1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    als je de optiche kabel van je jvc set naar de xbox gaat met er uit de jvc geluid komen (digitaal)
    ik weet niet of je de jvc misschien ook nog op dts moet zeten
    denk het bijna van wel

    ik miet mijn logitech ook op dts zetten anders doet hij het niet(dit gaat trouwens automatisch)
    en de dvd film moet dts hebben
     
  2. gerjan

    gerjan Guest

    Je zegt dat hij het ondersteunt, bedoel je dan dat hij een decoder heeft voor digital dts surround en dolby digital pro logic II of dat hij het kan weergeven?

    Waarschijnlijk decoders maar toch, om het ff zeker te wten
     
  3. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    hij kan het weergeven.
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    kijk ook eens als je je optische kabel IN je advance scart laat zitten,maar hem wel even UIT je jvc set haalt of dan uit je glasvezelkern een rood lichtje schijnt.
    je weet dan zo ie zo dat hij signaal doorgeeft en het niet aan de xbox kan liggen.

    verders kan ik alleen maar zeggen,kijk goed de manual van je set na.
    wellicht moet je idd de digitale ingang activeren binnen een bepaald menu.
    net zoals je xbox moet je hem wel vertellen dat je met digitale geluidsbronnen gaat werken

    succes:+
     
  5. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Er komt rood ligt uit het kabeltje. Maar als ik op de xbox digital aanzet, staat e op de display van de jvc dat hij wel iets ontvangt van digital, maar je hoort niets, en steeds zie je op de display dat ze allemaal aan staan, en dan weer de een en daar weer een ander... Ik heb geprobeerd om in het menu digital aan te zetten enz, maar dat kan blijkbaar niet. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je dat niet kan instellen, maar dat hij het automatisch herkent...
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    de set speelt wel normaal zijn dvd's af op dolby en of dts???
    als dat zo is denk ik dat er wel degelijk iets mis is met de optische ingang van je jvc set.
    deze klacht is hier al een paar keer voorgekomen.
    als de set wel de dvd's digitaal afspeeld is je dsp(de chip die het surround signaal verwerkt) en je da converter(chip die digitale bronnen omzet naar analoog) gewoon prima.

    als het dus met de xbox niet wil werken dan zal het of aan de xbox liggen...of aan je digitale ingang.
    je xbox stuurt blijkbaar wel iets uit(er komt signaal door je glasvezelkabel)maar je set moet het niet.
    heb je nog garantie op de jvc???
    ik zou eens gaan bellen met de winkel en het probleem eens voorleggen.
    mischien kunnen ze hem daar ook aanluiten aan een digitale bron om het snel ff na te kijken...want ik denk dat hij stuk is.

    succes ermee........en bel die knakkers op.
     
  7. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou eerst ff proberen een beetje met de instellingen te klooien en kijken of je wel de juiste bron aan hebt staan als waar je optisch kabeltje is aangesloten. Dus of ie dan wel op DVD staat of 5.1, en dan kijken of de ingestelde bron Digital of Analogue is.
    Staat je DIGITAL IN wel ingesteld als OPTICAL IN en niet als COAXIAL IN probeer daar eens op te letten, als dit niet werkt dan vrees ik het ergste voor je: bellen met JVC:9
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    weet bijna voor 100% zeker dat de jvc geen coax in heeft.
     
  9. Nigel

    Nigel Ghost Recon Fanatic

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey T4rg3t ik heb zelf ook net een JVC set gekocht het is een ander type maar misschien werkt dit ook bij jouw: Druk op "Video/TV sound" (totdat er STB in je display staat) En druk daarna op "Decode" (misschien een paar keer drukken totdat je geluid hoort)
     
  10. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer gaat er hier nu eens iemand de handleiding lezen? Het staat er vast allemaal in 8)
     
  11. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan me herinneren dat er hier al een keer iemand is geweest met een JVC en die had ook een vraag over het aansluiten van zijn Xbox op die set en kwam er toen achter dat zijn optical in kapot was en hem dus naar JVC moest sturen voor reparatie dus het heeft weldegelijk zin deze vragen te stellen alleen niet in een dermate grote mate dat er twintig dezelfde vragen langskomen.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2003
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Was gewoon maar een vraagje in het algemeen. Ik had effe een rotdag, en dan ga ik me hier afreageren ;)
     
  13. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
  14. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hey!

    ik heb een vraag:
    bestaat er zoiets als een kleine optisch-analoog convertor ofzo? Heb nu gewoon stereo rood-wit uit mijn 5.1 set komen, is een beetje jammer. Heb ook geen zin om speciaal een versterker of DVD speler te kopen puur alleen voor de convertor functie...

    Bedankt!
     
  15. gerjan

    gerjan Guest

    dat heeft toch geen zin? zet ie het gewoon weer om naar stereo lijkt mij:confused: zonder decoder heb je niets aan die optische uitgang van je xbox
     
  16. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG! Net effe diskje 1 van de extended edition van Lord of the Rings: Two Towers zitten kijken... heel vetjes! En een geluid... whaaa!!! 8)

    Morgen effe genieten van de tweede helft :)
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
  18. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed bezig Quack! _O_

    Een aantal opmerkingen (meeste is miereneukerij ;)):
    • Spelvoutje: het is satelliet ipv sateliet.
    • De ene keer noem je het "multikanaal geluid" en de andere keer "meerkanaal".
    • Misschien nog ff aangeven dat je dus de advanced scart kabel aansluit op je TV en je vanuit dat kastje wat erbij zit de TOSlink kabel aansluit op de optische ingang van je versterker.
    • Ideetje om wat voorbeelden van goedkope setjes te noemen met eventueel een verwijzing naar de pricewatch van tweakers.
     
  19. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey maki ipv dat je nu zelf even die faq aanvult en quack wat werk uit handen neemt ;);), quack goed werk leuk voor de mensen met veel vragen!
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2003
  20. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    LOL :+

    Heb trouwens nog een puntje wat ondertussen ook al zo ziekelijk vaak voorbij is gekomen dat het wat mij betreft ook wel in de FAQ mag worden opgenomen:
    De Logitech Z640 is niet geschikt }:]

    Als voorbeeldjes van "goedkope" setjes die wel kunnen zou ik iig de Creative 5500 en de Logitech Z680 noemen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina