Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Balen zeg dat die Merk: Logitech Type: Z-640 niet goed is voor de xbox. Had hem al bijna gekocht gelukkig zag ik nou in deze thread hoe het zit. Mooie kutgeinwant bij mycom hingen van die posters waarop stand dat je goed geschikt was voor de xbox en dat ie volgens mij ook gebruikt maakte van dolby digital 5.1. maar dat is dus niet zo.

Vind het namelijk zo duur om voor 150 euro een dd setje te kopen aangezien de xbox om mijn broertjes kamer staat en we daar dus bijvoorbeeld geen films kijken. Je kunt trouwens toch altijd zo'n setje gebruiken ook al heb je een best oude t.v.???

alvast bedankt

2. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Ja hoor je kan altijd dit setje gebruiken, als die tv maar een SCART aansluiting bevat!

Maar ik denk dat je met een 2.1 setje voor games ook wel goed vooruit kan, omdat hij toch op je broertjes kamer staat (:confused:). Daaruit komt goed geluid (heb ik gehoord), en is lang niet zo duur (lees: 60/70 euro).

3. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    bedoel je die creative inspire 5500 5.1 ???
    want ik kan hem daar niet vinden.

4. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    oke bedankt voor je snelle respons blokkie, maar vind het zo zonde als ik 2.1 gebruik als je ook 5.1 kan gebruiken want dat is toch het aparte van de xbox?. met een 2.1 setje bedoel je zeker een setje dat wel dolby digital geluid heeft in plaats van de z-640

sorry voor al die domme vragen maar hetb hier zoals je kan merken totaal geen vertand van. :)

5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Graag gedaan:+

Maar met 2.1 bedoel ik 2 "sateliet" speakertjes en 1 subwoofer, dus een 5.1 set zijn 5 satteliet speakertjes en 1 subwoofer. Maar dan krijg je dus wel gewoon stereo geluid (uit 2 speakers), en een subwoofer. Het is bijna altijd beter dan je tv boxjes!

Valt wel mee hoor die domme vragen, we zijn wel erger gewend :+

6. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    oke bedankt nogmaals,

voor de gene die wel intresse hebben in die z-640 bij mycom is hij maar 80 euro, dat is gewoon een winkel voor degene die het niet kennen. Maar blijf denk ik maar even sparen voor een ECHTE dolby digital set.

7. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Weet niet of die nog te koop is, maar in het juli nummer van de consumentenbond (pc variant) zijn een 6tal 5.1 setjes getest met prijzen tussen de € 100,- en € 200,- of iets.

Misschien interessant?

8. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Waren deze ook allemaal Dolby Digital? Want de Logitech Z-640 is OOK 5.1, maar niet Dolby Digital. 5.1 zegt alleen wat over de boxen samenstelling (5 stattelite's en 1 subje).

9. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    /edit [zie quote]

Laatst bewerkt: 5 sep 2003
  10. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    oké...da's wel handig om te weten....wat kost het trouwens om lid te worden van de consumentenbond? Lijkt me wel grappig, al die testjes!

11. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
  12. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Nog effe over dat ding van logitech, dit haalde ik uit xbm:

"Volgens robert van vegte, van logitech, is er een optische connecter/adaptor in de maak waarmee je je speakers rechtstreeks op je xbox kan aansluiten"

Ben benieuwd wanneer dit komt en hoe duur het is want dan heb je wel surround geluid toch?

13. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    FOUT!!!! Moet geen dingen uit mijn hoofd doen :{ .

ok onderstaand een (zeer) korte samenvatting (bron digitale consumentengids)

test 7 5.1 setjes (tot E 200,-)

beste koop: Altec Lansing 251 'evenwichtig geluid. bassen soms voelbaar' (ondersteund dolby pro logic, dolby digital 5.1 en DTS)
    best getest: Creative labs Inspire 5.1 Digital 5500 'evenwichtig. goede bassen. veel volume' (ondersteund dolby pro logic en dolby digital 5.1; geenDTS)

slechtse koop:Trust soundwave 4000P 5.1

Uit de testserie was de creative labs de enige met een eigen dolby digital decoder met digitale ingang (coax of optisch), deze was ook de duurste (ik heb hem gezien voor iets van E 165,-)

Laatst bewerkt: 5 sep 2003
  14. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Ik wil ook graag aardig, Geluid in me in me kamer,
    de kamer word, 6 meter lang en 2.50 breed, welk geluidsysteem raden jullie mij aan? ik wil het liefst een grote subwoofer erbij en ongeveer 4 t/m 6 boxen... ik wil hem het liefst gelijk aan me tv aansluiten, dus niet op xbox/dvdspeler alleen ik weet niet als ik daar de specs voor heb ik heb een ingang voor oordopjes aantesluiten ik heb gehoord dat je daar ook boxen op aan kan sluiten, en voorde rest nog een analoge ingang of hoe je dat ook noem8)

Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2003
  15. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeg slimmerik wat dacht je ervan om je budget te vermelden?!?

Als je net zo'n groot budget hebt: Logitech of Creative setje. Is al genoeg over te vinden in dit topic.

Dus ff je budget noemen en dan kijken we verder :)

16. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    He die altec is dan wel de beste koop maar zkr niet geschikt voor de xbox?

17. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Hoe ver kom ik met 150 Euro

18. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

Hoe ver kom ik met 150 Euro

19. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    nu heb je al 300euro lol aangezien je twee keer 150 zegt:):)

20. Nicotjeh.

Nicotjeh. Guest

jah ik heb denk ik 2 keer gedrukt op reply|:-

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina