1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt.
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, ik was al eens bezig met een faq.. zal daar eens mee verder gaan en een eerste draft versie hier posten.
     
  3. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm.... lijkt me eerder een setting in je versterker dan dat er bijvoorbeeld iets in de advanced scart kabel zou zitten wat regelt of er een logotje wordt "meegestuurd". Ik neem tenminste aan dat je versterker het signaal dat binnenkomt analyseert en al naar gelang het signaal bepaalt welk icoontje er wordt weergegeven.

    Goed plan! Laatste tijd beginnen de dolby vragen iig weer enorm toe te nemen dus een goeie FAQ zou niet misstaan denk ik zo :)
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat doet ie idd wel maar ik heb geen idee waarom ie die icoontjes niet meer laat zien, en voor zover ik weet is dat zo sinds ik een nieuwe adv scart erin heb zitten.
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    * Check handleiding ;) misschien staat daar iets in van een bepaalde instelling.
     
  6. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je DVD's op je XBox kijkt. Heb je misschien in huis nog een DVDspeler die je even zou kunnen aansluiten om te zien of dat die dan wel die logo's op je versterker weergeeft?
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  7. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat zal ik dan maar eens gaan proberen. Thx voor de tip.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whooooooooppaaaaaaaaa

    vandaag is het me dan eindelijk gelukt.........bel de krant .
    de media markt lijkt zijn verstand te hebben gevonden.

    mijn tveeeetje heeft de laatste tijd vreemde kuren gekregen.
    de eerste loewe vitros die ik 2 jaar geleden kocht ging al na 3 weken naar de godverdomme,om daarna gemaakt te worden,om daarna weer stuk te gaan,om daarna weer gemaak te worden en om daarna maar weer eens stuk te gaan...................beuk plofte:mad::mad::mad: en de wereld was te klein.
    onder lichte dreiging van laagvliegende tv's door de vitrine van de media markt :cool: is destijds mijn kijkdoos omgeruild oor een nieuw exemplaar...wederom een loewe vitros.

    het ging een jaar goed............en toen weer vreselijk mis.
    de klachten die ik voorheen had kwamen weer allemaal terug en namen ook al hun vrienden mee.
    de 2de vitros was in principe een wonder van techniek.........omdat hij het nog deed met een halve beeldbuis,stukkende scartprinten,trillende voeding en een kapot ecm board(god mag weten wat dat is:confused: ......maar 't was wel stuk)

    de vitros was eigenlijk klinisch dood maar zou toch weer helemaal de oude worden en alles werd vervangen.
    dat dit even kon duren was mij verteld.......maar na 8 weken raakte mijn geduld op.
    de technische dienst van de media fart kwam er maar niet uit......waarschijnlijk toch meer verstand van pantoffeldiertjes en pannekoeken met spek.
    de tv werd van alkmaar verscheept naar nieuwegein naar de importeur van loewe nederland.

    na een week waren ze eruit en de tv zou klaar zijn..........dus hij mocht weer terug naar alkmaar(meteen even brengen kwam niet in het intellect van de heren op:confused: )
    tring...trrrrring.....meneer beuk..."uw tv is klaar" klonk met een piepstemmetje aan de andere kant van de lijn.
    dat zou dan ook eens godverdomme tijd worden vinden jullie ook niet .
    "ja het heeft iets langer dan normaal geduurd.....maar hij staat hier hoor"........mooi zeg ik dan komen jullie hem morgen zekerlangs brengen.
    "nou dat is het volgende probleem.......we zitten krap in het personeel,me goudvis is verdonken,me teenagels zijn ingegroeid,me hond is aan het bevallen.....en weet ik het hoeveel kutsmoesjes.

    ik in de auto......warp 9 naar alkmaar.......je gaat er verdomme niet nog een week op wachten toch?
    aangekomen meteen de tv erin gelazerd en weer met illegale snelheden terug naar het kippenhok in het pittoreske almere.
    tv uit de kofferbak gescheurd.....hobbel de hobbel de woonkamer in met 60 kilo tv aan je pens,stekker,snoeren en andere zooi eraan........................en de tv was gewoon weer naar de klote.

    voor mensen die gisteren in de flevopolder een enorme oerkreet hebben gehoord...............c'est mois(das frans beste kinderen)
    uiteraard was het al weer rond een uur of 6 dus niemand meer te bereiken over de telefoon.
    vloeken.vloeken,haaaat,bloeddruk als een vrachtwagenbinnenband aaaaaaaarrrrrgghhhhhgrrrummpppfffff.

    maar nu....bijna 10 weken verder ziet de media markt het toch in dat deze hele kwestie toch wel vervelend is geweest voor mij.
    vanmiddag kwam dan ook het hoge woord eruit dat ook deze tv weer geruild kan worden.
    ok das goed zeg ik......maar dan wel tegen elke tv in de zelfde prijsklasse.........ik hoef namelijk even geen loewe meer:'-( .
    dat was prima werd mij gezegd.....dus beukie kreeg weer een beetje zijn humeur terug.

    ik ben eigenlijk vanmiddag meteen effe op de motor gesprongen om te kijken wat die malle media markt allemaal heb staan.
    en dit is hem dan geworden.
    http://www.jvc.nl/product.php?id=HV-32P37SUE&catid=41
    mooie strakke breedbeeld,82 cm 100%plat en het belangrijkste het is een van de zeer weinige tv's die pure progressive ondersteund_O_ .
    door het verdubbelen van de aftastsnelheid krijg je een veel strakker beeld.
    ook het vlekkerige en streperige beeld(bij snelle beelden bij bv voetbalwedstrijden of achtervolgingen) dat veel 100 hertz tv's hebben is hiermee meteen vereleden tijd.
    beuk's eerste hdtv............nu eens kijken of ik via via dat hdtv kabeltje voor de xbox kan krijgen.

    leuk joh zon nieuwe tv......het kost je alleen wel bijna een maagzweer.
    enne...gerjan....ik heb deze geruild tegen de vitros hoor.....het koste me niks dus dan slaap jij ook weer goed.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  9. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Avatar is al jaren tevreden met zijn sony wega _O_
     
  10. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    überLOL @ Beuk!! 8)

    Wat weet je het toch weer mooi te brengen kerel! Tis goed dat ik dit thuis lees en niet morgen op de zaak, want dan kon ik daar weer eens uitleggen waarom ik onder het bureau van het lachen lig :+

    Maar uiteindelijk wel een nette en in mijn ogen ook de enige juiste "service" die ze nog konden bieden. Komende zaterdag gaat De Maki zich voor het eerst begeven in een pand van MediaMarkt... jawel lieve beeldbuiskindertjes... Brabant goes Utrecht :9 ofzoiets... Ben benieuwd naar al het moois dat ze hebben en ik ben bang dat er wel eens een leuk MP3-spelertje aan de handjes zou kunnen blijven plakken... leuke ipod ofzo, je weet het niet O-)
     
  11. Asteroid

    Asteroid Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo Beuker, ziet er zeker niet vekeerd uit. Ga ff kijken of mij spaarpotje al op weg is....hoewel ik denk dat die nog een lange weg te gaan heeft. Over lange wegen gesproken, De Maki...als jij toch in Urecht bent, kun jij in Utrecht ff voor me kijken naar die Warpzone waar Beuk het over had, want als je inderdaad via warp 9 snel in Alkmaar bent ga ik dat maar is proberen! Ik zit op dit moment namelijk 4 maanden voor mijn OV kaart en dat is financieel behoorlijk te merken :confused:

    (sorry voor Off-topic)
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2003
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    wat een drukte de laatste 2 dagen:{ .
    denk je je super tv gevonden te hebben.....kom je er net op tijd een tegen die weer mooier is :) .
    meestal gebeurt dit bij mij pas 2 dagen nadat ik zoiets gekocht heb...........maar deze keer dus niet.
    ipv de jvc is het een thomson geworden.
    thomson is samen met thosiba de grootste en meest vooruitstrevende beeldbuis fabrikant ter wereld..........zelfs loewe koopt in bij beide heren.......zal prijstechnisch ook beter uitkomen.
    deze staat nu beneden in de woonkamer.
    http://www.thomson.pl/images/teu/scenium_range_08_2003_en_301816_25.htm

    iets meer gadgets als de jvc,maar het belangrijkste.....de thomson sprong er meteen uit vanwege zijn beeld.
    mooi mazzeltje was dat deze een paar dagen geleden pas bij de media fart ten tonele werd gesteld en nog wel pal naast de jvc.
    ik kon dus meteen een mooi vergelijk maken tussen beide tv's.

    de loewe is pleite....op weg naar de eeuwige beeldbuisvelden....of mischien wel als leuke alternatieve plantenbak in tante janie's kantine...wie zal het zeggen:confused: .

    tijdens het wachten op de tv(hij was 2 dagen binnen en nu al zoek) hebben we meteen een home cinema setje uitgezocht voor op de slaapkamer.
    tussen de 345 exemplaren stond er een hele hoop puin,een iets kleinere berg hoogdesigngehaltekutgeluid setjes,en een paar leuke sets die zelfs prima presteerden qua prijs kwaliteits verhoudingen.

    heb ook nogmaals de th75r van jvc beluisterd....de enige 6,1 homecinema set,maar de subwoofer vond ik eigenlijk gewoon maar knap uien:'-( .
    in dit soort setjes is dit het belangrijkste van de hele setup.
    mijn keuze is gevallen op een heel grappig setje van panasonic.
    http://www.panasonic.co.uk/home-cinema-systems/scht500/index.htm
    aardige speakertjes,lekker plat dvd spelertje en een lekker stevig actief subwoofertje.
    puur voor de fun en om te relaxen in me nest...plop......filmpie erin en je lazert vanzelf wel in slaap.
    ik heb hem een uurtje of 2 geleden even snel aangesloten,en ik moet echt zeggen dat dit absoluut geen gekke keuze is geweest.
    vooral de sub werkt boven mijn verwachtingen.........en ik ben echt een zeikerd8)
    ik heb nog niks met de overige instellingen gedaan maar iig weten we dat hij nog werkt ook.......weer een pluspunt voor de media markt......nog even en ik ben vaste klant.................of toch weer niet.
    toen ik vroeg waar de componentkabels lagen voor de tv,om gebruik te maken van het pure progressive signaal wist niemand waar ik het over had.............en echt.....er werd mijn zelfs een scart kabel in me poten gedrukt|:-
    na 4 man verbaasd te hebben met mijn vraag kwam er eindelijk iemand met verstand.
    helaas met een telleurstellend antwoord.......de kabels waren op.


    ps.......dit setje heeft geen optische ingang boys and girls.
    aansluiten op de xdoos zit er dus niet in.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  13. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaaah... dus Beuk kan niet effe vanuit zijn bedje gaan knallen ;)

    Maar lekker hoor, dat die Loewe nu eindelijk naar zijn laatste rustplaats is gedragen. 8)

    Ik moet binnenkort maar weer eens komen kijken dan.

    Bijdeweg, net nog effe met Nemis een paar coop missies gedaan met Rainbow Six3. Dat was toch best wel vetjes. 8)
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  14. gerjan

    gerjan Guest

    De beeldkwaliteit in de winkel is toch altijd wat slechter of niet?
    Omdat veel tv's op één kabel zender draaien dacht ik, tenminste dat was bij in winkel in harderwijk zo.

    Of laten ze bij de media markt een dvdtje zien?
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is waar, alle TV's zijn vaak aangesloten op 1 DVD speler, kortom lange kabels, minder goed beeld.

    Ook leuk bij de mediamarkt, ze hebben een display met DVD spelers gegroepeerd van goedkoop naar duur. Onder elke DVD speler staat een sony Wega TV. Kijkend naar een introschermpje van een tekenfilm lijkt de kwaliteit steeds beter te worden als je van goedkoop naar duur gaat. Maar dan zet je de goedkoopste DVD speler uit, en valt het beeld bij elke TV weg. Creatief met de contrastknop heet zoiets.

    Beuker, heb je ook een leuk jurkje ?
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    whaha

    nee....ik loop de hele dag rond in strak latex.
    stevig,onderhoudsvrij en makkelijk schoon te houden:{ .
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    zo ie zo is de algemene beeldkwaliteit van een reguliere tv uitzending waardeloos.
    en idd in een fabriek als een media markt komt onder invloed van nog 13134 andere electrische apparaten de scherpte van je beeld ook niet ten goede.
    wel zitten er tussen de verschillende klusters met tv's antenne/signaal versterkers.
    sluit jij maar eens een tv aan met 100 meter antennekabel zonder er iets tussen te zetten........ik kan je nu al vertellen dat het enige wat je ziet sneeuw zal zijn....laat staan dat daar dan ook nog eens 421 tv's tussen zitten.

    ook als beide tv's een kutsignaal krijgen kan je de beste er nog zeker uithalen.
    moderne tv's hebben geavanceerde techniek aan boord om ruis te onderdrukken.....dus een beetje kloten met beide toestellen en je komt er snel genoeg achter wie het beste presteerd.
    als je een al een tijdje meeloopt in de audio/video zooi dan weet je naar wat je kijken moet.
    laat die verkoper maar eerst lullen,om hem vervolgens een vraag te stellen waar hij en al zijn collega's geen antwoord op kunnen geven........hij laat je gegarandeerd met rust zodat je zelf kan
    rotzooien met de mogenlijkheden van de tv.
    uiteraard heeft er een dvd speler zijn best op gedaan en ook daar kwam de thomson(ook al was de jvc daar erg mooi in) in mijn ogen als de beste uit de bus.

    de jvc is een pracht tv,en er stonden er nog veel meer die ik ook schitterend vond.
    de keuze is alleen nog wat beperkt met de hdtv'S.
    de pixel plus toestelen van philips heb ik ook bekeken......mooi,maar toch weer van een ander niveau...en toen ik hoorde hoeveel er al aan puin stonden bij de service afdeling wist ik het helemaal.
    meteen even gevraagd of thomson ook nog specifieke kwalen heeft want immers alles kan naar de klote.
    tot nu toe is nog een een tv uit de scenium lijn bij de service terug geweest met problemen...en dat geeft je toch weer een gevoel van vertrouwen want dit merk is nog nooit door mijn voordeur gekomen.

    we zien het allemaal wel,blijft het heel dan hebben we mazzel,gaat het stuk dan begint het verhaal weer van voren af aan.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: lol

     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    dit ging niet helemaal goed:confused:
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    dus als jij kijkt naar een bepaalde dvd speler in zon lijn van duur naar goedkoop(of andersom) en jij wilt naar de volgende scene springen en drukt op de "next" knop van de dvd speler die jij wilt kopen.............dan doet hij het dus niet.
    ga jij dan ook op zoek naar de wel aangesloten speler,druk op "next"en wandel weer terug naar de tv om dan vrolijk verder te kijken alsof alles normaal is :confused:
    lijkt mij toch duidelijk dat zelfs bij de grootste imbeciel dan een lampje gaat branden.......zelfs bij de media markt komen slimmere klanten lijkt mij.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina