Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een daewoo dhc-xd350 home cinema set gekocht en nou wilde ik graag weten of ik hier dolby digital van mijn xbox op kan krijgen.

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, je moet dan een advanced scart kabel kopen. Deze kan je in bijna alle winkels kopen. Hij kost maar 30 euro.

Succes
    Sjoerd

3. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen een advanced scart is belangrijk je versterker cq homecinema set moet een optische ingang hebben.

Je moet dus een advanced scart hebben, een optische kabel, en een ingang op je versterker om die optische kabel in te pluggen.

suc6 ermee

4. marijnvanooijen

marijnvanooijen Playing Oblivion

Leuk Bevonden:
    0
    ohw er zit volgens mij aleen een optica out op
    maar toch bedankt

5. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    betere overdracht? een glasvezel met de dikte van een haar kan vele megabytes transporteren.
    zelfs de goedkoopste kabel heeft een glasvezel kern die dikker is dan een haar.

de goedkoopste kabel kan met 2 vingers in de neus alle signalen vervoeren :)

edit: de kabel is digitaal dusssss je hebt overdracht of geen overdracht. een betere overdracht is geen optie

6. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij even wat moet gaan lezen...........

Waarom maken ze dan duurdere kabels, niet omdat dan het geluid mooier klinkt tenslotte is data data(zeg jij)
    Wil je mooier geluid dan mot je een betere processor DSP.

Een duurdere kabel zorgt ervoor dat je een stabiele overdracht hebt dit is belangrijk in studios en dergelijk, een uitval van een plusje of minnetje is daar cruciaal.
    Plus een duurdere kabel zorgt voor een beter signaal overdracht zie het als audio(speaker) kabels

Je praat als je het over optisch hebt niet over geluid maar over data, je weet mischien van je computer dat wanneer er een .dll file van je computer is verdwenen je problemen met progjes kan krijgen dit is hetzelfde met die data van je digitale geluid!
    Slecht signaal is uitval!

Conclusie: Is een duurdere kabel de moeite waard, ja voor mensen die er de high end apparatuur voor hebben wel.
    Ben jij een audiofiel(zoals ik en volgens mij meerdere hier op het forum) dan zul je voor een duurdere kabel gaan.
    Je koopt tenslotte niets voor niets een versterker van 1000euro om er daarna een kabeltje van 10euro aan te gooien.
    Je apparatuur verdiend beter, maar dan praat ik wel over mensen die het er voor over hebben!!!

Stukje uit wat tekst

Ultra- High Performance Fiber Optic Cable Greatly Reduces Jitter and Maintains Optimum Signal Integrity for Smoother, More Detailed Sound from CD Players, MiniDisc, DVD Players, DACs, and Satellite Receivers.

If You Demand Audiophile Quality Sound, Using Audiophile Digital Cable is Essential

Many fiber optic cables use generic fiber. This limits the amount of light that passes through the cable, causing signal loss and jitter.

These cables are typically terminated by machine, which leaves the optical fiber rough. As the signal is transferred, portions of the light reflect back and forth within the cable. This causes jitter, a phenomenon unique to the digital domain.

Jitter is a non linear distortion, a temporary fluctuation of the digital audio signal that it reduces dynamic range and clarity, while compressing the soundstage and significantly raising the noise floor. Your CDs and movie titles will sound good - not great.

Laatst bewerkt: 24 aug 2003
  7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga echt niet met je in discussie, ik neem aan dat jij het kan weten.
    dus daar laten we het bij.

een audiofiel met een versterker van 1000 euro? astjeblieft zeg...

ik gebruik trouwens sega linkkabels.. en volgens de echte audiofreaks maakt het geen verschil.

8. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg alleen wat ik lees, zoals ik liet zien staat het beschreven, en ik heb zelf het verschil ondervonden met mijn eigen optische kabels.

data is data dat is waar alleen overdracht is niet altijd gelijk das een belangrijk punt

Euhhh.....linkkabels, we hebben het wel over optische kabels he?

Edit ik heb geen versterker van 1000 hoor maar geloof me dat er genoeg zijn die dat wel hebben, kijk b.v. even naar de app. van beuker=veel en dure ERG mooie spulletjes

EDITedit: Kom dan met argumenten die je kan bekrachtigen. oftewel met feiten

9. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je weet wel: optische linkkabels.

10. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    nee ok.......ik dacht dat je het over i-link, cat5 enz kabels had.

Ik wacht af waar je je info vandaan haalt aangezien ik hele andere verhalen lees?

nog een stukje dan.......

Digital audio is here to stay
    With the advent of DVD, digital satellite and high performance DACs, more digital sound sources are in more homes than ever before. While the choice of signal transfer - optical or coaxial - is dictated by your components, the delicacy of the digital signal is not. The slightest imperfection in cable construction can mean dropped data, signal loss and overall poor performance. Though the Toslink connection is typically not as sturdy as its coaxial counter part, the absence of possible electrical grounding noise makes Toslink the choice for many audiophiles and discriminating home theatre buffs. Unfortunately, most Toslink cables offer meager construction and cheap materials, resulting in poor transmission and data loss.

11. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    optische kabels worden al jaren gebruikt door sega.
    bijna alle machine in de arcades gebruiken ze.
    als je ergens een sega rally ziet staan, dan zijn ze gelinkt door optiache kabels (ook een 2 speler)

12. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    simpel, ik werk bij een bedrijf die ook een professionele geluids afdeling heeft. oftewel geld speelt geen rol bij het samenstellen van een geluids systeem. dusss als die audiofielen mij verzekeren dat het geen verschil maakt, tsja wie ben ik dan.

13. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    je moet er wel rekening mee houden dat overdracht van muziek(geluid) wat meer eisender is dan overdracht van computerdata.
    Een netwerkkabel voor je thuisnetwerkje zal je 10 euro kosten en zal perfect werken, bij audio zit dit wel ietsjes anders.

Ik kan je wel wat schema`s laten zien waar het onderbouwd wordt?? ik heb je nu toch echt al wat stukjes laten lezen.

Ik zal niet zeggen dat het verschil heel minimaal is maar er is verschil..........

Maar laten we het erop houden dat jij het niet vindt en ik wel dan is iedereen weer gelukkig:):):)

14. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    geloof me, dit is een discussie die niemand wint.
    ieder heeft een eigen mening, en die kan jij of ik niet veranderen.
    een digitale data stroom laat zich niet beinvloeden (als de kabel goed/heel is)
    geluid is namelijk ook data. het maakt dus niets uit of er geluid of bestanden over glasvezel wordt gepompt.

ik heb ergens een keer een aantal richtlijnen gelezen voor optische kabels.
    - de kabel moet niet te lang zijn
    - niet buigen etc.

mijn linkkabel is ongeveer 4 meter lang, ruw opgerold, met plastik bandjes vast gesnoerd, met geweld :)

en toch..... het werkt prima

15. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Nee......dit is geen mening, ik geef mijn mening ok, maar ik laat je met onderbouwde stukjes zien dat het ook echt zo is.

Een digitale stroom laat zich niet beinvloeden?? ooit van reflectie van licht gehoord.....

Makkelijk gezegd er gaat licht door zo`n kabeltje linksrechtsbovenonder, het weerkaatst door een betere afscherming blijft het signaal z`n baan volgen zonder signaalverlies, sluit hier ook nog goede connectors op aan en je hebt minimale signaalverlies en daar gaat het allemaal om

Edit: alleen digitaal geluid is data, analoog is en blijft signaal

16. Youngster

Youngster Guest

Ik heb nog een vraagje maar heb geen zin om alle 3 de topics door te lezen: Kun je de speakers van de creative 5500D ook ophangen?

17. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Je hebt geluk dat deze vraag nog nooit is geweest...

Maar het kan ook niet, je kan wel speaker standaarts bestellen op de creative site:

site van de 5500D

site van de standaarts

Foto:

18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whahaha 25 euro voor GOEDE speakerkabels......hoeveel meter wilt u meneer....1 eentje dan maar8)

19. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lloll

en dat bedrijf maakt en onderhoud de omroepinstalatie bij het kruidvat lol:p
    niet zo negatief he jantje,want ik zie muziek eerder als gevoel dan een data stroompje;)
    anyway....beuk heeft de xbox(omdat het anders niet of slecht te doen is)optisch aangesloten,maar had veel liever coax gehad.

ps avatarrrrrrr....vanavond ghost recon night.

20. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Oooh.. let me know... dan kom ik ook wel effe konten schoppen... 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina