Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht ik dus ook... en voor die prijs zeker niet gek me dunkt... zal die gozert maar effe bellen dan :D

2. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Ik heb vandaag de Logitech Z-680 gekocht, en ben momenteel bezig met het aansluiten van het geval aan mijn xbox.
    Nu heb ik een Advanced Scart kabel hier liggen.

Ook heb ik nog net even een optische aansluitkabel gehaald, alleen ben ik bang dat het de verkeerde is. Aan de ene kant heeft de kabel een soort vierkante aansluiting (Toslink), welke juist lijkt om in de Advanced scart kabel te pluggen. Alleen de andere kant heeft een rond aansluiting- is dit nu wel de juiste kabel?

Nu begrijp ik uit de handleiding dat ik de optische kabel met het optische aansluitpunt op de control panel moet aansluiten --> de kabel heeft als uiteinde een pinnetje met de ronde vorm, die misschien wel in de COAX zal passen, alleen het beste geluid krijg je door hem op de optical aan te sluiten toch?

Of begrijp ik er echt niets van, en moet ik de optische kabel gewoon voor in de control panel aansluiten? Ik vraag dit allemaal omdat de verpakking van het kabeltje nog dicht zit, en ik hem (mocht het nodig zijn) dus nog kan ruilen.

Hopelijk kan iemand mij helpen, alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 23 aug 2003
  3. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een optische naar? ik denk coax of tulp, ik heb ze nog niet gezien maar je moet hem wel ruilen het is zowiezo de verkeerde.

Ik heb vandaag wat Monster kabeltjes gekocht voor mijn fronts en center, TERING wat een verschil.

Ik had eerst van die 10cent per meter kabel en dan nu dit en ik kan het iedereen aanraden die het nog niet heeft wat een geluid:)

4. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Oja Beuker en quack(en andere ofcourse) ik heb oo keven de Superbit dvd van dracula gekocht, eens kijken of dat echt zo`n groot verschil is:)

5. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op de verpakking staat: Toslink (odt) stekker <=> 3,5mm Opti stekker.

Hier heb ik dus niets aan?
    Welke moet ik dan hebben?

6. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Da's de verkeerde stekker. Deze wordt vaak gebruikt bij minidisc spelers. Je moet dus echt een toslink<->toslink hebben. Aan beide kanten dus zo'n vierkant stekkertje. Maar zo'n die kabel dan niet bij de set?

7. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee helaas- in de handleiding staat dat je deze zelf moet aanschaffen. Kan ik dat vierkante gevalletje dan uit de optical ingang halen in de control panel? Er zit een dingetje in, die er zo uit ziet: (ingang) =[] (buitenkant)

Wel balen, moet ik nog 2 dagen w88 totdat ik m kan gebruiken |:-

8. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0

Deze dus :)

9. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar weet je toevallig hoe dat met dat dingetje in die uitgang zit? Zit behoorlijk vast, je zou bijna zeggen dat t erin hoort :D

10. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

dat doppie is niets meer dan een beschermkapje.
    w8 gewoon nog effe met hem eruit trekken totdat je je kabeltje heb.
    soms zitten ze vast......en soms zitten ze vreselijk vast8) ,in jouw geval wellicht het laatste.
    geen paniek,met wat gekloot komt ie er echt wel uit,maar gebruik dus geen hamers,beitels en haakse slijpers om hem los te krijgen.

doppie eraf....kabeltje erin(ook op de stekkertjes van de toslinkkabel zitten vaak plastic afdicht/bescherm dopjes,deze moeten er ook af)en lets get ready to rumble.
    leuk ding die 680.....veel plezier ermee;)

11. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    woehie, net even Dracula in superbit gekeken TERING wat een geluid dat is echt toppie.

Ik heb liever dit(extra beeld en geluid) dan al die extras die je nooit kijkt.

Nu even hopen dat volgend jaar lord of the ring triologie in Superbit komt :):)

12. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

superbitjes zijn_O_ ..maar de lotr special 4 disc edition is al helemaal top.
    dts es 6,1 discrete,de film zelf staat op 2 discs,de specials op de 2 andere.
    de kwaliteit is gelijk(mischien nog wel beter)dan de superbits die ik hier heb..en dan ook nog eens 7 kanaals:9 .
    ik kan niet wachten todat de 2 towers op special edition uitkomt......hebbe hebbe hebbe

13. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    dolby op kleine kamer

nou beuker, ik heb gister dan toch maar mn kamer omgegooid en de boxen opgehangen (mooi systeempje hoor, die vogel's dingen, maar moeten die nou zo duur? € 15,95 per twee...) en ik heb nu echt een masterlijk geluidje...._O_ echt beter als die boxen die ik eerst had (zie hieronder)... dat waren van die boxjes die ik nog eens een keerrtje bij de kruidvat weghad, prima boxjes hoor, maar niet wat ik ervan verwachtte... maar goed, gister dus ff blade 2 gehuurd, dat leek me wel een goede testfilm, samen met mn broertje gekeken en die ging halverwege weg, omdat hij die monsters die je vanachter besprongen te eng vond, en toen wist ik dat het goed was O-). maarja dat mag je toch ook wel verwachten van een speakersetje van 400 pleuros... zijn er trouwens nog manieren om een nog beter geluid te krijgen, bijvoorbeeld andere kabel? ik gebruik nu die kable die bij de speakers zat...

Offtopic: op de achterkant van mn jbl speakers staat dat ze van harman zijn, is dat van harman kardon?

14. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Ja je kan een degelijke optische kabel kopen. Die zijn 25 euro en zien er wat minder cheap uit als die ze erbij leveren. Geluidskwaliteit wordt wel maar minimaal verbeterd volgens mij.

15. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Re: dolby op kleine kamer

Welke vogels dingen?? Heb hier nog een paar Dali's die ik op moet hangen.

_O_ Kruidvat! _O_

Nieuwe speakerkabel is zeker aan te raden, evenaals bananestekkerjes.

Nee... Harman Kardon is onderdeel van Harman International. Evenals illustere merken als JBL, Infinity, Revel, Audioaccess, Lexicon, Mark Levinson, Madrigal Imaging and Proceed.

16. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Monster kabels voor je speakers, zie mijn post een paar posts geleden.

Dit scheelt heel veel.

17. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Hey quack wat zijn nu precies die bananestekkers, en waar ken je ze kopen:)

18. boffers

boffers Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

Heel erg bedankt! Omdat het vandaag koopzondag is in Den Haag gaat het me toch lukken om een kabeltje te krijgen- zodra mijn gehele systeem staat zal ik laten weten hoe het klinkt!

19. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zonde van die 25 euro.
    dat geld kun je beter besteden aan goede speaker kabels.

20. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ja een dure optische kabel is alleen van belang voor de continuiteit van je data signaal.

Digitale muziek of film is in feite data wat door wordt gegeven door die optische kabel(of analoog maar dan paraten we over meerdere uit kanalen op je versterker), hoe duurder hoe betere overdracht.

Zoals softrunner al zei kun je beter gode speaker kabels kopen dan hoor je nog verschil, een betere optische kabel is interessant als je een studio ofzo hebt(of audiofiel met de juiste spulletjes:) ) waar je geen uitval van data/signaal mag hebben.

Monster kabels zijn te koop bij b.v. BCC ik heb het gisteren gekocht en was voor deze kabel 8euro per mtr kwijt.

Je hebt ze ook goedkoper ik meen voor 3euro zoveel voor een mtr

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina