1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Same difference?
     
  2. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    http://www.eynstein.nl/a/940.html

    Ik heb deze gister besteld. Als ik deze set op mijn xbox aansluit heb ik dan ook nog een aansluiting over om bijvoorbeeld mijn pc erop aan te sluiten?

    Zit er een verschil tussen deze console versie en de versie die ik heb besteld er staat namelijk geen console bij.:confused:
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het enige verschil dat er waarschijnlijk tussen zit is dat op de ene doos pc staat en op de andere made for consoles like xbox ps2...weet ik het.

    qua techniek zal er niks anders aan zijn want of je hem nu aansluit via een optische kabel vanuit je geluidskaart van je pc,of vanuit je advanced scart van je xbox je krijgt er keurig 5,1 surround uit.
    meedere digitale ingangen zullen er denk ik niet op zitten dus zal je moeten werken met een switch om zo te kunnen wisselen tussen pc en xbox.

    veel plezier ermee iig:+
     
  4. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt beuker._O_

    Moet dan nog wel eerst een 5.1 geluidskaart kopen en zo'n switch.

    Kan ik trouwens het geluid van de tv ook via die boxen doen of heb je dan geen 5.1 geluid?
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het zou kunnen,maar dan heb je mits je een tv die ook 5,1 ondersteund,alleen maar stereo hebben.

    dit kan wel weer omgezet worden naar dolby surround.......wat een mogenlijkheden he;)


    succes er mee:)
     
  6. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    :mad: |:- kzie idd dat ik de verkeerde post heb ge-quote.. excuus heren:) het ging dus idd over de creative set..
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    geeft niks ouwe reus.......de maki zag het ook al en we zijn er al uit:+
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: lol

    Forgive me if I'm wrong, maar de Creative Inspire 5500 heeft volgens mij zowel een optical digitale ingang als een coaxiale digitale ingang. Als je dan twee apparaten hebt met optical output kun je ook een convertortje van optical naar coax ertussen zetten. Dan hoef je geen stekers te verwisselen.

    Ik heb dat oorspronkelijk zelf zo gedaan om twee Xboxen op een Pioneer NS/DV-88 aan te sluiten. Die heeft nml zowel een optische ingang (toslink) als een coax ingang (RCA). Ik had twee Xboxen met advanced scart en sloot de 2e aan middels een optical -> coaxial converter (3e product op deze pagina).

    /edit: Ze hebben die dingen wel belachelijk duur gemaakt; ik kocht 'm pakweg een half jaar geleden voor 35 euri inclusief de voeding. :confused: Bij http://www.computeruniverse.net staat er ook een, voor €34.
     
  9. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem net binnen_O_.

    Er zit inderdaad een coaxiale en optical ingang op.
    Bedankt voor de info Pejannl.

    Ik had de advanced scart ergens anders besteld en kreeg hem te gelijk binnen. Dus zo effe uitpakken en testen als mijn broer thuis is.:)
     
  10. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo jongens ff een vraagje:

    ik heb een probleempje ik heb laatst bij de Kruidvat een DVD met surroundset voor 100,- euro aangeschaft. De surround set heeft geen aparte versterker. De subwoofer is de versterker en heeft geen optische ingang. Ook geen coaxiale ingang. Hij heeft per speaker een ingang. Xbox verkoopt naar mijn weten geen kabels met aparte speaker uitgangen. HOE KAN IK DIT TOCH AANSLUITEN??
     
  11. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    NIET, of als stereo met je witte en rode tulpje.
     
  12. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ik een digitale receiver koop en daar de woofer op aansluit?
     
  13. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    je zou eens kunnen kijken naar een losse dolbydigital decoder. ben wel bang dat de totaal prijs hoger komt te liggen dan b.v. een creative set met ingebouwde decoder.
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    oei.....zo wordt het wel een hoop geklooi.
    vergeet niet dat de kosten van het kopen van een receiver vele malen hoger zullen liggen dan de 100 euro voor het kruidvatsetje.
    je zal ten 2de je receiver ook geen eer aan doen door toch een leuk stukkie techniek te koppelen aan iets van veel mindere kwaliteit....best zonde dus.

    kan je de kruidvat oplossing niet gewoon omruilen en door sparen voor iets in de richting van een home cinema/multi media speakerset met optische ingang?

    echt het zou echt zonde zijn van je receiver.......vraag eens wat nog de mogenlijkheden zijn.

    succes beukie:+
     
  15. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee bedankt voor je reactie.

    Maar zijn er geen cheap ass receivers?? En is er echt geen andere mogelijkheid dmv van een of andere adapter of switch of iets dergelijks???

    Het is maar voor op de slaapkamer dus ik wil er geen honderden euri's aan besteden!
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  16. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk eens op marktplaats voor 2dehands setjes.
     
  17. Snake330

    Snake330 SnakeStyle NL

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoef geen 2dehands set want ik heb net een cheap set gekocht en er moet vast een mogelijkheid zijn om mijn xbox erop aan te sluiten dus wie kan mij helpen??????
     
  18. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    je bent net geholpen, nl. een losse dolby digital decoder of een complete versterker.
     
  19. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Jah die gebruik ik ook, met een PC speaker set.
    Hij ondersteunt alleen DD5.1...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina