1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je weet wel met van die draadjes is dat volgens mij
    want die boxjes waren oorspronkelijk bedoeld om op de radio aan te sluiten. maar nu heb ik veel betere boxen voor op de radio dus zit ik met die dingen en ik dacht dan kan ik die ook nog gebruiken
     
  2. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo..... Heb nu ongeveer zo'n 3000x dit onderwerp gelezen +1&2


    pfffff|:- |:- |:- |:- |:- |:-

    nu had ik een vraagje voor de audiofielen_O_ _O_ _O_

    is dit setje nog wat?? of is het bagger??


    AKI DAV-150

    Volledig compatible met DVD, MP3, VCD, SVCD, CD, CD-R, CD-RW, CDG, , DVCD, KODAK Pictures discs.
    Video.

    50 mm super slim ontwerp.
    Progressive scan DVD functie.
    PAL/NTSC en 4:3/16/9 ondersteuning
    RDS FM/AM digitale PLL tuner met 20 prestets.
    Ingebouwde Dolby Digital AC 3 surround decoder.
    96KHz/32bit Audio DAC 10bit Video Disc.
    Dolby Digital/DTS 5.1 ingebouwde decoder.
    Ingebouwde versterker totaal 190W RMS vermogen.
    5 x speaket 30W RMS + 1 Subwoofer 40 W RMS
    CVBS Video uitgang S-video uitgang Scart uitgang.
    Progressive scan uitgang Y,Pb,Pr

    want ik heb meer verstand van verzekeren... :confused:
     
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Merk zegt me niks... en zo te zien heeft hij geen optische ingang. Dus je hebt er niets aan voor je xbox.
     
  4. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    die verkopen wij ook die Aki, heeft een ingebouwde 5.1 decoder, en wel optisch uit.

    kijk anders eens op www.gameaccessoires.nl daar staat ie op dan weet je in iedergeval wat je koopt:)
     
  5. Richi3

    Richi3 The Jiggy

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand bekend met de Home Electronics 5.1 set?
    Is alleen vandaag in de aanbieding hier bij de Sligro..

    Hoe sluit ik hem aan op mn xbox? heeft volgensmij 6 stekkertjes ofzo..2 wit 2 rood 2 zwart..maar dat weet ik niet zeker..
    kan iemand mij helpen?

    Thanks,
     
  6. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Ken het setje verder niet, maar zoals je het omschrijft heeft ie geen optische ingang. Zonder zo'n ingang krijg je nu eenmaal geen 5.1 sound uit je XBox.
     
  7. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    dus aan een optische uitgang heb je nix??|:- |:- |:- |:-

    Output Terminal

    CVBS video output.
    S-video output.
    Component (Y, Cb, Cr) output or Scart output.
    5.1-channel output.
    Optical, coaxial and digital audio output.
     
  8. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    ken iemand van de audiofielen dit setje mischien?

    PALLADIUM Home Cinema systeem. Het beeld en geluid van de bioscoop gewoon in uw huiskamer, het kan met deze complete en zéér powerfulle set, die alles bevat om uw thuisbioscoopgenoegen perfect te maken. De set bestaat uit een DVD-speler en 5.1-kanaals versterker met ingebouwde DTS / Dolby Digital decoder, 4 satellietspeakers, een centerspeaker en actieve subwoofer. Productkenmerken: DVD-speler geschikt voor weergave van DVD-Video, Audio-CD, Video-CD, CD-R/RW en MP3. Met On Screen Display en Slow Motion-weergave. RDS tuner voor AM/FM, 40 voorkeuzezenders en zendernaamherkenning. Aansluitingen: 1x coaxiaal en 1x optisch digitale uitgang, 1x Scart, 1x Video S-VHS uitgang, 2x AV-In, 1x coaxiaal digitale ingang en hoofdtelefoonaansluiting. Telkens 2 identieke front-/surroundspeakers en 1 centerspeaker met een vermogen van elk 60/30 Watt muziek/normbelasting. Vermogen van de actieve subwoofer: 180/90 Watt muziek/sinusvermogen. Versterker: 5x 180 Watt + 500 Watt subwoofer. Dus totaal 1400 Watt vermogen (!!) en da's wel héél krachtig. En dat allemaal voor deze prijs, u houdt het niet voor mogelijk! Afm. DVD-speler: B43 x H7 x D36 cm; satelliet- en centerspeakers: B9 x H15 x D11 cm; subwoofer: B20 x H34 x D31 cm. Met afstandsbediening.
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Wheeehee... heerlijk hoe ze toch altijd overdrijven met het aantal wattjes.. Mijn arme REL subje is slechts 150 watt evenals mijn speakers. Dus dan heb ik slechts 900 watt totaal... wat een troep.. snel die palladium set halen... 8)

    Maar ik ken het setje niet.. merk zegt me wederom ook niks. Wat kost die set? Ik zou er in ieder geval eerst naar gaan luisteren, voordat je 'm koopt. Ik zou je ook willen adviseren om toch maar wat meer uit te geven en een set van een bekend merk te nemen.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2003
  10. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    280 euro is afgeprijsd..
    ik heb de creative 5500 eigenlijk al besteld...
    maar speakertjes van 8watt zie ik ook nie zitten eigenlijk :confused:
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Trust me, deze speakers zijn niet veel beter. Je moet je niet blind staren om het aantal wattjes.. het aantal watts kan op zoveel manieren gemeten worden, dat je setjes niet aan het aantal watts met elkaar kunt vergelijken. Uiteindelijk zijn je eigen oren het beste meetinstrument.
     
  12. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik me toch deze ga kopen:

    [​IMG]

    Een nieuwe dimensie van realistisch geluid in games


    Beleef met het Creative® Inspire™ 5.1 Console 5500D luidsprekersysteem de ultieme Dolby® Digital-ervaring in games en films. Dit akoestisch gebalanceerde, ongelooflijk krachtige systeem van 48 Watt RMS, met vijf satellietluidsprekers en een versterkte subwoofer, is gemaakt voor echte gamers. Het combineert twintig jaar ervaring in Sound Blaster® audio van Creative® met de lange traditie van schitterende hifi van Cambridge SoundWorks®. Ultieme opwinding en realistische, meeslepende game- en filmsensaties gegarandeerd! Elk game, elke DVD-film krijgt een nieuwe dimensie van realistisch geluid. De vlotte Dolby® Digital-module met zilverkleurig front past prima in elk interieur. De draadloze afstandsbediening zorgt voor nog meer comfort en gemak.

    Verkrijgbaar in twee versies, voor Xbox®* en PlayStation2®.

    * Voor digitale aansluiting op de Xbox®-console hebt u een 'Avanced Scart Lead" kabel nodig (niet meegeleverd).


    Vermogensspecificaties
    o 6 watt (RMS) voor het centrale kanaal
    o 6 watt (RMS) voor elke surround-satelliet (x4)
    o Krachtige subwoofer van 18 watt (RMS)
    o Frequentierespons: 45 Hz tot 20 kHz
    Dolby® Digital en Dolby® Pro Logic-verwerking voor een indrukwekkende
    surround sound in games.
    Zwaar versterkte houten subwoofer met 6-kanaals versterking voor een
    betere audiobeleving.
    Line-in, digitale coaxiale en optische ingangen voor veelzijdige
    connectiviteit met gameconsoles en DVD-spelers.
    Draadloze afstandsbediening met de belangrijkste functies, voor een
    praktische regeling.
    Nieuwe, stijlvolle decoder met elegant zilveren frontpaneel, past in elk
    interieur.
    Creative® Inspire™ 5.1 Console 5500D €156.20 exc €189.00 inc

    Maar weet iemand of je deze bij dixons kan kopen en of deze set goed 5.1 geluid geeft, er zit wel een decoder bij maar je weet het maar nooit.
     
  14. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al in een andere topic vroeg maar waar nog geen antwoord op gegeven was. Is dit systeempje ook op een Gamecube aan te sluiten?
     
  15. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet, want op de site van creative stond dat er een voor de xbox is en een voor de ps2.

    Dit staat er:
    Verkrijgbaar in twee versies, voor Xbox® en PlayStation2®.
     
  16. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja deze kan ook op de cube maar de cube is niet dolby digital maar dolby surround, dus je hebt alleen maar stereo

    en voor de cube zou je voor het zelfde geld een normale stereo kunnen kopen grtz
    BT
     
  17. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    hij kan prima met de xbox, met een advanced scart kabel ertussen heb je prima dolby digital 5.1(welliswaar geen dts, maar ingame heb je dat niet omdat de spellen dit niet hebben, en met dit setje zou je denk ik weinig verschil tussen normaal 5.1 en dts horen:))

    het is een prima set(heb hem zelf ook:)) versies maken nix uit..

    enige wat je nodig heb naast het setje zelf is een advanced scart kabel..
     
  18. Raafke

    Raafke Active Member

    Berichten:
    337
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dit een advanced scart kabel, want ik zie nergens advnced ervoor staan:

    Microsoft Xbox scart kabel 29,99
    Speciale aansluitkabel voor de Xbox spelconsole, op de SCART aansluiting van de TV.

    [​IMG]
     
  19. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    nee, dit issem:)

    [​IMG]

    30 euro geloof ik:)
     
  20. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje: ik heb nog twee speakers staan die ik niet gebruik, en die wou ik aan mijn xbox koppelen. ik heb het al helemaal geregeld alleen moet ik nog een versterker hebben voor die twee losse speakers. ik weet absoluut niet waarvoor ik dan moet kijken... kan iemand even vertellen wat voor versterker ik moet hebben want ik heb wel gezocht maar die waren allemaal 200 euro en duurder en ik denk niet dat dat de versterkers zijn die ik moet hebben...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina