1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    wel de resolutie maar niet de kwaliteit.
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nu vraag ik me trouwens even het volgende af. Heeft een HDTV geen interne lijnverdubbelaar nodig om gewone signalen van bijvoorbeeld een RGB kabel en KabelTV goed weer te kunnen geven?
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het hele pixel gebeuren staat min of meer los van van opbouw van de beeldlijnen.
    tuurlijk gebruikt hij de extra¨pixels wel tijdens een dvd of tv uitzending,maar doordat je nog niet je component ingangen gebruikt(de rgb scart voor je dvd,en de coax kabel van je tv)heb je absoluut niet dezelfde kwaliteit wanneer je deze wel gebruikt.
    bij hdtv is de aftastsnelheid 2 keer zo hoog,50 hele beelden ipv 50 halve(wat ik eerder schreef).

    ook de xbox ondersteund dit......maar dan moet je dus ook die speciale kabel hebben met die drie componentuitgangen.
    de tv heeft idd een stukkie techniek aan boord dat je dit extraatje geeft...maar hij moet wel aangesloten worden aan een dvd speler of ander apparaat dat het ook ondersteund uiteraard.
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat van die 50 hele beelden begrijp ik.

    Het komt er dus op neer dat je op een HDTV een signaal dat verkregen is via Coax of RGB Scart wel van de hogere resoultie profiteert, maar nog steeds met 50 halve beelden zit?
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ja.....idd.
    het pixel plus,hi pix,d.i.s.t en weet ik veel hoe al de fabrikanten van de verschillende tv's hun techniek noemen kan gewoon benut worden met elke bron.
    het verschil is echt aanzienlijk tussen extra pix en zonder.
    ook voor mij is dit de eerste tv die dit ondersteund en ik kan je zeggen dat ik tot nu toe nog nooit zon mooi gedetaileerd en scherp beeld hier in huis heb gehad.
    ook de xbox hangt aan deze tv en spellen zien er fantastisch uit.

    ik moet nu alleen ff wachten totdat ik echt van de progressive scan gebruik kan gaan maken.
    zoals ik al eerder schreef.......ik zag over het hoofd dat mijn dvd speler er alleen een ntsc signaal uitgooit bij de component uitgang|:-
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wel een goedfe keuze, die Thompson, ik hoor dat er veel problemen zijn met de JVC met betrekking tot vlekken op het beeld. Productiefout.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    olo

    hoor ik ook voor het eerst.
    ook op aanraden van de technische dienst ben ik voor de thomson gegaan.
    met al het gezeik wat ik aan de loewe had was ik bijna daar kind aan huis,dus zodoende hoor je nog eens wat.
    thomson komt nu nog uit frankrijk en is enorm aan de weg aan het timmeren.
    kijk maar eens als we 5 jaar verder zijn,dan betaal je aanzienlijk meer voor de producten.
    samsung was vroeger echt een B merk in de ogen van veel mensen.
    nu behoren ze tot de 10 grootste multinationals ter wereld en is het wereldwijd een gerenomeerd technisch concern dat echt leuke spullen maakt.......kijk maar eens naar hun plasma en lcd tv's......helemaal top:9
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2003
  8. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, ik vind Samsung top :) . Is mijn TFT scherm van bij mijn pc :)
    Daarbij vind ik Sony en JVC ook goed, heb ik ook veel van.
     
  9. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat mij betreft is Samsung nog steeds een B merk, maar dat komt meer door de mentaliteit die er binnen die toko heerst. Het mag allemaal niks kosten, zodat ze hun producten tegen aantrekkelijke prijzen op de markt kunnen zetten. Tot zover niks mis mee natuurlijk, maar wel vind ik het een uitermate kwalijke zaak dat ze zeer weinig aandacht aan service leveren.

    Service is voor mij toch nog altijd een wezelijk onderdeel van het product dat je aanbiedt... tenminste als je over grote bedragen praat zoals bij apparatuur vaak toch wel het geval is.
     
  10. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    de meeste "moderne" tv's kunnen uitstekend overweg met een ntsc signaal. ik neem aan dat je dvd speler het beeld opkrikt tot 60 hele beelden per seconde. ik weet niet of je tv dit slikt maar je kan er altijd een poging aan wagen. je hebt dan een paar beeldlijnen minder maar ach........



    eeeh de maki, maak eens voor de grap een keer een A merk tv open, je zal je verbazen hoeveel B merk onderdelen erin zitten :)
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2003
  11. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: lol

    Het gaat mij er niet om dat er eventueel B-merk onderdelen in een TV zitten. Mijn punt is dat een B-merk zoals Samsung gewoon niet lekker omgaat met iets belangrijks als service. Het is een goude regel dat een tevreden klant zijn ervaringen doorgeeft aan 10 mensen, maar een ontevreden klant aan 100 (!) mensen.

    Uiteindelijk moet iedereen lekker voor zichzelf weten wat ie wil aanschaffen, maar ik vind wel dat je bewust moet zijn van het feit dat een B-merk de service over het algemeen niet zo goed geregeld heeft en je dus een hoop geouwehoer kunt krijgen. Het verhaal van Beuk z'n Loewe is in dit geval de uitzondering die de regel bevestigd ;)
     
  12. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Nu we het over Samsung hebben... Onlangs nog mijn mobiele telefoon, het binnenschermpje kapotgehad (A800) . 3 weken erna had ik 'm alweer kosteloos terug en gemaakt.

    Topservice dus. Ik heb niets op Samsung tegen.
     
  13. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: lol

    Tja, maar Beuk heeft een A merk in een B winkel gekocht.. dat is vragen om problemen ;)
     
  14. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: lol

    LOL :+

    Ben afgelopen weekend voor het eerst in m'n leven bij de MediaMarkt geweest.... Jaja, tis wat... Brabant goes "boven de rivieren" :cool:. Was de MediaMarkt in Utrecht in Hoog Caterijne en ik moet zeggen dat het wel een leuke toko is. Ze hebben veel, maar weten van veel ook maar heel weinig :p

    Was er samen met m'n neef die een SCART splitter moest hebben die RGB ondersteund op alle aansluitingen. Denk maar niet dat er iemand is die ook maar enig idee heeft waar je het over hebt...
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    uiteraard hebben we de boel allang aangesloten,maar werken doet het niet.
    penhold(importeur denon benelux)heb ik al de lijn gehad en die kent het probleem.
    ik kan mijn speler laten ombouwen zodat hij regiovrij wordt en tevens een pal progressive signaal uitgeeft.
    probleem zit dus duidelijk in de dvd speler die niet werken wil met mijn pal schermpje.
    eind januarie is dit probleem opgelost:+ en voorlopig kan ik prima genieten van het rgb signaal.

    ben trouwens erg nieuwsgierig of het verschil nu echt zo groot is als dat ik erover lees.
    mooiste zou zijn als je 2 identieke tv's en dvd speler's naast elkaar aansluit,de een progressive,de ander gewoon rgb.
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: lol

    hahaha......de service van loewe was zo goed dat mijn tv na 9 weken klaar zou zijn,om hem dan alsnog stuk mee naar huis te mogen nemen.
    bravo loewe_O_ .
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Re: lol

    Ik vind het een verschrikkelijke winkel. Gezellig schuivelend tussen het creme de la creme uit Schubbekutteveen. Zich vergapend aan Cyberhome DVD setjes van een paar euro, die niet verkeerd zullen staan in het assortiment van het Kruidvat en de Aldi..
     
  18. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijne signature beuk... ik zou adviseren er nog wat spaties aan toe te voegen ;)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    LOL

    whahaha...hij was mooi he......xboxworld was effe een meter breed geworden haha.:+
     
  20. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    hey, ik heb een vraag: Ik heb nu een JVC TH-A35, die ondersteunt onder andere digital dts surround en dolby digital pro logic II. Daarbij heb ik een advanced scart en een optische kabel (in de jvc digital in geplugd). Mn tv heeft maar 1 scart ingang, dus zit de xbox daarin. Nu heb ik de xbox ingesteld op dts, en digital, maar nu komt er geen geluid meer uit de jvc, als ik digital uitzet wel. Ik kan ook prologic II aanzetten, dat werkt wel. Maar hoe krijg ik dolby digital 5.1 geluid uit de xbox?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina