1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Rede voor die "kleine" speakertjes (B&W's nautilus 805) voor is dat een stuk beter zijn dan de oude fronts (B&W CDM 7NT die nu aan de zijkant staan. Bigger is vaak beter maar in dit geval is niet zo. Deze jongens weten een geluidje te produceren daar wordt je stil van, mag ook wel want ze komen uit de serie boven die van me oude fronts. Daarbij gaan ze zeker voor dit formaat speakers ontzettend laag (-6dB at 42Hz and 30kHz en -3dB at 49Hz and 22kHz) en daar kunnen veel grotere jongens nog een puntje aan zuigen. Maar voor het laag staan ze er niet daarvoor doet me subje nog altijd zijn werk.
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al zo'n vermoeden.. is alleen zo'n raar gezicht, van die 'kleine' speakertjes voor, en die grote jongens opzij :D
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ben ik met je eens, maar het verschil qua sound is echt ongelofelijk, de rest gaat ook tzt vervangen worden door die kleintjes :)
     
  4. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm... slik... 1000 euri per speaker? Dan mag het ook wel lekker klinken :)

    /me checkt bankrekening... ahm...
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehehe en dan de moet je er nog wel de standaard bij hebben van 270 euries :) Maar ik heb ze ook maar 2de hands hoor :) Niet dat ze dan opeens goedkoop zijn maar het scheelt wel wat.
     
  6. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Dali 606jes ook 2de hands gekocht. Kon ze voor 200 euro per stuk krijgen, terwijl ze nieuw rond de 450 waren. Da's toch wel een fijne deal ;)
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    2de hands zijn de leukste spullen te vinden als je een beetje oplet. Nooit iets blind kopen natuurlijk maar altijd eerst effies luisteren en dan kun je leuk wat geld uitsparen om weer wat anders te upgraden. Iemand nog een B&W HTM2 in het zwart over? :)
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  8. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens kijken op zolder... wat voor kleur moettie zijn? :D
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Black Ass, herstel, black Ash :)
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heeeeeeeee daaarrrrrrr......meneer tipex.
    alles goed???getrouwd en wel lees ik zo gefeliciflap man :).
    leuk he zon touwerij.........als ik trouw dan geef ik mijn feessie wel in de locale snackbar...hou je meer over voor serieuzere aanbestedingen whahaha,je vrouw kost immers toch altijd het meest.

    leuke nautilus frontjes,ik ken ze want een collega heeft ze ook.
    klinken idd geweldig.
    ik ben zelf de laatste weken ook niet veel bezig geweest hier.
    ben weer druk in de weer in het huissie(en je heb mischien ook het gelul gelezen wat ik had met me oude loewe tv)dus ik hou weinig tijd over voor de pc.
    films en muziek staan ook op een lager pitje en het komt geregeld voor dat ik op de slaapkamer(wat nu ook een klein bioscoopje is)vaker films kijk dan beneden in pathe almere.

    wat de faq betreft......mooi werk nogmaal quacky....maar ik betwijfel of de heren forum beheer iets van zich laten horen.
    kwestie van eergevoel denk ik dan maar en het wellicht niet kunnen zetten of plaatsen dat deze thread nooit van de nummer een spot verdreven is.......maar wellicht ben ik gek.....sterker nog ik ben het ook.
     
  11. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    trouwen is idd niet 1 van de goedkoopste grapjes die je kunt uithalen, van dat geld had ik me ht-tje aardig kunnen financieren idd maar goed dit was toch ook wel geinig :) Lekker twee weekjes met onze ass op Hawaii gezeten en dat is toch ook wel plezierig :D

    Heb idd je loewe troubles en trip naar alkmaar (me hometown) gelezen jah, voor mij ook geen loewe hehehehe. Ook ik verkies me eigen biosje boven de plaatselijke cinema, home sweet home :)
     
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja, de meeste bioscopen hebben dan ook het geluid van een Kruidvat setje.. :mad:
     
  13. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik heb mijn zinnen gezet op de sony htp1900. Alleen is er een klein probleem, een aantal websites vermelden dat er een optische output opzit, maar daar heb ik dus niks aan. Ik kan eigenlijk nergens vinden of er bij dit setje ook een optical IN aanwezig is.

    Kan iemand mij op weg helpen, naar een setje waar wel optical IN bijzit? Welke merken hebben dit bijvoorbeeld? Heb verder al eens overwogen gewoon losse onderdelen aan te schaffen maar dat is net iets te duur voor mij. Ik heb er maximaal 700 euro voor over, en daar vind ik niet veel voor..

    bedankt

    mx
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    tuurlijk heeft de sony een digitale ingang.
    de bijgeleverde dvd speler wordt er zo ook mee aangesloten.
    vraag alleen is...heeft hij er nog een???
    anders zul je moeten switchen tussen je xbox en de dvd speler....en dat lijkt mij persoonlijk helemaal niks.

    voor 700 euro zijn er zat home cinema oplossingen die ook een digitale optische ingang hebben.
    mooi voorbeeld is het jvc 6,1 setje wat ik al eerder gepost had hier.
    http://www.jvc.co.uk/product.php?id=TH-A75R&catid=15&lid=
    alles erop en eraan,6,1 uit een doossie dus lekker futureproof.
    alluminium speakers en nog leuk afgewerkt ook.

    prijs.....tussen de 650 en 700 euro.....verschilt per winkel wel eens.
    succes:+
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  15. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb eindelijk besloten om na de kerst een creative set te halen.
    Wacht tot na de kerst (of tijdens) in de hoop dat ie tog nog afgeprijsd wordt na een jaar :)

    Anyways, de enige keuze die ik heb voor dolby digital surround geluid is de 5.1 5500 toch?.

    Nou zat ik laatst op een of andere site kwam ik weer een 5500D tegen. Die was er in XBOX en PS2 versie.

    Verschilt die 5500 en die 5500D nou eigenlijk wat?.
     
  16. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    beuker(sr) --> bedankt voor de info, ik heb gisteren sony.nl nog even gebeld en men kon gelukkig bevestigen dat er 2 optische ingangen op het apparaat aanwezig waren.

    Dat is dus goed nieuws voor mij, en aangezien dit setje 660 euro kost en uit losse sony componenten is opgebouwd, denk ik dat ik hier geen spijt van ga krijgen.

    Dank voor de info.

    mx
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    geen dank.......iig veel succes met de sony.
    laat als je hem heb maar eens weten hoe en wat je bevindingen zijn.
    greets beukie:+
     
  18. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Zit geen verschil in, is exact the same:)
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    errrr:confused: what is the same??
     
  20. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Zal wel gaan over die vraag een stuk verder naar boven. De Creative 5500 en de 5500D zijn hetzelfde :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina