Zuilen voor , Rear en Center)
    -DALI 6006 Special Edition

Subwoofer
    -Infinity HPS500

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dali's!!! _O_

Flink veel power trouwens, voor zo'n klein kamertje }:]

12. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re: lol

mag jij in m'n sig?:D :D :D _O_

13. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

14. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Hey beuk trouwens een vraagje, ken je eigenlijk Teac tascam een kenner zal deze naam wel herkennen.

Mijn pa is 12 jaar manager geweest bij teac dat waren nog eens goede tijden, vaak nieuwe versterkers, tannoy boxjes of laatst monitor-audio zuilen.

Jammere is dat ie weg is daar, dammmmmm nu mot ik alles zelf weer opknappen.
    Had ik mijn Tannoy zuiltjes nu maar niet verpatst naar mijn eigen zuster:):)

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

Hmmm? Digitaal kunnen wij niet horen. :D

Ergens moet het digitale signaal wat van de DVD komt worden omgezet in analoog. Dat doet dus de decoder. Als deze decoder in de DVD speler zit, dan zorgt deze ervoor dat er 6 gescheiden audio signalen uit komen. Dit zijn dan onversterkte signalen, dus die moeten nog even aan een versterker gevoerd worden, die dan vervolgens het versterkte signaal naar de speakers kan sturen. Heb je een versterker met decoder, dan gaat het signaal digitaal van DVD speler naar de decoder in de versterker, en deze bouwt het weer om naar een analoog signaal en versterkt dat weer.

16. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ja quack dat snap ik:), maar als je dvd speler een decoder heeft en een anologe uitgang zoals tulp dan kan je versterker dit toch nooit meer digitaal maken(ja pro-logic maar das nie wat ik bedoel)

17. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Een decoder zet alleen de data om in audio, dus data in geluidsignaal, een versterker geeft dit signaal weer door naar je boxen.

Maar als het geluid analoog wordt doorgegeven naar je versterker door de dvd dan wordt dit toch nooit meer dolbi??

Of moet je 6 uitgangen hebben op je dvd?? die dit doorvoeren naar je versterker?

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt het blijkbaar niet. Waarom moet hij het digitaal maken dan? :confused:

Edit: Ah... ik snap wat je bedoelt.. had die post van Beuk effe gelezen.. als de DVD een ingebouwde decoder heeft, dan heeft hij 6 tulpjes aan de achterkant. Voor ieder kanaal een tulpje. Die kun je weer doorverbinden naar een meerkanalen-versterker.

19. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Leg mij een ding uit want ik weet het niet meer

Dvd speler ---- analoog(of maal 6) ----- versterker ------ boxen(stereo of dolbi mits maal 6)

DVD speler ----- Digitaal(optisch) -----Versterker ------- boxen(dolbi dus elk kanaal apart)?

Zou zou het dan toch zitten.

Als je dvd speler een dts/dolbi decoder heeft wat heeft dit dan voor zin als je dit analoog doorstuurt(ik snap het niet meer)

*Edit*: ik las je edit nu snap ik het weer:) dus 6 maal doorgestuurt naar je versterker:):):) das ook mooi natuurlijk, alleen mot je dan 6 maal dure tulpjes kopen:):)

We zijn er uit:):)

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

jullie zijn er al uit las ik zo lol.
    als bv je dvd spelert een eigen decoder heeft waarvan je gebruik wilt gaan maken,dan lus je alle kanalen analaloog(tulpjes) door naar je receiver.
    immers in je receiver gebeurd er niks anders mee als je hem vanuit je dvd speler digitaal aansluit via een coax of optische verbinding.
    zodra het signaal digitaal binnen komt en door de processor getrokken wordt,wordt het omgezet naar een analoog signaal naar de versterkers.
    het eindsignaal(om het zo maar te noemen)is altijd analoog.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina