Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan mijn camera weer niet vinden, dus je krijgt nog een plaatje, maar het is een denon pma 735R versterker een dcd 735 cd speler en een 235 tuner. Met Tannoy 632 boxen op pilaren + spikes. Nou ja het is in ieder geval een stuk beter als mijn pc boxjes ;) En een gouden cd kabel ;)

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    http://denon.jp/europe/pma735r.html

Geen verkeerd spul me dunkt. De xbox moet je hier gewoon met een stereo kabeltje aan kunnen frommelen. Als je tv een stereo uitgang heeft (2 tulp stekkertjes) dan kun je die ook gebruiken. Dan kun je ook het geluid van de tv over de versterker krijgen.

3. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik heb er niet zoveel verstand van, maar hij klinkt wel fijn. Mijn tv heeft aan de achterkant 2 scart aansluitingen en 1 S-rgb. Aan de voorkant heeft hij wel die 2 tulp uitgangen, maar dat ziet er een beetje knullig uit als ik het daarop aansluit is er geen mogelijkheid om hem aan te sluiten op 1 van de scart aansluitingen?

4. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat is mogelijk, je kan een scartaansluiting bij elke willekeurige bouwmarkt/audiohandelaar kopen. Schematisch ziet ie er als volgt uit
    |||||||||||||||| (Scart)
    \_________/
    || ||
    Rood Wit
    (TULP)

5. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet wel 1 van de SCART-aansluitingen een uitgang zijn, want als het allebei ingangen zijn komt er niet echt veel geluid uit.

6. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Maakt niet uit zolang je versterker/stereo maar een Video/AUX-functie heeft want volgens mij kan een scart zowel verzenden als ontvangen, hij heeft gewoon dezelfde functie als de gele (Beeld) en rood en wit (stereo) ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkte dus het lijkt me heel erg stug.

7. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah ik heb er 1 gekocht en het werkt, geweldig mensen! :). Ik heb nu in mijn eerste scart uitgang de xbox zitten en de tweede mijn versterker. Misschien dat ik de xbox beter naar mijn s-rgb poort kan verhuizen?

8. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    natuurlijk RGB!

9. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    ben net trug van vakantie dus ik moest weer even wat pagina's doorspitten en ik wilde graag nog even doorzeuren over dat muziek afspelen op je xbox mbv 5500, kvind het geluid wat er uit komt bijna schandalig, maarjah, je kan nie alles hebben voor die prijs, maar als ik nou goewd geluid wil, moet ik dan gewoon op cdtje zetten en een betere stereotoren kopen, of kan ik nog aankloten met wat ik nu in huis heb??

groetjes van iversonfan

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

je moet de xbox vergelijken met het instap model cd/dvd speler van bv een samsung,philips,sony en ga zo maar door.
    vergeet natuurlijk niet dat het een console is waar je toevallig ook nog eens cd's en dvd's op kan afdraaien.
    de prioriteiten liggen in dit geval dus voor 120% bij de games en niet bij het luisteren van muziek cd's.
    dit geld ook voor de 5500 speakerset die echter ontwikkeld is als aanvulling voor de pc.

wil je echt beter geluid dan zal het al snel een andere cd speler worden en met de tijd een ander systeem.
    je heb nu lekker surround waar je heerlijk mee gamen kan........maar tel nu eens de kosten op van zowel de xbox als de 5500 speakerset.
    tis zeker geen zooi maar natuurlijk is het kwaliteitsverschil tussen een mooie cd speler met daaraan gekoppeld een leuke versterker en speakers enorm.....de prijs helaas ook.

11. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Hoeveel zou het dan ongeveer kosten om een leuk spelertje + versterker te kopen??

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je die 5500 in stereo zetten? Muziek over Dolby Proligic is meestal niet om aan te horen. Ook mijn Denon zet ik meestal op stereo of 5 channel stereo, als ik muziek luister.

13. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat kan wel, maar vergeet niet dat ik van die kleine sat's heb en nie van die dikke dali alleskunners..., en ik hou van hardstyle , en hardstyle zonder bass is... dat is niks:confused:.

14. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Errr... pakt hij dan niet de subwoofer mee? Gatver.. dan is het inderdaad niet om aan te horen.. :mad:

15. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    kzal nog's nakijken , wat wel een methode is, is gewoon een bypass _O_ , dus bijv. van mn mp3spelert een stereo kabeltje rechstreeks in het gat dat in de sub zit wat de center en sub signalen geeft.. maar das beetje explosiegevaar denk ik..

edit: IDD geen sub activiteit bij stereo . en bij dpl alleen bij de echte lage tonen, khad in what hifi gelezen dat er iets van een 'drempel' is, waarbij het punt wordt aangegeve(in Hz) waarin de sub mee mag spelen.., die drempel zal bij mij dus wel vet laag liggen, want een normale beat komt gewoon door de sat's:'-(

Laatst bewerkt: 12 aug 2003
  16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
  17. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    man, please blijf ff serieus...:{ :'-( , wrijf t er maar in dat ik nog moet bezorgen en vakkûhvûllûh. dus datsoort dingen kan ik gewon niet betalen, het meeste wat ik zo kunnen uitgeven is denk ik iets van 300 euro, maar dan zou ik cker een jaar moeten sparen:'-(

18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Haha.. da's voor mij ook niet te betalen hoor. Hoewel mijn Denontje de kleine broer is van deze jongen. :D

19. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    maar de enige oplossing zou dus zijn om zown speler te kopen?? dat is toch gewoon 1 ding... versterker en speler.. kbedoel.. zit er dan ook een versterker in mn stereotorentje van samsung:eek:

edit: probeerde net ff sensation black megamix 2003 op stereotoren, maar das ook niet veel soeps..

20. NL Apex

Leuk Bevonden:
    1
    Nog iets wat me is opgevallen: mijn broer heeft bij zn computer de Creative desktop theatre 2200, als hij een nummer afspeelt(mp:cool: dan klinkt het vele malen mooier(veeeeeeel dikkere bass) dan als ik et met mn 5500D van mn xbox(of mp3speler mbv stereo jack kabeltje) speel... hoe komt dit:confused::confused:, het kan toch niet aan het formaat liggen, want volgens mij is wat mn broer afspeelt hetzefde formaat als wat op mijn ipod staat.:confused:, weet iemand waarom er zowveel verschil is tussen wat deze twee speakerssets doen..?

groetjes iversonfan

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina