1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanry X

Hanry X Diehard Wannabee

Leuk Bevonden:
    0
    wie moderator? ikke? no way!8)

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    niemand, maar over tv's lullen in een thread die over geluid gaat is een btje loos,ofniet?

3. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Nee... ik had het tegen duh.....

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat over Dolby Digital, daar hoort zijdelings ook homecinema bij, dus ook schermen, me dunkt.

5. royvanhugten

royvanhugten Live Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Het relaxte is dat ik 600 Watt op me kamertje heb, alle boxen 100 watt + 100 wat subwoofer.

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, ik heb ook al snel zo'n 600watt, dat had ik zogezegd ook al met mijn oude sony minisetje. Watts zeggen heel weinig over de geluidskwaliteit, mede omdat elke meting anders gedaan wordt :mad:

7. NL Apex

NL Apex iPod, therefore I am

Leuk Bevonden:
    1
    Damn beuk, je bent idd goed terug, maar beuk heeft zeker geijk, en toen ik hier als leek kwam wist ik niks, dus echt top dat iedereen dit keer op keer herhaald:)

what you pay is what you get:)

kheb zelf nu een creative 5500, kben 15 en heb een baantje.. ik vind dit setje prima klinken, maar ben immuun voor t virus, heb nl niet genoeg ruimte voor een uitgebreider set:p(tenzij ik de 680 neem :+ , hmmm}:] O-) 8) , shit, toch niet immuun..)

maar over die lcd.. is t niet zo dat je de snelle bewegingen dan irritant ziet ofzow..(of is dat plasma) en dat t inbrand(dat was volgens mij wel plasma) maar volgens mij zitten bij plasma en lcd grote nadelen t.o.v gewone tv. maar tis wel scherper beeld, geloof ik:)(gewoon tv noem je tog crt? cathode ray tube gloof ik :$)

8. gerjan

gerjan Guest

Krijgen we dat weer, eeuwige aldi discussie, ze verkopen prima dingen, van geluid setjes weet ik het echter niet (pc's etc wel!)

Dan ben je wel heel dom:p Medion zal het waarschijnlijk zijn, Medion is een Duits merk, vergelijkbaar met Philips.

En ik denk dat ik niet meer in deze thread kom, want ik wordt een beetje ziek vanal die groot doenerij(en mensen die wijs doen, alsof het niets is),

"mwaah kga ffies een paar speakertjes van 400euro stuk kopen, mijn oouwe klinken niet zo leuk meer"

"en weer een nieuwtje al vast voor het nieuwe jaar.
    eind januarie ruilt beuk zijn dvd speler in voor een nieuw exemplaar. de dvd 2800.
    wordt vervangen door de nieuwe dvd 2900.

superspeler pur sang.
    de 2800 wordt ingeruild of verkocht...........dus zijn er mensen met interesse(serieus graag......ook al is het moeilijk met opa beuk )dan lees ik het hier wel."

Btw waarom praat je over jezelf in de 3e persoon, hoogst irritant.

Sorry hoor, maar aan dit soort gedoe irriteer ik mij mateloos.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  9. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wow! Klein pikkie? 8)

10. gerjan

gerjan Guest

...kinderlijke reactie...nou tot ziens

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Willen jullie zwijgen over kleine pikkies, dat is voor mij een pijnlijk onderwerp dat ik me persoonlijk aantrek ;)

Die wijsdoenerij is natuurlijk wel ergens op gebaseerd. Ik gun eenieder veel plezier van een setje, hoe duur hij ook mag zijn. Maar als mensen om advies vragen zullen velen van ons zeggen dat je beter een stel goede speakers kan kopen die goed bij je eigens smaak passen. Uiteindelijk betaalt de extra investering zichzelf wel terug.

Een alles in een set klinkt minder goed, en al merk je dat eerst niet, als je het verschil gaat merken doordat je goede speakers hoort wil je wat anders. Ik had dit met mijn Sony Pro Logic setje. Zo'n mooie stereotoren, die veel bas leek te hebben en dat vond ik toen wel stoer. Maar of het strakke bassen waren ?

Toen ik een van mijn favoriete CD's (Who's Next) een keer luisterde op de speakers van mijn ouders viel het me op dat ik daarop de baslijnen wel hoorde, dat er heldere geluiden uitkwamen en dat alles gewoon veel duidelijker was. (OK nu zijn dat zo'n stel speakers van B&O die in samenwerking met Kef zijn ontwikkelt). Dan klinkt het eigen setje daarna toch wel erg dof.

Dan gaat het er echt niet om dat je speakers koopt van 400 euro, een stel speakers van onder de honderd euro kunnen ook prima zijn. Wat je er aan uitgeeft hangt gewoon af van de financiele mogelijkheden. Maar het verschil tussen de kant en klaar sets en een stel fatsoenlijke losse speakers is gigantish.
    Vooral bij het luisteren van muziek merk je dit, maar dan gaat het ook op bij muziek in films.

Wat ik heel dom vind aan de alles in een setjes is het hangen op de subwoofer. Vaak hebben de speakers een heel beperkt bereik, laag kunnen ze niet weergeven. En daarom doen ze er een subwoofer bij die dit opheft. Alleen is het jammer dat deze subwoofer in veel sets wat betreft bereik niet eens lager gaat dan een stel gewone bookshelf speakers. Kortom, een echte subwoofer is het niet (die vormt een aanvulling op het geheel in plaats van vervanging voor iets dat ontbreekt)..

Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat een alles in een set helemaal niks waard is. Het lijkt mooi (goed weg te werken), het is makkelijk aansluitbaar, het surround effect is duidelijk aanwezig. Het klinkt ook echt niet slecht. En als ik bij iemand thuis kom die zo'n set heeft zal ik er niks negatiefs over zeggen (zolang degene die zo'n set heeft maar tevreden is).

12. gerjan

gerjan Guest

Zo, wat een lap tekst, kgeef je helemaal gelijk, je begrijpt wel wat ik bedoel he.

Kheb zelf een gewoon setje van philips(Philips FW-P75, rond 300 euro), op mijn 14e gekocht, kvond het toen heel wat(blijft een leuk setje overigens),
    5 boxen(1 center, 2 front, 2 rear, 2x60 + 40 + 2x20 Wat)
    Volgens mij was er toen alleen nog maar Dolby Prologic ofzo, maar klinkt nog wel redelijk.
    Wat je zei over subwoofers is waar, ik heb nog geen subwoofer, maar er zit wel een aansluiting voor aan de achterkant van mijn setje.
    Dus mijn speakers kunnen wel laag geven, ook de center doet dat aardig. Geluid is dus ook prima zonder subwoofer

Maar ik wil er eigenlijk wel een, wat voor subwoover zou ik hierbij kunnen halen voor een normale prijs?(betaalbaar voor 16jarige)

Aansluitingen:
    - Surround Sound click fit connections
    - Sub Woofer Out,
    - AUX in,
    - Line Out and Digital Out.

13. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je chagie, sjesus hou je er rekening mee dat er mensen zijn die full-time werken en af en toe iets voor hun zelf willen/kunnen kopen.
    En sooo what wat maakt het uit dat moet iedereen toch zelf weten, dat is volgens mij niet jouw pakkie aan.

Iedereen heeft zijn hobby, voor beuk audio voor iemand anders auto`s en noem maar op.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je zelf wat jonger bent dan snap ik dat het een beetje groots overkomt als iemand een dvd speler koopt of iets anders voor veel geld, maar als je heel het jaar werkt verdien je het toch om af en toe iets voor jezelf te kopen.}:] }:] }:] }:] }:]

14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    bwahaha

daarom staat hier een thread om ook de bordenwassers uit hardewijk te vertellen dat de aldi meer weet van augurken en babyhapjes,dan van audio.

ik voel hier een vorm van enige frustratie.........ga er eerst eens even lekker bij zitten,schenk een glaasje ranja in en lees thread 1 tot en met de laatste topic en je zal zien dat ik dit puur uit hobby doe,en niet om kereltjes die net op een brommertje rijden jaloers te maken.
    zeiken is de weg van de minste weerstand en een stuk makkelijker dan het geven van een compliment voor mensen die niet zo wijs zijn en doen alsof ze alles zijn.

en nou kom je met een vraag terwijl je dit allemaal mateloos irritant vind bwahahaha.
    bij de aldi naast de inlegkruisjes,onder de uierzalf liggen de subwooFers...........aldi verkoopt alleen maar top audio voor mensen die weten wat kwaliteit is.

http://www.kindertelefoon.nl/
    even bellen,dan ben je zo weer de oude.........................kusjes beuk;)

15. gerjan

gerjan Guest

Ik vind dit niet allemaal mateloos irritant, ik vind JOU mateloos irritant, en dat je dat bent heb je net nog eens bewezen.

En dit vind je wel normaal gedrag dan, nouja.

Ik ben 16 jaar, en ik kan het wel betalen, maarrr heb ik er ook zoveel geld voor over? Nee, ik moet over 1,5 jaar ook een studie betalen.

Ok, nu afgelopen met dit gedoe _O_ ik heb nog steeds een vraag open staan

ohja [​IMG]
    was in gesprek :cool:

16. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Jou zonder W graag...

17. gerjan

gerjan Guest

ok, heb jij een antwoord op mijn vraag? anders mail ik philips ff, want er stond in de handleiding iets van bijbehorende subwoofer

18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

he gadverdarrie,wat een narigheid.
    maar toch weer het hele verhaal doorgelezen.........maak ik toch een beetje indruk op je:p .........ook een slechte indruk is een indruk.

enne.......hou er ff rekening mee dat het goekoopste versterkte subwoofertje ongeveer even duur zal zijn als je hele stereo.
    damn....nu geef ik antwoord...............zie je nou wel dat ik het puur uit hobby doe.
    ik help jou zelfs.

19. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je de handleiding even doorlezen. Belangrijke vraag is natuurlijk of je er een actieve of een passieve subwoofer op aan moet sluiten.

20. Hanry X

Hanry X Diehard Wannabee

Leuk Bevonden:
    0
    Als je echt goedkoop wil moet je op marktplaats.nl zoeken, ik ken iemand die heeft daar een dvd speler gekocht voor 15 eurotjes!!
    Iemand van 8 kan dit in een middag bij elkaar verdienen met autos wassen!!!

Ikzelf ben 14 en heb nu bijna maandje xbox ik doe kratenwijk dus geld krijg ik wel maar nu is tog lang sparen voor een 5.1 setje! Dus van mij mag de Aldi de Trekpleister en de Kruidvat er best zijn! :)

En je kan altijd proberen telegames bij yorin te ownen aan de woorden kan het niet liggen... die vind zwakbegaafde van zes zelfs in een halve minuut

Laatst bewerkt: 4 nov 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina