Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als je echt scherp beeld wilt moet je een lcd-tv kopen of een Plasmascherm

2. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan zijn de kleuren weer flets. En BTW zoiets kosten duizenden euro's. Ik ben nie gek

3. houdoeken

houdoeken Houdoe Ken!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zat hier ook al weer in? vitamine V,E en T.:D

4. underhunter

underhunter XBW member 706

Leuk Bevonden:
    0
    En dit gaat over Dolby Digital?

weet iemand trouwens waar ik het goedkoopst het thrustmaster 5.1 setje kan krijgen

5. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

op het waterlooplein...kans bestaat wel dat hij uit de gracht komt,en zodra je de stekker in het stopcontact doet de hele wijk geen stroom meer heeft.

loop de thread hier eens wat rond,zoek op google,het staat er allemaal.
    wat vandaag in de aanbieding is is morgen alweer goedkoper dus gewoon zelf effe zoeken,das veel beter en je komt wellicht iet leukers tegen.

6. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Beuk, die burger en dat glaasje grenadine was ook voor jou hoor, je mag t wel aannemen8)

edit: kzal hierna weer ontopic gaan hoor:)

7. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Hey beuk of iemand anders die me kan helpen.

Ik heb vandaag een versterker gekocht zie foto.

http://www.panasonic.nl/default.asp?M=234|79|35&N=back&FS=_lwe_loaders/productsdetails.asp?prod=709
    Alleen nu zit ik met een probleem, ik heb een passieve woofer en er zit alleen een aktieve subwoofer aanlsuiting op m`n versterker.

Is er een manier om mijn subwoofer toch te laten werken op die aktieve uitgang.

De verkoper vertelde mij dat je een tulp naar luidspreker zou kunnen maken????
    Dit heb ik dus geprobeerd maar je snapt het al mij is het niet gelukt??

HELLPPP, nu gebruik ik mijn oude dvd/versterker als subwoofer versterker maar het idee was dus om die nieuwe te gebruiken niet in combinatie met de oude!

is er een manier om mijn oude subwoofer te gebruiken zonder dat ik meteen een nieuwe mot kopen.

thxx

Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  8. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    oops 2 keer

Laatst bewerkt: 20 aug 2003
  9. Tom Clancy

Leuk Bevonden:
    1
    Even voor de duidelijkheid voor de mensen hier:
    Passieve subwoofer: Speaker op zwakstroom met gewoon normaal speakerdraad.
    Actieve subwoofer: Speaker met ingebouwde versterker die gewoon op het lichtnet staat aangesloten en een signaal krijgt van de versterker dmv de zogenaamde Sub OUT.
    Ik heb eerst met een zelfde probleem te kampen gehad omdat ik een actieve sub eigenlijk te duur vond, maar het probleem is dat je je kabel moet splitsen als je je subwoofer er op aan wilt sluiten. Dit heeft weer als gevolg dat het vermogen, dat normaal gesproken naar een speaker toe zou gaan nu ook met een tweede, vaak krachtigere speaker gedeeld moet worden, afneemt waardoor je een evenwichtsverstoring in het geluid veroorzaakt en als ik dan zie dat je zo'n mooie versterker hebt gekocht kan ik je dan ook aanraden een actieve Sub te kopen. Passieve subwoofers geven ook alle geluiden weer, dus ook de geluiden die niet voor de sub bedoeld zijn zoals bijvoorbeeld de lage middentonen. Bij een actieve subwoofer wordt de subwoofer apart aangestuurt vanuit de versterker, is makkelijker aan te sluiten, vaak meer (RMS) vermogen, goede kwaliteit. Alleen ligt de prijs wel een stuk hoger, ik ben bereid geweest dat ervoor te betalen als ik zie wat voor versterker je hebt zou ik het in jouw geval ook doen.

10. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is in de toekomst ect de bedoeling maar tot dan, wat zou je me aanraden.

Ik heb hem in fronts gehangen alleen dan hoor je alles, als ik hem op mijn "oude" versterker hang(die ik nu als dvd speler gebruuk)dan hoor ik alleen de midden en lage tonen en klinkt het allemaal veel beter.

Kan ik hem via die sub out aansluiten?

ps ik begin te veel audiofiel te worden :)

Ik heb vandaag ook de live dvd van within temptation gekocht wat een geluid in DTS wat een verstereker*glundert helemaal*

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  11. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    dolby in kamer

hey beuker,

oke dankjewel voor je tips, maar waarom moet ik nu de hele boel wéér gaan omgooien dan? want als ik dat doe dan hangen de surrounds hoog in mn kamer en in de huidige situatie gaan de fronts hoog hangen (niet helemaal correct nederlands maarja we snappen het...). is het soms beter voor het geluidsbeeld als de surrounheeds hoog hangen en de fronts even hoog als de center ofzo? graag nog even wat meer info alsjeblieft, (hoe hoog, en waar, in de hoek ofzo...)

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: dolby in kamer

als je toch keuzes moet maken tussen de fronts of de surrounds in de lucht:) dan zou ik voor de surrounds kiezen.
    de front speakers kan je beter op de grond houden of op een ietwat normalere luisterpositie dan tegen het plafond.
    het frequentiebereik van je fronts is veel breder dan je surrounds(vergeet niet dat je surrounds alleen maar effect speakers zijn en veel minder vaak worden aangestuurd dan je center en je fronts)en al helemaal voor de lage tonen klinkt het een stuk beter als je fronts gewoon laag of op de grond staan.

kijk eens of je je speakers op kan hangen aan beugels die wat te verdraaien zijn.
    zo kan je de surrounds wat kantelen en naar de zit of luisterpositie richten.
    het vraagt een beetje afstelling van de versterker(delay tijd enzo)maar ik weet zeker dat dit helemaal goed gaat komen.
    nogmaals...het meeste geluid komt altijd van voren of opzij en de effecten van achteren.
    dus voor een wat gelijkmatiger effect zou ik zeker gaan voor de surrounds om die dan hoog te plaatsen en je fronts laag,mooi in de hoeken met je tv en je center ertussenin.
    wat de exacte hoogte betreft is het gewoon een kwestie van:kijken wat er mogenlijk is,ook oa met speakersteunen.

succes ermee.....:+

13. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

zeg tom kijk uit met die stunts als je 2 speakers op 1 kanaal gaat hangen.
    je halveert hiermee de weerstand(je speaker impendantie)zodat je versterker voor dat kanaal het dubbele aan vermogen wil gaan leveren.
    zo trek je een vreselijk krom vermogen wat erg slecht voor je versterker is.
    pas hiermee op:{

14. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik geen andere opties dan dat ik mijn oude versterker blijf gebruiken voor de subwoofer?

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

eraf eraf eraf die sub.....hang hem er niet tussen want je vernielt de boel:mad: .
    de weerstand hoort voor al je speakers hetzelfde te zijn en in dit geval klopt er geen ene reet meer van.
    moet de boel stuk.....dan is dit de manier.

je geeft zelf ook immers aan dat je sub nu alle frequenties voor zijn keizen krijgt want hij draait mee met de fronts......ik geloof niet dat dit ergens naar klinkt en eerder snel een grote brommende massa wordt.
    spaar voor een actieve sub......klinkt echt 400x beter en zo hou je je spullen tenminste heel.

16. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
  17. Tom Clancy

Leuk Bevonden:
    1
    Nu heb ik een vraag:
    Ik heb een Pioneer S-W110S-K subwoofer, 110W RMS 210W max.
    Telkens als ie heel lage tonen moet weergeven en dan enkele seconden achter elkaar dan begint de achterkant, het gedeelte dat net naast de bevestigingspunten van de (SW-)versterker zit, gigantisch te resoneren. Ik denk zelf dat dit komt doordat hij bij mij vaak op volle toeren staat te draaien met Hardhouse/-style-muziek waardoor het houtwerk niet meer goed aan elkaar zit doordat het is losgetrild in de loop der tijd. Dus mijn vraag is hoe dit op te lossen valt.

Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  18. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Effe open slopen en kijken of er binnenin iets los zit.

19. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik stel hier gewoon ff deze vraag want ik ga echt niet al die pagina's doorwerken want dan ben ik over een uur nog bezig.

Kan ik met een logitech z-640 nou 5.1 geluid uit me xbox krijgen ja of nee?

20. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina