1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoo... aangepast :)
     
  2. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik bedoel omzetten van optisch naar analoog (optisch is digitaal dus daarom noemde ik het digitaal-analoog omzetter). Maarre daar is echt een decoder voor nodig a 150 euro? Lijkt me een beetje duur voor puur een omzetter, maar goed...
     
  3. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Het omzetten van een digitaal signaal, naar analoog wordt nu eenmaal gedaan door een decoder. En die zijn nu eenmaal rond de 150 euro. Voor een eurodubbeltje op de eerste rij zitten is er in Dolbyland nu eenmaal niet bij.
     
  4. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    _O_-sekte bedankt Quack_O_
     
  5. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de logi z680 geen goedkoop setje
    hier verkopen ze hem voor 500 euro

    zijn er denk ik veel die dat geld niet hebben,hier op het forum
     
  6. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, dan koop je de set van Creative. Maar de z680 is het extra geld meer dan waard. Het is maar net hoeveel geld je er aan uit wil/kan geven en wat je er van verwacht. Je kunt 'm trouwens al voor onder de 400 euro vinden als je een beetje rondsjopt.
     
  7. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    een z680 voor 500??? afzetterij, bij de meeste winkels is ie 380 :)
     
  8. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    In verhouding met andere surroundssets en de specificaties van de Logitech Z-680 heb je een heel degelijk apparaat in handen dat Dolby PrologicII, Dolby Digital (THX) en DTS ondersteunt en bovendien ook nog eens heel aardig klinkt en dan voor nog geen €400. Als je alleen al een goede versterker koopt kan je al dat bedrag kwijt zijn.
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ff een vraag:
    Wat is nou het effectieve verschil tussen een plasma scherm en een LCD tv, dus in het opzicht van beeldkwaliteit en prijs-kwaliteitverhouding. Is het dan verstandiger om een LCD te kopen of toch een plasma die een grotere beelddiagonaal heeft.
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat is heel lastig.

    LCDTV
    -Heb je nu van onder andere JVC met progresive scan. HDTV.
    -Geeft een hogere helderheid dan Plasma.
    -Gaat veel langer mee dan een plasma TV
    -Scherm brand niet in.
    -Veel lichter gewicht dan plasma TV.

    Plasma
    -Veel hoger contrast dan bij LCD.
    -Betere kleurweergave.

    LCD TV's lijken me de toekomst. Plasma TV's vind ik op het moment mooier qua beeld. LCD is echter bezig met eeen inhaalrace.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2003
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    plasma heeft schermen van ruim anderhalve meter......lcd is helaas nog niet groter dan 72......a 76 cm.
    ze kunnen wel groter.....maar dat beinvloed weer de kijkhoek en de scherpte.
    iig een beetje lcd tv gaat een dikke 40.000 tot 60.000 branduren mee.......en dat red geen een plasma tot op de dag van vandaag.
    walrus heeft gelijk.......plasma wordt vervangen of weggeconcureerd door lcd wat in de toekomst nog veel goedkoper zal gaan worden.
     
  12. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    ff een, misschien wel heel erg domme doch brandende, vraag...

    waarom zijn er geen tft tv's??:eek:
     
  13. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Domme vragen bestaan niet... enkel domme antwoorden :)

    Ik kan je helaas geen alwetend compleet antwoord geven, maar alvast een aanzetje dan maar...

    TFT schermen zijn in feite een subcategorie van LCD schermen.

    Er zijn iig TFT/LCD monitoren op de markt waar speciale TV Tuners voor beschikbaar zijn. Van Samsung weet ik bijvoorbeeld dat ze een complete lijn LCD monitoren op de markt brengen met TV Tuners. Alle typen LCD die eindigen op MP behoren hiertoe. klik
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Bijna Elke LCD monitor/TV die je ziet is een TFT scherm. TFT is een actief LCD scherm. Zegmaar de geavenceerde/hedendaagse versie van de LCD techniek.
     
  15. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    TFT werkt toch met pixels (bekent van de 'dode pixel') en LCD met vloeistof(Liquid Crystal Display)? Of werkt LCD ook gewoon met pixels?
     
  16. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Beste mensen,

    Ik ben nu al een maand of meer bezig met de overstap van mijn creative 5500D ( immidels verkocht ) naar een set met meer vermogen, meer instellingsmogelijkheden en wat betere looks.

    Waar denk ik nu aan ?
    Logitech z-680 ( alom geprezen )
    Pioneer DCS-313 ( home cinema setje )
    Sony Dav-s550 (veel negatieve dingen over gelezen..)

    Mijn budget ligt zo rondom de € 400
    Ik heb een kleine kamer en moet rekening houden met buren en ouders... niet zoveel, maar toch een beetje ;)

    Momenteel heb ik staan:
    Xbox, Philips stereo set van goede kwaliteit met 3-weg boxen

    Ik heb me hier al een week over stuf zitten piekeren en heb een aantal mogelijke oplossingen bedacht.

    1, ik koop de logitech z-680 , hou mijn stereo als stereo en leef gelukkig verder

    2, Ik koop de Pioneer DCS-313, verkoop mijn complete stereo en beluister voortaan alles op mijn nieuwe setje.

    3, Ik koop de Pioneer DCS-313, gebruik de 'oude' stereo boxen als front speakers ( beide 80w , setje produceerd 75w net als mijn versterker ) verkoop/geef de oude cd-speler en versterker en beluister voortaan alles op mijn nieuwe setje.

    4 Er is nog een andere oplossing?! zeg 't me dan even :)

    Ik ben uit op de beste prijs kwaliteit verhouding all-round, muziek luisteren is niet erg belangrijk voor mij, maar luister soms wel eens een cd'tje. Belangrijker vind ik het geluid bij films en games aangezien de set hier 90% van de tijd voor gebruikt zal worden!
    ( mijn tv aansluiten op de set zou ook fijn zijn! )


    Alvast bedankt voor de antwoorden en/of tips!

    Groeten Ewout
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Beroof de bank, koop een bioscoop en tien naakte vrouwen.

    Het probleem, zoals altijd ligt bij de vraag wat wil je precies. Een stel speakesr die goed zijn voor muziek presteren natuurlijk ook beter wanneer je films kijkt.

    Een leuke surround all in een set is een goede oplossing voor 400 euro. Ik weet dat ik vaak praatjes hou over sparen en het kopen van losse componenten en boekenplankspeakers waarbij je minstens 1000 euro kwijt bent, maar voor 400 euro heb je vast wel een goede alles in een set waar je goed mee vooruit kan.

    Enige echte tips die ik je kan geven:

    -Ga vooral zelf luisteren en laat je adviseren door goed geinformeerd winkelpersoneel.
    -Neem een eigen CD mee met daarop muziek die je goed vindt. Geen MP3's of CD's met daarop MP3's.
    -Raak niet geimponeerd door inmense basbrijen die keihard door de winkel loeien maar let op strakke bassen (baslijn beluisteren, neem muziek mee met een subtiele bas).
    -Neem vooral de tijd om de juiste set te kiezen.
    -Negeer Wattages, vooral als het om PMPO gaat, het is het geluid dat telt.
    -Luister met je ogen dicht.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 nov 2003
  18. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja, maar waar vind je tegenwoordig nog goed winkelpersoneel met verstand van zaken? :mad:
     
  19. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2

    Heb je de set al gekocht? Ik wil hem ook halen maar weet eigenlijk niet waar die het goedkoopste is.

    Iemand anders goedkoope shops waar ik de 5500 kan halen. Zou dat ding eigenlijk nog afgeprijsd worden met kerst ofzo?

    Is er inmiddels al een alternatief setje?, zelfde prijs ongeveer
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    de keuzes zouden wat mij betreft alleen vallen tussen het verkopen van je oude set en de pioneer gebruiken.
    of de aanschaf van de 680 en daarbij je huidige stereo behouden.
    sluit iig niet de 3 weg speakers aan van je huidige stereo op een van deze sets.
    de speaker impendantie van je philips boxen zal waarschijnlijk 8 of hoogstens 6 ohm zijn.
    van een home cinema set zijn de speakers bijna altijd 4 ohm(680 kan ik je zo snel niet vertellen)dus de philips speakers aansluiten zou resulteren in waardeloos geluid dan niet een home cinema set die de kerstdagen niet zal halen.

    koop je de pioneer,dan koop je een dvd speler met een matig versterker/speaker gedeelte.
    koop je de 680,dan koop je een kwalitatief goed tot zeer goed speakersetje......zonder dvd speler uiteraard.
    ga je puur voor het geluid zou ik zeker voor de 680 gaan(gisteren hoor ik hem nog in de media markt).
    wil je geen gebruik maken van de dvd kwaliteiten van de xbox dan word het de pioneer om die voor alles te gaan gebruiken.

    begrijp goed dat bij ALLE home cinema sets compromisen gedaan worden om de kosten zoveel mogenlijk te drukken.
    bezuinigd wordt er op veel elementen om voor een zon scherp mogenlijke prijs een product aan te bieden.
    ik zeg niet dat deze sets puur uit zooi bestaan,maar er moet snel geld aan verdiend worden.
    na een half jaar staat de set die eerst voor 1000 euro de deur uit moest voor 400 euro op de planken en dan verdienen ze er nog een pak geld aan........u begrijpt wat ik bedoel:eek:

    de 680 is puur en alleen maar geluid...niks geen fratsen(beuk lijkt de c1000 wel)en heeft ook nog eens het thx stempel verdient.......zoek jij maar eens een home cinema setje dat ook onder de vlag van thx wappert.......die zijn er dus niet(de compromisen he:cool: )

    persoonlijk zou ik voor de 680 gaan........puur uit het oogpunt dat de 680 niet alleen geweldig klinkt voor wat je er voor koopt,maar ook omdat de 680 super degelijk gemaakt is met vooral de houten subwoofer die werkelijk gemeen laag kan gaan.
    stalen beugels om de sattalietspeaker aan op te hangen en zowel een coax als optische digitale ingang voor het aansluiten van al jouw digitale bronnen.

    succes ermee:+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina