1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ja dat is waar. Maar goed, het staat zo opgesteld om in een opslag de illusie te wekken dat ze verschillen. Daar kom je snel genoeg achter, maar goed, veel mensen wandelen even door de winkel en denken verschil te zien dat er niet is.
     
  2. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dus binnenkort ook de Creative Inspire 5500D kopen, maar m'n el cheapo stand-alone DVD speler heeft alleen een coaxiale uitgang, dit is geen probleem? Of heb je per sé een optische uitgang nodig voor je DVD speler...

    (Sorry, had geen zin om hele topic door te spitten).
     
  3. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    5500D heeft een optische ingang, gebruik je xbox als dvdspeler en probleem opgelost.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    yup...helemaal correct.
    de kwaliteit van de xbox als dvd speler staat gelijk aan een simpel instapmodelspeler van bv sony,pioneer,jvc,philips etc..etc.....
    een converter coax----optisch zou dan eigenlijk weggegooid geld zijn.
    idd gewoon lekker je xboxie gebruiken:+ .
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    de nieuwe tv is reeds voorzien van top componentkabels tussen de dvd en uiteraard de tv zelf.
    http://www.askdirect.co.uk/search/IXOS_XHV804300.html
    en dan kom je erachter dat je dvd speler alleen ntsc progressive uit stuurt|:- .

    super tv,super dvd speler,superkabel...............en gewoon niet werken :mad: .
    stom stom stom van mij want ik heb het ooit gelezen verdomme|:-
    ik kan nu de huidige speler om laten bouwen,of het laten voorwat het is en wachten tot het nieuwe jaar om dan de nieuwe dvd speler te kopen.......en het laatste lijkt mij het slimst.
    voorlopig voor mij dus geen progressive filmpjes kijken:{
     
  6. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Balen Beuk :mad:

    Mijn HKtje doet gelukkig wel progressive in zowel PAL als NTSC. Dussuh... zet die tv dan maar voorlopig effe bij mij neer.. kan ik die kabel ook gelijk effe voor je inspelen O-)
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ja stom he....komt omdat de denon dvd 2800 al een poosje op de markt is(was zelfs de eerste progressive speler ter wereld)en voorheen was progressive niet voor pal.
    daarom is het nu ook zo dat pas sinds heel kort in europa hdtv's te koop zijn.
    plasma en lcd hadden het al wat langer(progressive scan) maar tv's nog niet....................nu maar wachten op de denon dvd 2900_O_ .
     
  8. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Leuke spulletjes allemaal Beuk O-)
    Maak is wat foto's van je installaties en post het hier :cool:
    Kunnen wij meegenieten van al dat prachtigs want soms kom ik er niet wijs uit van wat je zoal verteld 8)
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    dit is een ouwe foto van een maand of 3/4 geleden.
    hier staat de loewe vitros nog op.......en hij werkt ook nog,dus das ook uniek8)

    [​IMG]
    zal als ik mijn digitale toestelletje weer terug heb(me zwager heeft hem even te leen) weer eens wat nieuws posten.
     
  10. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Beuk (of iemand anders),

    Kun je me eens uitleggen hoe dat zit met dat HDTV gebeuren? Ik snap namelijk niet precies wat je nu allemaal brabbelt (;)) over progressive scan enzo.

    Meen me vaag te herinneren uit de tijd dat de XBox nog niet in NL was en ik verlekkerd op buitenlandse forums rondsurfde ik vaag dingen tegenkwam over HDTV in de VS en dat de XBox dan op een resolutie van 1600*1200 kon draaien enzo...

    Begrijp ik het goed als je nu dus een HDTV hebt gekocht en dat je met een DVDspeler die PAL ondersteund en ook nog een progressive scan, je beeld in een hogere resolutie wordt weergegeven? Of hangt dit bijvoorbeeld ook af van de DVD ofzo?

    Schijn eens een lichtje op mij als je wil, want ik volg het allemaal ff niet meer :?
     
  11. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft inderdaad met een hogere resolutie te maken. Maar het fijne daarvan kan Beuk je vast wel uitleggen (als hij klaar is met het inkorten van zijn signature). ;)

    Edit: hier staat wel een leuk verhaal hoe het allemaal werkt.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hdtv's hebben idd een hogere resolutie dan een normale tv wat ook vrij natuurlijk is omdat de meeste 4 keer zoveel pixels hebben dan normaal.

    een normale tv zet het beeld om dmv het een systeem dat ze ook wel interlaced noemen.
    elk tv beeld wordt opgebouwd uit 50 halve beelden per seconde.
    dit wisselt zo snel af dat iedereen het gewoon ziet als 1 beeld.
    (50 keer per sec heeft niets met de freq van je tv te maken..dit gaat puur om de communicatie tussen de dvd speler en de tv)

    bij progressive scan werkt in grote lijnen hetzelfde...alleen dan met de turbo erop.
    ipv van 50 halve beelden worden er nu 50 hele beelden per seconde geregenereerd.
    kleuren,contrast,helderheid worden veel beter als voorheen en bovendien kijkt het veel rustiger wat meer oog voor zelfs de kleinste details opleverd.

    tis puur een techniek die uit de hardware komt.
    videochips kunnen dit signaal alleen bewerken.
    per dvd zal het zeker weten wel verschillen ,maar dat is nu ook al zo.
    ik heb hier dvd's ligggen van uberslechte kwaliteit,zowel in beeld als geluid.
    aan de andere kant komen er steeds meer schijfjes uit die wel van zeer goed kwaliteit zijn...gellukig maar:+
     
  13. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor deze verheldering heren! :)

    Heb in die link die Quack gaf ook ff wat van die voorbeeldjes bekeken en als ik die zo bekijk scheelt 't aanzienlijk in kwaliteit.

    Is dat Pixel Plus van Philips trouwens een soort softwarematige oplossing hiervoor? Heb bij een vriend van mij namelijk wel eens LOTR op DVD gekeken waarbij de ene helft van het beeld mét Pixel Plus was, en de andere helft zonder. Verschil was echt ongelooflijk :9

    Nog ff wat vragen:
    - Als die resolutie op een HDTV hoger is, merk je dit dan bijvoorbeeld ook met je games? Of is dit bijvoorbeeld afhankelijk van de game ofzo? Wederom graaf ik in m'n geheugen en ik dacht dat het zo was dat er slechts enkele spellen waren die 1600*1200 ondersteunde... bij de launch tenminste.
    - Hoe zit het met TV uitzendingen? Die worden door een HDTV softwarematig beter weergegeven ofzo?
     
  14. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Pixelplus is volgens mij een zelfde soort techniek, edoch gaat er dan altijd een PAL of NTSC interlaced signaal in de TV, en kun je er dus nooit een HDTV signaal in proppen.

    Voor zover ik weet zijn er nog geen games die HDTV ondersteunen.
     
  15. gerjan

    gerjan Guest

    Re: lol


    hehe vandaar dat je al die spullen kan kopen:cool: je geeft geen geld aan lampen, decoratie etc uit:D kzie enkel banken en je setjes, geintje hoor:p
     
  16. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Re: Re: lol

    Wou ik ook al zeggen hehe :p maar nu afwachten op zijn reactie ;)
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Vol verwachting klopt onsch hart...
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    loll

    klop klop klop......tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut...flatliner:'-( .
    hier is het kippenhok nog kaal en idd niet eens normale verlichting.
    de verbouwing net achter de rug en de vloer stond nog na te dampen van de olie.
    het eerste wat ik na de vloer erin heb gegooid was de apperatuur.
    zo heb je lekker de ruimte om alles een beetje fatsoenlijk te installeren,zonder dat je je nek breekt over al je kolerezooi.

    deze reactie hadden jullie niet verwacht he......hahaha:p
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Pixeplus is een lijnverdubbelaar. Je hebt uiteindelijk de resolutie van HDTV.

    Het beeld wordt dus veel scherper tewrwijl er een gewoon signaal binnenkomt.
     
  20. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Unreal Championship iig wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina