Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Eastmaster, 23 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ook wat jij zegt is waar talon,maar ook hier zit uiteindelijk weer de productie/filmmaatschapij achter.
    per land wordt er vaak beslist welke specials erop komen,talen,audio track en of het eventueel een dubbel dvd wordt.
    veel uitgevers zijn helemaal geil van de extra's..........van mij mogen ze er allemaal af en houd het lekker bij alleen de film.
    daarom ben ik gek op de superbit dvd's......geen bullshit alleen maar beeld en geluid van het tot nu toe hoogst haalbare niveau.

    dts is natuurlijk een heel ander geluidsformaat dan dolby en daarbij zijn het ook nog eens 2 verschillende bedrijfen/concurenten.
    ook hierbij zijn oa de belangen dus weer bij de maatschappij die verantwoordelijk voor de film is.
    komt er een dd of een dts track op..............de man met de grootste zak geld wint dit vraagstuk.
    van te voren worden deze afspraken gewoon afgekocht.

    ruimte gebrek is helemaal geen issue..........de compressie techniek van dts vraagt veel minder ruimte dan dat van dolby digital.
    je houd met dts dus meer ruimte over,maar de mannen van dolby willen ook graag hun brood verdienen en in dit wereldje gaat het weinig anders dan in de rest van de een zijn dood is de ander zijn brood wereld.

    de europese/nederlandse dvd's staan vaak veel en veelste vol met rotzooi waar geen mens naar kijkt,talen van spijkerschrift tot swahilli en 34 keer the making off................oprotten met die bende zegt beuk en hou het lekker bij het product zelf en niet al die comercieele bocht.
     
  2. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik ga me best doen jongens_O_
    ik maak het eerst helemaal af hier want het is nu nog best wel..........................een teringbende.
    mijn massief houten vloertje is verleden week gelegd en moet de eerste 6 weken uitwerken.
    dan pas komen de plinten erop......pas als die erop zitten dan kan ik mijn kabels netjes weg werken in de kabelgoten.
    alleen in de woonkamer ligt al een kleine 80 meter speakerkabel en dat moet allemaal netjes weg.
    als ik nu foto's zou maken denken jullie meteen dat beuk in de apenheul woont tussen de lianen.....en dat zijn dan de speakerkabels.


    beuk hapt een banaantje weg en gaat weer verder:)
     
  3. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    komop beuker, je gaat me toch niet vertellen dat jij geen traantje hebt weggepinkt bij het zien van de extra's op de Harry Potter dvd :)
    het puzzelen door de extra's gaf toch een extra dimensie aan het fenomeen dvd.

    goh, en ik maar denken dat je daar woonde, op heuvel 4 ofzo :)

    je bent me nog steeds aan het ontlopen op live, is je de laatste keer ghost recon slecht bevallen?
     
  4. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, premiere is ook gecodeerd zag ik vanochtend. Ik heb verder geen andere kaartjes dan die van canal digitaal. Ik heb dat ding net een paar weken maar moet me nog verdiepen in wat er allemaal mogelijk is.
     
  5. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    met "vrij" bedoelde ik dat je misschien een funcard hebt. met de juiste codes gaan een hoop zenders open.
     
  6. mike-olist

    mike-olist Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Watt

    Hoeveel watt is genoeg voor een 5.1 setje.
    Ik zie heel veel setjes met bijvoorbeeld: 5x50 watt en een subwoofer van 100 watt. Kan ik hier wel genoeg herrie mee maken of kan ik beter een setje met iets meer watt kopen?
     
  7. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je mij uitleggen hoe dat werkt met die funcards? Of weet je een internet-site waar het uitgelegd wordt?
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    mweh, nu heb ik geen geld genoeg meer voor mn adv scart, voor setje nog wel maar voor adv scart niet meer, misschien nog iets rapport geld maar daar zal ik t ook net aan niet mee redden, dat wordt wachten tot de 23ste want zonder adv scart heb ik er nog nix aan want op xbox aansluiten werkt niet:'-( misschien dan toch maar een gba sp eerst.
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Het geld brandt zeker in je hand ofzo? Ik heb ook wel eens dat ik allerlei dingen tegelijk wil kopen. Neem er gerust de tijd voor die dingen lopen niet weg. GBA SP wordt binnenkort wel goedkoper en voor die tijd heb je je 5.1 setje heus wel. BE PATIENT.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    ja ok, het liefst heb ik dan een gba voor de vakantie, maar ik kan er ook wel op wachten. maar 5.1 set wil ik toch wel graag hebben, hopen dat t nog voor de vakantie kan.
     
  11. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier heb ik ook wel's last van, in een redelijk korte periode(voor een 14 jarige zonder aanzienlijk vast inkomen)

    Tv, xbox(+aantal spellen en dvd kit), nieuwe stereo, iPod.
    tsjah, wat is die gekke brandgeur toch :confused: 8) }:]
     
  12. GameGuru NL

    GameGuru NL Allo...?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet et niehiet! :'-(

    Ik heb een vraag:
    Ik heb dus een advanced scart cable gekocht voor een lekker 5.1 geluidje.. Ook heb ik een optische kabel erbij gekocht. Nu heb ik dus die advanced scart in de xbox en andere eind in de tv, optische kabel in dat vierkante blok aan de advanced scart en in de dvd speler. In de xbox heb ik dolby ingesteld.. Maar ik hoor nu op de een of andere manier helemaal GEEN geluid!:confused: Weet iemand mischien waar et aan kan liggen?:confused:
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Watt

    5x50 en 100 watt sub is genoeg om leuk te shaken hoor.
    zolang deze watjes dus een continue/rms vermogen voorstellen en geen muziek vermogen/pmpo kan je hier prima mee voort in een gewone kamer.

    een vriend van mij heeft van sony de dav.s400 en dat is het instap model van sony.
    5x40 watt rms en een 100 watt sub.
    ik heb hem verschillende keren horen knallen en je haalt er prima geluid uit bij een redelijk bescheiden vermogen.......hellemaal niks mis mee dus.

    de dav-s400 heeft nu een vervanger die een sacd decoder aan boord heeft.
    dat betekend dat de oudere variant eruit gaat voor hele leuke prijzen.
    ik heb ze al zien staan voor een kleine 340 euro.
    beuk koopt eerdaags ook een home cinema setje erbij voor op de slaapkamer en mischien word het deze wel.
    de afgelopen dagen ben ik tussen het geklus en geboodsschap door ff snel de bcc's,megapool's en media markten afgestruind om te kijken wat er een beetje prettig geprijst is.

    maar mike............5x50 en 100 watt rms is meer dan genoeg en altijd voor een scherp prijssie.
    wil je toch echt meer vermogen dan zullen de kosten evenredig steigen.

    succes:+
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Hij doet et niehiet! :'-(

    heb je hem aangesloten op een dvd speler??? of op je home cinema set?
    wat voor set heb je of is het idd alleen maar een dvd speler?
    geef eens de specs,naam,merk van de set door aub:) .
     
  15. GameGuru NL

    GameGuru NL Allo...?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Hij doet et niehiet! :'-(

    Ik bedoel uiteraard home cinema set.. hier de specs:
    Medion MD-4847
    DTS
    Dolby Digital
    CD-R+CD-RW+MP3 Play back
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: Re: Hij doet et niehiet! :'-(

    mmmmm...ik heb weinig kunnen vinden van je set.
    wel een site waar je een code krijgt om hem zelf regio vrij te maken zonder software......dit is de link.
    http://www.dvd.reviewer.co.uk/info/multiregion/full/medion4847.asp

    wat het geluid betreft...kijk eens goed in je manual.
    vaak moet de optische ingang in een menu geactiveerd worden om het signaal binnen te krijgen.
    dus kijk eens goed in je setup menu bij de digitale ingangen.

    mocht dit er niet opzitten en dat je er helemaal geen menu of instellingenscherm uit kan toveren zou ik toch even contact opnemen met het verkooppunt.
    het is hier al eens eerder gebeurd dat iemand zijn optische ingang gewoon kaduuk was:'-(

    klooi eerst eens wat goed met de instellingen.....en laat dan eens horen hoe het verlopen is.

    succes......beukie:)
     
  17. GameGuru NL

    GameGuru NL Allo...?

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Re: Re: Hij doet et niehiet! :'-(

    Thnx! Ik zal nog maar even klooien dan! :)
     
  18. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Khad een vraagje:

    Mijn ouders hebben gister

    Sony tv: KV-32FQ70
    Home theatre set van JVC : THA75R

    besteld.

    ik lees wel 's dingen op dit forum over kabel enzow(bijv. Monstercable), en ik neem aan dat alle benodigde kabel er al bij zitten, maar, is het nou verstandig om deze te vervangen voor andere kabel om een hogere prestatie te krijgen?
    Zo ja, wat raden jullie aan?

    Groetjes Iversonfan88
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2003
  19. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Watt

    Wheeeheee! Nu nog een voor op het toilet... U571 werkt wel erg laxerend denk ik... 8)
     
  20. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga er niet van uit, dat de benodigde kabels er bij zitten. Mijn ouders hadden ook een DVD spelert en nieuwe tv met ingebouwde dolby digital decoder enzo gekocht. Bleken ze dus mooi geen coax kabel tussen de DVD en de tv te hebben aangesloten. Ook de instellingen waren zwaar k*t. Check dat dus effe.

    Ik zou er in ieder geval geen dure speaker kabels enzo voor gaan kopen. Dat is pas zinvol bij de hele dure sets.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2003
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina