1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    waarom is dat jammer:confused::confused:, dd5.1 is toch veel beter dan pl:confused::confused:
     
  2. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja, er zijn (zover ik weet) nog geen satelliet uitzendingen in 5.1.

    Dacht ik eigenlijk ook al. Bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ow, had ze ff door de war gehaald, is juist beter ja als het ook dolby digital heeft:p
    dts, is dat dolby digital of is dat weer iets anders?
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm... moet toch maar snel mijn faq gaan afmaken ;)

    DTS is de tegenhanger van Dolby Digital. Is door een andere toko in elkaar geknutseld. DTS heeft het voordeel van een hogere bandbreedte, dus zou theoretisch beter geluid moeten geven.
     
  5. halo

    halo Active Member

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    wordt het echt zo'n tering zooi met kabels gedoe ? zo te zien heb je er veel kabels voor nodig ( bij Creative inspire 5500 D ). Kabels naar je 5 speakers etc. Is dat echt zo of valt het wel mee
     
  6. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    valt op zich mee als je ze langs de hoeken/muren naar je kamer laat lopen uit het zicht, alleen zijn de kabels naar rearspeakers maar 5 mtr bij creative 5500 en das misschien wat kort, maar die kan je dan verlengen
     
  7. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Of het een tering zooi gaat worden ligt natuurlijk helemaal aan jezelf. Je kunt in principe alle kabels netjes wegwerken in kabelgootjes, langs plinten of weet ik veel wat... Maarjah als je daar geen zin in hebt kun je ze ook dwars door je kamer leggen en dan heb je dus idd een teringzooi :+ ;)
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    sorry zsander;) ...bedankt voor het ultra mooie logo.
    ik heb het nog steeds druk hier in het huissie dus ik kan niet de hele dag achter me pc hangen......maar stiekum kijk ik af en toe wel ff*) .
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het was al meedere malen gevraagd in de eerste surround thread:'-( ..snif snif:'-( ..nostalgie jongens.
    maar wederom zet ik hier een oud verhaal van ome beuk neer.....met een lekker glaasje grenadine leest dit heerlijk weg en weet je meteen een beetje wat voor surroundformaten er op de markt zijn.
    komt ie:

    dolby digital en dts surround zijn 2 compleet verschillende surround formaten.
    het dolby digital 5.1 is zoals de naam ook al zegt ontwikkeld door dolby zelf in hun eigen laboratorium.
    dts is weer een heel ander verhaal.
    dts staat voor digital theater systems en is ook door een heel ander bedrijf gemaakt namelijk lol..digital theater systems.
    het grootste verschil in de beide geluids formaten zit hem in de bitstream en compressie techniek.
    de bitstream is de informatie snelheid waarmee de dvd de procesor in je receiver voed.
    met een dvd film geeft een dts schijf een bitstream van 1536 kbps
    en dat is een stuk hoger dan een dolby digital dvd..meestal 2 keer zo hoog.
    dts is ook minder gecomprimeerd(de audiotrack krijgt min of meer wat meer de ruimte om volledig tot zijn recht te komen)
    wat kanaal scheiding betreft...dantheman zegt dat hij zijn lfe kanaal beter vind klinken( das zijn sub kanaal )..ligt compleet aan je versterker en aan je afstelling van beide geluids formaten.
    hierin speelt de kwaliteit van de dvd speler en de receiver een enorme rol.
    veel mensen zullen zeggen dat ze het verschil niet kunnen horen.
    dat komt merendeel omdat er in de kant en klaar sets decoders gebruikt worden waar de kwaliteit nog al wat te wensen over laat.
    als je ooit eens naar een echte high end receiver geluisterd heb zal je meteen het verschil kunnen horen tussen dts en dolby digital.
    en dan is er ook nog het enorme verschil in kwaliteit van de dvd schijfjes zelf....de ene dvd klinkt volkomengeweldigongeloooooofelijk..kut...................en de andere is gewoon super.
    waarom er ook heel veel schijfjes zijn die geen dts ondersteunen heeft veelal te maken met copyrights.
    klinkt gek en is het eigenlijk ook..voorbeeldje......
    de filmtoko van steven spielberg heet dreamworks.
    alle dvd's die in amerika uitkomen uit zijn shop(regio 1 dus) bevatten de dts track.
    komen dezelfde films hier uit in europa...geen dts track nada zippo noppes maar gewoon dolby digital.
    de eerste film die dts werd was jurrasic park (ook van steven spielberg)
    meneertje spielberg wou een nieuw geluids formaat hebben dat uitermate geschikt was voor zijn nieuwe kaskraker met de gillende dino's...affijn de film kenne we allemaal wel.
    overigens de eerste dolby surround film (nog geen dolby digital) was.......................star wars the empire strikes back..wisten jullie dat al???
    maarja...copyrights daar hadden we het over...ikzelf vind het ook onbegrijpelijk dat we hier in europa heel vaak geen dts films krijgen maar het is nu eenmaal zo dat europa door amerika als een bijna onderontwikkelde moestuin gezien wordt.
    de oplossing............koop een regiovrije speler of laat hem ombouwen.
    kan je ook regio 1 filmpies spelen die veel vaker dts benutten.
    als je bijvoorbeeld saving private ryan gehoord heb op regio 1(ik heb hem hier liggen) maak je gelijk een sjoelsteen van de regio 2 versie.


    en om het verhaal weer een beetje up to date te krijgen....tegenwoordig zie je steeds meer recievers/amps/multi media speakersets die volledig dts es/thx ex/dolby digital 6,1 ondersteunen.
    ook in de dvd bakken zal je in de toekomst steeds meer 6,1 schijfjes tegenkomen.....want het klinkt gewoon geweldig met de juiste spullen:+
    7,1 bestaat ook al (at beukers place8) ) maar de software heb ik nog nooit gezien.

    ps....voor de mensen die geen regio vrije dvd speler hebben,en dolgraag saving private ryan op dts willen hebben...hij is er in ligt nu in de free record shop en uiteraard bij vele andere dvd boeren.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    woei, weet er meteen wat meer over! thnx

    het gaat voor in mn kamer, dus het hoeft niet het beste kwali te zijn. maarjah, misschien vanaaf nog maar ff naar de stad om te kijken voor creative of gba sp of nog ff op salaris wachten voor ligitech:D
    zag ook andere sets maar van onbekend merk of erg lage vermogen, dus hopen dat ik eindelijk een keer de creative 5500 zie!
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    oei oei wat een keuzes ;) ......succes ermee:+
     
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou nooit voor andere sets gaan van vage merken. Dat wordt zeker huilen.

    Die sets van Logitech en Creative zijn goed en het ligt er aan wat je eraan uit wilt geven, welke set je kiest.
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    andere set van onbekend merk wil ik dus ook niet, zag er een staan met 2boxjes boven elkaar die je kan draaien, dus 10boxen met sub, ziet er leuk uit maar merk kende ik niet, en thrustmaster was veel te zwak. dus wordt creative/logitech en anders versterker plus boxen (maar dat zullen mn ouders niks vinden).
     
  14. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat een set van US Blaster, die van die boxjes hebben die je kan draaien. Let er wel op dat daar geen decoder bij zit!!
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ja dat was m, ziet er wel mooi uit, met draaiende boxen, maar of het nou effectiever is betwijfel ik, niet dat ik m wil ofzo

    wel irri dat je veel creatives ziet voor pc (dus zonder decoders) en maar weinig met decoder:'-( of logitech ofzo
     
  16. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    die zijn er dus wel. b.v. op astra 19.2 premiere direct.
     
  17. Uberacer

    Uberacer Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus een vraagje: Ik wil dus 5.1 op m'n x-doosje aansluiten. Ik heb hier wat rondgekeken maar al die speakertjes zijn superduur. Zijn er geen 5.1 oplossingen waarbij het bedrag rond de 100 euro blijft?
     
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    100 euro? dan zul je waarschijnlijk richting de pro-logic kant gaan.

    Digital zal je niet kunnen aanschaffen voor 100 euro.

    Mijn advies spaar eventjes door en koop de creative set waar iedereen zo tevreden over is.

    Dit kost je 80-90 euro meer maar dan heb je ook wat :)
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    doorsparen ja, beter iets duurders uitgeven dan iets snel van flutkwali kopen

    kutzooi, waarom gaan de winkels zo snel dicht:'-(
    was ik aan t kijken, creative zag ik niet (maar in 2 winkels kunnen kijken, maar de dynabyte zal m vast ook niet hebben) bij bcc hadden ze zo een sony staan met decoder en 5 kleine boxjes, 105 watt rms totaal, maar stond verder niet bij hoeveel elke box was. maar ff naar mogen luisteren, en dr kwam erg goed geluid uit. die gast zij dat ik geen kabel nodig had voor 5.1 omdat de 2 audio stekkers die je met beeld stekker in tv doet daar in moet doen en dat het daarin omgezet werd in dolby digital/pro logic/dts, maar daar was ik niet zeker van en dat zou anders toch niet gaan (veel te kort) dus ff kijken voor av scart, maar was al te laat om ze nog te halen. nu maar hopen dat we snel weer naar stad gaan.

    edit: oeps, als ik hem gekocht had, met wat euro's lenen van mn broer (had paar euro te kort voor de adv scart), dan had ik morgen geen geld voor treinkaartje naar puga:eek: geluk bij een ongeluk
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2003
  20. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Die twee audiostekkertjes kunnen nooit digitaal signaal doorgeven omdat die altijd analoog zijn. Die geven het stereo-signaal door aan de tv(rood en wit/zwart) en het beeld(geel). De versterker annex dvd-speler produceert het digitale surround geluid en met die twee tulpstekkertjes krijg je in no f*cking way DD of DTS.
    Weet iemand hier trouwens wat de afkorting 'uF' betekent wat je wel eens op versterkers ziet staan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina