1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Masterchief,

    Je zit altijd met het volgende probleem. Een alles in een set is best wel leuk. Het probleem met zo'm combinatie setje is dat het een heel uitgebreid pakket is, voor een redelijke prijs. Om die prijs goed te houden wordt toch op bepaalde dingen gekort, een set van 600 heeft vaak een heel goede DVD speler en een leuk versterkertje. De speakers zijn echter vaak wat minder.

    Je zou ook kunnen kijken naar een goede Dolby Digital versterker en twee mooie front speakers. Dan heb je de basis gelegd voor een home theatre set. Je kan daarna uitbreiden als je er de mogelijkheid toe hebt. Je zou na verloop van tijd kleinere bijpassende center en surround speakers kunnen kopen. En als de ruimte, en vooral het budget, het toelaten kan daar een subwoofer bij.

    Dat lijkt in de eerste instantie veel duurder, maar uiteindelijk gaan een stel goede boekenplank speakers veel langer mee dan zo'n klein setje. Goede speakers worden alleen maar beter na verloop van tijd.

    (Zelf tip ik als heel goed geprijsde speakers Mordaunt Short; de bladen zijn er heel enthousiast over, ze klinken subliem en zien er mooi uit).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2003
  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt TheWalrus :)

    Ik kwam dit net tegen. Volgens mij heb je hier alles en daarbij heeft het ook digital in en out en dat heb je toch nodig voor xbox geluid? Daarbij moet het op mijn slaapkamer komen, dus power enzo genoeg.

    Pioneer VSX-C100/DV-360 dvd/receiver
    Magnat Stylus 7000 geluidsboxen


    [​IMG]

    Gegevens:
    Receiver met o.a.
    superplatte A/V-receiver (slechts 65 mm)
    5 surround modes (voor een optimale surround sound van mono tot 5.1, game mode, tv mode of hoofdtelefoon surround)
    5x 80 watt maximaal
    Dolby Digital EX en DTS-ES Discrete, Dolby Pro-Logic II decoders
    Virtual Surround Back voor de weergave van 6.1 kanaalsbronnen
    AM/FM digitale tuner met RDS-functie
    aansluitingen: 5.1 kanaalsingang, 3x digitaal in, 3x audio in, 3x AV in, 3x S-video in, digital out, audio out, AV out, 2x S-video out en afstandsbediening
    hxbxd: 6.5x42x39 cm.

    DVD-speler met o.a.:
    Slim DVD (slechts 53 mm)
    weergave van DVD, DVD-r(w), CD, CD-r(w), VCD en MP3 , WMA en JPEG op CD-r(w)
    192 kHz/24 bit D/A converter
    Virtual Dolby Digital
    zoomfunctie (2x en 4x) voor DVD-video
    Virtual Dolby Digital Surround
    TruSurround
    Dolby Digital- en DTS-uitgang
    On Screen Display
    afstandsbediening
    aansluitingen: RGB-out, optisch en digitaal out, coaxiaal digitaal out, AV out, en S-video out
    hxbxd: 5.5x42x28cm
    In zilver

    Surround speakersysteem met o.a.:
    actief Dolby Surround 5.1 luidspreker systeem
    2 -weg surround luidsprekers
    5x 80 watt maximaal uitgangsvermogen
    120 watt actieve basreflex subwoofer
    basreflex subwoofer volgens het downfire principe
    stabiele ABS behuizing
    magnetische afscherming
    overbelastingbeveiliging
    frequentiebereik subwoofer: 29 - 200 Hz
    inclusief luidsprekerkabels
    hxbxd subwoofer: 41x25x41 cm
    hxbxd centerspeaker: 6.5x16x8.4 cm
    hxbxd satellietspeakers: 1x7.3x8.4 cm
    In zilver
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben helemaal weg van Dali, maar dat kost helaas ook weer wat meer. Maar je zou dan ook eens voor een tweedehandsje kunnen gaan kijken. Dan zijn ze ook al meteen ingespeeld. Mijn 606jes heb ik voor 200 euri per stuk gekocht. Terwijl de nieuwprijs toch al snel 450 is.

    Verder heb je gelijk dat losse onderdelen veel langer meegaan. Paar goeie kwaliteits frontspeakers zijn ook voor muziek erg fijntjes. Ik ben zelf ook ooit begonnen met een stereoset en heb dat uitgebouwd naar surround. Nooit spijt van gehad.
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind het heel moeilijk. Ik heb gisteren bij een vriend van me een DVD gekeken op sony set van 550 euro. De surroudn effecten klinken heel leuk, maar het geluid zelf klinkt ingeblikt.

    Voor het laag zijn de boxjes afhhankelijk van een subwoofer, die qua bereik vaak niks lager komt dan een goed paar speakers. Dat hoor je ook direct. Het zijn meestal ook niet echt goedgebouwde speakers.

    Het is natuurlijk wel de makkelijkste, vaak goed uitziende oplossing.

    Ik heb mijn speakers zelf gekozen na een lange tijd van luisteren. Voordat je iets koopt moet je toch eens luisteren.

    Een set met satelietjes is in de eerste instantie verassend en leuk, maar vergelijk je hem met een stel goede speakers dan vallen ze in het niet. Ik zou zelf liever een paar mooie stereospeakers (en die zijn ook wel te vinden voor een normale prijs, je kan het zo gek maken als je wil en de prijs kan varieren van 80 euro tot 100 000 euro) hebben die lekker klinken dan een set met alles erop en eraan die hooguit maar "leuk" klinkt.

    Maar het ligt er vooral aan hoe veeleisend je zelf bent. Voor sommigen is mijn set karig, mis ik speciaal tapijt aan de muren, en is de plaatsing van mijn center niet 100% correct.

    Als je echt satelietjes wil hebben zou ik eens gaan luisteren.
    Zelf vind ik de set van Kef heel erg goed klinken (hoewel deze het in veel tests af moest leggen tegen de satelietset van Mordaunt Short).Bose Acoustimass zei me weinig maar dat ligt ook aan je smaak.

    Volgens mij kun je voor 600 euro best wat moois versieren. Afdingen bij audiozaken wil ook nog wel eens werken. Je zou ook naar een audiowinkel kunnen gaan en je budget aan kunnen geven. Ook kunnen zei je dan vertellen wat de mogelijkheden zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2003
  5. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja oke... als ik een fulltime baan had en ouder zou zijn zou ik ook flinke dure boxen enzo kopen maar dat gaat niet ivm student zijn.

    Dus mij lijkt die Pioneer ruim goed voor mij. Kan hierop xbox worden aangesloten?
    Waar kan je zo'n advance scart kopen en zo'n optical kabel die dan in die advanced moet en evt . in versterker?
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ja dat van het budget daar zat ik ook mee. Ik ben ook student, en ik heb toen ik een nieuwe set overwoog gewoon een tijd gewacht. Maar dat duurt wel lang, maar goed voorpret is ook leuk :mad:

    Zo'n kabel kun je halen bij de mediamarkt, bekijk de achterkant van de set even en je kan direct zien of hij d ejuiste aansluitingen heeft. Als ik het zo doorlees zou ik denken van wel.

    Heb je hem al beluisterd ?
     
  7. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, ik vond hem goed klinken naar mijn mening dan.
    Wil alleen niet meemaken dat straks de xbox niet daarmee met 5.1 geluid kan. Maar vast wel want je kan ook Game mode aanzetten. En bij receiver lees ik genoeg aansluitingen. Daarbij kan ik als het niet bevalt het altijd nog terugbrengen.

    Ik ga morgen nog is kijken en wat vergelijken.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    voor iedere portemonaie is er wel een surroundset op de markt tegenwoordig.
    voor 100 euro zag ik laatst weer in een mal krantje iets aangeprijst staan,dat volgens de makers van dat orgel de dakpannen eraf knalt en de koeien in het weiland 300 meter verderop 3 weken zure melk laat geven.
    100 eurootjes.......das geen geld...............wees eerlijk.
    zelfs al ben je 14,loop je een krantenwijkie en heb je op zaterdagmiddag er nog een bijbaantje bij.
    die 100 euro heb je zo bij elkaar.
    je kan dan voor dit geld je surroundset kopen en er helemaal weg van zijn..............totdat je bij je buurman,neefje,opa(beuker:+ ) sinterklaas van mij part iets hoort dat iets meer heeft gekost als 100 euro.
    je wereld stort weer in:'-( .....verdomme dit wil ik ook.
    en dan kom je er in ene achter dat het audio virus jouw stilletjes ook te pakken begint te krijgen}:] ..........terwijl je zo weg was van je nieuwe aanwinst.

    ik ben zelf niet snel tevreden,stel hele hoge eisen aan me spullen,de plaatsing ervan,de afstelling enz enz.
    ook als beuk door de raf fladdert als een bronstig bijtje van receiver naar subwoofer en weer terug,zie ik ook elke keer weer spullen waarvan ik denk........godskolere:eek: die is mooi HEBBE HEBBE HEBBE .
    maar net als voor de krantenjongen is er voor opa beuk ook een grens......en als je heel diep nadenkt is dat eigenlijk maar goed ook.

    zonder grenzen of uitdagingen gaat er van een hoop dingen de lol vanaf.
    zoals alles begin je klein,en bouw je het stuk voor stuk op zodat je altijd wat houd om naar uit te kijken.
    ook al heb je een set van 100 euro,ben je er blij mee en vind je dat hij naar jouw beleving geweldig klinkt.........dan ben jij een tevreden man.
    maar ik weet zeker dat met de tijd de aldiset plaats gaat maken voor wat anders.

    over de kwaliteit van dit soort....erm:confused: dingen kan ik kort zijn.
    het werkt.......en dat is het.
    maar wat ik al zei..............ben je er tevreden mee...bla bla bla.
    er zijn welk degenlijk goeie home cinema sets op de markt maar helaas niet voor 100 euro.
    de klant en klaar fabrieksbioscopen van de grote merken zoals sony,jvc,philips en pioneer komen qua techiek,opbouw,afwerking,prestaties,aansluitmogenlijkheden,duurzaamheid en GELUID niet eens in de buurt van het betere losse kwaliteitsspul,maar rommel is het zeker niet...zeer zeker niet.

    what u see is what u get.........gaat bijna op bij de alditrekpleisterkruidvatsets.
    ze zien er vaak heel gelikt uit met een bijbehorend reclame flyertje waar de meest ludieke onzin op vermeld wordt.
    je kan beter zeggen..what u pay is what u get.
    als je weet dat zon stuk techniek gemaakt wordt in een land waarvan ik zelfs,als ik stomlazurus ben de naam niet van kan uitspreken,en dat voor waarschijnlijk een 5de van de verkoopprijs gefabriceerd wordt........wees dan wel redelijk en weet wat je koopt.
    maar jij bepaalt wat jij ervan vind,en niemand anders............en das niet in geld uit te drukken
     
  9. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    AMEN! O-)

    Volgende week preekt dominee beuker(sr) in de Domkerk te Utrecht.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    HALLEEEEEEEEELLLLUUUJAAAAAAAAHHHHHH O-)
    beuk mag het eigenlijk nog niet zeggen.........maar licht toch stiekum een heel klein stukkie van de sluier op.
    mischien hangt hier eerdaags een lcd van 107 centimeter aan de wand.
    komende week weet ik meer:) .
     
  11. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Even met moeders de vrouw overleggen beuk :):)
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    haha lol......nee dat zit wel goed.
    er heerst alleen links en rechts nog wat onduidelijkheid over het een en ander.............whaha..lekker duidelijk he:confused:



    tis niet illegaal hoorO-) ......beuk kijkt wel uit;)
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dit is een beul van een set hoor quacky..........deze maakt namelijk gebruik van een subwover.

    lmao..check die site maar eens8)
    http://www.kortingsbon.nl/documentviewer.html?sDocName=pageProduct&ProdID=166271
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
  15. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooooh... had ik nog niet eens gezien..

    Echte bass... WOW!!! En dan nog wel 450 Watt!!.. zit ik dan met mijn rottige 150 watt pruts REL...

    Maar dat is nog niet alles!! Check this out:

    Een stekker aansluiting!!! Tering!! Ik moet effe gaan liggen hoor... dit wordt effe teveel voor Quackie...
     
  16. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Ik heb cker intresse en je krijgt ook nieuwe tv wat doe je met de oude? O-) *)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2003
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    hmm, nu al LCD.

    Zou jij me dan kunnen vertgellen hoe de contrastverhoudingen en de helderheid van LCD er heden ten dage voorstaan ?

    Ik denk namelijk over een LCD scherm.
     
  18. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is eigenlijk het verschil tussen een LCD en een Plasma scherm?:confused:
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    andere techniek he, maar het gaat hier niet over tv's maar over geluid
     
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    En wie heeft jou moderator gemaakt?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina