1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zie een kopie als exact hetzelfde als het origineel. Daardoor kan het best dat verschil niet hoorbaar is. Tussen een mp3 en een normale liedje op een audio cd hoor je wel verschil.
     
  3. gerjan

    gerjan Guest

    Dr zal wel wat minuscuul data verlies zijn bij het kopiëren van de data. Al helemaal als je brand programma het eerst naar je HD schrijft, ontstaat toch enige compressie dan volgens mij.

    Maar hoorbaar is het niet
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil zit 'm dus in de foutcorrectie. De data staat zo op de CD geschreven dat hij bepaalde leesfouten kan corrigeren, maar dat hoeft niet altijd hetzelfde signaal op te leveren. Hoe beter je apparatuur is hoe beter deze foutcorrectie werkt. Als je dus een CD gaat copieeren worden eventuele leesfouten bij het copieren dus ook weer naar de copy geschreven. Bij het afspelen van de copy kun je dus weer leesfouten krijgen bij het lezen van de gecopieerde leesfouten en heb je dus kwaliteitsverlies. Dus ook digitaal is niet altijd perfect :)

    Ditzelfde verhaal zal trouwens ook wel opgaan bij digitale (optische) kabels. Daar wordt ook vaak van gezegd dat een goedkope kabel net zo goed zal zijn als een dure, want het is toch digitaal.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2003
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    MP3 en CD kwaliteit zijn niet vergelijkbaar. MP3's zijn zwaar gecomprimeerd en tengevolge daarvan klinken ze vaak veel slechter dan het origineel.

    Alleen MP3's die je maakt met behulp van een goede geluidskaart, waarbij je ale instellingen op maximale kwaliteit zet, klinken bijna net zo goed (niet hoorbaar) als het origineel. Maar het blijft zwaar gecomprimeerd.

    Vooral MP3's die je download via kazaa en dergelijke klinken vaak nergens naar.
     
  6. gerjan

    gerjan Guest

    ja 128kbps, ik download meestal mp3's van 192kbps(of 256kbps maar is schaars)

    Hoe zit dat eigenlijk met Super Audio CD?
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het idee van de superaudio CD is geluid dat warmer is en klinkt als een LP zonder krassen.

    100kHZ in plaats van 44kHZ en een dynamish bereik van 120dB.

    Ik heb er zelf nog geen gehoord (ik heb nog geen SACD speler gekocht). Ik ben wel benieuwd.
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    Ik ook wel, cd van Blof - omarm is er ook in sacd
     
  9. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb dit inmiddels gekocht maar het werkt niet:'-(

    Op de breedbeeld van mijn ouders doet alles het goed maar op mijn tv (splinternieuwe samsung 55cm) geeft het zwartwit beeld. Waar kan dit aan liggen (gebruik dezefde instellingen als op de breedbeeld waar het dus wel werkt)?
    Kan het zijn dat mijn tv geen svideo ondersteunt?
     
  10. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Kijk is in je handleiding van je tv of er iets over bijstaat en anders kijk je is op de site van samsung. Je kan ze ook mailen en die vraag stellen, je krijgt snel antwoord. Bellen is ook mogelijk. Dat is het beste wat je kan doen, bij samsung weten ze precies hoe en wat.
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Waarschijnlijk ondersteunt jouw TV geen SVHS via de scart ingang. Je zou een advanced scart kunnen proberen, die geeft het beste beeld. Heeft jouw TV misschien een aparte SVHS ingang ?

    Probeer ook de pal 60hz en pal 50hz modes uit.
     
  12. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    He jongens nog een vraag, ik heb van logitech een Z-640 audio systeem. Daar leveren ze speciale kabels voor de consoles bij, is het niet mogelijk om meer uit dat systeem te halen door middel van een optische kabel convertor, of zoiets, dat je toch meer een soort van Dolby surround krijgt?
     
  13. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    NEEEE!!!!
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  14. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is 'digital in' ? Kun je daar je Xbox op aansluiten ofsow?
     
  15. Masster Chief

    Masster Chief Eat my bullets!

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker weten? :'-(
     
  16. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAAAAAA!!!

    De enige mogelijkheid is om een losse dolby digital decoder te kopen. En dan ben je minimaal iets van 150 euri kwijt..
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  17. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt het onderhand ook niet eens tijd voor een deeltje 4?

    Plaatsen we een mooie FAQ in de openingspost met als 1e vraag of de Logitech Z-640 toch echt niet stiekem Dolby Digital ondersteunt :+

    Maar serieus, nieuw deeltje lijkt me niet verkeerd aangezien we hier alweer op de 70 pagina's zitten. Just my €0,02 :)
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    @masster dief
    Ja, je had beter even hier kunnen kijken voordat je je geld door de plee spoelde maar het kwaad is geschied dus pech.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  19. gerjan

    gerjan Guest

    Mij stereo heeft een digital out, kweet niet pcies wat je er mee kan, digitaal signaal verzenden naar..brander /pc ofzo?

    Kan je geen optische kabel in je digital in doen? vian advanced scart ofzo?
     
  20. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een vraagje:
    Mijn xbox adv. scart is in de vakantie kapot gegaan toen mijn tv van mijn wandsteun afpleurde, ik heb uiteraard een nieuwe gekocht want ik durfde het niet aan die halfgare erin te "frotten" alleen stond er vroeger doodleuk in mijn display DTS of DOLBY DIGITAL te branden en het bijbehorende logootje maar nu staat er wel DTS of DolbyDigital alleen de logootjes zijn er niet. Het geluid is wel hetzelfde gebleven als ik nl. tijdens het kijken van een dvd op Display druk dan zie ik wel gewoon 5.1 staan. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina