1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Moet je die stereo kabel in de koptelefoon aansluiting van je tv doen.
    Dat had ik namelijk al geprobeerd en het geluid is niet verkeerd alleen je hoort heel de tijd zo'n piep erdoorheen van m'n tv helaas.
     
  2. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    bij je cube heb je drie pluggen die naar een scrartconverter gaan.

    de witte en de rode zijn links en recht geluid ff een verlengkabletje kopen en direct aansluiten op je toren

    presto.

    grtz
    BT
     
  3. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb een vraagje: ik wil de creative 2.1 set voor de xbox kopen maar ik weet niet waar ik hem voor 50.- kan krijgen. toen ik laatst naar de dixons ging hadden ze daar geen boxen meer voor de xbox. in de mediamarkt hadden ze ze wel maar ze waren 60.- en die man die mij holp vertelde dat als ik het kon bewijzen dat hij 50.- was in een andere winkel hij hem dan voor 50.- kon meegeven. misschien is een website genoeg, maar ik kan nergens meer een site vinden waar die boxen (nog) te koop zijn.

    eigelijk zoek ik gewoon een winkel de het creative 2.1 setje voor 50.- heeft.
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb ff wat "research"gedaan maar gevonden :)

    Ga naar hier :+

    Klik dan links op onderdelen dan de 14de van boven (speakersets) , dan staat ie er boven aan voor €49.95. Maar ik weet niet of het telt als het van een site af is. Maar ik heb hier thuis het foldertje liggen (heb er onze pc gekocht).

    Dus als je een scan wil van het foldertje, dan kan ik je die ook wel geven, moet je me maar ff toevoevoegen op msn (matthijs_bulldog@hotmail.com) :D
     
  5. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand een site waar over die creative inspire 5.1 ofzow???
     
  6. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hoor je nou bij die creative inspire 5.1 5500dd ofzo als je hem hard zet geruis ofniet.

    En wat is er nou zo anders aan dei advance scart cable, ik zie alleen een kastje, waar moet de decoder dan in?
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2003
  7. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer even een vraagje voor een alwetende audiofiel. :)
    Ik wil het geluid (en eventueel beeld) van mijn laptop naar tv en/of stereotoren doorseinen.
    Op mijn laptop zit een tv-out (s-video als ik me niet vergis) en een headphone aansluiting.
    Wat is de beste oplossing? Bestaat er een kabeltje s-video naar 3 keer tulp of scart en heb je daarmee beeld en geluid?

    Of is voor alleen geluid de mini jack naar 2 keer tulp een voldoende oplossing?
    :eek:
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat laatste is een goede oplossing T-box.

    Je kan het beste gebruik maken van een s-video kabel voor het beeld, maar dan moet jouw TV dat wel ondersteunen (oftewel een s-video ingang hebben).Je hebt overigens ook scartstukjes waar je S-video kabels in kunt doen en dan ben je ook klaar. Momenteel is S-video de beste oplossing voor TV out. (RGB Scart zou beter zijn maar dat ondersteunt TV out veelal nog niet).

    Heb je geen s-video kun je gewoon zo'n gele kabel gebruiken.

    Voor geluid is de kabel die je noemt prima.
     
  9. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    oké, thx.

    Maar mocht ik nog beeld erbij willen hebben dan zou s-video naar scart (met s-video scartstukje) een goede keus zijn?
    Mijn tv heeft overigens een scart ingang en 3 keer tulp ingang (2 audio en 1 video)

    /edit:
    [​IMG] +[​IMG]
    Zou moeten lukken voor beeld+geluid?
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2003
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Zou prima moeten werken, je doet de tulpstekkers erin voor het geludi en de S-video kabel voor beeld en je kunt DVD's en DivX kijken tot je erbij neervalt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2003
  11. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ff een vraagje: ik heb nou 4 boxen staan waarvan er 2 op mijn stereo staan aangesloten. nou dacht ik: ik koop een subwoofer en sluit alle vier de boxen erop aan. kan dat en zo ja hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik dan ook via de radio daarnaar kan luisteren??? zijn daar speciale schakelaars ofzo voor???
     
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Normaal gesproken sluit je geen speakers aan op een subwoofer. Dat gebeurd alleen bij geintegreerde setjes, omdat dan het versterker gedeelte in de subwoofer zit ingebouwd.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Thijs,

    Een subwoofer is niks meer dan een speaker voor lage tonen, de tonen die je voelt. De laagste octaven van de piano bijvoorbeeld.

    Wat jij nodig hebt is een versterker waarop je meer speakers aan kunt sluiten. Ik weet niet wat voor speakers je hebt (merk en specs), wat voor budget je hebt en of ze goed samengaan, zou je dat kunnen posten ?
     
  14. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    nou budget is niet zo heel groot hooguit 150 euro ofzo en speakers zijn van aiwa...zit alleen een luidsprekeruitgang op verder niks

    in mijn stereo zit ingebouwde versterker volgens mij ik heb mijn xbox daarop aangesloten
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Als alle vier de speakers van aiwa zijn, zou je kunnen kijken naar een surround versterker en een bijpassende center maar surround versterkers zijn veelal redelijk duur.

    Met de huidige versterker kun je het best gewoon stereo geluid beluisteren.

    Je zou het stereo effect kunnen vergroten door de andere twee boxen aan te sluiten links en rechts van je luisterpositie te plaatsen. Nadeel is dat je vermogen dan halveert omdat het over twee boxen per kanaal verdeeld moet worden. ook heb je dan geen echte surround, want het voor en achterknaaal zijn identiek.

    Ik zou gewoon gaan voor goed stereogeluid. Als je ooit nog surround wil hebben met losse componenten dan moet je zo'n lading apparatuur hebben dat het je flink wat geld kost.

    Aan een subwoofer heb je niks zonder aparte subwoofer aansluiting.

    Ook een geintegreerd setje, zou een oplossing kunnen zijn, kleine speakers met een subwoofer heb je vaak voor een redelijke prijs. Wel kan het dan snel voorkomen dat de set voor muziek erg tegenvalt omdat je gewend bent aan grotere speakers.
     
  16. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    owja...

    en nog iets want 2 boxen zijn eigenlijk van mijn vader dus ik weet niet of ik die mag gebruiken... maar als ik nou een soort 2.1 set maak zelf door een subwoofer te kopen en dan die 2 boxen van mezelf erop aansluiten... kan ik die dan zo aansluiten dat ik kan wisselen tussen radio en xbox???
    met een soort van switch bedoel ik dus
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2003
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    AAAARGH!!!
     
  18. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    owja sorry quack was ik even vergeten vergeet die laatste vraag van mij dus maar...

    bedankt iedereen voor het advies...
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Een subwoofer is een derde speaker, zonder extra aansluiting op jouw versterker heb je niks aan een subwoofer. Een losse subwoofer heeft geen aansluitingen voor extra speakers, het is zelf slechts een speaker.

    Ik zou me niet blind staren op een subwoofer, dat is helemaal niet belangrijk, het voegt slechts een marginaal deel toe. Bovendien kan je een goede subwoofer vaak niet openzetten omdat de buren beginnen te klagen.

    Gewoon goed stereo geluid is ook mooi zonder subwoofer. De 2.1 setjes zijn veelal een wassen neus. Je hebt meer aan twee gewone goede speakers dan aan twee kleintjes met een subwoofertje.

    Bij 2.1 setjes gaat het om twee kleine speakers, die geen lage tonen weer kunnen geven, waarbij de bas uit de subwoofer komt om de gebreken van de kleine speakers te compenseren. Twee gewone boxen geven meestal een beter geluid. Een subwoofer in een dergelijke set heeft ook lang niet het bereik van een echte subwoofer.

    Waar jij je in vergist is de subwoofer. Jij denkt aan kant en klare setjes met een verstekertje in de subwoofer. Een gewone subwoofer wordt niet gebruikt als versterker. Je kunt op een subwoofer dan ook geen speakers aansluiten want het is zelf een speaker.

    Als je gewoon goede stereo speakers hebt is dat net zo goed, of vaak zelfs beter dan een 2.1 set die bedoeld is als ruimtebesparend geheel.

    De Xbox bevat geen versteker dus een Xbox moet je altijd op een versteker (dus jouw stereo) aansluiten.

    Het enige wat je zou kunnen doen, als je echt surround wil hebben, is een andere versterker kopen met surround.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 okt 2003
  20. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik snap hem...

    wordt dan even doorsparen maar dan koop ik gewoon een keer een goede 5.1 set ofzo met dolby digital en het hele gedoetje...

    tot die tijd doe ik het dan wel met mijn stereo
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina