1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefsybo

    stefsybo Active Member

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een Advanced SCART-kabel koopt (of je Xbox hackt :eek:) worden de andere opties ook beschikbaar.

    En die komen er ook niet, want de Xbox heeft geen real-time DTS-encoder aan boord. Misschien dat het dus wel kan in cut-scenes, maar dat weet ik ook niet.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2003
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    DTS is alleen voor DVD's. DTS is minder sterk gecomprimeerd dan dolby surround, word veelal gebruikt ind e bioscopen. Klinkt erg lekker, maar of het erg veel verschil maakt ?
     
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een 200 euro setje zul je het verschil waarschijnlijk niet horen... maar met een beetje puik setje en een DVD met goeie DTS track hoor je dat wel zeker! Bijvoorbeeld Saving Private Ryan.. Omaha beach landing.. WHAAAAA!!!! :D
     
  4. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Yes eindelijk m`n tannoys terug, Nu dus een yamaha subje twee maal tannoy zuiltjes, en een ceterug en backs van de infinity serie:)
     
  5. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    En of je hoort of het met of zonder DTS is 8)
    De landing op Omaha Beach in DTS is idd extreem vetjes. Persoonlijk ben ik helemaal weg van het geluid in U571 _O_ Film heeft niet voor nix een oscar gekregen voor beste sound effects!

    Trouwens, ik heb wel eens een spel in de winkels zien liggen waar het DTS logo op stond... weet niet meer de precieze naam, maar het was een spel met piraten enzo (en nee, niet PotC). Maar dat zal wel alleen DTS in de tussenfilmpjes zijn.
     
  6. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Op GTA Vice City staat ook een DTS logo maar dan met DTS Interactive Sound of iets dergelijks.
     
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_ U571 is inderdaad ook heel fijn! Ook een van mijn favoriete films.

    Was dat een XBox spel? Vice City op de PS2 heeft wel DTS geluid. En die heeft dus ook geen hardwarematige DTS encoder aan boord. Dus onmogelijk is het niet :D
     
  8. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een vraagje.
    Kheb laatst ook de creative inspire 5500 aangeschaft.
    Mooi dingetje geweldig geluid enzo.
    Maar af en toe lijkt het of de bass nog iets te hard is terwijl ik subwoofer op z'n laagst heb gezet. Hoe kan dit? Of moet ik bepaalde instellingen lager of hoger zetten.
    En Center, bedoelen ze daarmee de middelste box of de voorste 3?
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij GTA Vice City heb je zo'n logo: [​IMG]
    En bij DTS-films heb je zo'n logo: [​IMG]
    Dus de DTS Interactive die in GTA VC zit zal geen Digital Surround zijn maar gewoon net zoiets als Dolby Prologic van Dolby Digital.

    [EDIT]
    Center is middelste speaker ook wel conversatiespeaker genoemd want in films worden de gesprekken het meest door de Center speaker weergegeven.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2003
  10. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk ben ik tevreden over mijn setupje:)

    Alleen nog een Coax kabel tussen mijn dvd en receiver en alles is top:)


    dvd - jpeg, MP3, Vcd, dvd, audio, coax uit, optisch uit
    [​IMG]

    Receiver 5*100watt DTS Dolbi digital
    [​IMG]

    fronts Tannoy Precision p30
    [​IMG]

    Subwoofer Yamaha
    [​IMG]

    Surrounds Eltax millenium400(zijn maar surroundjes:) )
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2003
  11. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Was een spel voor de XBox, maar absoluut geen topper ofzo... Heb eens ff wat gezocht en volgens mij heet het spel: Pirates - Legend of Black Cat

    [edit]
    Hmm... heb eens het hoesje bekeken van de NTSC versie en daar staat het logo niet op :?
    [/edit]
     
  12. gerjan

    gerjan Guest



    lolz zal wel lekker klinken, allemaal verschillende merken, allemaal verschillende freq.&watt allemaal verschillend materiaal:confused:

    nouja zal wel meevallen, maar is niet beste wat je kan doen
     
  13. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    blij dat je tevreden bent, over het algemeen zijn mensen bijna nooit tevreden met wat ze hebben.
     
  14. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja want het kan altijd beter.
     
  15. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    In de categorie: |:-

    Kijk voor de grap eens in de lijst van apparatuur van DE audiofiel hier op het forum: Beuker. Kom dan nog maar een keer terug met je bewering over verschillende merken :mad:
     
  16. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor speakers is dat mischien wel een ander verhaal. Die zou ik toch liever allemaal van hetzelfde merk willen hebben... uiteraard Dali ;)
     
  17. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Dali it is _O_

    Maar serieus... stel ik zou nu als rear speaker iets anders hebben dan de R1000 dan zou het verschil echt niet zo gigantisch zijn volgens mij. Lijkt mij vooral een kwestie van je apparatuur goed afstellen.
     
  18. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn R1000's vervangen door 505's... die eerst mijn fronts waren... waarvoor ik nu een paar 606jes heb.. :D

    De R1000's gaan dus surround backs worden, als ik een fatsoenlijke eindversterker vind... voor weinig..

    Maar het scheelt wel erg veel of ik de R1000's of de 505jes als backs gebruik.

    En van mij mag het best een beetje mix 'n match worden hoor. Volgens mij maakt het niet zoveel uit als je een beetje kwaliteits spul hebt.
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maakt wel degelijk wat uit, het geluid van elke speaker is verschillend, als je surround speakers koopt dan moet je eigenlijk speakers hebben die qua timbre gelijk zijn, kortom, op elkaar afgestemd, dan kun je het beste alles van hetzelfde merk hebben, omdat het geluid anders niet samenvalt zoals het bedoeld is. Maar goed, het moet niet......
     
  20. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja bla, diegene die blaat over dat het uit zou maken. Kom maar eens luisteren :)

    En inderdaad dezelfde types zou mischien makkelijker af te stellen zijn maar ik heb geen zin om 500euro per speaker uit te geven voor twee surrounds.
    Ik vindt die surrounds NIET belangrijk, allen voor films maar muziek blijft het mooist in stereo of digital 2.1 er zijn inderdaad tenslotte weinig opnames die in 5.1 zijn opgenomen:) nu mischien wel maar iest oudere MOOIE muziek niet.

    Nouja hoe dan ook iam happy:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina