Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerjan

    gerjan Guest

    €300 euro voor een subwoofer?, hmm. 'T hoeft geen super ding te zijn, gewoon aanvulling op het setje.

    Trouwens:

    100 watt JBL ATX 100S, model 2002
    [​IMG]

    is maar ongeveer 200 euro.

    Maar zal wel niet goed klinken in combinatie met de rest van het setje.

    Kga zelf wel ff op onderzoek uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    weet voor 110% zeker dat hier een actieve sub aan moet.
    extra versterking voor een passiefe sub zal hier niet in zitten.

    achterop(zit ook op sommige tv's)zit een extra lijnuitgangetje voor een sub bass systeem.
    beuk weet ook voor bijna 99% zeker dat philips dit eventueel bij behorende subje niet meer op de planken heeft staan.
    dit soort setjes gaan een half jaar mee om daarna meteen vervangen te worden voor een modelletje wat 3 lichtjes en een knopje meer heeft.
    qua opbouw en techniek zijn ze het zelfde(en mischien ook wel weer met een subuitgang) maar de ombouw en speakers zijn dan weer anders.
    ook dit setje zal toen je hem kocht 2 jaar geleden een uitlopend model zijn geweest.
    dolby pro logic is echt op sterven na dood en reeds ruim een jaar vervangen door pro logic 2.

    massagoed is kassagoed..........zo verdienen de mensen van philips,jvc,pioneer etc etc het snelst en makkelijkst hun boterham.
    kijk maar eens naar de high end spullen die hun in het assortiment hebben staan.
    die gaan absoluut langer mee dan 6 maanden.
     
  3. gerjan

    gerjan Guest

    Subwoofer Out-aansluiting:
    Op de aansuitbus SUBWOOFER OUT kunt
    u de los verkrijgbare actieve subwoofer
    aansluiten.

    Worden er nog wel passieve subwoofers gemaakt eigenlijk?

    Waar ik wel gek van wordt is van die dunne kut draadjes waar mee de speakers zijn verbonden, en dan vooral hoe je ze vast moet maken, met van die kut klemmetjes, dat kan toch niet goed zijn? Waarom niet gewoon "stekkertjes/pluggen"
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dit subje zal je verbazen in laag en dingen laten horen die je nog nooit uit je set heb gehoord.
    jbl is prima van opbouw en gebruikte onderdelen en heeft zoals je ziet spul voor ieders knip.
    bij de media markt staan er doorgaans genoeg kleine sub bas systemen.
    een midagje langs gaan zal zeker de moeite lonen.

    een aanvulling op het setje wordt bij een verkeerde aankoop een afbraak aan het setje.
    een slechte of goedkope sub doet veel meer schade dan goed aan het gehele geluidsbeeld......kijk daar enorm mee uit.
    dit is een supersub.
    http://www.rel.net/products/StudioIII.shtml

    maar ook fucking expensive.....................ook voor mij gerjan.
    mischien heb je het gelezen..........ook ik heb grenzen.
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    Re: lol

    Das wel waar, nieuw model van de mijne:

    http://www.p4c.philips.com/files/f/fwp750_22/fwp750_22_ihr_nl.jpg

    ik plaats hem maar niet, verneukt de layout nogal
     
  6. gerjan

    gerjan Guest

    Ja die sub had ik zien staan ja,

    oh neej dat was de Rel Quake II Maar dan kan ik net zo goed een nieuwe set kopen...
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het spijt mij dat ik het weer moet zeggen gerjan......maar dit is dus het bewijs van "what u pay is what u get"
    de speakerkabelklemmetjes(kolere wat een woord) zijn idd knudde aansluitingen.
    worden de kabels wat dikker dan passen ze er verdomme niet eens normaal meer in.
    bijgeleverde speakerkabels zijn vaak maar 0,5 mm dik.............wat zal er mee gebeuren als ik dat tussen mijn versterkers en speakers hang............ik denk dat je dan een lichtshow krijgt van 0,002 seconden.

    btw......passiefe subs kan je prima zelf bouwen met bv een dikke losse auto sub.
    even de weerstand nakijken op je stereo(4,6 of 8 ohm) en dan kan je aan de gang met mdf en de decoupeerzaag.
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    Hmmm, trouwens de uitgang voor de subwoofer heeft geen klemmetje, is gewoon zo'n gaatje voor een soort line out/in kabeltje
     
  9. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet meer dan 100 euro wil uitgeven aan surround systeem moet je ff hier kijken... lijkt mij wel iets... en voor als je goed bevriend wil blijven met je buren :p :)
     
  10. gerjan

    gerjan Guest

    Dat kan toch nooit werken? De schelpen zitten tenslotte gelijk tegen je oor..
     
  11. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is een goeie site voor tweedehands subs
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Gerjan ik denkl dat je geen subwoofer nodig hebt hoor. Zo'n setje is vaak heel compleet en met een extreem krachtige/goede sub raakt het geluid waarschijnlijk compleet uit balans. Ik had de sony variant, de philips set heeft iets beter basweergave.

    Over speakerkabels, dat is trouwens een eeuwig debat, maar het is wetenschappelijk bewezen dat niemand hoorbaar verschil merkt tussen die dunne kabeltjes en die dikkere kabels. Ik heb zelf dikke kabels aangeschaft, maar gouden kabels enzo dat is echt iets voor mensen die geld teveel hebben.
     
  13. gerjan

    gerjan Guest

    Nja, tot die conclusie ben ik ook gekomen, dan kan ik beter over een poosje een compleet nieuwe set kopen, maar dat vind ik ook weer niet nodig. Wel vreemd dat de center speaker zo'n krachtig bas geluid heeft.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    :confused: .....errrrrr.....wat lees ik nu.
    ik had toch een paar leuke dingen van je gelezen,maar dit raakt kant nog wal.

    verschillen zijn niet altijd hoorbaar,per slot van rekening zijn een ieders oren ook verschillend.
    tussen meetbare en hoorbare verschillen zit natuurlijk een enorm gat.......maar verschillen zijn er wel.
    wat bekabeling,speakerklemmen,banaanstekkers en interconnexts betreft kan ik heel kort zijn.
    hoorbare verschillen zijn er per definitie wel.

    het is natuurlijk onzin als je een set van 500 euro heb kabels te gebruiken die bij elkaar 3 keer de waarde van je stereo hebben.
    smak je in je home cinema set de duuste monster,vd hull of ixos bekabeling dan is het verschil eerder meetbaar dan hoorbaar.

    maak je gebruik van hoogwaardige audiocomponenten en je bezuinigd op bekabeling en de rest van de bovengenoemde zooi dan zal je nooit de 110% eruit halen wat er in zit.
    audio is net als een ketting......de zwakste schakel bepaald het geluidsbeeld.
    toen ik aan mijn front speakers de gouden speaker klemmen bevestigde kon ik gelijk in de weer met mijn subs.
    het laag was vele malen sterker en strakker geworden dan voorheen.........en dat alleen maar door speakerklemmen.
    het aanbrengen van mijn lichtnetfilter deed ook al wonderen.
    kristalhelder geluid zonder ook maar enige storing van buiten af.
    op speakerkabels heb ik nooit bezuinigd.
    versterkers en speakers hebben een taak te verrichten en dat kan alleen met het juiste gereedsschap.
    de dikte van de kabel hoeft niet altijd belangrijk te zijn...de samenstelling juist wel.
    dikke kabels gebruik je voor dikke stroom als je bv een beest van een eindtrap heb staan.
    de versterker die mijn frontkanalen aanstuurt is in staat om een volledig stabiel continue vermogen te leveren wat ruim over de 1000 watt gaat.
    laten we dat maar niet doen met een speakersnoertje van 0,5 mm dik.
    de kwaliteit van het koper,zilver of zelfs goud is van het hoogste belang voor het doorgeven van het signaal.
    een ieder is bekend met de lage weerstanden van edelmetalen ter aanzien van pisbakkenblik.
    ook een goede speciale afgeschermde subwooferkabel kan ook toveren.
    strakke,lage en snelle gecontroleerde bassen zijn het resultaat.

    je moet het kunnen horen maar ook willen horen.
    mijn vriendin bv vind het allemaal wel grappig,maar zal eerder zeggen"jezus wat staat ie hard" ipv "god wat een mooi geluid" omdat ze er niet de tijd of interesse voor heeft om er eens lekker voor te gaan zitten en er echt naar te luisteren.

    ik haal deze info niet uit een boekie maar puur uit eigen ervaring.
    zoals je wellicht zal weten ben ik sinds het ontstaan van de pro logic scene actief in de surround rommel en hoop er meer door te kunnen gaan totdat ik echt een ouwe lul ben(schiet al aardig op)
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Jesus beuker, wat een verhaal. Maar wel een mooi verhaal.

    Je gaat natuurlijk niet op speakerkabels bezuinigen als je al dure speakers hebt gekocht. Maar de mythe van gouden kabels is nogal onzinnig. Je hoort er niks van. Het kan wel zo zijn dat ik met twee gouden kabels en bi-wiring waarschijnlijk de beste weergave bereik, maar of het hoorbaar is ?

    Dit is net zoiets als de discussie over het verschil tussen gebrande en originele CD's.

    Het gaat vooral omd illusie van beter geluid, en misschien is er een kleine verbetering, maar in hoeverre dat noodzaak is....... Beuk mag het weten ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  16. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    euhhhh walrus niets illusie hoor, gewoon meetbaar en hoorbaar, en dat is met een mp3 tje/kopietje en originele cd precies hetzelfde.

    Dadelijk ga je ook nog zeggen dat een dts muziek dvd die opgenomen is in dts slechter klinkt als een cd. :):):):):)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    MP3 en gewone en originele CD's hebben gigantish kwaliteitsverschil. MP3's klinken gewoon slechter en dat is duidelijk hoorbaar.

    Een originele CD en een kopie (gebrand) klinken praktisch hetzelfde. Dat is alleen te horen in speciale ruimtes met apparatuur die tonnen kost.

    Dat geldt ook voor kabels. Gouden kabels zullen wel meetbaar beter zijn, maar hoorbaar is het niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja jij zegt kabels bedoel je daar nu alle kabels mee of alleen die goude anders ben ik het met je eens.

    Ik heb een leuke test gehoord bij bcc, die gasten hebben zo`n wegwerp kabel en een monster kabel aan een MINI setje gehangen,.
    Ik bedoel dus 10watt boxjes enzenz, en wat denk je ECHT serieus je hoorde verschil in klank in een goedkoop setje van 50 euros.

    Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kabels koopt die duurder zijn als je complete set maar voor mensen die hoge eisen hebben (zoals ikzelf) is het een leuke extra aanvulling
     
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi... grapjas... dus de nullen en eenen op een kopie zijn anders dan dezelfde nullen en eenen op het orgineel?? Spannend... 8)
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik doel vooral op die gouden kabels, daar betaal je tien keer zoveel voor als de kabels die daarna komen in de hiërarchie terwijl het verschil gewoon niet meer hoorbaar is.

    En Quak, ik hoor geen verschil, maar er schijnt wel sprake van te zijn. Hoe dat precies werkt is mij echt een raadsel. Ik dacht ook dat het niet mogelijk was. Totdat ik, in geloof ik radar, een test zag waarin gezocht werd naar het verschil tussen de originele en gebrande CD. De conclusie, er is geen verschil te horen, alleen meetbaar in bepaalde ruimtes met speciale muren, superdure speakers en ga zo maar door. Beetja vaag... iemand die hier meer van weet ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina